Ser ut att bli (tropiskt) varmt nästa vecka :D

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Lidls egna isglas är helt ok inte dyr heller..

Jag är piggelin frälst speciellt nu när igloo inte går att få tag i längre så jag gör en test av Lidls isglass och ser om den är god.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Kul att se att även Norra Sverige får det lite varmt... Se upp för elpriset i vinter bara, vattenkraften får just nu dåligt med vatten på grund av torkan så oavsett om det blir en mild vinter så kommer elen bli svindyr.

Just saying...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Helst av allt skulle jag vilja ha regn, men då jobbar i jag i en bransch som är beroende av att det kommer regn nu. Sen tycker jag 30+ är lite för varmt, skulle gärna få hålla sig vid max 25 grader.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Inaktiv

Ja det är riktigt illa.

Och sen har vi kolsyrebristen som närmar sig så vi får dricka öl utan kolsyra och äta massor av svenskt kött.

https://www.gasworld.com/co2-supply-crisis-hits-europe/201494...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Ja det är riktigt illa.

Och sen har vi kolsyrebristen som närmar sig så vi får dricka öl utan kolsyra och äta massor av svenskt kött.

https://www.gasworld.com/co2-supply-crisis-hits-europe/201494...

Blir tyvärr ingen öl utan humle eller vete då skördarna slår fel i år

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Inaktiv

**Tråd rensad från OT/svar på OT och otrevligheter. Håll er till ämnet: som är Väder (inte klimat) //Mod**

Permalänk
Medlem

Åskan och regnet verkar ha en tendens att hela tiden försvinna eller blåsa förbi xD
Snustorrt typ överallt. Men slår vad om att regnet kommer i augusti/september.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johnny:

Blir tyvärr ingen öl utan humle eller vete då skördarna slår fel i år

Så sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

@Killbom: Ingen har begärt att du ska ut i skogen och släcka bränder eller något sånt, men du kan väl åtminstone visa lite empati? Dina inlägg är så egocentriska och empatilösa att de nästan är frustrerande att läsa. Kan förstå att en del reagerade som de gjorde.

Edit:
I ditt första inlägg skriver du:
"Att gnälla på folk som gillar värmen tycker jag låter fullkommligt urlöjligt."
Men det var aldrig någon som "gnällde på folk". Det var värmen det gnälldes på, inte folk, och därför kan du inte ta åt dig på det sättet som du gjorde, som om det var något personligt påhopp på just dig.

Andrahandskränkt.. jösses.

Hoppas för allas skull att det kommer lite nederbörd inom snar framtid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Jag är piggelin frälst speciellt nu när igloo inte går att få tag i längre så jag gör en test av Lidls isglass och ser om den är god.

Själv inhalerar jag snickers glassar på löpande band och häller i mig lipton istea

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd när folk ska se allting negativt och sen efter det dra linjer rakt mot klimatpåverkan. Själv njuter jag bara av sommar värmen och vet att hösten snart är här och då kommer det regna så in i helvete endå så att alla tröttnar på regnet!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

fyfan. glad man köpte en ac

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

fyfan. glad man köpte en ac

Härligt vad går en sådan på? Själv körde jag en fattigmanslösning och tog ut en extramadrass på balkongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är bara jävligt glad att jag har uteplats med skugga i princip hela tiden (nordväst-läge) så att ungarna kan vara ute utan att smälta.

Jag lider dock en del. Föredrar typ 15-18 grader så att jag kan gå i t-shirt utan att förvandlas till en blöt fläck. Svettas något brutalt som det är nu

Alla väder har sina för och nackdelar (käkar ju typ 0,3-0,7 liter glass per dag med gott samvete dessa dagar så helt förjävligt är det inte). Provade Wermdö Glass med äppelpaj & kanel häromdagen och den rekommenderas starkt (kostar dock cirka 70-80 spänn för 0,5 L).

Sia Dessertglass med chokladtryffel är också riktigt bra med tanke på priset.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Svalt och skönt idag iaf, 18 grader och mulet.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Svalt? Klockan är snart 10 på morgonen och det känns som 30+ inomhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Härligt vad går en sådan på? Själv körde jag en fattigmanslösning och tog ut en extramadrass på balkongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte en portabel AC från Elgiganten av deras eget märke (sörensson?). De har 3 olika modeller som stiger i pris, tänkte först köpa den för 3kkr men båda av de billigare modellerna var slutsålda på min lokala butik så köpte den dyrare för 4kkr. Fungerar riktigt bra för mig på en yta som är runt 15 m² och kyler ner rummet snabbt men låter ganska mycket. Oljudet förändras dock inte så det är inte så extremt jobbigt för mig iaf, har somnat med den igång några gånger.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Köpte mig en ismaskin på Jula, så nu går man å knaprar is för att kyla kroppen. Funkar bättre än väntat för de priset.

Detta är något som jag skulle rekommendera till er som känner att det är lite för varmt.

httpsa.se/catalog/hem-och-hushall/koksmaskiner/tillagningsapparater/glass-ismaskiner/ismaskin-002204/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som i Thailand där jag är på vintern. 28-32 grader.
Kör nu bordsfläkt precis som där för jag hatar AC. Bara oväsen. +33 och uppåt (ibland mars-april och vid matlagning) då kan man köra en stund så man kommer ner till ca 30.

Behagliga 30 idag inne och ute. Det blir en elcykeltur och sen dusch och match. Har några Doppelbock i kylen...

Ska bli 32 imorgon...

Permalänk
Medlem

Sålde just min AC, typiskt

Permalänk
Medlem

Det är ju inte ofta i livet man önskat sig ett rejält åskoväder och hällregn, men det hade faktiskt suttit rätt bra just nu. Mina gener är inte gjorda för den här värmen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Härligt vad går en sådan på? Själv körde jag en fattigmanslösning och tog ut en extramadrass på balkongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här

Suger att vakna svettig, gå ut 60 min och bli svettig igen. Sedan när man ska sova är man svettig igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag kan tyvärr inte styra vädret så då kan jag lika gärna det bästa av situationen.
Tycker du nu att man ska ha dåligt samvete om man njuter av värmen?

Varför dåligt samvete?

Det som förvånar mig är att vissa verkar vara så nöjda med det som
leder till skogsbränder, uttorkade brunnar, uteblivna skördar, nödslakt av kreatur, nedstängt järnvägsnät och så vidare.

Oavsett man man kan påverka själv så gömmer jag inte huvudet i sanden.

Ett problem är väl ändå ett problem fast man inte kan göra något åt det själv?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pjb:

Kör nu bordsfläkt precis som där för jag hatar AC. Bara oväsen.

Hade en portabel AC en sommar för några år sedan och jag kan inte annat än hålla med. Värdelöst. Visst, rummet blev snabbt svalt, men det var en otymplig maskin som gjorde ett jäkla oväsen av sig så man kunde knappt vara i rummet medan den var igång, och även om det var skönt precis när man kylt ner och kunnat stänga av maskinen så blev rummet snabbt varmt igen. Då har jag inte ens nämnt än vilka fruktansvärda energibovar dessa maskiner är. De är väldigt ineffektiva jämfört med en fast installerad AC/luftvärmepump.

Sedan dess har jag haft en någorlunda stor (40cm) bordsfläkt som står och snurrar på lågt varvtal på andra sidan rummet och det är mycket bättre. Hörs knappt över bullret som kommer utifrån, och gör vardagen bekväm de flesta dagar utom möjligtvis de allra varmaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Varför dåligt samvete?

Det som förvånar mig är att vissa verkar vara så nöjda med det som
leder till skogsbränder, uttorkade brunnar, uteblivna skördar, nödslakt av kreatur, nedstängt järnvägsnät och så vidare.

Oavsett man man kan påverka själv så gömmer jag inte huvudet i sanden.

Ett problem är väl ändå ett problem fast man inte kan göra något åt det själv?

men efterssom man inte kan påverka det så gör det ju inget att man njuter utav det? jag menar vädret blir inte bättre bara för att folk inte gömmer huvudet i sanden. Jag har full förståelse för dom som njuter ute i värmen nu!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Varför dåligt samvete?

Det som förvånar mig är att vissa verkar vara så nöjda med det som
leder till skogsbränder, uttorkade brunnar, uteblivna skördar, nödslakt av kreatur, nedstängt järnvägsnät och så vidare.

Oavsett man man kan påverka själv så gömmer jag inte huvudet i sanden.

Ett problem är väl ändå ett problem fast man inte kan göra något åt det själv?

Ska jag ha dåligt samvete över att jag njuter av någonting som drabbar andra negativt? Alla typer av väder har för och nackdelar, det är aldrig bra för alla samtidigt, det kommer alltid vara någon som lider på ett eller annat sätt. Jag håller med om att ett tungt regn under ett par dagar hade varit fantastiskt just nu, men det verkar inte komma så under tiden jag väntar på det så tänker jag fortsätta njuta av högsommaren så länge den varar, låta bli att slösa på vattnet under rådande torka och hålla mig undan när brandkåren jobbar.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Det är ju inte ofta i livet man önskat sig ett rejält åskoväder och hällregn, men det hade faktiskt suttit rätt bra just nu. Mina gener är inte gjorda för den här värmen...

Hade regn och hagelskur med lite åska i fredags, 29mm regn på en halvtimma.
Solen är dock brutal, om kvällarna brukar man ju nästan frysa här men började svettas direkt man steg ur skuggan.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Å ena sidan är jag orolig för vilken värld min dotter kommer ärva, å andra sidan stormtrivs jag med sydeuropeisk värme i skåne. 😀

Samtidigt inser jag att även om vi skulle kunna vända trenden är det för lite folk som kan eller vill.

Det är denna tråden ett bevis på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Har aldrig i hela mitt 26 åriga liv sett gräs varit så torkade och döda.

Förbjudet utav och klippa gräsmattor är ju absolut ett ordentligt klokt beslut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Varför dåligt samvete?

Det som förvånar mig är att vissa verkar vara så nöjda med det som
leder till skogsbränder, uttorkade brunnar, uteblivna skördar, nödslakt av kreatur, nedstängt järnvägsnät och så vidare.

Oavsett man man kan påverka själv så gömmer jag inte huvudet i sanden.

Ett problem är väl ändå ett problem fast man inte kan göra något åt det själv?

Jag får mer känslan av att du ogillar värmen i allmänhet.
Är det inget som du passar på att göra nu när det är så varmt ute tex bada och simma i hav och sjöar?

Skickades från m.sweclockers.com