Permalänk
Skrivet av MultiMan:

@Dustin Home: Jag köper enbart via Dustin och det jag skrev gäller deras villkor. De har inte klarat av att leverera samma dag upprepade gånger senaste året, och nu senast ordern jag skrev om innan. 100% lagervaror, beställt på förmiddagen, skickades ändå dagen efter. Som sagt inte första gången numera.

PMa mig ditt ordernummer/kundnummer så får jag se hur dina ordrar ser ut det senaste året så ska jag be kundservice att titta på det och återkoppla till dig.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Gick igenom mina 4 senaste ordrar det senaste halvåret, 3 av dem beställdes i god tid innan 16 men skickades först dagen efter. (den fjärde beställdes efter 16 och skickades dagen efter) Samtliga lagervaror.

I ett av fallen har ni visserligen skickat elektronisk förinformation till posten seeent samma kväll men själva paketet gick iväg först eftermiddag dagen efter.

En asterisk vid nedräkningen till något finstilt kanske gör er juridikavdelning glada men det hjälper ju knappast mig som kund? Ändra till 14 eller 15 om det är svårt att hålla 16. Som sagt ingen total deal-breaker med sen leverans, men nu har man alltid i bakhuvudet att ni skickar först dagen efter när man jämför återförsäljare.

Visa signatur

Utvecklare med f-skatt. http://www.andreasbergstrom.com

Permalänk
Medlem

Det här låter inte bra att ni skickar färräns dagen efter, la precis en beställning på ett Nintendo Switch och Odessey till sonen runt 15.30 för att han skulle få det till helgen, men nu låter det som det kanske inte blir förrän till veckan då.
Som tidigare sagt tråkigt när det finns räknare och man tror sig få grejerna innan helgen.

Mvh Peddan

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk
Skrivet av Adestro:

Gick igenom mina 4 senaste ordrar det senaste halvåret, 3 av dem beställdes i god tid innan 16 men skickades först dagen efter. (den fjärde beställdes efter 16 och skickades dagen efter) Samtliga lagervaror.

I ett av fallen har ni visserligen skickat elektronisk förinformation till posten seeent samma kväll men själva paketet gick iväg först eftermiddag dagen efter.

En asterisk vid nedräkningen till något finstilt kanske gör er juridikavdelning glada men det hjälper ju knappast mig som kund? Ändra till 14 eller 15 om det är svårt att hålla 16. Som sagt ingen total deal-breaker med sen leverans, men nu har man alltid i bakhuvudet att ni skickar först dagen efter när man jämför återförsäljare.

Hej Adestro!
Skicka mig gärna ett PM på en av ordrarna/kundnummer så jag kan ta det som exempel för att ta det vidare för att se vad som hänt.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Peddan:

Det här låter inte bra att ni skickar färräns dagen efter, la precis en beställning på ett Nintendo Switch och Odessey till sonen runt 15.30 för att han skulle få det till helgen, men nu låter det som det kanske inte blir förrän till veckan då.
Som tidigare sagt tråkigt när det finns räknare och man tror sig få grejerna innan helgen.

Mvh Peddan

Hej Peddan!
Den informationen vet jag inte var du fått ifrån, ordrar som läggs innan 16 går normalt samma dag ifrån oss som jag tidigare påpekat i tråden. Att inte 100% gör det av olika skäl är givetvis inte samma sak som att vi inte skulle skicka något förrän dagen efter. Tror sista lastbilen går runt 18 så det är normalt tid att packa och skicka efter 16:00 förutsatt att inget oförutsett händer.
Om den inte går iväg idag så får du gärna PMa mig ordernummer/kundnummer så tittar jag på det.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem

Olämplig utformning av mail där ni informerar om nya kontovillkor. Mycket lätt att klicka på den gigantiska knappen först istället för länken i texten till villkoren, som man givetvis vill läsa först. Varför finns inte villkoren i mailet om nu knappen uppmanar till godkännande?

Som minimum borde ni informera om skillnaderna mot tidigare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Olämplig utformning av mail där ni informerar om nya kontovillkor. Mycket lätt att klicka på den gigantiska knappen först istället för länken i texten till villkoren, som man givetvis vill läsa först. Varför finns inte villkoren i mailet om nu knappen uppmanar till godkännande?

