Shekel (JEW), perfekt coin för att köra en masternode?

Permalänk
Medlem

Shekel (JEW), perfekt coin för att köra en masternode?

Har kikat runt efter en coin att pröva masternodes med, och tror jag hittat den perfekta.
En masternode kostar 25,000 JEWS, vilket är ungefär 0.07 BTC vid dagens priser, och en ROI på 390% eller något. Stor skillnad gentemot de flesta coins som kräver typ 0.4 BTC per masternode.

Efter lite research verkar det som att dem ska bli addade till CoinRail och HitBTC (Koreanska exchanges, borde bli rejält med volym?)
Och dem kommer släppa deras JEW-PAY i sinom tid, en multi-payment processor som ska kunna hantera flera olika kryptos. www.jewpay.io

Jag blir bra sugen på att köpa en masternode, speciellt nör det inte är så mycket pengar. Vad tycker ni?
https://coinmarketcap.com/currencies/shekel/

Permalänk

.........Vad är en masternode? Och vad menas med ROI på 390%?

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, nya coins kan lika gärna gå i graven också så det är en ganska stor risk.

Har du en server som kan leverera hög upptid och fast extern ip? eller tänkte du hyra hårdvara? Har du tänkt på säkerheten? anslutningar mot ditt eget nät? Är ju lite kostnader för att driva masternoden också så att säga.

Skrivet av Truxes:

Har kikat runt efter en coin att pröva masternodes med, och tror jag hittat den perfekta.
En masternode kostar 25,000 JEWS, vilket är ungefär 0.07 BTC vid dagens priser, och en ROI på 390% eller något. Stor skillnad gentemot de flesta coins som kräver typ 0.4 BTC per masternode.

Efter lite research verkar det som att dem ska bli addade till CoinRail och HitBTC (Koreanska exchanges, borde bli rejält med volym?)
Och dem kommer släppa deras JEW-PAY i sinom tid, en multi-payment processor som ska kunna hantera flera olika kryptos. www.jewpay.io

Jag blir bra sugen på att köpa en masternode, speciellt nör det inte är så mycket pengar. Vad tycker ni?
https://coinmarketcap.com/currencies/shekel/

Permalänk
Medlem

Är namnet seriöst? Och ADL har inte satt upp det på sin hatlista än?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Man måste vara väldigt försiktig med små och nya kryptovalutor. Om 24H-omsättningen för valutan är liten så kan det vara så att ingen vill köpa din andel när du vill sälja, då sitter du där med en värdelös kryptovaluta.

24h-omsättningen kan vara konstgjord för små valutor, finns bevis för att större kryptovalutor även gör så som tex Tether, att bottar köper och säljer till varandra, styrda av valutaskaparna för att försöka ge sken av att deras valuta används.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Har en masternodcoin hög ROI (höga belöningar för att driva masternoden) så är risken stor att kursen faller snart, alternativt ROI faller. Anledningen att kursen faller är att det blir inflation, det skapas nya coins i så snabb takt att varje coin får allt lägre värde. ROI faller om många skaffar masternoder eftersom belöningarna delas mellan alla noder. På senare tid har det också skapats många nya masternodcoins där utvecklarna bara försvinner efter någon månad. Risken är väldigt hög att det inte går så bra som man hoppats.

Jag har själv några masternoder men har satsat på de som jag anser vara mer seriösa. Jag har Monoeci, Crown (systemnod) och Chaincoin. Jag köpte dem när de var relativt billiga (förutom Chaincoin då som är ännu billigare nu än när jag köpte). Det är OK att chansa lite om man inte lägger jättestora pengar. Problemet är dock att masternoder är ganska dyra. Men de billigaste kanske man vågar chansa på.

Monoeci tror jag jättemycket på. De håller på utvecka en lokal kryptovaluta i Monaco. Verkar bra fart på det projektet.

Crown har jättedyra masternoder men i tillägg till dessa har de något som heter systemnoder som är mer överkomliga. Projektet har stort driv och de utvecklar nya tjänster hela tiden. ROI är väl sådär men även här hoppas jag på kursuppgång.

Chaincoin gillar jag för att de har bra utvecklare. De håller på skapa kod som är modernare än Dash även om nuvarande wallet är ganska ålderdomlig. Tror vi kommer se kursuppgång där när ny version av wallet släpps inom några veckor. Tyvärr genererar mastenoderna ingen avkastning alls just nu men detta är en grej som ska fixas i nya koden så att det blir avkastning (om än ganska liten).

Sammanfattningsvis så ska man mer kolla på om man tror på projektet än ROI-siffror. Alltför hör ROI ger risk för kursfall (även om det i början kan stiga i kurs snabbt när folk vill köpa masternoder men senare ska de ju sälja sin avkastning och då faller kurserna igen).

För att kolla masternoder kan man titta här:
https://masternodes.online/

Vi kan väl ta ett exempel på hög ROI som gett kursfall
https://masternodes.online/currencies/MNB/
Titta på priskurvan. Jag är inte säker på att de som köpte i början gått på plus totalt sett om de fortfarande har kvar sin masternod. Nu har kurserna i allmänhet fallit på sistone men just masternoder med hög ROI verkar ha fallit i kurs extra mycket.

En masternod kan man köra på en billig VPS och säkerheten är inte så noga eftersom man inte har någon kryptovaluta i den wallet som körs på VPSen. Men visst en 50 kr/månad kan det ju kosta. Man kan köra flera olika masternoder på samma VPS. 3 stycken är inga problem med 2GB RAM.