Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Nej, det var inte min avsikt att vara sarkastisk, jag tyckte bara att det var en intressant kulturskillnad, påminde om Indiska diktverser, jag vet inte om de har samma ursprung (men vet att delar av befolkningen i de områdena följer Islam, bland annat Sikherna även om de har sin egen gren, deras kultur har alltid fascinerat mig och gjorde ett starkt intryck när jag var liten)?
De är ofta långa och väldigt personliga när de inte har en religiös innebörd.

Det hade varit intressant att se det någon gång, en turkisk man förklarade delar av detdär för mig för länge sedan.

Skrivet av Mizzarrogh:

I den traditionella Svenska kyrkan är sångerna distinkt avdelade från själva gudstjänsten, även om psalmerna ofta är (färdiga, tematiska) böner i sångform.

Du kan alltid pma om du är nyfiken, vill inte ta över denna tråd

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mkl:

Du kan alltid pma om du är nyfiken, vill inte ta över denna tråd

Nu fick jag upp den du egentligen länkade till...

Den förra jag tänkte på liknade mer något slags vrålpop med trummor och grejer...

Dendär i den rätta länken var ju fin och melodisk, den skulle nog passera här också utan problem.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Fastnat för denna nu. Kört den många gånger under kvällen!

Skulle egentligen varit ett samarbete med Dolores från The Cranberries, men blev nu en tribute istället. Rip Dolores.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Jag håller med.
Ibland är en cover lika bra som originalet men behöver därför inte vara exakt lika, detta är ett exempel på detta.

Permalänk
Medlem

Clawfinger - "Warfair".

Clawfinger var svenskt/norskt om jag minns rätt, skulle nog kategorisera musikstilen som "rap Metal". Kanske enda låten i dess musikstil jag gillar.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Inaktiv

Monty Python's Every Sperm Is Sacred

Permalänk
Medlem

It's not a moon
Av de som gör A bad lip reading.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

GosT hade släppt nytt såg jag, så jag bränner av "Possessor" just nu. Spontant känns det mycket "hårdare" än tidigare album.

Gillar't!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Håller på med en massa saker i huset samtidigt, städning, matlagning så då blir det lite Tracy Chapman på högsta.

Permalänk
Medlem

Väldigt likt Led Zeppelin.
Fantastiskt bra musik att plugga till!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Avstängd

Stadigvarande och på hög volym i min playlist när jag kör FtF på UnrealTournament...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Mura Masa - Diplo and Friends (BBC Radio 1) Mix

Permalänk
Medlem

Anavae - Whatever The Case May Be

Denna har fastnat i skallen den senaste tiden!

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Kan. Inte. Sitta. Still.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Metallica, Volbeat är det band man oftast lyssnar på

Permalänk
Medlem

Fka twigs, albumet LP1.

Så jävla bra. Synd att man bor i lägenhet

Permalänk

Brown Bag Allstars - Rottweilers(Audible Doctor Remix)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Efter flera dagar av skoj och tokerier med sonen lutar jag mig tillbaka till det band som är mitt första musikminne och jag än idag lyssnar på.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner