Permalänk
Medlem

Varmgarage i Sälen?

Lite långsökt kanske, men jag gör ändå ett försök..

Jag befinner mig just nu i Sälen, Tandådalen för att vara exakt. På vägen upp hit fick jag problem med min bil, motorhuven har fryst och går inte att stänga helt. Jag skulle därför behöva få tag i en SweClockare med tillgång till varmgarage, där min bil kan få tina några timmar - så att huvlåset förhoppningsvis går att stänga.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Hårtork kanske? eller DIY hall på en mack?

Permalänk

Kolla om det finns någon mack med gör det själv hall! OKQ8 brukar ha såna på lite olika ställen i landet.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Medlem

Bör finnas något hotell där som har garage. Åk dit och fråga om du kan betala några kronor för att stå där över natten eller liknande så du tinar upp bilen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

På Sälfjällstorget finns en liten minigalleria. På den sidan vägen där Pinnocchios pizzeria ligger. Under gallerian finns ett p-garage med värme som du kan stå fritt i ett antal timmar. Jag brukade tina upp min bil där när jag bodde i Lindvallen ett par år

Permalänk
Medlem

Många bra förslag, tack!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Inte fullt lika bra förslag som de tidigare... 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Fryspåse med varmt vatten som du låter ligga mot huvlåset ett tag, har det frusit runt om brukar det funka att banka lite försiktigt vid skarvarna (:
Testa även varmköra bilen och täpp för grillen så du inte fläktar in så mycket kyla så kanske du kan värma motorutrymmet nog mycket!

Och se till att smälta all is när du fått upp huven och torka bort allt vatten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av niska:

Fryspåse med varmt vatten som du låter ligga mot huvlåset ett tag, har det frusit runt om brukar det funka att banka lite försiktigt vid skarvarna (:
Testa även varmköra bilen och täpp för grillen så du inte fläktar in så mycket kyla så kanske du kan värma motorutrymmet nog mycket!

Och se till att smälta all is när du fått upp huven och torka bort allt vatten!

Tack för tipset. Problemet är att vajern som öppnar huven fastnat i öppet läge, och då är det bara den övre säkerhetsdörrar som håller fast huven när man kör. Bra idé med fryspåse med varmt vatten, skall testa det om jag inte får tag i ett garage.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060