KMSPico virus, malware (rensa alla spår efter identifiering)

Permalänk
Medlem

KMSPico virus, malware (rensa alla spår efter identifiering)

Hej

Har bara det vanliga windows defender, brandvägg etc till windows 8.1 pro och det har medföljt en "virus" till vanliga windows uppdateringar kan man typ säga. Win Defender upptäckte det och la det i karantän sen raderade jag det men jag tror att det kan finnas kvar spår etc av KM Spico i windows. Hur gör jag mig av med alla filer som härrör och har anknytning till KM spico UTAN att ladda hem nåt malware eller virusprogram?

https://www.2-spyware.com/remove-kmspico-virus.html

Kan tex de enda programmen jag litar på göra nåt åt det?
Dvs : Tweaking - windows repair tool (http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_on...)majorgeek.com)) och Ccleaner (https://www.ccleaner.com/) eller måste jag in i commando propten osv och leta efter spår?

Vill hålla datorn laptopen så ren som möjligt

Skulle gärna vilja lära mig bättre hur man tar bort ALLA filer och spår genom att spåra söka i windows efter att ha bara avinstallerat ett normalt eller sämre program förutom bara att avinstallera programmet i windows. Uppskattar en bra länk till det
All hjälp är mycket tacksamt

Mvh kenneon

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du har en "olovlig kopia" av Windows? Eller är jag helt ute och cyklar när jag tänker att KMSpico är en windows kms aktiverare?

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

KMS är en windows aktiverare. Numer anser Windows att det är ett virus. Så antar att du eller någon gar använt den för att aktivera Windows?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av DeGreeZ:

Det är inte så att du har en "olovlig kopia" av Windows? Eller är jag helt ute och cyklar när jag tänker att KMSpico är en windows kms aktiverare?

KMSPico är just en KMS-"Server" för att aktivera Windows.

Skrivet av elixyr:

KMS är en windows aktiverare. Numer anser Windows att det är ett virus. Så antar att du eller någon gar använt den för att aktivera Windows?

Japp, TS har en otillåten aktivering. Snarare är väl KMS ett system/server för hantering av nycklar/aktiveringar?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §7*

Tråd låst då vi inte tillåter piratkopieringssnack/innehav.

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...