Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Hur är BF1 nu? Har inte spelat på ett år...

Permalänk

Det är enligt mig stor skillnad mot för ett år sedan iom att vapnen (dom flesta) gör större skada. IN och testa bara!

Permalänk
Avstängd

Sista dlcn är släppt idag,för oss som är premium,nya vapen mm.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1: Premium Pass (PC) finns nu för 136 kr via Amazon.co.uk

https://www.amazon.co.uk/dp/B01M3SOOB9?tag=hotukdeals062-21

Köpte det igår men hann inte spela då Origins servar vägrade uppdatera snabbare än 500 kb/s

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Skulle spela igår... tycker det är dåligt med servrar?? Iaf i europa... hur många är det som spelar detta online? Har pubg stulit alla spelare? iofs mig med, spelar nästan bara pubg nu, men bf1 är sköj ibland med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Skulle spela igår... tycker det är dåligt med servrar?? Iaf i europa... hur många är det som spelar detta online? Har pubg stulit alla spelare? iofs mig med, spelar nästan bara pubg nu, men bf1 är sköj ibland med!

Spelar det online och har aldrig haft problem med att hitta servrar. Jag antar att du använde dig av Quick Match? Problemet är att de flesta servrarna är fulla vilket gör att Quick Match letar efter utrymme i någon server och när den inte hittar detta placerar den dig i en tom server Använd Server Browser om du vill hitta en bra match och ställ dig i kö! Alternativet är att köra Operations och ta en valfri Operation, brukar hamna i en ganska full server rätt fort med dessa

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det är det jag gör... hittar typ 10 servar om jag vill ha CQ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Det är det jag gör... hittar typ 10 servar om jag vill ha CQ...

Filtrerar du endast på en karta? Testa med alla andra också annars!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Swennis: https://battlefieldtracker.com/bf1/insights/population
Är en del som spelar. Slutade med Bf1 och väntar på bc3 ☺

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Filtrerar du endast på en karta? Testa med alla andra också annars!

Har alla maps på, alla sorters spel...
Verkar va nåt annat.... kanske med routern... testade CSGO nu, och står och tuggar i 5min för att hitta en casual match, kommer imed nån match, trots över 1000 sökande... så har det inte varit innan... va länge sen jag hade igång cs och bf, bara spelat pubg... är det nån inställning i rotern eller nåt? Hade varit snällt med tips... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har alla maps på, alla sorters spel...
Verkar va nåt annat.... kanske med routern... testade CSGO nu, och står och tuggar i 5min för att hitta en casual match, kommer imed nån match, trots över 1000 sökande... så har det inte varit innan... va länge sen jag hade igång cs och bf, bara spelat pubg... är det nån inställning i rotern eller nåt? Hade varit snällt med tips... :/

Jag har också lite problem med att hitta servrar , kanske är nu direkt efter uppdateringen?
Den nya Assault bössan va riktigt najs , synd bara att den endast har 9 skott.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Bättre idag ja...
Nåt som jag saknar från bf4 är 32-40p servrar, med någramindre flaggor... CQ small... varför finns inte det i bf1? Tyckte det blev mer teamwork över det hela, och lite mindre kaos... :/

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker nya banorna är supertrista ? Förra DLC:t var betydligt mer intressant med öoarna och skeppen även om dom inte heller var riktigt min smak. Kanske bara jag som tröttnat på BF1 igen.. Blir alltid att installera BF4 igen av nån anledning (liten SSD).

Permalänk
Avstängd

Jag kände mig väl lite blåst på denna dlc.
Hade sett framemot 5 nya kartor med markstrider.
Som jag fattat det gick 2 kartor bort till air assault.
Rätta mig gärna om jag har fel om det.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Bara jag som tycker nya banorna är supertrista ? Förra DLC:t var betydligt mer intressant med öoarna och skeppen även om dom inte heller var riktigt min smak. Kanske bara jag som tröttnat på BF1 igen.. Blir alltid att installera BF4 igen av nån anledning (liten SSD).

Tror de hade kunnat vara riktigt roliga egentligen, men ja, som det är nu tycker jag att CQ Assault förstör dem totalt. Att lira som attackers på Caporetto är så jäkla tråkigt. Halva laget sitter och trycker vid spawn utan att försöka pusha fram en enda meter. Suck. Varför kan man inte få lira vanliga CQ bara?