Som minimum borde ni informera om skillnaderna mot tidigare.

https://i.imgur.com/kwJeqVp.png

Hej, kan hålla med om det, skickar vidare dina synpunkter.

Rent generellt så är det en ny lag som börjar gälla och den kräver att vi aktivt får ett godkännande från kunden att hantera personuppgifter för att vi ska kunna skicka varor via transporter, avbetalningar, och andra tjänster som kräver personuppgifter. Det är generellt inget som påverkar de allmänna försäljningsvillkoren som gäller vid enskillda köp.

Det bör framgå de vanligaste svaren om du klickar på länken och om det inte framgår så kan du givetvis höra av dig till den mailadressen som anges för frågor kring GDPR.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Valfritt serviceställe / Lördagsleverans

@Dustin Home

När kommer ni att möjliggöra leverans till valfritt serviceställe ?

Som Postnord skriver "Möjligheten att låta mottagare själva välja ökar kundnöjdheten."

I kombination med Lördagsleverans så är det viktigt för mig som kund att kunna välja ett utlämningsställe (som omfattas av lördags leverans)!

Permalänk
Skrivet av C0mbat:

@Dustin Home

När kommer ni att möjliggöra leverans till valfritt serviceställe ?

Som Postnord skriver "Möjligheten att låta mottagare själva välja ökar kundnöjdheten."

I kombination med Lördagsleverans så är det viktigt för mig som kund att kunna välja ett utlämningsställe (som omfattas av lördags leverans)!

Hej C0mbat! Vi tittar på dessa saker hela tiden om vad vi kan förbättra.
I detta läget kan vi inte erbjuda detta men du kan givetvis med fördel kontakta Posten så ordnar de så att inte bara våra paket hamnar på önskat utlämningsställe utan samtliga paket du får som Posten hanterar. En ändring hos oss skulle alltså bara gälla just våra paket.

Tack för synpunkten!

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Enkel och säker paketutlämning med digital identifiering

Skrivet av Dustin Home:

Hej C0mbat! Vi tittar på dessa saker hela tiden om vad vi kan förbättra.
I detta läget kan vi inte erbjuda detta men du kan givetvis med fördel kontakta Posten så ordnar de så att inte bara våra paket hamnar på önskat utlämningsställe utan samtliga paket du får som Posten hanterar. En ändring hos oss skulle alltså bara gälla just våra paket.

Tack för synpunkten!

MVH/STefan

Fick svar ifrån Postnord, efter lång vänta... och som förväntat så är det INTE möjligt att sitt utlämningsställe, se nedan svar från Postnord

Tack för att du kontaktar oss.

Jag ber om ursäkt för den långa svarstiden, vi arbetar med att förkorta den.
Det är tråkigt att du är missnöjd med lokaliseringen av ditt postombud.
När vi öppnar ett nytt postombud/utlämningsställe tittar vi på flera olika faktorer som öppettider, läge, parkeringsmöjligheter, handikappanpassning och lagerkapacitet. Vår ambition är självklart att valet av postombud ska passa så många hushåll som möjligt. Vi ser ständigt över behovet av serviceställen.
Idag finns det inte någon möjlighet för enskilda mottagare att permanent byta det ombud som hör till bostadens postnummer. Vissa av våra avtalskunder kan däremot erbjuda sina kunder att välja till vilket ombud man önskar få sin beställning levererad. Denna tilläggstjänst kallas "Valfritt hämtställe". Har inte avsändaren det så finns det tyvärr inget vi kan göra.
Återkom om du har fler frågor.
Ha en fortsatt trevlig dag!

Jag föreslår att när ni ser över potentiella förbättringar så kolla även på Enkel och säker paketutlämning med digital identifiering (Mobilt BankID), vilket möjliggör att man låter annan person hämta ut paket!

Permalänk
Skrivet av C0mbat:

Fick svar ifrån Postnord, efter lång vänta... och som förväntat så är det INTE möjligt att sitt utlämningsställe, se nedan svar från Postnord

Tack för att du kontaktar oss.

Jag ber om ursäkt för den långa svarstiden, vi arbetar med att förkorta den.
Det är tråkigt att du är missnöjd med lokaliseringen av ditt postombud.
När vi öppnar ett nytt postombud/utlämningsställe tittar vi på flera olika faktorer som öppettider, läge, parkeringsmöjligheter, handikappanpassning och lagerkapacitet. Vår ambition är självklart att valet av postombud ska passa så många hushåll som möjligt. Vi ser ständigt över behovet av serviceställen.
Idag finns det inte någon möjlighet för enskilda mottagare att permanent byta det ombud som hör till bostadens postnummer. Vissa av våra avtalskunder kan däremot erbjuda sina kunder att välja till vilket ombud man önskar få sin beställning levererad. Denna tilläggstjänst kallas "Valfritt hämtställe". Har inte avsändaren det så finns det tyvärr inget vi kan göra.
Återkom om du har fler frågor.
Ha en fortsatt trevlig dag!

Jag föreslår att när ni ser över potentiella förbättringar så kolla även på Enkel och säker paketutlämning med digital identifiering (Mobilt BankID), vilket möjliggör att man låter annan person hämta ut paket!

Låter mindre komplicerat att bara ta med någons annans pass / legitimation när man hämtar. Inget jag känner det är värt att betala extra för.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Låter mindre komplicerat att bara ta med någons annans pass / legitimation när man hämtar. Inget jag känner det är värt att betala extra för.

Var läser du om tilläggskostnad?

Permalänk
Skrivet av C0mbat:

Var läser du om tilläggskostnad?

Tilläggstjänster brukar inte vara gratis på PostNord...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av C0mbat:

Fick svar ifrån Postnord, efter lång vänta... och som förväntat så är det INTE möjligt att sitt utlämningsställe, se nedan svar från Postnord

Tack för att du kontaktar oss.

Jag ber om ursäkt för den långa svarstiden, vi arbetar med att förkorta den.
Det är tråkigt att du är missnöjd med lokaliseringen av ditt postombud.
När vi öppnar ett nytt postombud/utlämningsställe tittar vi på flera olika faktorer som öppettider, läge, parkeringsmöjligheter, handikappanpassning och lagerkapacitet. Vår ambition är självklart att valet av postombud ska passa så många hushåll som möjligt. Vi ser ständigt över behovet av serviceställen.
Idag finns det inte någon möjlighet för enskilda mottagare att permanent byta det ombud som hör till bostadens postnummer. Vissa av våra avtalskunder kan däremot erbjuda sina kunder att välja till vilket ombud man önskar få sin beställning levererad. Denna tilläggstjänst kallas "Valfritt hämtställe". Har inte avsändaren det så finns det tyvärr inget vi kan göra.
Återkom om du har fler frågor.
Ha en fortsatt trevlig dag!

Jag föreslår att när ni ser över potentiella förbättringar så kolla även på Enkel och säker paketutlämning med digital identifiering (Mobilt BankID), vilket möjliggör att man låter annan person hämta ut paket!

Hej C0mbat!

Där ser man, jag vet att man kunde det tidigare. Då är det bara företag som kan få igenom en sådan ändring genom (LEA) avtal. Jag kände inte till att det förändrats.
I så fall blir det svårt just nu att lösa det, jag har dock skickat vidare informationen internt och tackar för det.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hi @DustinHome

In my order 202970347, I see "Restnot" as 1 for one of the item. But the status is confirmed. And also I see more than 10 pieces are available according to the website. May I know what does this 1 means against "Restnot"?

Best Regards,
Karteek

Permalänk
Skrivet av karteekch:

Hi @DustinHome

In my order 202970347, I see "Restnot" as 1 for one of the item. But the status is confirmed. And also I see more than 10 pieces are available according to the website. May I know what does this 1 means against "Restnot"?

Best Regards,
Karteek

Hello Karteek!

Please contact our orderavdelning 08-55344553, they will help you with your order.

Best Regards/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej jag har några frågor till er Dustinhome.

Jag är ute för att köpa en bärbar dator och hittade den här via Prisjakt https://www.dustinhome.se/product/5011028956/250-g6
HP 250 G6. Men när jag kollade upp datorn blev jag misstänksam gällande ordinariepris och rea.

