Wintermute har landat – Matgeek får sin nya speldator

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix4m:

Bygget är snyggt och så men .... Sista filmen i er triologi är ju en katastrof!
Var snäll och gör inte mer sådanthär.
Han är ju jätte jobbig och kan ingenting.
För min del slipper jag helst se sånthär.
Sorry , men det är sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Men låt bli att kolla då? Vad är det jobbiga. Ditt liv, dina val. Ingen tvingar dig att titta, många andra tyckte om detta.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nu vill jag ju dock veta, vad heter Johan, a.k.a Matgeek här på Sweclockers ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gagoff:

Är det inte poängen, att han inte kan någonting men är intresserad ändå?
Där satt vi ju alla i början, med stort intresse och ingen kunskap

Precis som du säger. Vad är meningen om man redan är expert att bygga datorer?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av andreas_dock:

Nu vill jag ju dock veta, vad heter Johan, a.k.a Matgeek här på Sweclockers ?

@MatgeekJohan

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av JonasT:

... Det var den mest inaktiva användaren på Swec jag sett på länge
Han känns lite som en stalker när han ändå hänger här och läser en hel del om jag förstod de rätt ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

... Det var den mest inaktiva användaren på Swec jag sett på länge
Han känns lite som en stalker när han ändå hänger här och läser en hel del om jag förstod de rätt ?

Ja, kanske lite av en stalker

Jag är nog den klassiska lurkern som läser en massa men just här känt mig lite för mycket som en rookie för att blanda mig i diskussioner.
Min forumhistorik började egentligen med mitt Supra 2400-modem som gjorde att man kunde hänga på BBSer. Snurrans i Västerås och Black Box (Gävle?) tillhörde favoritställena.
US Robotics v.42 bis (Datormagazin utnämnde det till "Modemens Rolls Royce" - prylnörd redan på den tiden alltså...) gav mer hastighet men också förbannat stor telefonräkning. Lite annorlunda idag.

DVDForum.nu och PokerForum.nu var länge favoriterna tillsammans med lite olika spelforum. Borde så klart gått in och svarat er tidigare här men kan ju vara känsligt ibland att lägga sig i diskussioner som rör en själv.

Permalänk
Skrivet av Holic:

Matgeek, han verkligen jagar subs och views? Syns överallt numera, oavsätt vad det är för något så dyker han upp.

Måste nog adressera det här också. Jag är ju gammal spelnörd, bara det att när man får barn prioriterar man annorlunda och "nöjer" sig med att lira PS4 ibland pga snabbt starta och tar ingen plats.

Jag och Nerdphilia har diskuterat i typ ett halvår att hon skulle få bygga en speldator till mig eftersom hon är så bra på det och jag är så kass på det. Sen föreslog någon på Twitter att SweClockers skulle vara med i matchen vilket gjorde det ännu roligare. Och där är vi nu!

Jag tycker det är skitfett att få göra videos där jag lär mig massor. Det här är ju ett ämne jag är hopplöst efter inom men samtidigt behöver sätta mig in i. Och ska vi vara ärliga med varandra hade jag fått fler visningar om jag hade "TESTAR ALLA NOCCO SOM NÅNSIN SLÄPPTS!!!!!"

Vissa videos är smala och nördiga på olika sätt (som de här), vissa är superbreda. Variationen är det roliga.

SAMTIDIGT - det är ju på sätt och vis varje dag en jakt på tittare. Hitta nya vägar att nå ut, utveckla sitt innehåll, men aldrig göra avkall på sin integritet. Det är den utmaningen som gör det här jobbet så himla spännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Grym dator!

Hade jag haft kunskapen så skulle jag gärna photoshoppat in en hoverhand här dock.
https://i.imgur.com/5CI0V3u.png

Varsegod

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat med bygget! Riktigt snyggt och professionellt.

Grymt jobbat alla även om jag vet att mutor i form av god mat ofta fungerar väldigt bra. På tal om morot för Nerdphilia, Frida och Jonas.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt bygge! Parvum FTW! Hoppas ni fick mat som tack i alla fall

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Underhållande videoserie, bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatgeekJohan:

Måste nog adressera det här också. Jag är ju gammal spelnörd, bara det att när man får barn prioriterar man annorlunda och "nöjer" sig med att lira PS4 ibland pga snabbt starta och tar ingen plats.

Jag och Nerdphilia har diskuterat i typ ett halvår att hon skulle få bygga en speldator till mig eftersom hon är så bra på det och jag är så kass på det. Sen föreslog någon på Twitter att SweClockers skulle vara med i matchen vilket gjorde det ännu roligare. Och där är vi nu!

Jag tycker det är skitfett att få göra videos där jag lär mig massor. Det här är ju ett ämne jag är hopplöst efter inom men samtidigt behöver sätta mig in i. Och ska vi vara ärliga med varandra hade jag fått fler visningar om jag hade "TESTAR ALLA NOCCO SOM NÅNSIN SLÄPPTS!!!!!"

Vissa videos är smala och nördiga på olika sätt (som de här), vissa är superbreda. Variationen är det roliga.

SAMTIDIGT - det är ju på sätt och vis varje dag en jakt på tittare. Hitta nya vägar att nå ut, utveckla sitt innehåll, men aldrig göra avkall på sin integritet. Det är den utmaningen som gör det här jobbet så himla spännande.

