Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@ågren: Nej den gav ytterligare 13% bort på kampanjpriset hit i det fria blåvita landet. Märkligt om det inte skulle fungera på samma sätt i sverige

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ågren:

Nja, 13% på en bärbar dator eller TV i prisklassen 15-20K motsvarar ändå 2-3K i rabatt eller så klart motsvarande summa för en komplett speldator.

Även om man är ute efter billigare prylar tycker jag att en generell prissänkning på 13% är betydligt mer lockande än reor på saker de vill bli av med och som man ändå inte vill ha.

När de dessutom har fri frakt över 500kr så äts ju inte heller besparingen upp av fraktkostnaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det är klart, det säger sig självt. Det var mer specialfall jag undrade om. Switch:en till exempel brukar nämnas, som nu kommer ner under 3000-sträcket.

De flesta populära produkter brukar ju förr eller senare få bättre rea än 13%.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, det är klart, det säger sig självt. Det var mer specialfall jag undrade om. Switch:en till exempel brukar nämnas, som nu kommer ner under 3000-sträcket.

De flesta populära produkter brukar ju förr eller senare få bättre rea än 13%.

Vad spelar det för roll? Ett spontanköp är ju i de flesta fallen onödiga och då spelar det ingen roll om det så är 80% rabatt.

Har man planerat att köpa något så har man troligtvis koll på priserna och kan bedöma om 13% rabatt gör att det blir 'tillräckligt' billigt. Vad har du själv hoppats på?

Att allting förr eller senare reas ut med mer än 13% är också givet och jag kan som sagt tycka att det är bättre med en generell rabatt då alla gynnas av det oavsett vad man har tänkt köpa. 13% är alltid bättre än 0%...

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Inaktiv

Kikade runt och såg tyvärr inget som var av intresse. =P Svårt det där när man försöker handla för handlandets skull.

Permalänk
Medlem

Jepp, verkar fungera med redan rabatterade saker

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Köpte en Switch och ett spel. Perfekt taimad rabatt

Permalänk
Medlem

@lambdan:

Japp, den fungerar på samtliga varor oavsett kampanjpris eller reapris.
Supporten på Komplett hade fel.

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem

blev en mini NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@lambdan:

Japp, den fungerar på samtliga varor oavsett kampanjpris eller reapris.
Supporten på Komplett hade fel.

Märkligt att de inte informerar sin egen kundtjänst om vad som gäller vid en så pass stor kampanj som de till och med annonserar om på förstasidan.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Ett fel har uppstått vid betalning. Happ, det här var ju tråkigt. Någon annan som har lyckats betala?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: yes med bankkort och fick bekräftelse nyss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Så länge du beställer och betalar inom tidsramen för erbjudandet borde det inte vara några problem, problemet ligger väl snarare i att priser ofta är preliminära vid förhandsbokningar.

Fungerade bra! Blev en Sonos beam för 4088.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att hitta en Switch på blocket med hyfsat pris. Varför har alla överprisade priser? Någon anledning på det?

Permalänk
Medlem

@Icte Betalade med bankkort och funkade utan problem.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grindaa:

@Icte: yes med bankkort och fick bekräftelse nyss.

Skrivet av Flutters:

@Icte Betalade med bankkort och funkade utan problem.

Japp, gjorde det också nyss. Faktura-betalning gick däremot inte, stod och snurra i flera minuter.. Phew! Men då blir man snart en glad ägare av en Samsung 970 EVO 250 GB M.2 SSD för laptopen 930 kr, inte illa!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Jag har försökt att hitta en Switch på blocket med hyfsat pris. Varför har alla överprisade priser? Någon anledning på det?

Nintendo har alltid haft otroligt högt andrahandsvärde då de själva styr priserna och sällan rear ut saker. Har man ett väldigt högt nypris så blir även andrahandsvärdet ovanligt högt, särskilt när efterfrågan alltid är hög, och Apple är en annan tillverkare med liknande situation.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul 1313 kampanj men funkade inte med faktura och hinner inte föra över tillräckligt med pengar till rätt bankkonto i tid. Hade planerat att köpa en billig 1440p bildskärm AOC Q3279VWF för 1905 kr men blev inget så får köpa någon annanstans. Hade varit bra om det stod med liten text på någon av bannersarna till kampanjen att fakturaköp inte var möjligt för de av oss som planerade att köpa något.

Permalänk
Medlem

Jag hann precis föra över tillräckligt med pengar till mitt konto men det var på håret.
Bra jobbat att komplett/klarna inte verkar orka med trycket....

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

för mig funkade inte faktura heller men köpet gick igenom när jag betalade med kort direkt.

köpte Crucial MX500 500GB

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ågren:

Vad spelar det för roll? Ett spontanköp är ju i de flesta fallen onödiga och då spelar det ingen roll om det så är 80% rabatt.

Har man planerat att köpa något så har man troligtvis koll på priserna och kan bedöma om 13% rabatt gör att det blir 'tillräckligt' billigt. Vad har du själv hoppats på?

Att allting förr eller senare reas ut med mer än 13% är också givet och jag kan som sagt tycka att det är bättre med en generell rabatt då alla gynnas av det oavsett vad man har tänkt köpa. 13% är alltid bättre än 0%...

Det vet jag inte, jag pratade inte om spontanköp, utan snarare raka motsatsen. Jag undrade om det var några speciella produkter folk tittade på. Switch:en var ett exempel som kom upp på ClasOhlson:s liknande reor, så det kanske var samma här. Inga spontanköp alltså.

80% kan dock vara väldigt bra, även om det råkar vara ett spontanköp.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det vet jag inte, jag pratade inte om spontanköp, utan snarare raka motsatsen. Jag undrade om det var några speciella produkter folk tittade på. Switch:en var ett exempel som kom upp på ClasOhlson:s liknande reor, så det kanske var samma här. Inga spontanköp alltså.

80% kan dock vara väldigt bra, även om det råkar vara ett spontanköp.

Allt som sällan är på rea och som man behöver är ju "bra" köp, som Apple/Sonos produkter och Nintendo konsoller

Permalänk
Medlem

Hah, senast igår höll jag på att klicka hem ett litet ihopplockat "uppgraderingspaket" men jag kände att det inte var värt pengarna. Men med rabattkoden på Komplett nu kändes det nästan som ödet! Från 7250kr till drygt 6300kr, ca 950 spänn i rabatt. Tack till "Dagens fynd"-tråden för tipset.

* Ryzen 7 2700X
* MSI X470 Gaming Pro Carbon
* Ballistix Sport DDR4 16GB (2x8GB) 2666Mhz

Funkar väl? Hann inte riktigt rådfråga någon här på Sweclockers. PM:a gärna om jag beställt något fel.

Edit: Fick för övrigt en kod som gäller fram till 14:00 av Komplett-supporten pga den höga trafiken (hade problem att betala med faktura jag också). 013130

Permalänk
Medlem

det fick bli en skärm jag länge sneglat på.
fanns två kvar i lager, verkar som jag hann få den ena tingad.

fungerade med faktura, trots att den stod och snurrade länge på slutet, innan jag gick tillbaka till förstasidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Edit: Fick för övrigt en kod som gäller fram till 14:00 av Komplett-supporten pga den höga trafiken (hade problem att betala med faktura jag också). 013130

Förlängd rea till 14:00 alltså Testade koden lite snabbt bara och den funkade.
Kan ju vara andra som haft problem med betalning som kan använda den koden.

Angående paketet du beställde kan du behöva AM4-monteringskittet om du ska återanvända din NH-D15 i signaturen.

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Hah, senast igår höll jag på att klicka hem ett litet ihopplockat "uppgraderingspaket" men jag kände att det inte var värt pengarna. Men med rabattkoden på Komplett nu kändes det nästan som ödet! Från 7250kr till drygt 6300kr, ca 950 spänn i rabatt. Tack till "Dagens fynd"-tråden för tipset.

* Ryzen 7 2700X
* MSI X470 Gaming Pro Carbon
* Ballistix Sport DDR4 16GB (2x8GB) 2666Mhz

Funkar väl? Hann inte riktigt rådfråga någon här på Sweclockers. PM:a gärna om jag beställt något fel.

Skrivet av D-ryd:

Förlängd rea till 14:00 alltså Testade koden lite snabbt bara och den funkade.
Kan ju vara andra som haft problem med betalning som kan använda den koden.

Angående paketet du beställde kan du behöva AM4-monteringskittet om du ska återanvända din NH-D15 i signaturen.

Personligen hade jag kört på dessa minnen: https://www.komplett.se/product/1018345/datorutrustning/pc-ko...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Rätt fint av Komplett ändå!
Blev en DJI Mavic Air för 7200kr! ca 1100kr billigare än närmaste konkurrent

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

för mig funkade inte faktura heller men köpet gick igenom när jag betalade med kort direkt.

köpte Crucial MX500 500GB

Blev en Crucial® MX500 1TB M.2 SSD förr 2166, inte hittat några 1tb m2 så billigt tidigare.
Då e ju bara frågan om man skall returnera evo 970 500gb plus 2tb mekanisk för att endast ha 1tb itx bygge

Vad är feedbacken på crucial ssd? Bu lr bä?

Permalänk
Medlem

Varit sugen på en ny NAS av Synology ett bra tag. Men de blev inget köp. Komplett är rätt dyra på NASar av Synology i jämförelse med Netonnet. De blev liksom 200kr under Netonnets priser. Då kan jag lika gärna vänta på en ordentlig rea längre fram hos valfri butik. Måste jag så väntar jag till Black Friday. 13% är fint men ingen kioskvältare.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Blev en Crucial® MX500 1TB M.2 SSD förr 2166, inte hittat några 1tb m2 så billigt tidigare.
Då e ju bara frågan om man skall returnera evo 970 500gb plus 2tb mekanisk för att endast ha 1tb itx bygge

Disken du köpte var en SATA disk medan din Samsung 970 EVO 500 GB är en NVMe (PCIe x4) disk. Se till att moderkortet du använder stöder M.2 SATA också, och kan du leva med lite långsamma skriv- och läshastigheter än 970 EVO så är det såklart ett bra val!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Disken du köpte var en SATA disk medan din Samsung 970 EVO 500 GB är en NVMe (PCIe x4) disk. Se till att moderkortet du använder stöder M.2 SATA också, och kan du leva med lite långsamma skriv- och läshastigheter än 970 EVO så är det såklart ett bra val!

Mm jag vet, ett par gånger slöare e crucial. Men skall typ bara spelas på.