Äntligen reklamfri Youtube med Premium!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Är det inte en dyr tjänst med tanke på att YouTube inte skapar innehållet? Netflix är billigare, men producerar mycket eget innehåll. Jag är bara intresserad av "YouTubers", inte musik, film eller annat som de hittar på.

Så, synd att de inte har billigare alternativ.

YouTube har börjat producera en del eget innehåll, t.ex. Cobra Kai och Impulse som håller schysst kvalitet. Sen finns det också dussintals "Originals" med Logan Paul-klonerna som jag inte förstår nyttan med...

Permalänk
Medlem

Slog också till direkt!
inte för att Youtube Premium löser några problem för mig då jag kör adblock där. Utan för att jag vill slippa reklamen men ändå stödja de som skapar underhållningen för mig.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Vadå reklam?
Den enda reklamen som finns på youtube är ju om dom som gör filmerna själva bakar in reklamen, ungefär som "linus tekniktips" som alltid har två reklamsinslag, dom kan väl inte youtube blockera, dom är ju redan i filmen, eller kommer kanalerna som har inbakad reklma då börja posta två videos en med reklam och en utan?

Det finns vanlig reklam också som går på innan och under klipp. Försvinner med adblock.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Skiter fullständigt i music. Skulle gärna ta det billigare utan det.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag tycker än, den verkar vara styrd efter vilket land du "signat" upp på.
För mig är en av de bästa funktionerna att den fungerar även när man stänger appen (+download funktion.)

Men jag befinner dagligen på 3 typer av nätverk, norge/sverige/danmark och det som inte verkar fungera är att när jag är på en svensk eller dansk IP så fungerar inte premium funktionen. (betalt på norska)

Vilket just nu suger, workaround är att starta youtube+klipp på det landet du betalt premium därefter VPN:a dig ut, då fungerar fortfarande funktionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Är det inte en dyr tjänst med tanke på att YouTube inte skapar innehållet? Netflix är billigare, men producerar mycket eget innehåll. Jag är bara intresserad av "YouTubers", inte musik, film eller annat som de hittar på.

Så, synd att de inte har billigare alternativ.

Jo. Vägrar betala. Fortsätter som vanligt och ger en tumme ner till alla klipp med reklam och genomlider den om man måste. Händer ju ganska ofta att man struntar helt i att se på saker pga reklam.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Nu kanske de kan ge de som skapar innehållet lite vettigare betalt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur family funkar? Hur går det till för att länka konton?

Edit: verkar som man bjuder in folk med mailadress

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Nu kanske de kan ge de som skapar innehållet lite vettigare betalt

Skickades från m.sweclockers.com

... eller utöka sina egna förtjänster. Vilket är troligast?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

... eller utöka sina egna förtjänster. Vilket är troligast?

Ja det är ju troligt att de vill göra. Men det kan ju också vara en investering att ge skaparna mer betalt för de sista de vill vore ju att folk slutar skapa content. Här tycker jag de borde tänka till lite, det heter ju faktiskt youtube. Tjusningen har ju varit att vem som helst kan börja skapa content men även få lite betalt. Det är nog viktigt att se till så att de som är små till mellanstora inte tröttnar. För man kan lätt tro att de bara är de stora kanalerna som är viktiga men de stora kommer ju från någonstans från början och det finns hela tiden ett flöde med nya skapare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ja det är ju troligt att de vill göra. Men det kan ju också vara en investering att ge skaparna mer betalt för de sista de vill vore ju att folk slutar skapa content. Här tycker jag de borde tänka till lite, det heter ju faktiskt youtube. Tjusningen har ju varit att vem som helst kan börja skapa content men även få lite betalt. Det är nog viktigt att se till så att de som är små till mellanstora inte tröttnar. För man kan lätt tro att de bara är de stora kanalerna som är viktiga men de stora kommer ju från någonstans från början och det finns hela tiden ett flöde med nya skapare.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp. Jag är jävligt skeptisk till att det här med premium kommer att användas på ett bra sätt. Dessutom är det åt helvete för dyrt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ironiskt att dom släpper en sån tjänst innan dom blockerat adblocks olika varianter.

Inte sett en reklam på på tuben på flera år vid datorn och med mobilen så kan jag redan spela i bakgrunden så vet inte riktigt hur dom ska motivera mängden att köpa någon dom redan har.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Ironiskt att dom släpper en sån tjänst innan dom blockerat adblocks olika varianter.

Inte sett en reklam på på tuben på flera år vid datorn och med mobilen så kan jag redan spela i bakgrunden så vet inte riktigt hur dom ska motivera mängden att köpa någon dom redan har.

Om de kan visa att man faktiskt ordentligt stödjer klipp skaparna så kan jag tänka mig att betala. Dock så tror jag Google tar en stor summa, musikbolagen en annan och sedan så lämnas örena till de jag faktiskt tittar på.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Fattig student använder magisk + Youtube vanced modulen i telefon med

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Har redan alla de funktionerna med magisk versionen av youtube, men betalar ändå för jag vill stödja de youtubers jag tittar på. Dock blir man ju inte av med de "hårdkodade" reklamerna som bakas in av video skaparen vilket är synd.

Skrivet av Storage Jar:

Jo. Vägrar betala. Fortsätter som vanligt och ger en tumme ner till alla klipp med reklam och genomlider den om man måste. Händer ju ganska ofta att man struntar helt i att se på saker pga reklam.

Fast hur tänker du nu? Att folk ska lägga mer massvis med tid, energi och jobb och tillhandahålla dig saker helt gratis? Väx upp.

Skrivet av Rocklets:

Är det inte en dyr tjänst med tanke på att YouTube inte skapar innehållet? Netflix är billigare, men producerar mycket eget innehåll. Jag är bara intresserad av "YouTubers", inte musik, film eller annat som de hittar på.

Så, synd att de inte har billigare alternativ.

Tror dock Google lär ha lite högre serverkostnader än Netflix...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Har redan alla de funktionerna med magisk versionen av youtube, men betalar ändå för jag vill stödja de youtubers jag tittar på. Dock blir man ju inte av med de "hårdkodade" reklamerna som bakas in av video skaparen vilket är synd.

Fast hur tänker du nu? Att folk ska lägga mer massvis med tid, energi och jobb och tillhandahålla dig saker helt gratis? Väx upp.

Tror dock Google lär ha lite högre serverkostnader än Netflix...

Alla använder youtube på olika sätt. Har ingen idol som jag följer och vill sponsra. Oftast är det trailers, alltså reklam jag kollar på. Vill inte tvingas se reklam för att se en annan reklam. Då avstår jag hellre. Förstår inte vad som är problemet med det? Har inte bett om att få något gratis.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag har reklamfritt genom Adblock och uBlock. De youtubers som förtjänar mina pengar får det genom Patreon. Google får inte mina pengar. Samma sak med Facebook.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Det som är värt att se är ju redan demonetized 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser detta mest som en ersättare/alternativ till Spotify i grunden, med reklamfritt Youtube som bonus/extra.
Finns ingen anledning att ha både Google/Youtube Music och Spotify då innehållet är mer eller mindre likvärdigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Jag ser detta mest som en ersättare/alternativ till Spotify i grunden, med reklamfritt Youtube som bonus/extra.
Finns ingen anledning att ha både Google/Youtube Music och Spotify då innehållet är mer eller mindre likvärdigt.

Den största nackdelen är väl att Google också får minea lite mer av din personliga data, vilka poddar nu lyssnar på, hur länge du lyssnar på vad osv.

Permalänk
Medlem

Jäkligt fult av dom. De sista månaderna har dom kraftigt ökat reklamen i Youtube bara i förberedande för denna tjänsten.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Inaktiv

@Baxtex: Jag skulle väl säga att det är den största fördelen, då de troligtvis kan hjälpa mig att hitta bättre content. Personligen tror jag att de sköter sin data mycket bättre än typ spotify.

@Aje: Hittade du på det helt själv? Eller har du helt enkelt kollat på fler klipp som valt att visa reklam?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pjuppi:

Bara för mig det är två olika prissättningar?
Beroende på om jag går in via Youtube appen vs Youtube i en webbläsare?

Skickades från m.sweclockers.com

Går du via iOS måste du betala Apple-skatten också. Tänk på det när du prenumerar på tjänster via telefonen.

Gå alltid via leverantörens sidor.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gambit_2K:

Redan skaffat, perfekt när man kör med nVidia Shield som man inte rootat. Slipper dottern klaga på reklam mitt i grejerna hon ser på + 50% av min musik kommer från youtube. Saknar dock ett riktigt snabb sätt att skifta mellan konton på youtube appen i android TV

Well, en Raspberry Pi med pi-hole så har du löst det för kostnaden av tre månaders Youtube Premium...

Men för att stödja kanaler är det ju ett bättre sätt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

@Doctor9
Youtube music har en download-knapp. Samma sak med google play music. Du kan till o med ladda hem det till en offline-mixtape, whatever that is.

Tyvärr laddas youtube-videor/musiken hem krypterad, så det är inga färdiga mp4-filer eller så.

@Pelle @Zachtionman @talonmas

Jag har använt Google Play Music i ett par år nu och kan utan tvekan säga att det är minst i klass med spotify. 20kr billigare i månaden och en tveklöst bättre radio-funktion, som verkligen hittar oupptäckta nya favoriter. Till alla som är något intresserade av detta kan jag absolut tipsa att testa i 3 mån och se vad ni tycker om Google Play music, i mina ögon utan tvekan bättre än spotify.

119kr/mån jmf med 99kr/mån (om det är vad spotify prem kostar nu för tiden också) är inte så farligt, o då får man två olika musikspelare (Google play music + Youtube music) samt fri tillgång till reklamfritt youtube på alla enheter. Då blir det inte alls lika svindyrt längre

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Jag har använd Google Play Music i ett par år nu och kan utan tvekan säga att det är minst i klass med spotify. 20kr billigare i månaden och en tveklöst bättre radio-funktion, som verkligen hittar oupptäckta nya favoriter. Till alla som är något intresserade av detta kan jag absolut tipsa att testa i 3 mån och se vad ni tycker om Google Play music, i mina ögon utan tvekan bättre än spotify.