Förstår dig precis, och så länge du gör saker du själv är intresserad av så är det helt rätt. Ja har varit tydlig med att ja uppskattar det du gör men ja tycker det kan vara bra att ändå hålla sådana här saker i tanken, vilket det låter som du gör och skriver. Det visar sig i längden om inte annat.
Och nu när jag ändå har dig "på tråden" så hade ja velat se någon form av roligt klipp med dig och kanalen Matkoma. De två matrelaterade kanalerna på youtube ja tittar och subbar på.

Edit: Se det ja skrivit som konstruktiv kritik.

/A

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix4m:

Bygget är snyggt och så men .... Sista filmen i er triologi är ju en katastrof!
Var snäll och gör inte mer sådanthär.
Han är ju jätte jobbig och kan ingenting.
För min del slipper jag helst se sånthär.
Sorry , men det är sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Men knip gnällapparaten, trött på er elitister som alltid ska ge denna community en dålig bild för folk som är intresserade.

Permalänk
Avstängd

Riktigt begåvad!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av phoenix4m:

Bygget är snyggt och så men .... Sista filmen i er triologi är ju en katastrof!
Var snäll och gör inte mer sådanthär.
Han är ju jätte jobbig och kan ingenting.
För min del slipper jag helst se sånthär.
Sorry , men det är sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Slipp då. Ingen tvingar dig att vare sig läsa artikeln eller titta på videoklippen.

Hoppas du kan vara mer konstruktiv framöver och att vi gör någonting bra du uppskattar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Frida 🥐

Tack för alla fina kommentarer angående bygget

Skrivet av Nexim:

@Frida jag blir nästan tårögd av hur vacker du är och din härliga röst. Väldigt snyggt bygge och rördragning, du har gjort ett jättefint jobb, men måste fråga: Kommer man åt att lossa ramstickorna utan att skruva loss röret över dem som går till cpu blocket?

Kul projekt alltsammans Sweclockers!

Skrivet av AMD-FX:

Snyggt bygge, men om nåt minne går sönder ska ni hjälpa honom att byta minnen också? Ser ut som rören ligger ganska nära minnena

Det stämmer att det är lite krångligt att byta ut RAM. Det går att "ploppa" ut dom från slotten för att felsöka, men ska man byta ut helt måste systemet tömmas. Ett ypperligt tillfälle att även byta ut vätska och ev. rengöra block

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Del 2 var för mig mest intressant. Skulle gärna se mer bygg/byggprocesser än renodlade recensioner. Typ nu ska vi bygga en ny dator för person X, men lägg mest fokus på bygget och kanske till sista avslöja personen.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av anon193054:

Del 2 var för mig mest intressant. Skulle gärna se mer bygg/byggprocesser än renodlade recensioner. Typ nu ska vi bygga en ny dator för person X, men lägg mest fokus på bygget och kanske till sista avslöja personen.

Tack för feedback! Ditt förslag lät som en kul idé, lägger det i förslagslådan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul att se hur det blev till slut! Blev riktigt snyggt!
Måste också tillägga att Rebecka är så otroligt vacker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Tack för alla fina kommentarer angående bygget

Det stämmer att det är lite krångligt att byta ut RAM. Det går att "ploppa" ut dom från slotten för att felsöka, men ska man byta ut helt måste systemet tömmas. Ett ypperligt tillfälle att även byta ut vätska och ev. rengöra block

Och även då ett ypperligt tillfälle för hela Geek att få lunch/middag av Johan när ni byter ut vätska och ev. rengöra block

Ontopic/ Jag gillade detta.

Roligt att se @MatgeekJohan tappa hakan när han såg hur sexig burken är!
För det är verkligen en sexig liten sak.
Jag är nog inte ensam med tanken att, vilja börja bygga på samma koncept.

Offtopic/ När jag ser @MatgeekJohan......Då tänker jag på en riskokare och "var inte en fis, skölj ditt ris"

Kärlek till alla.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av MatgeekJohan:

Ja, kanske lite av en stalker

Jag är nog den klassiska lurkern som läser en massa men just här känt mig lite för mycket som en rookie för att blanda mig i diskussioner.
Min forumhistorik började egentligen med mitt Supra 2400-modem som gjorde att man kunde hänga på BBSer. Snurrans i Västerås och Black Box (Gävle?) tillhörde favoritställena.
US Robotics v.42 bis (Datormagazin utnämnde det till "Modemens Rolls Royce" - prylnörd redan på den tiden alltså...) gav mer hastighet men också förbannat stor telefonräkning. Lite annorlunda idag.

DVDForum.nu och PokerForum.nu var länge favoriterna tillsammans med lite olika spelforum. Borde så klart gått in och svarat er tidigare här men kan ju vara känsligt ibland att lägga sig i diskussioner som rör en själv.

Fräckt att du varit / är här dock!, följt dig länge @ youbtube!
"Välkommen" får man väl säga då, till forumet och dina första, stapplande, inlägg...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Weeee

Moderatgeek har en ny dyr dator. Kul för honom.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

@Zoyadog Asså, sjukt snyggt gjort med rören, blev helt paff, ser så jäkla stiligt ut.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Så jäkla bra och älskar kaffe kopp lyckan ^^

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gagoff:

Är det inte poängen, att han inte kan någonting men är intresserad ändå?
Där satt vi ju alla i början, med stort intresse och ingen kunskap

Det där håller jag absolut med om, det är snarare BEFRIANDE att han inte är en nörd som övat in alla begrepp korrekt.

fö. är vi nog rätt många som passar in på 'stort intresse' men inte fullt lika stort kunnande men det är ju bla. där man kan ta hjälp av SC's forum.

Tur iaf. att han inte lyckades slit ner och krossa hela bygget när han skulle slita av skynket, det blev lite väl dramatiskt där.