Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Ah, du använder allt som står på:
http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/style.css

Istället för att använda:
@import url('http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/style.css');

Om du förstår vad jag menar.

TACK! det fungerar! Det man får göra är att skriva https://www.sweclockers.com i fältet där nere för hemsidan, https måste vara med i web adressen.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

TACK! det fungerar! Det man får göra är att skriva https://www.sweclockers.com i fältet där nere för hemsidan, https måste vara med i web adressen.

Har faktiskt inte jag, kör bara såhär där.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Har faktiskt inte jag, kör bara såhär där.

http://d.rtag.me/upload/NqHaH5yB.png

OK då är det bara om man kör med www. före sweclockers.com som det är noga.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

För mig slutade det fungera och var tvungen att trycka på en "sköld" till höger om/i adressfältet och godkänna ett script att köras på sidan, Då hoppade temat igång igen.

Edit: kör på chrome

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

För mig slutade det fungera och var tvungen att trycka på en "sköld" till höger om/i adressfältet och godkänna ett script att köras på sidan, Då hoppade temat igång igen.

Edit: kör på chrome

Tack, undrade också varför mitt hade helt plötsligt sluta fungera, det löste sig med din hjälp

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

@r3flex: Dock tillåter du köra alla skript på sidan, men förhoppningsvis så finns inga virus på sweclockers

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
99:e percentilen

@KeVVa @Wenro @Kevlarheart @Robbha @Goteborgan @Wastafari @r3flex

Ni kan alltid använda Better SweClockers. Då får ni även automatisk aktivering av det mörka temat mellan tider ni väljer själva om ni så önskar, samt en knapp för att enkelt toggla det.

(Nu när SweClockers kör HTTPS kan man behöva kryssa för Använd cachad version under inställningarna för Better SweClockers. Då behöver inte säkerheten tummas på.)

Fixat dubbletter och felstavning bland taggarna.
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

@KeVVa @Wenro @Kevlarheart @Kevlarheart @Robbha @Goteborgan @Goteborgan @Wastafari @r3fle

Ni kan alltid använda Better SweClockers. Då får ni även automatisk aktivering av det mörka temat mellan tider ni väljer själva om ni så önskar, samt en knapp för att enkelt toggla det.

(Nu när SweClockers kör HTTPS kan man behöva kryssa för Använd cachad version under inställningarna för Better SweClockers. Då behöver inte säkerheten tummas på.)

Yes, använder det nu. Hade lite problem att få igång det en stund. Jag vet att jag använde det förut men hade glömt att det fanns ett mörkt tema, hade jag kommit ihåg det hade jag skippat Stylish-grejen helt och hållet.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

@KeVVa @Wenro @Kevlarheart @Kevlarheart @Robbha @Goteborgan @Goteborgan @Wastafari @r3fle

Ni kan alltid använda Better SweClockers. Då får ni även automatisk aktivering av det mörka temat mellan tider ni väljer själva om ni så önskar, samt en knapp för att enkelt toggla det.

(Nu när SweClockers kör HTTPS kan man behöva kryssa för Använd cachad version under inställningarna för Better SweClockers. Då behöver inte säkerheten tummas på.)

Tackar! Det funkade galant, nu slapp jag trycka varje gång jag gick in på sidan, tog mig 10min att få igång Better Sweclockers, men nu funkar det prima!

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KeVVa:

MY EYES!!!

Sweclockers ha börjat köra med HTTPS per default.
@Blargmode, har du lust att slänga en LetsEncrypt cert på din site så du kan fortsätta serveras oss den skönhet fast över HTTPS? :3
Eller slänga upp en gratis CloudFlare framför din site

Ojdå, här tittar man bort en stund och pang också faller allt i bitar. Sorry att det tog så lång tid för mig att upptäcka det

Jag kör nu https på blargmode.se. För att få det att funka måste alla gå in i Stylish/Stylus, redigera temat och lägga till ett S i adressen.

Så att det ser ur såhär:

Eller om du kör Firefox:

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Blargmode:

Ojdå, här tittar man bort en stund och pang också faller allt i bitar. Sorry att det tog så lång tid för mig att upptäcka det

Jag kör nu https på blargmode.se. För att få det att funka måste alla gå in i Stylish/Stylus, redigera temat och lägga till ett S i adressen.

