Fallout 76 kan enbart spelas online – lanseras den 14 november

Permalänk
Medlem

Största problemet för mig är det förmodliga avsaknandet av mods, har aldrig spelat ett bethesda-spel i mer än ett par timmar utan 50+ mods istallerade. Troligen saknas även console

Permalänk
Medlem

För en man som bor i timmerstuga mitt i skogen med världens sämsta uppkoppling är detta förödande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Så det går att "spela själv"= inga andra spelare som stör "mitt" spel? spela själv, solo=singleplayer???

känns fortfarande som en "lek med ord" (och jag menar inte "Always online" biten)

" I samband med detta bekräftas att spelet endast har ett online-läge och att ett dussintal spelare samsas på samma server, där varje karaktär styrs av riktiga spelare."

så spela själv= göra uppdrag själv men andra spelare kan "lägga" sig i "mitt" spel och dryga sig.???

Men JA! Det går att spela helt själv, kollade ni ens de länkade klippen? Antagligen är det standardläge också. Vill man köra flera så handlar det nog om att man behöver bjuda in vilka man vill ha med. Spelvärlden kan troligen göras mer dynamiskt om man laddar innehållet från externa servrar. Buggfixar m.m kan åtgärdas mångt och mycket utan att behöva patcha klienten. Lite det här hållet RPG går mot, själva klienten man kör från blir "tunnare".

Istället för en råkorkad companion så kan man köra med polaren ett tag om man känner för det.

Att man måste vara ständigt uppkopplad för att spelet ska tekniskt sett fungera borde vara ett extremt litet problem.

Permalänk
Medlem

Jag röstade nej, men det är egentligen ett ja. Klumpigt formulerad fråga imo.

Jag är generellt emot konceptet av enbart onlinelägen, så ett nej. Jag är däremot väldigt glad att de gjorde detta med Fallout istället för TES, så därför ett tekniskt ja på denna frågeställning. Förhoppningen är att det visar sig om det funkar eller inte och TES får sedan "rätt" behandling av devsen.

Permalänk
Keeper of Traditions

Någon som beställde Power Armor-utgåvan?
Jag nöjer mig nog med att förboka den vanliga, men hjälmen såg mysig ut

Multiplayer har alltid saknats i Fallout, så detta blir nog bra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta är en bra väg att gå. Känns inte som serien hade haft så mycket mer att ge utan multiplayer. Hur underbart The Wasteland än är så känns det på något sätt avklarat. Man har liksom gjort det och känns svårt att skapa något nytt utan multiplayer som element.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av zephead:

Playing 'Solo' will still have you seeing other players (skriker in i kudden, grannar klagar, måste flytta)

PvP is still being tweaked to avoid greifing (enkelt, gör ett riktigt singleplayer spel)

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

@XripperX: "no NPC:s" är rätt talande för hur stort fokus som ligger på multiplayer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zephead:

@XripperX: "no NPC:s" är rätt talande för hur stort fokus som ligger på multiplayer...

Jag tror att detta kommer att bli ett enda stort "Griefer" fiasko. Vissa försöker "spela" spelet, och en massa Griefers kommer göra allt för att förstöra.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av zephead:

VATS finns kvar!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Jag tror att detta kommer att bli ett enda stort "Griefer" fiasko. Vissa försöker "spela" spelet, och en massa Griefers kommer göra allt för att förstöra.

Status: krasst tänkande.
Finns risk att 98% av spelarna kommer att vara grupper av raiders som endast kommer att springa omkring och mörda och plundra. RPG-fantasterna fortsätter nöta moddat FO3 tills Starfield kommer ut 2020 eller när det nu kan tänkas bli.

Antar att det kommer klarna lite i morgon när Noclip släpper sin the-making-of film om FO76.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag har bara en sak att säga och det är att jag inte gillar förändring, speciellt inte av saker som redan är tillräckligt bra nog som de är.
För övrigt hoppas jag att det blir något pay to win system, för då tänker jag köpa odödlighet, laserbazooka och oändliga målsökande helikopterairstrikes bara så att jag får explora i min egen takt utan störningsmoment.

Permalänk
Inaktiv

Var tydligen så att man måste spela multiplayer men med solo menar dom man spelar själv mot andra. OK då kan jag förstå frustrationen, jo det kan jag hålla med om är dåligt. Borde vara valfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Var tydligen så att man måste spela multiplayer men med solo menar dom man spelar själv mot andra. OK då kan jag förstå frustrationen, jo det kan jag hålla med om är dåligt. Borde vara valfritt.

Det är det jag sagt hela tiden, en "lek med ord". solo=singleplayer? svar NEJ.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

I det här fallet lär det inte spela någon roll tycker jag, då jag antar de byggt spelet och quests med multiplayer i åtanke. Gissar på att fokuset inte ligger på att skapa en så bra single-player upplevelse som går så då kan dom ju lika gärna slopa det då det är tänkt att spelas som multiplayer.

Permalänk
Medlem

Inte impad tyvärr...
Även om det går att lira solo så är säkert grundtanken med spelet att man ska lira tillsammans varav en soloupplevelse kommer att bli försämrad.
Men tyckte från början att detta spel kom lite väl tätt inpå 4:an så misstänkte att det var något lurt och inte ett "riktigt" Fallout.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Perfekt, då saknas bara real money auction houses så kan jag ignorera ännu en utvecklare.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Inte impad tyvärr...
Även om det går att lira solo så är säkert grundtanken med spelet att man ska lira tillsammans varav en soloupplevelse kommer att bli försämrad.
Men tyckte från början att detta spel kom lite väl tätt inpå 4:an så misstänkte att det var något lurt och inte ett "riktigt" Fallout.

Exakt så, det kommer att vara "möjligt" att spela själv precis som i vilket MMO som helst.
MEN, du kommer aldrig att kunna se allt content, du kommer inte kunna döda några bossar själv, utforska alla delar pga svåra monster som är designade för att kräva 4-5 spelare för att ha ihjäl.
Jag tror det här spelet kommer att floppa rejält, världen är fortfarande alldeles för liten för att försöka sig på world-building/MMORPG och den lilla världen som finns blir full av småbarn som nukar allt och alla

Permalänk
Medlem

Inget offlineläge och man kommer alltid se andra spelare och det finns inga NPC'er förutom robbotar sedan har dom inte löst greffing helt tydligen.
Låter ju jävligt kul.... hur ska berättelser fungera utan NPC'er? Antar att bra quester är ett minne blått.
Tydligen ska modding stödjas senare dock inget jag använder mer än nödvändigt.

Tror jag skippar detta spelet, har fortfarande bara kört igenom F4 en gång utan alla DLC's och har numera fullversionen sedan har jag F3 och NV på Xbox 360 och ska skaffa dom på Steam med tänkte jag så fort jag har tid att spela igenom dom igen.

Kan lika väl modda sönder F3 som är min favorit.

Då jag är en Power Armor nörd så är F4 rätt kul, lite väl enkelt att få tag i dock men ser ingen poäng med att tramsa runt med folk PvP som fuckar min dag i F76.

Permalänk
Medlem

Jag hade fel. Nu är det bekräftat att det inte går att spela singelplayer alls. Inget köp för min del.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Jag hade fel. Nu är det bekräftat att det inte går att spela singelplayer alls. Inget köp för min del.

Man sparar pengar i alla fall som jag ser det, kan köpa nya kopior av F3, NV istället för dom och då slipper jag uppgradera mitt grafikkort med

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Bara jag kan spela själv eller med en polare så är jag nöjd. Online betyder ju inte att man måste spela med randoms.

Det kommer inte finnas npcs, alla du ser i spelet är riktiga spelare.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Men JA! Det går att spela helt själv, kollade ni ens de länkade klippen? Antagligen är det standardläge också. Vill man köra flera så handlar det nog om att man behöver bjuda in vilka man vill ha med. Spelvärlden kan troligen göras mer dynamiskt om man laddar innehållet från externa servrar. Buggfixar m.m kan åtgärdas mångt och mycket utan att behöva patcha klienten. Lite det här hållet RPG går mot, själva klienten man kör från blir "tunnare".

Istället för en råkorkad companion så kan man köra med polaren ett tag om man känner för det.

Att man måste vara ständigt uppkopplad för att spelet ska tekniskt sett fungera borde vara ett extremt litet problem.

Fel om du kollade på klippen så sa Todd att ALLA är riktga spelare, det finns inga npcs o det finns bara ett läge. Haha kollar du inte på klippen själv lr?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Så många negativa här lol, multiplayer kommer bli grymt det som saknats i detta spel. Vill man spela själv kan man göra det.

Tycker iofs dom borde inkluderat ett offline läge.

Fast det kommer man ju inte kunna. Visst, du kan välja att inte teama up med kompisar och spela solo, men FO76 är "always online" vilket innebär att andra spelare kommer troligen kunna inkränkta på din upplevelse och eventuellt förstöra för dig.

Permalänk
Medlem

Skit! Nu måste man väl vänta till pensionen innan ett nytt riktigt Fallout släpps. :/

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

En ensam spelare kommer ju att vara helt chanslös, och det kommer säkert att gå att KÖPA oövervinnliga vapen och armors på Creation Club. Kan köpa på superrea på Steam bara för att utforska kartan lite....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av the squonk:

En ensam spelare kommer ju att vara helt chanslös, och det kommer säkert att gå att KÖPA oövervinnliga vapen och armors på Creation Club. Kan köpa på superrea på Steam bara för att utforska kartan lite....

Det finns inte i ESO, varför skulle det finnas här?

Roligt också vilka växlar folk drar på utan att ha sett något alls, i princip

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Utifrån det lilla vi har sett/fått veta ser det deprimerande ut, co-op strider mot andra wanderers samt nuka deras baser som dom mödosamt byggt upp. Låter jättekul, not

Känns som man föjer en trend eftersom online-spelen verkar generera mest pengar just nu samt att man slapp en massa manusskrivande och voice acting. Kan säkert vara jättekul för dom som älskar online-spel, men för oss som gillar att spela när vi har tid över vilket inte är ofta är det blaha blaha

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Okej, så inte så singleplayer-vänligt som jag tolkade det som. Det är nog en miss av dem. Förstår också att alla Fallout-fans blir lite besvikna här då det "fina" men serien.

Om han nu håller kvar i sitt löfte att med tiden införa private servers och möjligheten till mods så finns där kanske en stor potential med titeln.

Jag väntar dock med att såga Fallout 76 tills det är ute. Kanske lyckas de bra.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC