Starstable Online vart finns datan?

Permalänk
Medlem

Starstable Online vart finns datan?

Min dotter spelar ett online mmorpg spel som heter StarStable. Hon spelar detta spel på våran MacBook Air utan några större bekymmer.
Problemet är bara den att varje gång hon ska starta spelet ska den ladda ner uppdateringar. Detta tar sjukt lång tid varje gång. Jag gjorde lite forskning och kollade in hur stort spelet var och vad som stod i rekommenderad hårdvara på deras hemsida. Där står det att man behöver diskutrymme på 5 GB. Jag kollade sedan på hur stor applikationen var på datorn och den var inte större än 1,5 MB!?

Är det som så att varje gång hon ska spela så lagras denna data för att kunna spela temporärt någonstans? Någon som har en bra teori eller vet hur dessa online-spel sparar data? Kanske finns det något annat utrymme på disken som all data lagras?
Jag tycker det är något som inte riktigt stämmer.

Permalänk
Skrivet av lwiseby:

Min dotter spelar ett online mmorpg spel som heter StarStable. Hon spelar detta spel på våran MacBook Air utan några större bekymmer.
Problemet är bara den att varje gång hon ska starta spelet ska den ladda ner uppdateringar. Detta tar sjukt lång tid varje gång. Jag gjorde lite forskning och kollade in hur stort spelet var och vad som stod i rekommenderad hårdvara på deras hemsida. Där står det att man behöver diskutrymme på 5 GB. Jag kollade sedan på hur stor applikationen var på datorn och den var inte större än 1,5 MB!?

Är det som så att varje gång hon ska spela så lagras denna data för att kunna spela temporärt någonstans? Någon som har en bra teori eller vet hur dessa online-spel sparar data? Kanske finns det något annat utrymme på disken som all data lagras?
Jag tycker det är något som inte riktigt stämmer.

Har inte jättebra koll på var och hur macOS lagrar data, men skulle gissa att filen för spelet i "program-mappen" är 1,5 mb, och att resten lagras någon annanstans. Har svårt att tro att den skulle ladda ner allt på nytt, speciellt eftersom 5gb ändå är ganska mycket. Att den ska ladda ner uppdateringar kan ju vara irriterande, tar olika lång tid beroende på hastigheten på uppkopplingen och hur snabb datorns hårddisk/SSD är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag insåg att min MB air inte räckte till för detta, så nu får dottern spela på min stationära istället. Där lagras iallafall datan där jag kan se den.

Jag tror att utrymmet på laptopen var otillräcklig och kunde i o med detta inte spara uppdateringarna som krävdes.

Finns det någon som kan lysa lite på denna fråga så gör gärna det eftersom jag fortfarande är nyfiken. Jag har iallafall löst problemet för tillfället;)