Barnprogrammen vi minns från förr - Inspelat någon

Permalänk
Medlem

Rädda Joppe, död eller levande!

Fasen vad jag grät när de fastnade i hissen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kovu:

Något jag inte kommer att växa ifrån är gamla disneydags på helgen med sitt lördagsgodis eller chips.

https://www.youtube.com/watch?v=r42FSbFRITw

Såg man på som liten, men vad sur man blev när de sände repris.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Ika i rutan...

Det blev någon form av människa av en ändå som tur var

https://www.youtube.com/watch?v=dbuLmoD14yE

https://www.oppetarkiv.se/sok/?q=ika+rutan

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Anita och televinken

Edit:
Vad glömsk jag är då. Hade skrivit det tidigare haha

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Ika i rutan...

Det blev någon form av människa av en ändå som tur var

https://www.youtube.com/watch?v=dbuLmoD14yE

Sent svar, men fy tusan vad IKA i rutan skrämde mig när jag var liten. Är först i vuxen ålder som jag lärde uppskatta programmet, var alltid introt som gav mig kalla kårar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Sent svar, men fy tusan vad IKA i rutan skrämde mig när jag var liten. Är först i vuxen ålder som jag lärde uppskatta programmet, var alltid introt som gav mig kalla kårar

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen var Ika något av en oskyldig erotisk fantasi för mig då jag var en liten parvel. Detta var ju som sagt på den tiden då det räckte med en underklädsannons i morsans Ellos-katalog för att sparka igång fantasin.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

100 kilo godis

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Personligen var Ika något av en oskyldig erotisk fantasi för mig då jag var en liten parvel. Detta var ju som sagt på den tiden då det räckte med en underklädsannons i morsanas Ellos-katalog för att sparka igång fantasin.

Faktiskt, nu i senare dar så ser man skönheten hos henne i programmet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nu så här sommartider så förklarade jag till barnen hur det låg till förr, man vaknade i ottan för att äta frukost för att bänka sig framför sommarlov kl 9 som ibland presenterades av tex Hajk. När det var klart gick man ut och kom inte hem förrän man var typ hungrig. Det var sommar på riktigt. Nu finns väl knappt ett barn ute känns det som

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

För en som är strax över 30 så inser man nu i senare år vilka jäkla sjuka "barnprogram" det gick förut kontra idag. Idag är allting hafsigt och billigt animerat utan minsta känsla med darorgenererade röster utslängt till den stora barnmassan så fort som möjligt.

Skulle man ex sätta sig ner och visa säg vilse i pannkakan, skrotnisse, Ika I Rutan, Mupparna, Solstollarna, Hagelbäcks maträtt, Joelbitar eller liknande för en unge idag så får man ju ordna med terapi härnäst
Låt oss milt sagt säga att vissa var knasigare än andra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Skulle man ex sätta sig ner och visa säg vilse i pannkakan, skrotnisse, Ika I Rutan, Mupparna, Solstollarna, Hagelbäcks maträtt, Joelbitar eller liknande för en unge idag så får man ju ordna med terapi härnäst
Låt oss milt sagt säga att vissa var knasigare än andra!

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha! Så jäkla sant! Många av de "barnprogrammen" du nämner, och som tagits upp tidigare i tråden, förknippar jag med ångest, rädsla och obehagskänslor.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Och givetvis det bästa som någonsin har sänts på tv, Vilse i pannkakan!
http://www.svt.se/oppet-arkiv-pub/cachable_image/1431439923000/v/article1157345.svt/ALTERNATES/medium/vilseipannkakan-jpg
Har aldrig riktigt förstått allt live runt den serien, var den Så hemsk?
Och jo jag är gammal

Det bästa!?!?

Den jäveln har traumatiserat en hel generation!!!!!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Inaktiv

Har säkert redan nämts men iaf, Drutten och Jena och Vilse i pannkakan är typ det enda traumat från min barndom

Permalänk
Inaktiv

oj, hade visst skrivits redan ovanför, sorry

Min son fick en DVD med Vilse av min mor då han var runt 6-7år och tyckte storpotäten var sjukt cool, jag höll på att dö då morsan kom med filmen

Permalänk
Inaktiv

Tintin. Har alla 39 avsnitt som har sänts på tv. Den bästa serien som gjorts genom tiderna. Tittar på dom 1 gång om året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Tintin. Har alla 39 avsnitt som har sänts på tv. Den bästa serien som gjorts genom tiderna. Tittar på dom 1 gång om året.

Samma här, på tal om Tintin skulle det vara kul att slippa behöva vänta vad 5-6 år på uppföljaren från Spielberg och Jackson.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fem myror...
Drutten och gena
Trazan och Banarne
Jalle hjulle och julius
Teskedsgumman
Pippi, Emil etc.
Vilse i pannkaken, huuuuu!
Kompis med kroppen?
Tårtan

Någon annan som känner igen sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Samma här, på tal om Tintin skulle det vara kul att slippa behöva vänta vad 5-6 år på uppföljaren från Spielberg och Jackson.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gör inget så länge man har dom classiska är det lungt

Permalänk
Inaktiv

Solstollarna..

Permalänk

Minns att brittiska Sky Channel, och senare TV 3 Sverige, hade så mycket hippare än SVT (Heman, Turtles). Stakars svenska barn fick så snällt vänta till Kristusmäss för att se samma Kalle Anka varje år (eventuellt något Scooby Doo ibland).

Permalänk
Medlem

De jag gillade mest var:
The Scooby Doo show (de gamla avsnitten)
SwatCats
Darkwing Duck
Ducktales

Visa signatur
Permalänk

Swatcats

Skrivet av MrMadMax:

Slutade inte Swatcats sändas i Sverige för det ansågs för våldsamt (ungefär när Darkwing Duck Power Rangers var i ropet)?

Permalänk
Medlem

Nostalgikänsla här på söndagskvällen.

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag gillade hagelbäcks matrast som liten. Hittade det på youtube och tittade om på det och det slog mig hur rejält knarkat det var. Kändes som ett klassiskt 70-talsbarnprogram. Sen såg jag att det var inspelat på 90-talet.

https://www.youtube.com/watch?v=9dvPDYhuAoI

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Testar den här tråden innan jag skapar en ny
Söker ett barnprogram som nog gick runt 95-99 (jag såg det när jag satt barnvakt).
Programmet handlar om tre flickor som antingen är feer eller häxor eller möjligtvis vanliga barn fast med lite magiska krafter.
Det finns även en tant med i programmed som är elak, hon är nog deras onda faster eller nåt liknande men jag är ganska säker på att hon är en häxa
Den onda tanten kan flyga in i klassiska sagor och förstöra sagorna och då måste dom tre flickorna flyga efter in i sagorna och ställa saker till rätta.