Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Computex -16 och -17 visade de heatsink covers, men det är en plast/plåt-ram man monterar på kylflänsen och de säljs som tillbehör (dock inte i Sverige än). Såg att de säljs för ca 300kr+frakt på uk-Amazon bland annat.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv

De små jäklarna från Roland var så mysiga jag var tvungen att köpa ett par

Permalänk
Medlem

Ny tv = ny konsol

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Alla kartonger till min nya dator. Orkar inte vända på bilden.

Permalänk
Medlem

Festool förbindningsfräs DF 700 för möbelsnickeri och andra snitsiga fogar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@sweisdapro: Computex -16 och -17 visade de heatsink covers, men det är en plast/plåt-ram man monterar på kylflänsen och de säljs som tillbehör (dock inte i Sverige än). Såg att de säljs för ca 300kr+frakt på uk-Amazon bland annat.

De kommer antagligen svarta modeller
Menade Computex i år
https://youtu.be/gicsbxviRvE

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beatnutz:

Efter en lång väntan kom äntligen min Nightfox. Nu inväntar jag bara nya keycaps och coilad sladd.

https://i.imgur.com/GfJih2j.jpg

Varför US-layout och varför inte Topre?

Skrivet av anon246659:

De små jäklarna från Roland var så mysiga jag var tvungen att köpa ett par
https://i.imgur.com/COLgHBC.jpg

Hur mycket kostade det där allt sammanlagt?

Permalänk
Föredetting

Lite whisky.

Fint som kontorsinredning, om inte annat.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Varför US-layout och varför inte Topre?

Har alltid kört US. Nightfox kommer bara med en Hako.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beatnutz:

Har alltid kört US. Nightfox kommer bara med en Hako.

Varför? Är det inte jobbigt att skriva svenska tecken? Hako? Låter som något kinesiskt. Kör Topre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Varför? Är det inte jobbigt att skriva svenska tecken? Hako? Låter som något kinesiskt. Kör Topre!

Nä det är inte jobbigt, det är ju inte så att jag tittar på tangentbordet när jag skriver direkt.
Hako är inte kinesiskt, det är amerikanskt. Jag är inget Topre-fan direkt.. föredrar Gateron Blacks.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Köpte mig en PS3 + en något större HDD (1TB) än den som satt i~ Mest för att spela PS1-spel med hdmi men kan ju vara trevligt att testa lite PS3 exclusives också

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: aha, jag såg inget om dem i Sweclockers coverage av Computext 2018, därav min okunnighet. Tack för länken.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Expertgissare

Senaste köpet, ett trycktest på min klocka

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

Hur mycket kostade det där allt sammanlagt?

Runt 13K gick de på. Värt varje krona då de är otroligt roliga och lätta att leka med. Om du har tanke på köp så kan jag ge varningens finger att de har problem med USB groundloop(man hör datorn) om man kör USB MIDI och ljud via Output till interface. Löses lätt med antingen en USB hub, klassiska MIDI kablar och Output eller batteriläge.

Permalänk
Medlem

Star Wars drönare från Propel, en av varje modell. BB-8:an hade jag sedan tidigare

Permalänk
Rekordmedlem

Vad varje riktig man behöver, kunde inte motstå frestelsen när det var rea på riktigt stora modeller för jag har saknat en rejält stor sak men nu har jag en rotförintare av rang, man behöver bara visa den för 4-5 cm rötter så går de av av skräck.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Min första platta från Tool. Gillade det lilla jag hörde innan jag köpte. Blir säkert att köpa de andra plattorna också.

Visa signatur

|Chassi Deepcool CH160 |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Entusiast

Köpte lite leksaker när Clas Ohlson hade rea för ett par veckor sedan. Unnade mig lite bättre mätgerät än min nuvarande 100 kr multimeter som jag fått laga i ett par omgångar. Inga supergrejer men det duger för mig. Första jag gjorde var såklart att peta i vägguttaget. Väldigt praktiskt med en spännings- och frekvensreferens inbyggt i väggen.

Sen extra mätprobar, en kort typ-C sladd och ett hopfällbart arbetsbord. Förvånansvärt stabilt faktiskt för något som i princip bara består av plast. Det väger typ bara 10 kg så det blir ju inte hur stabilt som helst men det är i alla fall styvt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Dyraste brallorna jag nånsin köpt, men kan vara bra om man får för sig att köra motorsåg eller annat redskap i sig själv. Dojorna var inte gratis heller i och för sig.

Till middag blev det 400g ryggbiff på Texas longhorn!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Hedersmedlem

Fick äntligen hem min nya cykel; Giant Propel Advanced 2 54,5cm. Körde en liten premiärtur ikväll på 30km och den känns riktigt, riktigt bra än så länge, lite justeringar att göra på min sittposition bara.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Mitt senaste inköp. Flyttar ut på landet i Oktober och känner att detta var en vettig investering när man inte har något B-körkort!
Går som en dans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shubban:

Mitt senaste inköp. Flyttar ut på landet i Oktober och känner att detta var en vettig investering när man inte har något B-körkort!
Går som en dans!

http://i66.tinypic.com/azf3ao.jpg

Är du inte van vid landets kollektivtrafik på vintern införskaffar du dig ett körkort väldigt omgående

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hultman:

Är du inte van vid landets kollektivtrafik på vintern införskaffar du dig ett körkort väldigt omgående

Ja, ska börja övningsköra med tjejen som handledare så blev en moped tills det "riktiga" körkortet är fixat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Min första platta från Tool. Gillade det lilla jag hörde innan jag köpte. Blir säkert att köpa de andra plattorna också.

https://i.imgur.com/TfjabPx.png

Var köpte du den?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Desktopen fick ett ansiktslyft med nytt chassi och några andra detaljer för ett svartvitt tema. Diggar verkligen luftflödet man får i ett Meshify C, lite skillnad från föregående chassi!

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem

Min nya bästa kompis, kommer ha stor användning för den under sommaren och semestern framför datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Var köpte du den?

Ginza

Visa signatur

|Chassi Deepcool CH160 |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Inaktiv

Senaste inköpet (och senaste bygget):

Permalänk
Medlem

HyperX Alloy

Köpte mig en ny mekanisk tangentbord! Jag landade på en HyperX Alloy(Cherry MX Red varianten). Den inhandlades på Elgiganten.

Jag är helnöjd med köpet! Tangenterna är mjuka att trycka in, knappt någon motstånd alls och svarar snabbt...

Köpte ju nyligen en Lenovo LEGION Y520 laptop men hade svårt att anpassa mig i spel till tangenterna som hade en tätare och mindre yta. Är ju så van från en stationär dator. ^^

Kartongen:

Standard:

Capsen utbytta till dom röda:

Laptop: Lenovo LEGION Y520, Tillbehör: Hörlurar(Audio-technica ATH M50), Gaming router(ASUS RT-AC66U), Tangentbord(Kingston HyperX Alloy), Mus(Steelseries Rival 110), Blue-Ray spelare(Samsung), Multi-SD kort läsare(Kingston), Extern 4TB HDD(Seagate), Musmatta(Steelseries).

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...