Permalänk
Medlem

Jupp, enbart Steam vad jag har kunnat se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Nu är tydligen Skyrim VR släppt till oculus, någon som provat?

Jag har spelat två timmar kanske(i en omgång, med smooth locomotion, nog min längsta spel-session någonsin med riften), är väldigt imponerad överlag. Headsettet har legat och samlat damm i några månader och detta är precis vad VR behövde.

Angående combat så är pilbåge och spells sjukt häftigt/fungerar bra. Svärd är lite wonky, om man är bortskämd med gorn och liknande spel.

Lite tunt omdöme, men fråga gärna om du har några funderingar.

Det enda jag kan klaga på är att du inte kan plocka upp och röra saker. Men det kunde man väl inte förväntat sig.

Flyter på sjukt bra, tungt moddat och maxad SS ingame.
I5 2500k och ett 1080ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lirade genom introt till Skyrim igår och tyckte det var riktigt häftigt. Grafiken ser riktigt bra ut i VR och kontrollerna funkar okej när man väl vant sig.

Det är verkligen sjukt tillfredsställande att använda pilbåge. Det blir som ett helt nytt spel i VR.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Köpte skyrim igår men hann inte prova det. Inte helt enkelt med en 3,5 månaders där hemma som tillika sover mitt i mitt roomscale 😂😂

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv

Lite förvånande att detta spel faktiskt släpptes för Oculus VR ändå. Men inte mig emot, rätt sugen även jag trots att det blir en trippeldipp för min del. Blir nog att snegla på lite mer Rift-omdömmen av spelet.

Edit: Blev ett köp, ser faktiskt ut att vara värt pengarna.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Skyrim 2 och Fallout 5 med VR stöd från start. Drömma kan man ju iaf.

Rick & Morty inhandlades från skadeståndet från Oculus för millenniebuggad kod. Har ingen koll alls på serien får se om den finns på netflix. Ser ut som en job simulator klon med monologer

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nån som vet läget för Fallout 4 VR med Riften i nuläget?
Vad behöver man installera extra för att få vettig support? Och hur bra blir det? (Vilka brister/nackdelar finns kvar osv?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nu har ljudet plötsligt försvunnet ur mina högra hörlur och efter lite googlande KAN det vara ett känt fenomen som vissa drabbas av pga ett, som det upplevs, designfel av Oculus med en kabel som inte håller måttet.

Eftersom jag köpte min Rift i andrahand så gissar jag att jag är shit out of luck vad gäller garantin (2 års garanti, köptes av oculus för 1,5 år sen).

Så, om oculus inte hjälper mig vad är då mitt val. Ta bort hörlurarna och köpa mig ett par trådlösa datorhörlurar - isåfall vilka??

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Börjar bli sugen på att prova en Rift nu när fler spel kommit osv. Vad är rimligt att ge för en begagnad med 2-3 sensorer? I ok skick såklart. Mvh

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Börjar bli sugen på att prova en Rift nu när fler spel kommit osv. Vad är rimligt att ge för en begagnad med 2-3 sensorer? I ok skick såklart. Mvh

Runt 3,5 kan vara ok för en begagnad med 3 sensorer. Köpee min begagnad för 5,5 men det var innan den stora prissänkningen. Tycker ändå det var ett ok pris för Riften är nog det roligaste jag haft med en dator på länge 🖒

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

@TotalF: skruva åt skruven på den lur som tappat ljud fungerade för mig iaf

Permalänk
Medlem

Någon här som köpt ny/annan/extra "ansiktsmask" och vad och varifrån i sådana fall? Min är lite sunkig och skulle behöva ny, men 39€ för original från Oculus känns inte särskilt prisvärd.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

@TotalF: skruva åt skruven på den lur som tappat ljud fungerade för mig iaf

Førsøkte detta men det gav tyvarr inte något resultat :/

Har ett par trådlosa philipshorlurar som jag tankte prova ikvall. Var lange sen jag anvande dom men det ar mkt bra ljud i dom så med lite tur kanske jag bara ersatter oculuslurarna med dom rakt av...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av mr_cypher:

Någon här som köpt ny/annan/extra "ansiktsmask" och vad och varifrån i sådana fall? Min är lite sunkig och skulle behöva ny, men 39€ för original från Oculus känns inte särskilt prisvärd.

Den finns ett gäng alternativ hos VR Cover för en biligare peng. Nu vet jag inget om vad som funkar bäst för Oculus, men jag har köpt ett gäng till min Vive därifrån, och det är riktigt bra kvalité. Läder-varianterna är trevliga då dom inte suger åt sig svett och är lätta att torka av efter användning. De tunnare varianterna låter dessutom dina ögon komma närmare displayerna, vilket ger märkbart större FOV.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Den finns ett gäng alternativ hos VR Cover för en biligare peng. Nu vet jag inget om vad som funkar bäst för Oculus, men jag har köpt ett gäng till min Vive därifrån, och det är riktigt bra kvalité. Läder-varianterna är trevliga då dom inte suger åt sig svett och är lätta att torka av efter användning. De tunnare varianterna låter dessutom dina ögon komma närmare displayerna, vilket ger märkbart större FOV.