2018-02-12 -1435:- 5 555:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2018-01-08 +1400:- 6 990:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2017-12-01 +91:- 5 590:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2017-11-30 -1491:- 5 499:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2017-11-23 Nytt pris 6 990

Datorn inkom 2017-11-23 till er och fick ett pris på 6990 kr. Redan 7 dagar senare sattes det ner till 5499 kr, och har mer eller mindre varit så, bortsett från 1 månad i januari.

Frågorna är då.

1) Är det rimligt att säga att 6990 kr är ordinariepris?

2) Om vi kollar vad som står i marknadsföringslagen, tycka ni att detta exempel följer lagen?

"Marknadsföringen är otillåten om den är vilseledande, aggressiv, inte följer god marknadsföringssed och om den dessutom bedöms ha en negativ påverkan på din förmåga att fatta ett välgrundat köpbeslut."

"Realisationer, rea
Begreppet "realisationer", "rea" eller uttryck med motsvarande innebörd får bara användas om varorna ingår i säljarens ordinarie sortiment, försäljningen sker under begränsad tid och priserna är mycket lägre än normalt."

"För att en butik ska få locka kunder med rea i sin marknadsföring ska vissa förutsättningar vara uppfyllda: Rean måste pågå under en begränsad tid. Det är inte tillåtet att höja priset på en vara innan rean startar och sedan locka med rea på den. Då är det ju inte ett ordinarie pris. Reapriserna ska vara väsentligt lägre än butikens normala pris på varorna och tjänsterna."

Tack för svar.

Permalänk
Skrivet av Bjarne8888:

Hej jag har några frågor till er Dustinhome.

Jag är ute för att köpa en bärbar dator och hittade den här via Prisjakt https://www.dustinhome.se/product/5011028956/250-g6
HP 250 G6. Men när jag kollade upp datorn blev jag misstänksam gällande ordinariepris och rea.

2018-02-12 -1435:- 5 555:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2018-01-08 +1400:- 6 990:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2017-12-01 +91:- 5 590:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2017-11-30 -1491:- 5 499:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2017-11-23 Nytt pris 6 990

Datorn inkom 2017-11-23 till er och fick ett pris på 6990 kr. Redan 7 dagar senare sattes det ner till 5499 kr, och har mer eller mindre varit så, bortsett från 1 månad i januari.

Frågorna är då.

1) Är det rimligt att säga att 6990 kr är ordinariepris?

2) Om vi kollar vad som står i marknadsföringslagen, tycka ni att detta exempel följer lagen?

"Marknadsföringen är otillåten om den är vilseledande, aggressiv, inte följer god marknadsföringssed och om den dessutom bedöms ha en negativ påverkan på din förmåga att fatta ett välgrundat köpbeslut."

"Realisationer, rea
Begreppet "realisationer", "rea" eller uttryck med motsvarande innebörd får bara användas om varorna ingår i säljarens ordinarie sortiment, försäljningen sker under begränsad tid och priserna är mycket lägre än normalt."

"För att en butik ska få locka kunder med rea i sin marknadsföring ska vissa förutsättningar vara uppfyllda: Rean måste pågå under en begränsad tid. Det är inte tillåtet att höja priset på en vara innan rean startar och sedan locka med rea på den. Då är det ju inte ett ordinarie pris. Reapriserna ska vara väsentligt lägre än butikens normala pris på varorna och tjänsterna."

Tack för svar.

Hej, ska titta på vad som hänt med denna, återkommer i frågan.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Bjarne8888:

Hej jag har några frågor till er Dustinhome.

Jag är ute för att köpa en bärbar dator och hittade den här via Prisjakt https://www.dustinhome.se/product/5011028956/250-g6
HP 250 G6. Men när jag kollade upp datorn blev jag misstänksam gällande ordinariepris och rea.

