Jag upplever ganska frekvent (ca 1-3 gånger i minuten) störningar i bild och ljud på fiber-tvn, tänkte jag skulle kolla med er om det är något här hemma som jag bör prova med innan jag ringer min leverantör.
Störningarna består av fryst bild, pixel-fragment och hack i ljudet.
Min leverantör av fiber-tv är Sappa, från min fiber-delare så går kabeln in i en TP-link TL-SG105E switch och därifrån går en kabel till min digitalbox som är en Dilog DIP-701.
Anledningen att switchen är med är för att jag ska koppla in 2st extra digitalboxar vid ett senare skede.
All hjälp uppskattas!
Mattias
Kolla så du kan slå av/på multicast broadcast på switchen så du inte dödar alla portar p.g.a att bakplanet inte orkar. Såg inte denna option på specen för switchen vid en snabb googling, och jag vet att du lätt dödar en budgetswitch med detta.
Sappa har haft lite utsändningsproblem vid OS (om det nu var då du såg det) men får du detta regelbundet vid kvällar (varje dag, hela tiden) så skulle det kunna vara en sak jag sett, att Dilog:en har 100mbits portar och "alla" kanaler strömmas ut på IPTV-porten i nätet och dosan inte riktigt orkar med när typ 10 olika kanaler+ går ut till kunder på den porten (inte specifikt Sappas fel). Det är en inställning på stadsnätet/KO som du isf kommer vidare med genom att felanmäla till Sappa och dom lyfter det till stadsnätet. (Då får du ju inte ha med switchen i uppställningen)
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.