Tack för tipset! Det här var ungefär den enda sidan jag hittade vid googling men man vill ju gärna höra av någon med erfarenhet av butiken i fråga. Kastade iväg en beställning så får vi se vad det blir, kan inte bli sämre än min befintliga iaf.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Gillar den tunnare. De blir lite varmare dock är enda minuset.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Oh happy day!!

Trots att jag inte är orginalköparen av min Rift så kommer oculus att skicka en refurbished till mig när jag skickar in min som tappat ljudet ur högra hörluren. Det hade de obv inte behövt göra så väldigt najs av dom 😀🖒

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Oh happy day!!

Trots att jag inte är orginalköparen av min Rift så kommer oculus att skicka en refurbished till mig när jag skickar in min som tappat ljudet ur högra hörluren. Det hade de obv inte behövt göra så väldigt najs av dom 😀🖒

Bra hanterat faktiskt, satsar Facebook lite extra på Goodwill I dessa tider eller är Oculus så generös annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bra hanterat faktiskt, satsar Facebook lite extra på Goodwill I dessa tider eller är Oculus så generös annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Har läst om folk som blivit behandlade som mig och sådana som haft mindre tur. Men rent generellt så får det ju ses som väldigt trevligt att de hjälpte mig.

Höll en extremt trevlig ton mot dem i emailen - vi är uppe i 16 st nu - och det kanske hjälpte?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Officielt Oculus support for Fallout 4 VR i senaste patchen!

...samt finns för 250kr på cdkeys.com!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Har läst om folk som blivit behandlade som mig och sådana som haft mindre tur. Men rent generellt så får det ju ses som väldigt trevligt att de hjälpte mig.

Höll en extremt trevlig ton mot dem i emailen - vi är uppe i 16 st nu - och det kanske hjälpte?

Riktigt bra det!

Skrivet av amh:

Officielt Oculus support for Fallout 4 VR i senaste patchen!

...samt finns för 250kr på cdkeys.com!

Härligt, kunde inte låta bli att köpa spelet (på GMG i mitt fall). Fortfarande inte ens hunnit starta Skyrim VR men... blev lite svårt att låta bli.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om även Doom VFR fått stöd för Rift?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testade lite Arktika.1. Riktigt schysst faktiskt, men vågade i ärlighetens namn inte spela längre när jag kom till en sektion där man skulle stå mitt i ett kolsvart rum och bekämpa "kannibal"-monstren i spelet. Det blev lite för intensivt för min smak, men ska testa igen när jag samlat mod :D.

I ärlighetens namn har jag blivit lite bortskämd med hur Lone Echo skötte VR. Just att man fick en hel kropp med armar osv gjorde väldigt mycket för inlevelsen. I de flesta andra spel har man ju bara två händer och inget annat.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Inaktiv

The Forest kommer få en VR-version, gratis om man redan har betalat för spelet: https://www.pcgamer.com/the-forest-has-just-launched-out-of-e...

Permalänk
Medlem

@anon5930: Intressant. Undrar hur de löser hur man rör på sig :). Att röra sig med spakarna blir ju de flesta snabbt rätt illamående av. Trodde jag skulle klara mig, men blir faktiskt lite tröttsamt efter ett tag !

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Tips på bästa sättet att spela icke VR spel? Vad ger bäst prestanda och njutning. Vill även kunna använda min steam controller, så plus om tips hur man gör det och har steam overlay fungerande.

Kan man starta Oculus store spel via steam på något sätt? Är endast ute efter seated/steam controller spelande så blir lite extra bökigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Tips vet jag inte men jag brukar använda big screen beta. Vorpx har jag också men de mesta tenderar bugga men det är ju kul för att se vad som är möjligt. Många nästan upplevelser. Nästan så jag hade velat köra fallout 4 via vorpx. Jag körde faktiskt alien isolation 50/50 vorpx vs 2D. Ett testaments för VRs fördelar då 3Dn, grafiken etc var mer än lovligt buggad. En mother VR mod är på G som är hundra gånger bättre.

Helt klart är att spelen som är optimerade fungerar mycket bättre. När headseten får upp upplösningen så kommer fler spel kännas spelbara på de virtuella projektordukarna. Lir med enklare grafik som Amnesia känns alldeles utmärkt. Och Limbo känns egentligen som gjort för att man ska köra i VR eller supergammal smattrande projektor.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vill tipsa om att universal classics har släppts för Pinball FX2 VR.

Hoppas mer följer visuellt slår zens flipper helt klart de verkliga förebilderna. Skulle bara fixa något flipperspel på skroten så jag har något fysiskt att flippra och skaka på

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Efter lite testande så fan jag att Virtual Desktop. Gav best bild/prestanda och fungerade fint med Steam overlay+Nvidia overlay (yay freestyle). Dock bör man kunna driva spelen i runt 100-120 fps för att dom ska flyta på fint (kan fungera om du har 100% stabila 60 fps med).

Helt ok lira lite pubg via virtual desktop med min steam controller. Dock är det samma sak som sedans DK2, Jag vill ha högre upplösning så jag kan njuta fullt ut av vad VR har att erbjuda mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Oculus summer sale har dragit igång nu, så värt att kolla in
Halva priset på The climb och Space pirate trainer tex..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.