2018-02-12 -1435:- 5 555:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2018-01-08 +1400:- 6 990:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2017-12-01 +91:- 5 590:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2017-11-30 -1491:- 5 499:- HP 250 G6 Core i5 8GB 256GB SSD 15.6"
2017-11-23 Nytt pris 6 990

Datorn inkom 2017-11-23 till er och fick ett pris på 6990 kr. Redan 7 dagar senare sattes det ner till 5499 kr, och har mer eller mindre varit så, bortsett från 1 månad i januari.

Frågorna är då.

1) Är det rimligt att säga att 6990 kr är ordinariepris?

2) Om vi kollar vad som står i marknadsföringslagen, tycka ni att detta exempel följer lagen?

"Marknadsföringen är otillåten om den är vilseledande, aggressiv, inte följer god marknadsföringssed och om den dessutom bedöms ha en negativ påverkan på din förmåga att fatta ett välgrundat köpbeslut."

"Realisationer, rea
Begreppet "realisationer", "rea" eller uttryck med motsvarande innebörd får bara användas om varorna ingår i säljarens ordinarie sortiment, försäljningen sker under begränsad tid och priserna är mycket lägre än normalt."

"För att en butik ska få locka kunder med rea i sin marknadsföring ska vissa förutsättningar vara uppfyllda: Rean måste pågå under en begränsad tid. Det är inte tillåtet att höja priset på en vara innan rean startar och sedan locka med rea på den. Då är det ju inte ett ordinarie pris. Reapriserna ska vara väsentligt lägre än butikens normala pris på varorna och tjänsterna."

Tack för svar.

Hej igen,
Då har jag fått lite klarhet i vad som hänt.
För ett bra tag sedan så gick vi igenom hur vi skulle hantera produktkampanjer så de överensstämmer med bland annat marknadsföringslagen. Vi har satt upp ett regelverk och tanken är att vi ska fånga upp produkter som hamnar fel i pris eller kampanjer om det ändå skulle hända.
I detta fallet har jag fått återkoppling från vår produktavdelning att det tyvärr smugit in sig ett fel trots allt, vilket vi ser väldigt allvarligt på. Vi måste undersöka vidare vad felet beror på.

Jag får tacka dig för att du noterade felet så vi kan justera det och självklart så ska vi följa det regelverk som gäller, blir det fel så försöker vi rätta till det så fort som möjligt. Vi har nu tagit bort kampanjmarkeringen på produkten som inte skulle vara där.

Om du önskar vidare kontakt i frågan så är du hjärtligt välkommen att kontakta vår Kundombudsman via vår hemsida.

Med vänlig hälsning/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Inaktiv

Snabb fråga till er som köpt produkter från Dustin som har krånglat: Hur länge har ni fått vänta på reparation?

Det här är varför jag frågar och vad som har hänt i mitt fall. I julas så skaffade jag ett Gigabyte 1080 Windforce från Dustin via min farsa vilket blev en redig uppgradering från mitt tidigare kort. Det funkade riktigt bra men jag märkte rätt så snabbt att det var en del grejer som verkade skumt. B.la. så behövde min sprillans nya skärm startar om efter stund varje gång man startar datorn och temperaturerna blev riktigt höga (thermal throttling vid automatisk fläktkurva). Jag klarade av det men när problemen blev fler och fler, lite coilwhine, hackig framerate och en hel del artifacts på skärmen så blev det bara att skicka in det.

Så kortet packades ner, skickades och så kom det meddelande om att det kommit fram den 25:e april. Jag hade ringt kundservice innan vi skickade kortet som sa att det skulle ta 2-3 veckor så jag fick helt enkelt glömma av det. Fast forward till 3 veckor senare utan ett ord från service eller postnord på varken sms eller mail så vi ringde tillbaka. Då fick vi veta att service inte hittat ett enda problem med kortet trots rätt gott med info om problemen som skickats med kortet, och att kortet skulle skickas tillbaka. Det har nu gått en vecka sen detta samtal och vi har inte hört ett ord från postnord, vilket är konstigt för det tog endast 3 dagar för kortet att komma fram men mer än en vecka att skickas tillbaka.

Imorgon kommer det alltså ha gått 4 veckor med riktigt lusig service där det dessutom inte har hänt ett piss eftersom noll problem visade sig under service. Om ni frågar mig så tycker jag att det är helt löjligt, aldrig har någon typ av reparation tagit så här lång tid innan. Är det någon annan som drabbats av riktigt seg service där det dessutom inte hänt ett smack med produkten? Känns helt puckat att snart ha väntat i en hel månad på någon så enkelt som ett krånglande grafikkort.

Permalänk
Medlem

Hej, har lämnat in ett grafikkort för reparation.

Det har nu gått en månad och Dustins kundservice svarar med att den är på en extern verkstad och att de inte har någon information. Slutligen avslutar de meddelandet med att skriva "
Jag hoppas på att detta kommer lösa sig för dig snart.".

Ska man vänta en månad ytterligare eller?

Permalänk
Skrivet av shuhia:

Hej, har lämnat in ett grafikkort för reparation.

Det har nu gått en månad och Dustins kundservice svarar med att den är på en extern verkstad och att de inte har någon information. Slutligen avslutar de meddelandet med att skriva "
Jag hoppas på att detta kommer lösa sig för dig snart.".

Ska man vänta en månad ytterligare eller?

Hej shuhia!
Självklart ska du inte behöva vänta en månad till. Det beror förmodligen på att det är svårt att få tag på grafikkort för tillfället men kontakta vår kundservice så hjälper dom dig om du önskar få tillbaka pengarna i stället.
MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Stefan!
Du missade att ta med andra alternativ som kunden har rätt till i dessa fall.
Som tex Omleverans dvs Dustin skickar ut ett nytt grafikkort och finns ej samma på lager så kan ett med liknande prestanda/bättre samt liknande speccifikationer/funktioner kort skickas ut och det är kund som har stor rätt att bedömma vad som är det viktiga i prestanda/spec/funktioner.

Alternativt kund gör ett täckningsköp från annan butik och samma sak här finns ej exakt samma kort så går det utmärkt med ett annat med liknande prestanda/spec/funktion/etc.
Och om detta täckninsköp blir dyrare så är det Dustin som får stå för dessa kr så länge kunden har köpt ett annat kort som stämmer med vad kunden tycker är viktigt inom prestanda/spec/funktioner samt ej handlat från det dyraste stället men ej heller vara tvingad till det billigaste stället.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Stefan!
Du missade att ta med andra alternativ som kunden har rätt till i dessa fall.
Som tex Omleverans dvs Dustin skickar ut ett nytt grafikkort och finns ej samma på lager så kan ett med liknande prestanda/bättre samt liknande speccifikationer/funktioner kort skickas ut och det är kund som har stor rätt att bedömma vad som är det viktiga i prestanda/spec/funktioner.

Alternativt kund gör ett täckningsköp från annan butik och samma sak här finns ej exakt samma kort så går det utmärkt med ett annat med liknande prestanda/spec/funktion/etc.
Och om detta täckninsköp blir dyrare så är det Dustin som får stå för dessa kr så länge kunden har köpt ett annat kort som stämmer med vad kunden tycker är viktigt inom prestanda/spec/funktioner samt ej handlat från det dyraste stället men ej heller vara tvingad till det billigaste stället.

Helt rätt grizzly666, anledningen till att jag skrev att kunden kunde få pengar tillbaka är för att jag ville lämna alla alternativ öppna oavsätt vad kunden önskar göra.
Samt att det är stora brister på grafikkort idag och jag känner inte till vilket kort det gäller. Det känns inte så kul att kunden ska behöva vänta på en leverans som dröjer ytterligare. Om kunden önskar något annat som vi har tillgänligt och är likvärdigt så är det så klart ett alternativ även täckningsköp, alla alternativ är öppna.
Går bra att PMa mig så kan jag ta det den vägen också.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Inaktiv

@shuhia: Dustin har ganska värdelös service, fick själv vänta i en månad på mitt kort och när det väl kom tillbaka hade de inte fixat en enda grej. Basen på GPU plattan och andra delar av kylaren var skrapade och det såg nästan ut att vara hål på en heatpipe. Helt värdelöst, hade den kylaren satt på kortet och röret spruckit så är det hejdå till hela datorn. Sen att man dessutom blivit ignorerad av Dustin i dess egen forumtråd är ju pricken över i att jag aldrig kommer handla där ifrån och sprida min story så att fler får veta hur fullkomligt meningslös Dustins kundservice är.

