Rockstar visar mer från Red Dead Redemption 2 i ny trailer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

"Realistisk gunfight..." sedan springer killen och höftar folk med en dubbelbarrel på femton-tjugo meters håll med 100% träffsäkerhet. Skrattade lite gott åt den sekvensen faktiskt.

Skrivet av xarl:

vad är problemet med att dom gör så? deras spel är bland dom mest välgjorda på marknaden, andra företag borde lägga ner lika mycket möda som dom gör.

jävla tjat om att tjäna pengar på konsumenter... 500kr för ett spel är inte dyrt.

Han har ju en poäng. Det spelar ingen roll hur välgjort ett spel EA lanserar. Finns det MT i det så ska det per automatik bli nedröstat och gnället är igång.

Folk är lite komiskt icke konsekventa när det kommer till detta.

Skrivet av Fulci:

Varför måste de fortfarande envisas med en minimap? Förstör inlevelsen.

Tycker jag inte. Den är ganska händig och gör det enklare att hitta någonvart.

NZXT H440 | Intel i7 7700K @ 5 GHz | Asus strix Z270H Gaming | 16GB Corsair DDR4 3200 mhz | Asus strix GTX 980 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD | Corsair HX750 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leipzig, Tyskland
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Ahlen:

Isf är jag riktigt imponerad.. Var helt säker på att det spelas på något devkit med 1080ti och optimerat just dessa scener för att sälja in det. Så verkligen svin bra ut.

Ja, jag insåg i efterhand att det förmodligen var så du menade, men man tycker ju att utvecklare i allmänhet bör veta bättre efter Watch Dogs-gate.

CPU: Intel 4770K (stock speed) CPU-KYLARE: Noctua NH-D14 MODERMODEM: Asus Maximus VI Hero
GPU: Sapphire R9 290 Tri-X (2x crossfire) RAM: Crucial 16 GB 1600 MHz DDR3 2x8 PSU: Cooler Master 850 Watt
CHASSI: Fractal Design R4 HDD: Samsung SSD EVO 500GB OS: Win 10 64bit

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av ipac:

Källa på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Javisst https://www.usgamer.net/articles/red-dead-redemption-2-gamepl... Bekräftas bland annat här.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Crucial m4 128GB || Samsung SpinPoint F3 1TB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Johan86c:

Jag tror det är ett strategisk val av ekonomiavdelningen. De vill sälja spelet som tusan till nästan alla konsolägare, det hade de långtifrån lyckas folk hade vetat att Pc versionen snart kommer. När sedan Pc-versionen finns, ja då kan de sälja spelet för fullpris till vissa igen...
Jag kan riktigt se hur ekonomiavdelningen hos Rockstar firar denna affärsstrategi med champagne.

Det finns inte heller ett problem med piratkopiering till konsoll, vilket gör det till en annu mer optimal strategi.

Jag kan för all del unna dem stora intäkter, men jag har också som princip att inte vara kund hos företag som inte vill ha mig som kund. Spelar jag så gör jag det på datorn. Konsoller intresserar mig inte och jag kommer givetvis aldrig köpa en konsoll bara för ett spel. Eftersom Rockstar då skiter i mig som PC-spelare, tar jag mina pengar och lägger på något annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Dec 2012

Hoppas verkligen de kommer till PC/Windows, jag är inte så sugen och spela detta spel på konsol.

CASE: Fractal Design Define R5 Black MOBO: MSI X370 GAMING PRO CARBON CPU: AMD Ryzen 5 1600X 3.6 GHz 19MB CPU COOLER: Noctua NH-D15 RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX M.2: Samsung 960 EVO 250GB SSHD: Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB HDD: Seagate Barracuda 12TB (3x4TB) 7200rpm 64MB OS: Windows 10 Pro 64-bit GPU: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW Gaming PSU: EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Xinpei:

Tycker jag inte. Den är ganska händig och gör det enklare att hitta någonvart.

Minimap visar bara din närmaste omgivning, det du ser framför dig eller bakåt i spelet. Ska man hitta till ett ställe får man nog använda kartan.

Dessutom är fiender är markerade med röda prickar var de är på minimap. Kanterna blinkar också rött ifall någon fiende är åt det hållet men utanför minimap. Väldigt orealistiskt för ett westernspel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgs skärgård
Registrerad
Jul 2005

Tyckte verkligen om ettan och har sett fram emot uppföljaren sedan de första ryktena började spridas.

