var gång jag startar datorn så måste jag felsöka min uppkoppling?!

Permalänk

var gång jag startar datorn så måste jag felsöka min uppkoppling?!

tjena.
har telias "60/20". har bryggat till en airportextreeme. var gång jag startar datorn så måste jag felsöka för att åtgärda uppkoppling. är det någon inställning i airporten som ställer till med problem?

edit: alla andra enheter funkar utan problem, detta gäller bara min stationära dator,

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Avstängd

jag har haft samm fel, men efter senaste windows uppdateringen försvann det.

Permalänk
Rekordmedlem

Det beror oftast på driverproblem eftersom du inte längre stänger av datorn helt om du väljer stäng av i startmenyn utan datorn försätts i ett sorts hibernationsläge (kallas numera Modern standby) så nätverket startas inte om när du slår på datorn, problem med nätverk var väldigt vanlig när beteendet var nytt men idag har de flesta uppdaterat sin drivrutiner så prova uppdatera eller installera om dina drivers/firmware.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.