Investeringstråden för kryptovalutor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

@Xcm: Nu har jag pingat in 15k i neo och resten splittades på trx,req,icx och xrp.

Ska bli spännande och se vad som händer med 20k på ett år 😁hoppas på plus men tror på att allt ska försvinna. 😂

Trevligt! Sälj TRX så fort den når 0,25 är mitt tips. Det är en kopia av ethereum men utan smarta kontrakt, dvs dom har snott koden rakt av. Helt oduglig coin, rakt av scam. Men pengar gör man för att folk är dumma

Permalänk
Medlem

Har fått upp ögonen för att satsa på ICOs. Stoppade in lite pengar i Titanium (BAR) som verkar lovande för framtiden.
Men är det någon som har tips på någon annan ICO som kan vara värda att investera i? Kikade lite fort på WePower, hypen verkar riktigt stor på den men det är iprincip omöjligt att bli vitlistad nu om man inte har jättetur.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min känsla är att det är riskabelt att investera i ICO. Vad hindrar att de bara tar pengarna och sticker? Jag föredrar coins som inte har någon ICO och inte någon stor premining till utvecklare. Låt produkten utvecklas i sakta mak och stå på egna ben när den bär sig själv. Presales och liknande är som gjort för scam. Utvecklaren får en massa bitcoin och sticker sedan och gömmer sig. Orimlig stor premining är nästan lika illa. När de lanserats på en Exchange finns risken att de säljer allt och drar.

Samtidigt behövs visst investeringskapital för att utveckla något så det är en svår balansgång. Men jag väntar hellre till eventuell ICO är över så man kan se verkliga värdet när den börjar handlas på Exchange. Kanske vänta några veckor så tidiga investerare får sälja av sig så kursen faller lagom fint och sedan kan man möjligen investera något.

Om något verkar hype så är det nog bara hype och då är det redan för sent att investera tycker jag. Ett tecken på en luftbubbla som snart spricker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Min känsla är att det är riskabelt att investera i ICO. Vad hindrar att de bara tar pengarna och sticker? Jag föredrar coins som inte har någon ICO och inte någon stor premining till utvecklare. Låt produkten utvecklas i sakta mak och stå på egna ben när den bär sig själv. Presales och liknande är som gjort för scam. Utvecklaren får en massa bitcoin och sticker sedan och gömmer sig. Orimlig stor premining är nästan lika illa. När de lanserats på en Exchange finns risken att de säljer allt och drar.

Samtidigt behövs visst investeringskapital för att utveckla något så det är en svår balansgång. Men jag väntar hellre till eventuell ICO är över så man kan se verkliga värdet när den börjar handlas på Exchange. Kanske vänta några veckor så tidiga investerare får sälja av sig så kursen faller lagom fint och sedan kan man möjligen investera något.

Om något verkar hype så är det nog bara hype och då är det redan för sent att investera tycker jag. Ett tecken på en luftbubbla som snart spricker.

Man investerar i ICO'er som är välkända. Neo har tex släppt vilka ICO'er dom godkänt på sin plattform för hela 2018.
Man hoppar inte på vilket tåg som helst.

Allt är investeringar, vill man köra lägre risk så kan man vänta, eller välja högre risk och köpa in sig billigt. Det är upp till var och en.

Permalänk
Medlem

Hoppas på en uppgång av BTC. Sitter på 103 BTC-certifikat på Avanza som gett lite avkastning men tyvärr är man ju även exponerad mot dollarn som tappat ca 8% den senaste månaden.

Bitcoin kanske inte går till botten men grafen ser onekligen ut som en bubbla. 1 oktober 2017 låg bitcoin på drygt 4000 dollar så det var ju en otroligt snabb värdeökning till decembers ath.

Eller ska man köpa ut sig?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

@Seriously: Välkommen till krypto
Jag är dock rätt säker på att bitcoin har hittat en väldigt stabil grund på 10000 dollar nu. Den har legat omkring 9500-11500 dollar nu i flera dagar så det är ett positivt tecken efter den enorma värdeökningen som var i december. Mycket bra att vi också såg en correction från 20000 till 10000 dollar. Även om det sved i portfoliet under december. Men kom ihåg 10000$ var en väldigt stor landmark!

