Valve lanserar strömningstjänsten Steam TV

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Valve lanserar strömningstjänsten Steam TV

I samband med Dota 2-turneringen The International 2018 lanserar Valve Steam TV, vilket är företagets tjänst för att strömma spel och turneringar.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Nyhet:

Något som skiljer Steam TV från exempelvis Twitch är möjligheten att hoppa framåt eller bakåt under direktsändningens gång.

Snyggt! Hoppa framåt i direktsändning! Ifall någon uppfunnit tidsresor, så används det tydligen på bästa möjliga sätt!

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av MoNkeY-05:

Snyggt! Hoppa framåt i direktsändning! Ifall någon uppfunnit tidsresor, så används det tydligen på bästa möjliga sätt!

Man kan bara hoppas SteamTV börjar bevaka börsen också....

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Dr.Mabuse:

Man kan bara hoppas SteamTV börjar bevaka börsen också....

This gaming business is not worth it. Lets become an investment Company instead!

CPU: AMD R7 1700 | RAM: Corsair Vengeance lpx 2666 Mhz 16 GB DDR4 | Moderkort: Asus PRIME B350-PLUS | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GHL edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Western digital Blue 250 GB |

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av MoNkeY-05:

Haha, du hann citera mitt misstag innan jag ändrade. Oh well..

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Crucial m4 128GB || Samsung SpinPoint F3 1TB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Kan man inte hoppa tillbaks i twitchstreams heller, under livesändningar... Har för mig jag har gjort det
men det kanske är olika hur streamern har inställt allt, vet inte exakt hur det funkar

I7 4770K @ 4.2ghz <- Noctua NH-U14S | Asus Maximus Hero VI | Kingston HyperX 2400Mhz 16GB| ASUS GTX 1070 Dual | Corsair RM 850W| FD R4 | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av André:

Haha, du hann citera mitt misstag innan jag ändrade. Oh well..

Ja men det var en sån underbar tankevurpa att jag var tvungen! Jag ber dock om ursäkt för sidospåret.

OT: Spännande hursomhelst! Först trodde jag att detta var inom steam-klienten, men ser nu att det är en websida precis som t.ex Twitch. Kommer absolut ta en titt och se hur de utformat sin tjänst!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Betyder detta att Dota 2 turneringen inte längre går att titta på Twitch?

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Cooling23:

Betyder detta att Dota 2 turneringen inte längre går att titta på Twitch?

Jag såg den där igår kväll, så det tror jag nog den fortsatt gör..? Men det är ju inte en långsökt tanke att den exklusivt sänds på deras tjänst framöver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

Bra med lite konkurrens på området. Det kanske kan sätta lite fart på Twitch. Personligen tycker jag deras spelare är underlägsen youtube gaming.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Aug 2014

Alldeles för mycket konkurans redan. Onödigt projekt men skadar inget att försöka, kanske man blir överraskad på att det funkar bättre än dem andra alternativen.

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Gabe är verkligen ambitiös! Räcker inte att man ligger på listan 100 rikaste i USA utan han vill nog högre upp där! Antar att detta kommer dra in en del pengar på ett eller annat sätt. Alltid trevligt med mer konkurrens iaf.

I love Science Fiction!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av pimpy:

Kan man inte hoppa tillbaks i twitchstreams heller, under livesändningar... Har för mig jag har gjort det
men det kanske är olika hur streamern har inställt allt, vet inte exakt hur det funkar

Du kan, men det är väldigt klumpigt. Man måste gå in under streamerns videos, öppna videon för den nuvarande streamen och sen spola fram till platsen man vill se. Youtube\Mixer behöver man ju bara spola tillbaka som det var en video, och klicka "live" om man vill det.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av MoNkeY-05:

Jag såg den där igår kväll, så det tror jag nog den fortsatt gör..? Men det är ju inte en långsökt tanke att den exklusivt sänds på deras tjänst framöver.

Snart kommer varje plattform ha sin egna streamingtjänst där det enbart innehåll ifrån deras titlar får visas. Skulle väl inte förvåna mig om det händer och så sitter Twitch där med alla spel ifrån mindre företag och indie utvecklare.

PC: i7 6700k | EVGA 1070 | 2666MHz 4x8 | MSI Z170

Konsoler: PS4 Pro | NS | N3DS XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2012

Bara bra imo, behövs många alternativ annars sker ju ingen utveckling. Ger också streamers möjligheten att själva välja vad som passar dem.

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB Adata | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Windows 10 | Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | Corsair Node PRO RGB
EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 PRO 128GB
Samsung 850 EVO 250GB | WD Blue 1TB | Cryorig H5 Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Vinolik:

Bara bra imo, behövs många alternativ annars sker ju ingen utveckling. Ger också streamers möjligheten att själva välja vad som passar dem.

bra med utveckling, jo, men det tråkiga är ju att streamers som vill ha publik egentligen inte har något val. Och tja,, valves tjänst inte är så användarvänlig om du vill titta. har iofs inte kollat på senaste, men gick inte alls att hitta något specifikt sist jag kollade.
Egna tjänster i all ära, men jag hade hellre sett valve satsa på att integrera twitch/youtube. Något som inte sker nu.

"Dustybridge" 2500K - 32GB RAM - Tac2 - GTX770 - 120hz - vattenkylning - vad mer behöver man veta? ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyskland
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Lordsqueak:

bra med utveckling, jo, men det tråkiga är ju att streamers som vill ha publik egentligen inte har något val. Och tja,, valves tjänst inte är så användarvänlig om du vill titta. har iofs inte kollat på senaste, men gick inte alls att hitta något specifikt sist jag kollade.
Egna tjänster i all ära, men jag hade hellre sett valve satsa på att integrera twitch/youtube. Något som inte sker nu.

Det är faktiskt jävligt illa att det finns så få tjänster. Det ger dessa tjänster åt skogen för mycket makt. Se bara hur både youtube och twitch behandlar både sina kunder och de som skapar på deras plattformar. Flera tjänster betyder att de måste tävla om kunder och det är enbart positivt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Igår meddelade Twitch att även Prime medlemmar snart kommer att se reklam.
Om Valve snabbar sig på kan de nog sno åt sig ett antal användare extra medan folk fortfarande är upprörda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Onsala
Registrerad
Okt 2006

Lakad Matatag!