Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fernqvist:

Är inte så orolig över Tencent's inköp om jag ska vara ärlig, Dom har inte gjort nånting som säger motsatsen, än iallefall. Vi får se vad som händer, realistiskt sett tror jag nog det blir mycket mer mtx'er och kanske om vi har tur lite billigare också

Håller med 100% Jag tror mest Tencent investerade 80% för att kunna ha mer kontroll över den kinesiska klienten, jag tror inte de kommer ändra mycket i spelet eller hur det utvecklas då det för närvarande är ett vinnande koncept med fler och fler som spelar varje liga.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Börjar ikväll 22.00 vad ska folk spela för builds?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Fireflies:

Börjar ikväll 22.00 vad ska folk spela för builds?

Arc har fått sig en buff, så blir nog Self Cast Elementalist

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1147951

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Känner du till någon bra builds för en ny liga?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av VitThunder:

Känner du till någon bra builds för en ny liga?

Tydligen ska dessa vara riktigt bra i denna liga:
Arc Saboteur mine/trap
Arc Hierophant Totem

Lacerate har blivit buffad också!

Sen rekommenderar jag dig att kolla in denna video:
https://youtu.be/wGpbmM4TrME

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fireflies:

Börjar ikväll 22.00 vad ska folk spela för builds?

The world will burn
fire trap throws a flame

Typ

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Arc har fått sig en buff, så blir nog Self Cast Elementalist

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1147951

Skickades från m.sweclockers.com

Precis den jag tänkte börja med
Valet stog mellan någon form av Arc, traps eller RF, fast RF har jag kört som starter ett par ligor nu så dags å köra något annat.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fireflies:

Börjar ikväll 22.00 vad ska folk spela för builds?

Occultist blade vortex för min del. Räknar inte med att döda Shaper med den direkt men känns lagom udda för att vara intressant för mig (Trap och totem-prylar kommer kosta mycket i början då "alla" ska spela det). Farma lite currency och sen göra en boss-killer-karaktär.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Hej! Finns det någon som vill lira lite någon kväll och lära mig lite tips & tricks, helt grön på detta spelet. Spelat kanske 15h.

Permalänk
Medlem

Jag har börjat spela PoE, jag är lvl 18 nu. Det är hyfsat roligt men det är väldigt svårt att som ny förstå vad som är bra av alla prylar som droppas. Är det några fler på Sweclockers som är nya? Det vore lite småkul och spela ihop med andra som är lite på samma nivå, där man kan ta det lite i lugn takt och lära sig vad som är bra uppgraderingar i spelet osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ännu en anledning för mig att införskaffa ps4 pro, funderat ett tag p.g.a alla exclusives till ps4. Men nu kommer mitt absoluta favoritspel till ps4 också!
Lär ta ett tag att vänja sig vid kontroller dock jämfört med mus och tagentbord...

Permalänk
Medlem

Händer mycket nu, får se om Betrayal håller mig i spelet längre än Delve gjorde med ändringar till master crafting, nya masters osv.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Händer mycket nu, får se om Betrayal håller mig i spelet längre än Delve gjorde med ändringar till master crafting, nya masters osv.

https://www.youtube.com/watch?v=d8Cpi4dFjm8

Utan tvekan det bästa arpg på marknaden med den nya ligan.
master rework samt crafting gör spelet mer action orienterat
dags köpa tabs snart dp

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

"They claim they are Immortal, we must prove they are not".

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem

Fetaste ligan och uppdateringen på länge! Så taggad!

Vet inte om det var medvetet eller ej men det känns som de lade en hel drös med puns mot Blizzard i trailern, samt namnet "Betrayal"

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Fetaste ligan och uppdateringen på länge! Så taggad!

Vet inte om det var medvetet eller ej men det känns som de lade en hel drös med puns mot Blizzard i trailern, samt namnet "Betrayal"

Håller med, men så är inte fallet. Samt att de tänkte först döpa ligan till immortal. Kanske tur att dom inte gjorde det...

Citat:

With nineteen voiced characters, we have been recording voice acting for many weeks. The Betrayal and Immortal Syndicate names have been locked in for more than a month. Interestingly, Path of Exile: Immortal was considered as an expansion name in October. Lucky we picked Betrayal...

Från chris wilson, lead dev.

Permalänk

Nya ligan kommer dessutom lagom till då bf5 har dött😂 hype som fan! Ser extremt kul ut!

Permalänk

Någon som vet hur tusan man kan få bort "stuttering" i spelet?
Det hackar till ganska ofta när jag spelar. Mäkta irriterande...

Mina specs:

Intel Core i5-8300H 2.30GHz
8 GB RAM
GeForce GTX 1050 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krigarvarg:

Någon som vet hur tusan man kan få bort "stuttering" i spelet?
Det hackar till ganska ofta när jag spelar. Mäkta irriterande...

Mina specs:

Intel Core i5-8300H 2.30GHz
8 GB RAM
GeForce GTX 1050 Ti

Ny cpu/ssd

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Någon som vet hur tusan man kan få bort "stuttering" i spelet?
Det hackar till ganska ofta när jag spelar. Mäkta irriterande...

Mina specs:

Intel Core i5-8300H 2.30GHz
8 GB RAM
GeForce GTX 1050 Ti

Bättre cpu, samt ssd som nämnts. Spelet är väldigt cpu hungrigt, har även rätt långa laddningstider utan SSD.
Inom communityn så är ett välkänt meme att PoE är p2w för att man måste ha SSD.