Så att det ser ur såhär:

Eller om du kör Firefox:

Detta är nu åtgärdat i Better SweClockers också. Det man behöver göra är att installera den senaste versionen (v2.2.3).

(I version 2.2.2 fungerar det mörka temat, men bara om inställningen Använd cachad version är förkryssad.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

MEN va underbart!

Permalänk
Ljusskygg

Underbart!
Tyckte dock att det blev lite för mörkt med ditt mörka tema, så gjorde om det lite och är iallafall för mig lite vänligare för mina ögon

Ta en titt vetja https://userstyles.org/styles/150626/sweclockers-com-dark-mod...
Eller direkt på github: https://github.com/SimonMattila/XHS-Styles/blob/master/sweclo...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta måste testas!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill tacka OP för ett enastående 'dark mode' for Sweclockers.com. Slut med brända hornhinnor.

Permalänk
Medlem

Finns det nåt sätt att bara importera .css filen direkt i Firefox? Håller helst antalet add-ons till absolut minimum. Shadow Fox ändrar exempelvis vissa sidor genom att bl. a lägga till ett par .css filer i Profile-foldern men det kanske är i ett annat format/ej relevant.

Permalänk
Entusiast

@pålis: Det verkar vara möjligt ja. Har bara testat snabbt men det såg bra ut.

Här följer en förklaring för alla med Firefox som vill slippa plugin:

  1. Navigera till mappen

    C:\Users\<användarnamn>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\<id>.default\chrome\

    Lättaste sättet att hitta den är att skriva %appdata% och trycka enter i startmenyn, kör-rutan, eller URL-fältet i utforskaren, då hamnar du i Roaming.

  2. Öppna eller skapa userContent.css.

  3. Klistra in

  4. Spara och starta om Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Underbart!
Tyckte dock att det blev lite för mörkt med ditt mörka tema, så gjorde om det lite och är iallafall för mig lite vänligare för mina ögon

Ta en titt vetja https://userstyles.org/styles/150626/sweclockers-com-dark-mod...
Eller direkt på github: https://github.com/SimonMattila/XHS-Styles/blob/master/sweclo...

Har kört med detta ett tag, men har märkt att Sweclockers-loggan försvunnit nu.

Är det någon annan som har råkat ut för samma sak? Den visas direkt när jag slår av Stylish.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av drwlz:

Har kört med detta ett tag, men har märkt att Sweclockers-loggan försvunnit nu.

Är det någon annan som har råkat ut för samma sak? Den visas direkt när jag slår av Stylish.

Tack, märkte detta precis, skall fixa det nu!

Anledningen verkar vara min hostingsida, ska flytta över det till Imgur istället!

EDIT: Problemet är löst och en uppdatering har skickats ut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Blargmode:

Hade ingen map som hete chrome där du beskriver så jag gjorde en och skapade sedan .css filen med textraden du citerade.

"@import url('https://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/ffox.css');"

Startyade om FF o temat funkade i ca 2 min sen crashade FF totalt o gick inte använda efter det.
Så jag var tvungen att ta bort map och den skapade .css filen sen hoppade allt igång igen.

Vad kan felet vara tro, varför har jag inte chrome mapen (skall den finnas default) ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Nån mer som temat inte fungerar för idag?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av backspaze:

Nån mer som temat inte fungerar för idag?

Fungerar för mig (via Better SweClockers). Kör inte cachat, utan hämtar stylesheetet live från @Blargmodes server. Kan du komma åt filen?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst tråden så ge mig gärna bassning om frågan redan besvarats men är det möjligt att använda detta i mobila webbläsare? Jag surfar till 90% via mobilen och det vore trevligt om det fanns något slags mörkt tema även där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av Alling:

Fungerar för mig (via Better SweClockers). Kör inte cachat, utan hämtar stylesheetet live från @Blargmodes server. Kan du komma åt filen?

Japp, jag kommer åt filen. Kör Firefox med Stylus-plugin och följande angivet för det mörka temat där: @import url('https://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/ffox.css');

Har även testat metoden med css-filen som nämns i ett tidigare inlägg men det funkar inte heller.

Funderar på om det är något som ändrats i senaste versionen av Firefox. Uppdaterade på båda mina enheter igår och minns inte om jag var inne på Sweclockers direkt efter det, men det är den enda gemensamma nämnaren jag kan komma på.

EDIT: Har testat lite mer i Stylus-tillägget:

Anger jag adressen enligt installationsinstruktionen för temat så funkar det inte för mig.

Anger jag adressen som enligt installationsinstruktionen är till för bl a Chrome så funkar det. Kanske leder till nån bugg nånstans när man kör Firefox men inget jag märkte av när jag klickade runt lite för att testa.

Klistrar man istället in hela CSS-koden från ovanstående länkar i Stylus så funkar temat med båda två, dock med en varning för ffox.css (se bild) på rad 370:5 (egentligen rad 15, men det blir rad 370 om man kör "Beautify" för att göra det mer lättläst). Kanske något för @blargmode att kolla på eller så har det ingen betydelse.

På tal om installationsinstruktionen så står det i steg 4 för Chrome/Opera/Safari:

Citat:

4. Lägg in följande URL i "Applies to" fältet och ställ in det på "URLs on the domain"

sweclockers.com

Det steget saknas i Firefox-instruktionen. Det kanske är självklart för de flesta här att det måste göras även i Firefox, men för tydlighetens skull så kanske @blargmode kunde klämma in den raden även där?

Permalänk
Medlem

@backspaze: Samma sak hände för mig, Firefox uppdaterades och sedan funkade inte temat.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Inaktiv

Samma här, FF uppdaterades sedan vill Stylish att man använder "link" istället för "@import". Hur löser man det?

Permalänk
Legendarisk

Ni som använder Stylish för att ladda egna teman bör se upp med att det verkar ha blivit spyware som skickar vidare webbläsarens historik till de nya ägarna, se länkar nedan för mer information. Det här är kanske inte den bästa tråden för följande rant, men i allmänhet är det bra om man kan klara sig utan tillägg eftersom att det inte är någon ovanlighet att de har fuffens för sig, det kan vara svårt att granska vad de faktiskt gör, och dessutom kan de uppdateras och förändra sitt beteende över tid (vilket tycks vara vad som har inträffat i det här fallet).

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Ni som använder Stylish för att ladda egna teman bör se upp med att det verkar ha blivit spyware som skickar vidare webbläsarens historik till de nya ägarna, se länkar nedan för mer information. Det här är kanske inte den bästa tråden för följande rant, men i allmänhet är det bra om man kan klara sig utan tillägg eftersom att det inte är någon ovanlighet att de har fuffens för sig, det kan vara svårt att granska vad de faktiskt gör, och dessutom kan de uppdateras och förändra sitt beteende över tid (vilket tycks vara vad som har inträffat i det här fallet).

Tackar för infon, mycket tråkigt att sånt här händer.
Fortsätter hoppas på mörkt tema från sweclockers själva

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Entusiast

@ågren Nej det är inte möjligt att använda temat på mobilen, tyvärr.

@backspaze Tackar för att du uppmärksammade mig på detta. Stylus har uppdaterats och är nu i linje med den versionen som finns i Chrome och Opera. Jag har uppdaterat instruktionerna, som nu är samma för alla webbläsare.

Faktum är att style.css och ffox.css är identiska, förutom att Firefox krävde att den där "URL's on the domain"-grejejn var del av koden. Nu kan alla använda samma fil.

Och som @Biberu säger, Stylish har börjat med fuffens. Ni bör avinstallera det om ni fortfarande använder det. Det finns två alternativ såvitt jag vet. Stylus, en klon av Stylish som sägs vara utan fuffens. ( Chrome | Firefox | Opera ). Eller Better Sweclockers, skapat av @Alling, som även låter dig ställa in tider när du vill att det ska vara på/av.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ågren:

Jag har inte läst tråden så ge mig gärna bassning om frågan redan besvarats men är det möjligt att använda detta i mobila webbläsare? Jag surfar till 90% via mobilen och det vore trevligt om det fanns något slags mörkt tema även där.

Skrivet av Blargmode:

@ågren Nej det är inte möjligt att använda temat på mobilen, tyvärr.

Funkar i Firefox med USI. Temat finns som userscript här.

Dold text

Dock verkar USI vägra köra userscripts innan sidan laddat färdigt, så man blir flashad varje gång man laddar en sida. Dessutom är det mörka temat bara gjort för desktopsajten; det fungerar inte särskilt bra på mobilversionen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers