Hitman Episode 2: Sapienza gratis på Steam till 3 april

Permalänk
Melding Plague

Hitman Episode 2: Sapienza gratis på Steam till 3 april

För två år sedan släppte IO Interactive den senaste upplagan av Hitman, där fokus låg på mer sandlådeinspirerade uppdrag. Nu finns den andra episoden att ladda ned gratis.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gratis för all framtid när man väl laddat ner det?

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hulle:

Gratis för all framtid när man väl laddat ner det?

Så var det för episod ett när den var gratis, och jag tolkar det som att detsamma gäller episod två

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

om ni har problem med att ladda hem Episode 2, testa följande:

gå in på https://steamdb.info/app/439890/
logga in
ladda ner

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Hulle:

Gratis för all framtid när man väl laddat ner det?

"Once you’ve downloaded it, Sapienza is yours to keep permanently and all of your progress will carry through to the full game when you buy the Game of the Year Edition."

Bara att tuta och köra.

Permalänk
Medlem

Gött, kan vara den bästa episoden enligt många.

Permalänk
Medlem

Måste man ha haft tidigare delarna för att kunna köra spelet?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Missa inte elusive target som finns tillgänglig på Sapienza denna vecka , det är ett speciellt uppdrag där du bara har en enda chans att döda din target. Misslyckas du har du ingen mer chans att göra det. Det går att starta om uppdraget sålänge du inte dödat din target.
Kolla på youtube för att se hur det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Måste man ha haft tidigare delarna för att kunna köra spelet?

undrar detta med.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Är vanliga hitman gratis också? Eller får man bar episode 2?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

äh, det vägrar funka för mig, skiter i det

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

För er som vill ha de steg.1 ladda ner hitman på steam (första säsong och spelet är gratis) steg2.gå till steamdb länken, Klicka logga in (körs via steam) steg.3 klicka på "free" och vips dyker det upp i steamklienten steg4. starta hitman i Steam och tuta & kör!

Gratis är gott! (även om man kanske har "några" andra ospelade spel i steam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattu:

om ni har problem med att ladda hem Episode 2, testa följande:

gå in på https://steamdb.info/app/439890/
logga in
ladda ner

Skrivet av Laggzor:

äh, det vägrar funka för mig, skiter i det

Skrivet av Dravond:

För er som vill ha de steg.1 ladda ner hitman på steam (första säsong och spelet är gratis) steg2.gå till steamdb länken, Klicka logga in (körs via steam) steg.3 klicka på "free" och vips dyker det upp i steamklienten steg4. starta hitman i Steam och tuta & kör!

Gratis är gott! (även om man kanske har "några" andra ospelade spel i steam...

Det där är onödigt komplicerat, man behöver inte logga in på steamDB, bara öppna följande länk från en steam-chat:

steam://install/439890

så copy-pasta länken ovan till ett valfritt chat-fönster i steam, klicka på länken, och du är klar.
(Att öppna länken ger ingen feedback - men om du kollar i ditt library så kommer Episode 2 finnas i Hitman's DLC lista.)

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Det där är onödigt komplicerat, man behöver inte logga in på steamDB, bara öppna följande länk från en steam-chat:

steam://install/439890

så copy-pasta länken ovan till ett valfritt chat-fönster i steam, klicka på länken, och du är klar.
(Att öppna länken ger ingen feedback - men om du kollar i ditt library så kommer Episode 2 finnas i Hitman's DLC lista.)

tro mig, jag testade allt vad folk skrev man skulle göra.

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

tro mig, jag testade allt vad folk skrev man skulle göra. https://i.imgur.com/qVOB9Pg.png

Inga som helst problem här. Laddade ner från steam felfritt, men jag gjorde inte som dpom86 sa. Jag sökte på Hitman i butiken och laddade ner bara. Vet dock inte varför det står Tillagd 1970-01-01

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@AMD-FX: Yeah problemet är för dem som redan har spelet, att det inte finns något som automatiskt triggar steam att kolla upp ifall det finns nya gratis dlc att lägga till.
(I Steam store får jag bara en play knapp som startar spelet [på dlc-sidan] eller en köp-knapp för att köpa bundles.)
Egentligen skulle steam helt enkelt behöva en "Check for free DLCs" knapp i Library.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Avstängd

Satt och spelade lite i går och det känns helt ok där man kan lösa saker efter eget huvud men ska man vara negativ är det lite för lätt att gå brute force vägen där man sänker 40 Pers med yxa och överlever för många skott men kanske går att ställa in svårighetsgrad som bättrar på realismen

Annars känns spelet bra och gratis är gott och kommer spela mer och funkade utan problem på min dator i sign med 1080p medium setting och testade inte högre än så då det brukar vara sweetspot för min gpu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Lite småroliga buggar. Ströp en beväpnad vakt på träningsuppdraget. Vakten flög iväg när jag flyttade på mig nåt steg så vakten hamnade på ett ställe där människor såg liket, sedan va det kört

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Underbar nyhet, ska lira!

Permalänk
Medlem

Tryck WinKey + R klistra sedan in steam://install/439890 och enter efter detta, nu läggs önskad DLC till i din Download lista.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Lite småroliga buggar. Ströp en beväpnad vakt på träningsuppdraget. Vakten flög iväg när jag flyttade på mig nåt steg så vakten hamnade på ett ställe där människor såg liket, sedan va det kört

Det händer väldigt sällan. Tycker spelet är väldigt felfritt och då har jag spelat 750 timmar. Skulle vara frustrerande eftersom att t.ex silent assassin suit only uppdragen på proffesional nivån skulle vara jobbig med massa buggar