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daggemanz:

Tror de hade kunnat vara riktigt roliga egentligen, men ja, som det är nu tycker jag att CQ Assault förstör dem totalt. Att lira som attackers på Caporetto är så jäkla tråkigt. Halva laget sitter och trycker vid spawn utan att försöka pusha fram en enda meter. Suck. Varför kan man inte få lira vanliga CQ bara?

Mjo CQ Assault funkar inge vidare. Somme River var väl ok då det finns ordentliga skyttegravar men dom andra två blev det bara kaos. Speciellt Caporetto.. Bara nej.. Skjuten i ryggen 8/10ggr.

Jag gillar banor där man kan flanka ordentligt och spela olika klasser och fordon utan att känna att man hamnar i underläge. Dessutom var banorna rätt trista rent innehållsmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Bara jag som tycker nya banorna är supertrista ? Förra DLC:t var betydligt mer intressant med öoarna och skeppen även om dom inte heller var riktigt min smak. Kanske bara jag som tröttnat på BF1 igen.. Blir alltid att installera BF4 igen av nån anledning (liten SSD).

Tycker de nya banorna om något är mer intressanta än öarna osv.

De banorna ju bara ren skitdesign av vad jag sett än så länge. Jävla ADHD banor med kaos överallt. Ingen ordning eller möjlighet till taktik för fem öre då fienden kan se dig från 325 olika vinklar samtidigt som mindre båtar, jagare plus zeppelinare skjuter från alla håll och kanter. Näe...fy =/

De nya ger istället goda möjligheter till massvis med skydd som möjliggör att man kan minimera vart fienden kan se dig från osv. Klar uppgradering tycker jag. Men sen är ju smaken som baken när det kommer till banor också :P. En dålig sak är väl conquest assault stilen...inget fan av den riktigt. Det är coolt med throwbacks till hur gamla BF banor kunde se ut men då måste det vara bra gjort också. Funkar inte i dagens BF-spel där tempot är sjukligt mycket högre än förr.

Har dock nyligen skaffat premium så har inte lirat DLC banor speciellt mycket. Men spontant är de ryska DLC banorna de klart bästa faktiskt. Haft riktigt skoj på dem

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Tycker de nya banorna om något är mer intressanta än öarna osv.

De banorna ju bara ren skitdesign av vad jag sett än så länge. Jävla ADHD banor med kaos överallt. Ingen ordning eller möjlighet till taktik för fem öre då fienden kan se dig från 325 olika vinklar samtidigt som mindre båtar, jagare plus zeppelinare skjuter från alla håll och kanter. Näe...fy =/

De nya ger istället goda möjligheter till massvis med skydd som möjliggör att man kan minimera vart fienden kan se dig från osv. Klar uppgradering tycker jag. Men sen är ju smaken som baken när det kommer till banor också :P. En dålig sak är väl conquest assault stilen...inget fan av den riktigt. Det är coolt med throwbacks till hur gamla BF banor kunde se ut men då måste det vara bra gjort också. Funkar inte i dagens BF-spel där tempot är sjukligt mycket högre än förr.

Har dock nyligen skaffat premium så har inte lirat DLC banor speciellt mycket. Men spontant är de ryska DLC banorna de klart bästa faktiskt. Haft riktigt skoj på dem

Det är mer den storslagna krigskänslan som jag gillade med Turning Tides. Att man är den där lilla soldated bland alla mäktiga skepp osv så där kan jag ta att man är i underläge på något sätt. Men som du säger det är en smaksak vilken typ av banor man gillar hehe. Dom ryska / Name of the Tsar banonorna är helt klart skyssta där banan Galicia nog är en av mina absoluta favoriter.

They shall not pass är har några favoriter också.
SOISSONS, RUPTURE och FORT DE VAUX när man vill köra lite närstrid.

Problemet för mig är mer vapnen, känslan i dom inte riktigt ger en tillfredsställande känsla som i BF4 men får ta det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Det är mer den storslagna krigskänslan som jag gillade med Turning Tides. Att man är den där lilla soldated bland alla mäktiga skepp osv så där kan jag ta att man är i underläge på något sätt. Men som du säger det är en smaksak vilken typ av banor man gillar hehe. Dom ryska / Name of the Tsar banonorna är helt klart skyssta där banan Galicia nog är en av mina absoluta favoriter.

They shall not pass är har några favoriter också.
SOISSONS, RUPTURE och FORT DE VAUX när man vill köra lite närstrid.

Problemet för mig är mer vapnen, känslan i dom inte riktigt ger en tillfredsställande känsla som i BF4 men får ta det

Det är sant, man får den känslan, helt klart

Ja, vapnen i BF4 kändes mycket trevligare. Förutom prickskyttegevären. De är mycket trevliga att ha o göra med i BF1, hoppas de inte mixtrar för mycket med dem i nästa spel. Men övriga vapen är mer "meh". Support var klart roligare att lira i BF4 t.ex.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan:
Ja det håller jag med om. Hittade faktiskt en ny favvo Gewehr 98 sniper. Låång tid mellan skotten men väldigt lätt att sätta hs med även på mycket långt avstånd. Support kan jag inte hitta något vapen jag är riktigt nöjd med. Tycker den klassen har sämst vapen.

Permalänk
Avstängd

Kan rekommendera prova direct X 12.
Nu används mina grafikkort full ut.
Fick ca 30 mer fps.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Kan rekommendera prova direct X 12.
Nu används mina grafikkort full ut.
Fick ca 30 mer fps.:)

Inget hackande/stutter med DX12 nu då? Måste prova.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Kan rekommendera prova direct X 12.
Nu används mina grafikkort full ut.
Fick ca 30 mer fps.:)

30fps det var inte pjåkigt ! Undrar om det är SLI som fått skjuts eller singel också. Får prova om nån timme.
Ribeye Rolls till Assult var najs jue. Blev lite roligare att lira Assult igen. Så trött på gamla vanliga vapnen på den klassen.

Vilket vapen är kul och bra på Support egentligen. Har väl några till att låsa upp men jag är sån att jag orkar inte låsa upp ett vapen om jag inte vet att jag vill använda det typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

30fps det var inte pjåkigt ! Undrar om det är SLI som fått skjuts eller singel också. Får prova om nån timme.
Ribeye Rolls till Assult var najs jue. Blev lite roligare att lira Assult igen. Så trött på gamla vanliga vapnen på den klassen.

Vilket vapen är kul och bra på Support egentligen. Har väl några till att låsa upp men jag är sån att jag orkar inte låsa upp ett vapen om jag inte vet att jag vill använda det typ

Parabellum, hands down. Har knappt rört någon annan LMG sen jag låste upp denna. Hög RPM med (iaf för mig) hanterlig recoil + väldigt bra damage även i distance och du har ett monster som tuggar ner alla oavsett situation. Lite svår att låsa upp (måste skjuta ner två plan med LMG, tips på detta är att använda en AA gun, snabbt hoppa ur och skjuta sönder resten av planets HP med din LMG) men det är värt det!

Annars är nysläppta LMG 08/18 också ett bra alternativ!

I assault bör du för övrigt testa SMG 08/18. De har ökat dess RPM rejält, kan vara något för dig också!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ospelbart med DX12 för mig fortfarande. Frysningar och j*kelskap.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@Icte:
Tack, testade lite olika nyss. Den nya LMG 08/18 gillar jag nog. Ska låsa upp versionen med kikarsiktet bara. Vill helst kunna träffa bra på avstånd så man kan döda medics och sånt. Ska prova Parabellum . Låste upp den förut men använde den nog inte så mycket då jag tog paus från spelet ett bra tag.

Ska kika på SMG 08/18 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ospelbart med DX12 för mig fortfarande. Frysningar och j*kelskap.

Samma för mig, fryser till varannan sekund typ. DX11 flyter utan problem.

Permalänk
Avstängd

@Myllerman:
Jag spelade innan idag,flöt på rätt bra.
Nu är det helt ospelbart i v.12.
Så har bytat till direct X 11 igen.
Frågan är varför mina grafik kort har bara ca 80% usage i direkt X 11,och inte i v.12.
Kvittar om jag kör på low settings.Då jag inte förbrukar mina 3,5 gb vram.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är allmänt utbränd på BF1, eller om jag är för bra då jag alltid får MVP top score eller om dom nya katorna var sådär. Inget sug alls när vi grabbpolare lirar.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

BAR Storm var ju redan ett av det bästa vapnena för support, efter patchen blev den inte sämre direkt. Kan vara värt att testa!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2