Tips på Wifi USB adapter - Monitor mode

Permalänk
Avstängd

Tips på Wifi USB adapter - Monitor mode

Hejsan

Tänkte höra med er om någon kan rekommendera en bra Wifi USB adapter som man kan sätta i monitor mode. Spånat lite på amazon och ebay hitta några. Men vill höra om vad ni tycker?.

Valen ligger mellan dessa

TP-Link N150 TL-WN722N
https://www.amazon.com/TP-Link-N150-Wireless-Adapter-TL-WN722...

Alfa AWUS036NHA
https://www.amazon.com/Alfa-AWUS036NHA-Wireless-USB-Adaptor/d...

Kanske finns att beställa från sverige till och med?

tack på förhand

mvh

Permalänk
Avstängd

@RICKARDW30: Hittat från sverige. Men liten nyfiken på era åsikter

Permalänk
Medlem

Det är chipsetet som avgör vad grejorna klarar av, resten är mestadels bisaker. Personligen har jag tyckt Realtek RTL8188-baserade grejor funkat väldigt bra till den typen av verksamhet under Linux, faktum är att det är mitt goto-chipset för normal klientanvändning också. Det är förvisso inget prestandamonster, men för att dra en gammal klassiker; det bara fungerar.

Tack och lov är det ett vanligt chipset, det skulle inte förvåna mig det minsta om någon eller båda donglarna du länkar använder det.

Med det sagt, så tycker jag fortfarande du ska lägga ner lite tid på egen research. Du kanske har andra önskemål än att det bara ska kunna köras i monitor mode.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd

@kaput: Tack för svaret. Kör lite research på detta....;-)

Permalänk
Medlem

Jag kör Awsus, och jag har fått uppfattningen att många som kör kali gör det oxå

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Avstängd

@zixl: Yes:)...det blev den till slut efter man läst all information och så

Permalänk
Skrivet av RICKARDW30:

@RICKARDW30: Hittat från sverige. Men liten nyfiken på era åsikter

Var hittade du att köpa i Sverige?

Permalänk
Skrivet av akkaniclas:

Var hittade du att köpa i Sverige?

Undrar detsamma..