Däremot är det länge sedan jag körde konsol. Hade första generationen av PS och XBOX, därefter en 360 (eller två). Men har inte känt mig manad att återgå eftersom prestandaskillnaden är så pass påtaglig och jag har så lite tid för spel ändå, samt ingen att lira co-op eller multiplayer med.

Ändå nästan så att jag överväger att plocka upp en XBOX One X eller PS4 Pro för den här titeln. Kanske någon sitter på en som de aldrig använder? Får kika lite i marknaden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Fulci:

Minimap visar bara din närmaste omgivning, det du ser framför dig eller bakåt i spelet. Ska man hitta till ett ställe får man nog använda kartan.

Dessutom är fiender är markerade med röda prickar var de är på minimap. Kanterna blinkar också rött ifall någon fiende är åt det hållet men utanför minimap. Väldigt orealistiskt för ett westernspel.

https://i.imgur.com/UYWQQz4.jpg

Fortfarande. Den visar var man ska gå.

NZXT H440 | Intel i7 7700K @ 5 GHz | Asus strix Z270H Gaming | 16GB Corsair DDR4 3200 mhz | Asus strix GTX 980 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD | Corsair HX750 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Xinpei:

Du kan se vart du ska gå utan minimap. Så du tycker inte nackdelarna är värt att notera utan hakar upp dig på en grej som går att lösa på annat sätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011

Jäklar vad taggad jag är. Blir ett köp och säkerligen en PS4 Pro också. Kan inte vänta på en PC-version men kommer den så köper jag den också. Så gjorde jag med GTA V och ångrar ingen nu efter tusen timmar. Skönt att bara glida runt i Rockstars spel. Ingen annan utvecklare har lyckat med att göra open world-spel så komplexa men ändå simpla.

Skrivet av Xinpei:

Du lär kunna stänga av den som i GTA V om du nu vill.

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2011

@Fulci: Om jag uppfattar dig rätt så är du egentligen trött på samma saker som jag är trött på; att man som spelare ständigt ska hållas i handen av spelutvecklaren och därmed blir begränsad i sitt upptäckande och därmed får sin upplevelse av spelvärlden serverad i samma tråkiga förpackning som alla andra också tvingas konsumera.

Att behöva gå och prata med NPCs och själv få lista ut vad man behöver göra, eller hur man ska ta sig till quest objectives ("Klamath is to the east") är någonting som borde finnas i såna här spel, men man kan ju samtidigt lätt föreställa sig hur mycket jobb en spelutvecklare sparar på att bara sätta ut en grön svävande pil à la Oblivion.

http://xkcd.com/386/
http://readthefuckingmanual.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Megahertz_myth

”Alltså vad är det med grafikkortsmakare och bokstaven X? Det är precis som med dansbandsmusiker och bokstaven Z.”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av Tyrranic:

Wow, bara wow!

Vad gör spelet så "wow" grafikmässigt är det ju rätt så "meh" inget nytt, liknar spel från 2012. Är det storyn som gör det wow?

Var med och tyck till i YouGov, få poäng till presentkort hos en massa butiker. Gå och registrera dig via länken https://yougov.se/refer/sDexvnHiLVy3yWFwbRZsYg/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av VadSaDu:

Vad gör spelet så "wow" grafikmässigt är det ju rätt så "meh" inget nytt, liknar spel från 2012. Är det storyn som gör det wow?

Tycker inte alls det ser så mycket 2012 ut. Antar att du syftar på GTA V som släpptes 2013? Jag upplever grafiken bättre (konstigt vore det väl annars?) och vad jag kan se så verkar RDR2's combat-mode vara mer avancerat än i GTA. Något som jag eftersträvat ett tag. Dessutom verkar "djupet" i spelet vara mer avancerat än jag upplevde GTA V. Försök stjäla något i en butik, måste du slå ner ägaren eller inte? Du måste hela tiden göra (om du vill) ett val, som har olika konsekvenser för dig och ditt gäng. Det gillar jag.

Storyn verkar trevlig, men man kan ju se liknelser till GTA V om man bortser från årtalet det utspelar sig under. Råna, mörda, resa, utforska. Så det är svårt att säga om det är det som gör det hela intressant. Men det är ju signifikant för just Rockstar Games känns det som.

Förbeställde GTA till PS4 och tyckte det var roligt, i cirka 5 timmar. Online-delen upplevde jag som trist och enformig, precis som single-modet. Detta är väl högst individuellt och jag säger inte att GTA är ett dåligt spel, men jag hade mer att önska. Jag måste nog vara ensam om det. Men rent generellt tycker jag spelen blivit sämre (eller fått mig bara kort intresserad) mot för 20 år sedan. Antar att man blir äldre och mer kräsen.

Nu har jag inte spelat det på några år och söker därför en ersättare, och jag tror att Rockstar kan lyckas ganska bra med RDR2. Det kommer nog bli detta och Resident Evil 2 som jag kommer ägna många timmar åt nästa år.

Mvh Tyrranic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Feb 2002

snälla söta Rockstar, Vi vill ha detta till PC.

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 8700K | Asus Prime z370-a | 32GB | Asus GFX | Samsung 970 m.2 250 + 1000 | Asus 27´ 1440p 165hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017
Skrivet av VadSaDu:

Du kanske ska gå till optikern? 2012.. Lol you funny

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Blir nog ett köp till PS4. Någon som vet varför det kostar 749:- på PSN ist för det vanliga ~600:-?

För övrigt har jag aldrig klarat ut ettan, bara testat det som hastigast, men tror inte det är ett krav. Jag gissar på att jag inte är den enda som tänker köpa detta spel som inte spelat ut ettan.

Main: i7-8700K @ 4.8GHz, ASUS Z370-F, NH-U14S, 16GB 3200MHz, GTX 1080Ti FE, Define C TG, Acer X34P + Dell U3417W, Razer Deathadder Elite, Varmilo VA109M [MX Clear], Beyerdynamic DT770 Pro
UnRAID Server: Ryzen 1700X, 8 GB ECC, ~24 TB (1 Parity disk)
TV-spel: PS4 Pro, Switch, N64, Super NT, Hi-Def NES, m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av ratroder:

Du kanske ska gå till optikern? 2012.. Lol you funny

Seriöst, spelet ser helt normalt ut, inget över det normala... Som ett 2012 AAA-spel.

Alla ps4 fanbois säger samma sak om alla nya släpp...att de ser helt otroligt ut bla bla bla...

För mig är det meh.. Inget speciellt i grafikvägarna.

Var med och tyck till i YouGov, få poäng till presentkort hos en massa butiker. Gå och registrera dig via länken https://yougov.se/refer/sDexvnHiLVy3yWFwbRZsYg/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2004

Verkar bli ett seriöst bra spel med mycket interaktion och möjligheter att påverka storyn för att få en unik upplevelse. Det är något jag gillar starkt! Precis som GTA så har det ju en STOR open world utan loadscreens och GTAs open world gjorde att jag älskade det spelet Trevor gjorde sitt med.

Hemma: Acer Predator : i5 6300hq 16gig DDR4 GTX970M 3gb Jobb: Lenovo W541 : i7 6820HQ 8gb nVidia Quadro M1000M.
Kameror: Lumix G80, Canon PS G7x mk2, GoPro Hero 5 Black.
Samsung Galaxy S9 i handen. Fru och 2 barn i hjärtat.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ösmo
Registrerad
Jun 2002

Vill verkligen ha!
Blir skiten konsol-exklusivt vid release kommer jag inte köpa det överhuvudtaget

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2011

Säga vad man vill om grafiken, men den kommer som vanligt att hållas tillbaka av 'last gen'-konsollerna.

Just GTA V är dock ett exempel på hur de lyckades klämma ut ett ganska imponerande spel på så ofattbart efterbliven hårdvara som Xbox 360 var 2013, och även om skillnaden upp till de versionerna för PS4/XBOne är väldigt stor så är den ännu större till PC. Xbox 360-versionen versus PC-versionen i april 2015 (på en dator med ett GTX 980) såg ut som två olika spel.

Därför kan man förvänta sig att speltitlarna inom samma konsollgeneration inte får så stora förbättringar.

”Alltså vad är det med grafikkortsmakare och bokstaven X? Det är precis som med dansbandsmusiker och bokstaven Z.”

