XB271HU Backlight Bleeding?
Köpte en ny XB271HU, kört igenom ett flertal typer av tester för att isolera IPS backlight bleed på panelen.
Dessvärre har min skärm konstant Back light bleeding på paneln i nedre vänster hörn, pytte lite i hörnet över på vänster även.
Har varit i kontakt med företaget som jag köpte skärmen hos, enligt bilderna borde det gå på garantin och jag ska kunna få en utbytesenhet. Dock kan dom inte garantera att skärmen jag får hem inte har problem som den förra.
Har inte observerat några döda pixlar än, vet att olika monitors har olika pixel policys. I detta fall Acer.
Acer - Beroende på placering tillåter Acer maximalt fyra defekta pixlar per miljon pixlar på skärmen.
Om jag byter ut kanske andra problem dyker upp. Är det värt att köra med den backlight bleedingen jag har - eller borde jag försöka med en ny variant? Hur mycket BLB kan man förvänta sig? Så klart vill man ha en helt perfekt monitor, men det är svårt med IPS. Men just på grund av prisklassen på denna skärm vill jag ju gärna ha den bästa möjliga upplevelsen.
Tack för era tankar!
Video av BLB, först 0 brightness, sen 100 brightness, sist 80 brightness
Youtube Klipp
Utan Ljus i Rummet

Ljus i Rummet

Kamera - Med Blixt

Kamera - Utan Blixt