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Verkar vara lite oroligt infør futures idag, som sker 1700 nordisk tid. Några som ska shorta, andra sæger hodl. Vad tror ni?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Nebulas?

Permalänk

@Xcm: Har några frågor,hoppas det inte gör något.

Har funderingar i att investera i krypto och ev mina själv åxå,men en del är ju lite oklart.

Har skaffat plånbok och testat överföringar, reggat ett konto på nicehash och coinbase,här kommer fråga 1;

Coinbase vill att man ska göra en överföring på minst 10.01 euro för att aktivera kontot för handel, sen stod det att det är avgift på 10 dollar per "wire", stämmer det ? Isf är det ju grymt dyrt och inte så lönsamt för en småhandlare.

2. Hört massa bs(?) om att bankerna är lite motsträviga, jag måste ringa swedbank och aktivera utlandsbetalningar så då lär dom ju kolla vad man gör,och jag har hört att folk fått sina konton låsta pga handel med krypto,även om jag tror det är bs, dom kan väl inte låsa kontona,är väl bara att dom vill se handeln så staten kan få in skatt på ev vinst ?

3. När man väl kommit igång,går det sedan att få ut riktiga pengar utan att allt försvinner på vägen,med mitt första test med en mindre summa så försvann hälften typ i avgifter. Jag hade LTC sparat från ett mining test för många år sedan som jag omvandlade till btc och sedan handlade på webbhallen för.

4. Tar gärna emot mer tips som en nybörjare kan behöva,har även frågor om mining men tar det i en annan tråd.

Permalänk
Medlem

@Mr.Robin: Skrev lite om några ICOer jag har satsat på i ett tidigare inlägg. Genie har jag mest fokus på just nu eftersom jag känner till några som sitter i expertgruppen där =).

Pågående/kommande som det finns möjlighet att vara med på än
*Crowd Genie ICO- Låneplatform för asiatiska företag: Denna verkar mycket intressant tycker jag och fram till 31/1 så får man 50% extra på sin insättning. Jag har själv investerat i denna.

*SmartTaylor ICO- App för "automatisk" handel med kryptovalutor. ICO har ej startat än men jag kommer att investera i denna om det finns möjlighet.

*Rock token ICO - Ny Exchange som skall vara mer liknande traditionell trading med tex aktier. Dvs de kommer att att göra kontroller och godkänna kryptovalutor så det finns någon typ av "garanti"-stämpel. Denna kommer jag definitivt också investera i.

Hela inlägget: #17234206

Visa signatur

En vis man sa: "Uppdatera inte drivrutiner om inte hårdvaran krånglar!!!"

Permalänk
Avstängd

[quote postid="17246013" userid="8922" name="BABOON_ASS"]
@Xcm: Har några frågor,hoppas det inte gör något.

Har funderingar i att investera i krypto och ev mina själv åxå,men en del är ju lite oklart.

Har skaffat plånbok och testat överföringar, reggat ett konto på nicehash och coinbase,här kommer fråga 1;

1.Coinbase vill att man ska göra en överföring på minst 10.01 euro för att aktivera kontot för handel, sen stod det att det är avgift på 10 dollar per "wire", stämmer det ? Isf är det ju grymt dyrt och inte så lönsamt för en småhandlare.

Utlandsbetalning (SEPA) är avgiftsfri i stort sätt vad jag själv erfarit. Sedan när du fått in pengarna så är det bäst att skicka över allt till GDAX, som är Coinbase "tvilling-sida", en mer avancerad sida med mycket lägre avgifter. Denna transaktion går instant och är avgiftsfri.

Därifrån skickar du pengar till andra wallet's. Varje gång man skickar pengar kostar det. Bitcoin är väldigt dyrt att skicka, därför handlar man lättast med Ethereum/LTC just nu vid transaktioner.

2. Hört massa bs(?) om att bankerna är lite motsträviga, jag måste ringa swedbank och aktivera utlandsbetalningar så då lär dom ju kolla vad man gör,och jag har hört att folk fått sina konton låsta pga handel med krypto,även om jag tror det är bs, dom kan väl inte låsa kontona,är väl bara att dom vill se handeln så staten kan få in skatt på ev vinst ?

Bankerna kommer efter cirka 150.000 :- kräva skriftlig anledning till varför du skickar pengar m.m. till andra länder. Helt enkelt inom deras regelvärk. Dom kan inte låsa ditt konto hur som helst. Handel med kryptovalutor är inget olagligt, skatteverket beskattar ju t.om detta.

3. När man väl kommit igång,går det sedan att få ut riktiga pengar utan att allt försvinner på vägen,med mitt första test med en mindre summa så försvann hälften typ i avgifter. Jag hade LTC sparat från ett mining test för många år sedan som jag omvandlade till btc och sedan handlade på webbhallen för.

Ta ut pengar till FIAT? Tex Localbitcoin kan du byta bitcoin mot kontanter rakt av. Vill du få det skickat till konto så är jag osäker på vilka kostnader det medför, men ska absolut inte vara jättekostsamt.

Permalänk

Tror att ETH kommer växa rätt rejält i år, kanske inte 8000% som förra året men en hel del ändå. Känns som en vettig investering att bunkra upp lite sånt efter en dipp igen (>800€). Annars har jag lagt några tusenlappar på XLM, ICX, VEN. Men funderar även på XRP, XRB (kommer till Binance snart, då lär väl priset stiga).

Osäker på dessa: TRX (nja?), WTC (dyr och lite sent?), ENJ (någon form av spelvaluta, tidigt i utv.).

NEO och IOTA kanske är något också att läsa på om.

BTC om det når $9000 igen.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

@Xcm: Var köper/exchangar man SUB och BMC? Även vilken wallet är bäst till valutorna?

Permalänk

@Xcm: Tack för dina svar

Men,jag undrar du som verkar hålla på en hel del,tar du inte ut nåt utan bara sätter in och spekulerar mellan valutorna,eller varför har du inte koll på uttagen ?

Obs bara en fråga inte kritik,jag tänker att det kanske finns nåt sätt att köpa saker för vissa valutor direkt nånstans, då slipper man ju alla växlingsavgifter, och nej jag frågar inte om sätt att kringgå skatt osv utan hur jag kan minska förluster vid växling till köpbar valuta.

Permalänk

@korreWorre: Etherum verkar ju populär,men ska den inte göras om på nåt sätt, och hur påverkar det kursen ?

Eller är det bara att det inte kommer gå att mina den på samma sätt idag ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BABOON_ASS:

@Xcm: Tack för dina svar

Men,jag undrar du som verkar hålla på en hel del,tar du inte ut nåt utan bara sätter in och spekulerar mellan valutorna,eller varför har du inte koll på uttagen ?

Obs bara en fråga inte kritik,jag tänker att det kanske finns nåt sätt att köpa saker för vissa valutor direkt nånstans, då slipper man ju alla växlingsavgifter, och nej jag frågar inte om sätt att kringgå skatt osv utan hur jag kan minska förluster vid växling till köpbar valuta.

Man kan leva bra på uttagen, men jag vill bli rik och det blir man inte på uttag tyvärr

Kommer hålla tills jag kan ha en passiv inkomst på 30 kakor i månaden i aktier i framtiden, när krypto har lugnat ner sig. Så blir inga uttag förrän 5 år iaf.

30.000 passivt i månaden är inga problem idag egentligen, men å andra sidan kommer inte marknaden vara lika generös om 5 år.

Permalänk

@Xcm: Ok jag anade att det var så,tack.

Är ju bara att man är lite orolig,har investerat lite på aktier och det är ju inga konstigheter,men säg att man lägger in en skaplig summa med mina mått mätt så är det ju "trist" om det växer 1000% o man inte får ut skiten i nån valuta som går att handla för när det blir dags att försöka casha in

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BABOON_ASS:

@Xcm: Ok jag anade att det var så,tack.

Är ju bara att man är lite orolig,har investerat lite på aktier och det är ju inga konstigheter,men säg att man lägger in en skaplig summa med mina mått mätt så är det ju "trist" om det växer 1000% o man inte får ut skiten i nån valuta som går att handla för när det blir dags att försöka casha in

Få ut pengar är aldrig några problem alls. I värsta värsta fall så säljer du med Localbitcoin helt enkelt. Möter upp en person och gör transaktionen cash. Så får man deklarera sedan helt enkelt.

Men ingen fara att casha ut till sitt bankkonto inte

Permalänk
Medlem

@BABOON_ASS:
Jag gjorde denna resa för ett tag sedan just för att testa och för att säkra lite vinst efter några lyckade affärer. I mitt fall växlade jag Eth till euro på coinbase och sedan gjorde jag överföring tillbaka till mitt bankkonto. Det gick snabbt och smidigt, men är inte gratis. Räkna med ca 3-4% försvinner i växlingsavgifter via coinbase iaf.
Du kan göras samma sak och få in pengarna direkt via bt.cx (svensk sida där du kan köpa/sälja eth/bitcoin via swish/banköverföring mm) men de brukar ha lite sämre växlingskurs så procentuellt kan det bli lite dyrare (men snabbare om du vill ha in pengarna på ditt konto snabbt).

Visa signatur

En vis man sa: "Uppdatera inte drivrutiner om inte hårdvaran krånglar!!!"

Permalänk
Medlem

Icon(ICX) värmer upp inför Summit kl 05:00 imorgon svensk tid. Nytt ICX-BTC ATH satt i morse och tror allt tyder på en rejäl värdeökning. Speciellt om koreanska exchanges öppnas upp nu i veckan också!

Enligt Ian Balina så kommer hela 12 Dapps visas upp under the summit. Vilket är väldigt mycket!
https://www.youtube.com/watch?v=Ml6o3Jupmzs&feature=youtu.be

Om ni inte vill missa tåget så finns det på Binance med både BTC & ETH Pair.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.

Permalänk
Medlem

@Xcm: Jag kastar en fråga till dig.

Har i dagsläget '2.40563715'~ ZCLASSIC som Just Nu är värt 275usd~ men som har en fork announcad om en månad. Priset spekuleras på 250-400USD kring de dagar när detta sker & en exchange stödjer de. Just vid 250~usd är dessa zcl värda kring 500usd & jag har gått vinst med en hel del, men vart de slutar och vad som sker får vi ju se, men Minimum 400USD kommer det bli av de här.

Så min fråga är ju, med dessa 400~usd, när jag säljer dom, var hade du satt dessa pengar?

Jag kommer undertiden kolla runt och forska själv såklart, men hjälp på traven är alltid uppskattat

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

@Xcm: Jag kastar en fråga till dig.

Har i dagsläget '2.40563715'~ ZCLASSIC som Just Nu är värt 275usd~ men som har en fork announcad om en månad. Priset spekuleras på 250-400USD kring de dagar när detta sker & en exchange stödjer de. Just vid 250~usd är dessa zcl värda kring 500usd & jag har gått vinst med en hel del, men vart de slutar och vad som sker får vi ju se, men Minimum 400USD kommer det bli av de här.

Så min fråga är ju, med dessa 400~usd, när jag säljer dom, var hade du satt dessa pengar?

Jag kommer undertiden kolla runt och forska själv såklart, men hjälp på traven är alltid uppskattat

Om en månad så kommer övriga valutor att öka minst lika mycket, om Zclassic väljer att stiga. Alltså kan du omplacera dina pengar redan idag.

Skulle, om du kan exakt nu, köpa ICON och/eller Raiblocks. Icon kan rusa lite idag iom Annual Summit. Men dessa är grymt rabatterade om man säger så.

Om en månad, svårt att säga, men skulle nog köpt någon NEO ICO om man lyckas komma in på dessa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Seriously:

Hoppas på en uppgång av BTC. Sitter på 103 BTC-certifikat på Avanza som gett lite avkastning men tyvärr är man ju även exponerad mot dollarn som tappat ca 8% den senaste månaden.

Bitcoin kanske inte går till botten men grafen ser onekligen ut som en bubbla. 1 oktober 2017 låg bitcoin på drygt 4000 dollar så det var ju en otroligt snabb värdeökning till decembers ath.

Eller ska man köpa ut sig?

Skrivet av Stisse:

@Seriously: Välkommen till krypto
Jag är dock rätt säker på att bitcoin har hittat en väldigt stabil grund på 10000 dollar nu. Den har legat omkring 9500-11500 dollar nu i flera dagar så det är ett positivt tecken efter den enorma värdeökningen som var i december. Mycket bra att vi också såg en correction från 20000 till 10000 dollar. Även om det sved i portfoliet under december. Men kom ihåg 10000$ var en väldigt stor landmark!

Sitt lugnt i båten till efter kinesiska nyåret 15-16/2. Titta på kurser historiskt och jämför med datum för kinesiska nyåret/Tetfestivalen så ser du att denna nedgång återkommer varje år. Folk behöver pengar och säljer ut.
I tex. Vietnam är denna vecka enda ledigheten på hela året för många.

Permalänk
Medlem

Med passivt antar jag att du menar Mining? Känns som ett väldigt stort problem idag. Alla coins som ger bra värde ett par dagar prisdumpas efter max en vecka på alla börser (alla darkcoins) för folk toksäljer och får panik. Jag tror de allra flesta har ganska svårt att nå 30K passivt, dels behöver du en Villa, gärna ett garage och ett förråd med hyfsat bra kyla. Minst 3st 20Amp huvudsäkringar om du inte eldar hela vintern och gärna en billig elnätsleverantör . Sen behöver du ungefär 40 grafikkort också baserat på att du inte har lyckats (läs har råd) att köpa bara Vega kort eller 1080Ti. Mining Moderkort finns ju inte att få tag i längre så ger man sig in nu får man räkna med att ha många riggar. Sen snackar vi om en hashrate på över 1000 MH/s på eth för att få 30000 i månaden. Inte för att vara negativ, men det är inte otroligt lätt kan jag säga som ligger strax över 500 MH/s och då kör jag inte bara eth. Sen ska vi inte ens gå in på hashrate vs minnestyp på grafikkort som baseras på tur... Skönt du fick Samsung som minnestillverkare, otur du fick Hyunix... skiljer mellan 3-5 MH/s per kort.
Det jag vill säga är att det inte är helt lätt att ligga på 30k i månaden idag för normalsvensson. Det kräver ganska bra förutsättningar!

Skrivet av Xcm:

Man kan leva bra på uttagen, men jag vill bli rik och det blir man inte på uttag tyvärr

Kommer hålla tills jag kan ha en passiv inkomst på 30 kakor i månaden i aktier i framtiden, när krypto har lugnat ner sig. Så blir inga uttag förrän 5 år iaf.

30.000 passivt i månaden är inga problem idag egentligen, men å andra sidan kommer inte marknaden vara lika generös om 5 år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eth-Dec:

Med passivt antar jag att du menar Mining? Känns som ett väldigt stort problem idag. Alla coins som ger bra värde ett par dagar prisdumpas efter max en vecka på alla börser (alla darkcoins) för folk toksäljer och får panik. Jag tror de allra flesta har ganska svårt att nå 30K passivt, dels behöver du en Villa, gärna ett garage och ett förråd med hyfsat bra kyla. Minst 3st 20Amp huvudsäkringar om du inte eldar hela vintern och gärna en billig elnätsleverantör . Sen behöver du ungefär 40 grafikkort också baserat på att du inte har lyckats (läs har råd) att köpa bara Vega kort eller 1080Ti. Mining Moderkort finns ju inte att få tag i längre så ger man sig in nu får man räkna med att ha många riggar. Sen snackar vi om en hashrate på över 1000 MH/s på eth för att få 30000 i månaden. Inte för att vara negativ, men det är inte otroligt lätt kan jag säga som ligger strax över 500 MH/s och då kör jag inte bara eth. Sen ska vi inte ens gå in på hashrate vs minnestyp på grafikkort som baseras på tur... Skönt du fick Samsung som minnestillverkare, otur du fick Hyunix... skiljer mellan 3-5 MH/s per kort.
Det jag vill säga är att det inte är helt lätt att ligga på 30k i månaden idag för normalsvensson. Det kräver ganska bra förutsättningar!

Nej, mining är döende. Passiva inkomster i form av Neo.

1 Neo Genererar 1/22 GAS per år.

22 Neo ger mig alltså 1 GAS per år.

1 Gas idag är värd cirka 60 Dollar. Om 2 år är den värd upp mot 1000 Dollar (cirka 15x pengarna).
600 Neo ger mig 27,3 gas per år.
27,3 * 1000 = $27272
cirka 230k per år passivt.
Detta är cirka 19-20 tusen i månaden, sedan skatt beroende på vart jag bor. (Skattefritt i Tyskland, Danmark m.fl).
Detta är exempel på en passiv inkomst i Krypto.

Denna kalkyl krävde ungefär 180.000 startkapital förra sommaren.

Den som fortfarande tror på att mining är vägen att gå behöver fundera om. Du får mer för dina pengar genom att sälja grafikkorten och stoppa in i, i stort sätt valfri kryptovaluta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Sitt lugnt i båten till efter kinesiska nyåret 15-16/2. Titta på kurser historiskt och jämför med datum för kinesiska nyåret/Tetfestivalen så ser du att denna nedgång återkommer varje år. Folk behöver pengar och säljer ut.
I tex. Vietnam är denna vecka enda ledigheten på hela året för många.

Njaaa. Visst ser man detta varje år till viss del. Men det handlar om så stora volymer nu så jag tror inte inte det handlar om att asiater som ska köpa julklappar till släktingar. Market cap har gått ner med ungefär $200 000 000 000. Det är en jävla massa julklappar isåfall

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

Njaaa. Visst ser man detta varje år till viss del. Men det handlar om så stora volymer nu så jag tror inte inte det handlar om att asiater som ska köpa julklappar till släktingar. Market cap har gått ner med ungefär $200 000 000 000. Det är en jävla massa julklappar isåfall

Snowball effect. I grunden finns en anledning, sen byggs nya värderingar på. Tex "nu säljs det för asiatiskta högtider, så nu säljer jag med".

Det är lite som med Bitcoin, där folk köper för att den kommer gå upp, istället för dess användningsområde.

Folk säljer för dom vet att det kommer gå ner, sen köper folk alldeles strax, om inte nu redan inför kommande uppgång. Kan du läsa flockars beteende i förskott så kan du kontrollera marknader. Kombinera detta med kapital så kan du styra som du vill.

Permalänk
Medlem

Bra utlägg! Då är det fullt rimligt också. Det är en saftig summa i insats men chansen att du faktiskt kan tjäna mycket pengar finns där.
Mining är förmodligen utdöende, frågan är när. nya coins dyker in på marknaden och köp/sälj är hett. Det driver på möjligheten att skapa nya coins och många kör ju fortfarande med POW. Förmodligen håller det i sig tills nästa börskrasch

Skrivet av Xcm:

Nej, mining är döende. Passiva inkomster i form av Neo.

1 Neo Genererar 1/22 GAS per år.

22 Neo ger mig alltså 1 GAS per år.

1 Gas idag är värd cirka 60 Dollar. Om 2 år är den värd upp mot 1000 Dollar (cirka 15x pengarna).
600 Neo ger mig 27,3 gas per år.
27,3 * 1000 = $27272
cirka 230k per år passivt.
Detta är cirka 19-20 tusen i månaden, sedan skatt beroende på vart jag bor. (Skattefritt i Tyskland, Danmark m.fl).
Detta är exempel på en passiv inkomst i Krypto.

Denna kalkyl krävde ungefär 180.000 startkapital förra sommaren.

Den som fortfarande tror på att mining är vägen att gå behöver fundera om. Du får mer för dina pengar genom att sälja grafikkorten och stoppa in i, i stort sätt valfri kryptovaluta.

Permalänk
Medlem

Vet ni vad som hände 25'e november 2013?
Bitcoin peakade på nästan 1000 dollar och sedan tog det över tre år att återhämta sig...
Verkar vara många som inte känner till det.

Permalänk
Inaktiv

@Stisse:
Nej det stämmer. NordKorea behöver ju få in pengar så de säljer ju ut vad de har i cryptovalutor. Men inte ens de har hur mycket som helst att dumpa ut så en uppgång kommer efter Tet