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Vargas:

@xarl: Singleplayer-storyn i GTA V är bland det bästa jag spelat. Det jag vänder mig mest mot är det totala fokus Rockstar lagt på GTA Online. Jag hade hellre sett ett antal köp-DLC för singleplayer/coop. Jag hoppas verkligen att inte RDR 2 går samma väg som GTA V gjort.
Men visst ... Cashen ska in och inget företag är din kompis.

I majoritet så är jag en SP gamer men GTA Online är riktigt jäkla skoj. Och det är ju där du hittar coop-delen. Synd bara att de inte släppte flera heists.

Råd tas på eget ansvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Banco:

Synd bara att de inte släppte flera heists.

Det finns nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Zemlan:

Kommer bli ett super spel! Älskade förra spelet. Men sedan dess har jag bytt till PC, så kommer inte tvåan till PC köper jag det helt enkelt inte. Viker mig inte för deras dryga taktik.

Dryg taktik vet jag la inte om det är. Spelet har ju planerats att släppas på konsol, och portar man det senare utan buggar som uppstår när variabeln för hårdvara går från 4 olika kombinationer till nästintill oändligt olika många konfigurationer tar en stund.

Det e klart det är drygt med vetskapen om att rykten säger att det kommer så småningom om komma till PC. Men hade man inte vetat det, och det senare släpps till PC hade de snarare hyllas än att ses som "dryga".

T.ex. Om senaste God of War släpptes på PC nästa år hade folk blivit alldeles för ill sig i extas.

Själv väntar jag tills PC-port för konsol-prioriterade spel faktiskt blir spelbara. Vi minns ju vad som hände med GTA IV...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Tvek på att det kommer till PC även om man kan hoppas. Dom har väl inte ens hintat om en PC-version?

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av MiniPC:

Dryg taktik vet jag la inte om det är. Spelet har ju planerats att släppas på konsol, och portar man det senare utan buggar som uppstår när variabeln för hårdvara går från 4 olika kombinationer till nästintill oändligt olika många konfigurationer tar en stund.

Det e klart det är drygt med vetskapen om att rykten säger att det kommer så småningom om komma till PC. Men hade man inte vetat det, och det senare släpps till PC hade de snarare hyllas än att ses som "dryga".

T.ex. Om senaste God of War släpptes på PC nästa år hade folk blivit alldeles för ill sig i extas.

Själv väntar jag tills PC-port för konsol-prioriterade spel faktiskt blir spelbara. Vi minns ju vad som hände med GTA IV...

De har säkert ett utvecklingsteam på flera hundra med budget i miljardklassen i ryggen. Ovanpå det är konsolerna mer lika en PC än någonsin och drivrutiner från både AMD och Nvidia är bra vilket gör PC som plattform mer tillgänglig än någonsin. Sorry, men jag känner ingen empati för dem helt enkelt.

Förra generationen kanske, men inte denna. Rockstar såg ju hur det gick med GTAV dessutom. Många köpte först till förra gen, sen nuvarande gen och sen till PC också. Allt medan de skrattade hela vägen till banken. Deras taktik gick hem! Klart som korvspad man gärna gör om det!

Så jo. Som konsument tycker jag deras taktik är jävligt dryg. Du behöver inte hålla med, men jag ser det som dryg taktik för att maximera vinst, mjölka kunderna helt enkelt.

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i5 3570K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av ClintBeastwood:

Tvek på att det kommer till PC även om man kan hoppas. Dom har väl inte ens hintat om en PC-version?

Det enda vi hört om det är spekulationer baserade på hur det blev med GTA V, samt att en developer eller någon som med det i alla fall skrev RDR2 PS4 & XBOX ONE & PC på sin LinkedIn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Det blir nog en PC version. Enklare och porta från dagens konsoler än våra tidigare som Ps3 och Xbox 360.
Jag kommer köpa den till både konsol och PC, företag som rockstar förtjänar eloge för såna mästerverk, att de lägger sån enorm energi på sina spel. De har rätten att tjäna de pengarna, varför ska ja dra upp svenska avundsjukan för att ja vet att de kmr sälja minst 2 kopior av spelet till sina fans?

GTX 1070, i5 6600 K, 2X 850 Pro 512 GB, 16 GB DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Klart det kommer en PC version, men man kan räkna med om minst 1år...

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av ipac:

Källa på det?

Är väl bara att titta på klippet så ser man PS4 knapparna i spelets hjälptext...krävs knappast någon källa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Darkie:

snälla söta Rockstar, Vi vill ha detta till PC.

inte jag