Permalänk
Medlem

Living on the edge [Bygglogg]

Tjo bois!

Här kommer lite bilder på mitt senaste bygge. Eller rättare sagt byte av chassi.

Processor i7 4790k
Moderkort Asus Z97M-Plus
Interminne 16 GB Ram
Grafikkort Asus Strix 970
CPu Kylare Phanteks PH-TC14PE
Lagring Samsung 850 Evo 250 GB, Corsair Force GS 120 GB
Chassi Fractal Design Define Mini C

Enligt tillverkaren så är max höjd på CPU kylare 170mm och min kylare ligger på 171mm enligt specifikationerna. Så lite svett var man när chassit kom hem.

Köpte även ett nytt nätagg då jag ville ha mer plats mellan nätagg och hårddiskburen.

Jag flyttade över hela moderkortet med kylare monterad, så att få dit 8pin CPU var en mardröm. Men efter ett par väl valt fula ord så gled den på plats.

Byter ut en 120mm fläkt i fronten mot två stycken 140mm för lite mera flås.

Blås bah blås!

Inga problem! Gott om plats. Lite svårt att se dock.

Körde fläktarna så långt ner jag bara kunde.

Svårt att visa hur mycket utrymme det finns kvar. Men ca 3mm iaf.

Huvudsaken är att det passade xD

Snart klar! Behövs bara lite paneler och dammfilter.

Klart!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Snyggt! Gjorde liknade bygge men med en fratcal design Nano S. Tyst och sjukt go design.

Undrar om ditt nätagg, funkar det fint med modellerad? Funderar nämligen på en så jag slipper överflöd av kablar?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Snyggt! Gjorde liknade bygge men med en fratcal design Nano S. Tyst och sjukt go design.

Undrar om ditt nätagg, funkar det fint med modellerad? Funderar nämligen på en så jag slipper överflöd av kablar?

Jodå jag tycker att det fungerar fint. Dock är inte mitt helmodulärt. Det är bara sata, molex och en extra pci-e kabel som är modulärt. Allt annat sitter fast.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Va roligt, jag har flyttat mina (nästan) exakt likadana komponenter till ett exakt likadant chassi bara i vintras. Snyggt!

Permalänk
Medlem

Fixade en front från Meshify och krängde på det på mitt Define idag för att få lite bättre luftflöde.

Vill tacka Tim på Fractal Design för hjälpen med att trolla fram den här fronten till mig.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Stilrent!