Men det kan också vara så att du kör lockstep mode, kolla det i inställningarna. Har du inte felfritt internet med mindre än 30-40ms så får du stutters så fort du spikar till 100ms. Lockstep är en funktion som tog bort desynch helt från spelet som var ett väldigt stort problem förr i tiden.
Själv kör jag predictive mode även om internet är bra för det mesta. Då stutters stör mig som fan och då kör jag ändå poe nästan i potato mode.

Kör i7 3610qm med nvidia 640m 2gb le, 6 ggb ram och en ssd. Väldigt gammal med andra ord, men klarar av ungefär 30 fps 1080p dx11. Om jag bara kunde ta bort shadows så hade jag fått väldigt mycket mer fps, men vi blev påtvingade shadows för ett tag sedan.
Förr i tiden hade jag runt felfritt 60 fps
Men jag älskar spelet så pass mycket så jag får överleva med mindre fps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SleeZy:

Bättre cpu, samt ssd som nämnts. Spelet är väldigt cpu hungrigt, har även rätt långa laddningstider utan SSD.
Inom communityn så är ett välkänt meme att PoE är p2w för att man måste ha SSD.

Men det kan också vara så att du kör lockstep mode, kolla det i inställningarna. Har du inte felfritt internet med mindre än 30-40ms så får du stutters så fort du spikar till 100ms. Lockstep är en funktion som tog bort desynch helt från spelet som var ett väldigt stort problem förr i tiden.
Själv kör jag predictive mode även om internet är bra för det mesta. Då stutters stör mig som fan och då kör jag ändå poe nästan i potato mode.

Kör i7 3610qm med nvidia 640m 2gb le, 6 ggb ram och en ssd. Väldigt gammal med andra ord, men klarar av ungefär 30 fps 1080p dx11. Om jag bara kunde ta bort shadows så hade jag fått väldigt mycket mer fps, men vi blev påtvingade shadows för ett tag sedan.
Förr i tiden hade jag runt felfritt 60 fps
Men jag älskar spelet så pass mycket så jag får överleva med mindre fps

Jo, lockstep tänkte jag inte på, har inte haft bekymmer med latens stutter på länge.
att spela i 30 fps skulle jag nog inte palla med.
testa lite nu i dagarna maxat ut förutom shadow/qi till high, verkar buggigt på ultra med tanke på ett rejält fps tapp.
men kör maxat på 160fps i dagsläget.

edit: ny video

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Ny skill "brands"

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

tror de var 7e december som expansionen är live o nya ligan börjar. taggad

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

tror de var 7e december som expansionen är live o nya ligan börjar. taggad

Yes!

Samt här är en teaser/preview från en av de nya bossarna.

Permalänk
Avstängd

Nya modiferade atlas

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2253540

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Någon som vet hur tusan man kan få bort "stuttering" i spelet?
Det hackar till ganska ofta när jag spelar. Mäkta irriterande...

Innan du loggar in;
Options > UI > Networking Mode (ändra från auto till Predictive eller Lockstep)

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Nice! Allrahelst 36pt rewarden är riktigt schysst denna gången. Gillar iof även delve portal men jag pallade inte och farma 36 denna gången. Slutade lira ca 2 månader in och hann bara med 29 challanges med typ 5 till som nästan är klar (1 sak kvar att göra) Men pallade inte med dom då det var alldeles för mycket RNG den här ligan.

Jag som kör SSF endast så blir det ju lite extra svårt då jag inte kan köpa challanges av andra som boostar.
Jag säger som många på reddit, gillar inte deras nya challanges de senaste 3-4 ligorna då de innehåller mer och mer sinnesjuk RNG att ens lyckas med.
Jag vill hellre ha skill challanges som vissa faktiskt var denna ligan, men då balanserar dom bossarna som krävs istället att man spelar dygnet runt 3 månader och så har man kaaaanske en liten chans att hitta delve bossen.

Mathil som du säkert känner till, han lirar ju drygt 12 timmar om dagen eller så, han hittade aldrig en aul under hela ligan. Eller ptja samma dag som han gnällde om detta (igår), så hittade han faktiskt en. Men på så djup delve så att bossen är omöjligt p.g.a alla delve modifiers.

Typ de enda som skulle klara av denna är ju full immune pathfinder eller zerphi indigon pathfinder poets pen. (Vilket är en förjävla rolig build btw, körde den förra ligan.)

Aja denna ligans highlight för mig var nog att hitta allt gear för att lyckas köra en Low life guardian SR RF. Farmade shavsen dock ca 2000+ shavronne runs. ^^
Skapade även 9 st olika 6 links, 21 exalts hittade jag också. vanligtvis hittar jag max runt 10 per liga men oftast bara 5.

Blir solo self found den här gången med. Svårt att gå tillbaka när man väl börjat lira ssf...
Började med det då det är tråkigt att kunna få allt gear jag vill ha runt dag 2-3-4 i nya ligan då man blivit för van vid trading och rusha lvl 90+ första kvällen.
Så SSF is the way to go För att fördröja all progression m.m.
Samt att man slipper tänka allting i ett värde, sjukt tråkigt när man hittar T1 items som bara är värd några få chaos som förr i tiden var värd flera exalts osv. Så i SSF är man glad för även skräp uniques för man vet aldrig när man kan tänkas behöva dom.
Lite kul är det med folk som säger att man MÅSTE trada för att ens kunna spela och att det är omöjligt utan...

Här är min currency som blev kvar innan jag slutade för drygt en månad sedan, i ssf. Zana moddar i princip alla maps p.g.a challangen som var, så är rätt låg på chaos jämfört med resten. Likaså med fusings, spammar upp dom rätt ofta därav mina 9 6l denna ligan.

Blev lite längre inlägg än vad jag tänkte mig detta men men. Är sjukt hype inför ligan!