119kr/mån jmf med 99kr/mån (om det är vad spotify prem kostar nu för tiden också) är inte så farligt, o då får man två olika musikspelare (Google play music + Youtube music) samt fri tillgång till reklamfritt youtube på alla enheter. Då blir det inte alls lika svindyrt längre

Jag har två problem med GPM i dagsläget som är sjukt störande.

1. Du kan bara ha 1000 låtar i en spellista. Det är ju en bisarrt låg gräns! Efter en import av mina Spotify-listor är nu min favorit lista uppdelad i 9 stycken olika spellistor, seriöst google...

2. GPM kommer övergå till Youtube Music som med dess nuvarande implementation är helt obrukbar om du vill använda samma konto som du använder för att titta på Youtube. Du måste prenumerera på artisters Youtube-kanaler för att få tillgång till musiken vilket innebär att ditt videoflöde blir fullständigt förstört på Youtube. Ännu ett av flera tusen konstiga beslut Google håller på med.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag har två problem med GPM i dagsläget som är sjukt störande.

1. Du kan bara ha 1000 låtar i en spellista. Det är ju en bisarrt låg gräns! Efter en import av mina Spotify-listor är nu min favorit lista uppdelad i 9 stycken olika spellistor, seriöst google...

2. GPM kommer övergå till Youtube Music som med dess nuvarande implementation är helt obrukbar om du vill använda samma konto som du använder för att titta på Youtube. Du måste prenumerera på artisters Youtube-kanaler för att få tillgång till musiken vilket innebär att ditt videoflöde blir fullständigt förstört på Youtube. Ännu ett av flera tusen konstiga beslut Google håller på med.

Jättebra input! Hade ingen aning om att det fanns en gräns på spellistor.

Men jag är väldigt säker på att du använder en förlegad metod att lyssna på musik, ge GPM's radiofunktion en chans så ska du se att i 9/10 fall så sköter den ditt musiklyssnande lika bra som dina spellistor gjort.

Detta till trots kanske du vill ha kvar dina spellistor, o då låter GPM som en sämre lösning än spotify för dig i dagsläget.

2. Vad menar du med detta? Vet du några specifika artister som exempel? Har inte hittat någon kanal jag behöver subscriba på för att kunna lyssna på all musik, men knappen finns där om jag skulle vilja?

Edit: var har du hittat informationen att google håller på att gå över från GPM till youtube music? Utbudet skiljer sig kraftigt, har svårt att se att de skulle stänga ner GPM?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Jättebra input! Hade ingen aning om att det fanns en gräns på spellistor.

Men jag är väldigt säker på att du använder en förlegad metod att lyssna på musik, ge GPM's radiofunktion en chans så ska du se att i 9/10 fall så sköter den ditt musiklyssnande lika bra som dina spellistor gjort.

Detta till trots kanske du vill ha kvar dina spellistor, o då låter GPM som en sämre lösning än spotify för dig i dagsläget.

2. Vad menar du med detta? Vet du några specifika artister som exempel? Har inte hittat någon kanal jag behöver subscriba på för att kunna lyssna på all musik, men knappen finns där om jag skulle vilja?

Edit: var har du hittat informationen att google håller på att gå över från GPM till youtube music? Utbudet skiljer sig kraftigt, har svårt att se att de skulle stänga ner GPM?

1. Nej, verkligen inte. Jag vill inte använda någon Radio utan lyssna på musiken jag själv väljer Min stora spellista (i detta fallet endast fyll med Metal, har fler listor som också är en bra bit över 1000 låtar) har typ existerat lika länge som Spotify och är oftast den jag bara trycker shuffle på och lyssnar igenom och lägger till nya album och låtar konstant.

Så att kalla det ett förlegat sätt tycker jag är fel, jag skulle inte anse att det på något sätt skulle vara ett "förlegat" sätt att lyssna på. Jag vill lyssna på egen-kurerad musik och inget som någon gör åt mig. Det kanske är ett trevligt sätt att hitta ny musik på, men det gör jag redan genom "Release Radar" eller andra Spotify-spellistor som visar den nya musiken som släppts.

Jag passar helt enkelt på att pröva GPM/Youtube Music nu när det finns en Trial igen. Sist jag prövade var många år sedan.

2. Om du väljer exempelvis Artist i ditt Library så står det klart och tydligt "Artists you subscribe to will show up here".

3. https://www.digitaltrends.com/music/what-happens-to-google-pl...
https://www.techradar.com/news/why-youtube-music-hasnt-replac...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv

@WoG: Du kan läsa mer om det här:
https://www.theverge.com/2018/5/23/17386752/youtube-music-upl...

och där google själva skriver https://youtube.googleblog.com/2018/05/youtube-music-new-musi...

De kommer alltså inte ta bort några features, och migreringen kommer ske först när Youtube Music stödjer allt som Play Music gör idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

@acana79: Hittade du på det helt själv? Eller har du helt enkelt kollat på fler klipp som valt att visa reklam?

Jag är storkonsument av Youtube. Ganska enkelt att märka om mängden reklam fördubblas.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014