Permalänk
Skrivet av anon291781:

@shuhia: Dustin har ganska värdelös service, fick själv vänta i en månad på mitt kort och när det väl kom tillbaka hade de inte fixat en enda grej. Basen på GPU plattan och andra delar av kylaren var skrapade och det såg nästan ut att vara hål på en heatpipe. Helt värdelöst, hade den kylaren satt på kortet och röret spruckit så är det hejdå till hela datorn. Sen att man dessutom blivit ignorerad av Dustin i dess egen forumtråd är ju pricken över i att jag aldrig kommer handla där ifrån och sprida min story så att fler får veta hur fullkomligt meningslös Dustins kundservice är.

Hej BettyBoo42,
Tråkigt att höra om din serviceupplevelse. Jag kan dock försäkra att jag inte ignorerar någon medvetet i denna tråd eller PMen jag får, jag kan inte se att jag har ignorerat dig?
Jag försöker svara på hur våra rutiner ser ut och hur vi hanterar ärenden beroende på vad ni frågar om. Jag kan dock inte kommentera enskilda ärenden då det inte är tillåtet enligt Sweclockers policy.
Har jag missat något ber jag om ursäkt.

MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dustin Home:

Hej BettyBoo42,
Tråkigt att höra om din serviceupplevelse. Jag kan dock försäkra att jag inte ignorerar någon medvetet i denna tråd eller PMen jag får, jag kan inte se att jag har ignorerat dig?
Jag försöker svara på hur våra rutiner ser ut och hur vi hanterar ärenden beroende på vad ni frågar om. Jag kan dock inte kommentera enskilda ärenden då det inte är tillåtet enligt Sweclockers policy.
Har jag missat något ber jag om ursäkt.

MVH/STefan

Jo tack det är ju bra då verkar det som, bortsett från att kundservice varit helt värdelösa när det gäller just det här fallet. Inte ett ord om att det ens varit gränsfall till kortet var trasigt trots starka bevis som tyder på att det är trasigt, bl.a. skrapad hotplate, rör som nästan ser punkterat ut och ingen värmeledning över huvud taget. Så du får ursäkta min ton och att jag skriver här för det fanns inte en enda del på hela hemsidan som gav ett svar alls under de hela 4+ veckor som jag fick vänta.

Permalänk
Skrivet av anon291781:

Jo tack det är ju bra då verkar det som, bortsett från att kundservice varit helt värdelösa när det gäller just det här fallet. Inte ett ord om att det ens varit gränsfall till kortet var trasigt trots starka bevis som tyder på att det är trasigt, bl.a. skrapad hotplate, rör som nästan ser punkterat ut och ingen värmeledning över huvud taget. Så du får ursäkta min ton och att jag skriver här för det fanns inte en enda del på hela hemsidan som gav ett svar alls under de hela 4+ veckor som jag fick vänta.

Hej BettyBoo42!
Tråkigt att höra att du har fått den upplevelsen. Det är inte vår kundserivce som avgör eller reparerar varor utan tillverkarens auktoriserade verkstad som gör dessa bedömningar. Så om det är trasigt eller inte avgörs alltså inte hos vår kundservice. De svar vår kundservice kan ge är de som de får utav verkstäderna och det tar lite olika tid ibland innan vi själva får svar. En service på komponenter tar normalt 1-2 veckor men kan givetvis både gå snabbare eller ta längre tid i enskilda fall. I detta fall verkar det vara någon form utav yttre åverkan vilket borde kunna åtgärdas direkt om du fick den på det viset genom att du ångrade köpet, jag känner inte till detaljerna kring ärendet och hur det uppkommit skador på produkten.
Beklagar som sagt din upplevelse.
MVH/STefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hejsan!

När skickar ni era varor på dagen?
Jag lade en order imorse som som jag hade hoppats blev skickad idag, dock var jag tvungen att avbeställa en del utav ordern. Varan som är kvar (och i lager) står nu bara som bekräftad och jag är lite orolig att den blir bortglömd pga delavbeställningen jag gjorde.