Permalänk
Medlem

100% cpu usage

Hej, jag stötte på ett problem när jag formaterade min gamla dator. Task manager visar 100% cpu usage och resource monitor visar betydligt mer än så. Så jag laddade ner open hardware monitor för att kolla temp och cpu usage men där visar den normalt. Detta var inget problem innan jag formaterade och cpu fläkten låter som vanligt.

Här har ni bild:
https://i.imgur.com/6R5PlaG.png

Jag har testat att ominstallera windows igen samt några små "fixes" jag hittat på nätet men inget har fungerat.

Nu undrar jag om någon har stött på samma problem förut och kanske vet hur man löser detta.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att nåt kunde bugga med windows update, kommer ej ihåg vart jag läste det men det rörde sig om något sånt.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Inaktiv

Har du mekanisk hårddisk? Kolla in hur den presterar och de ej ligger högt.
Jag har formaterat om flera såna och windows 10 med hdd är inget bra.
Min lösning, datorerna fick stå och tugga i 10h, sedan gick både cpu och hdd ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Har du mekanisk hårddisk? Kolla in hur den presterar och de ej ligger högt.
Jag har formaterat om flera såna och windows 10 med hdd är inget bra.
Min lösning, datorerna fick stå och tugga i 10h, sedan gick både cpu och hdd ner.

Jag installerade Windows på en ssd men har även en mekanisk installerad, men det ska väl inte göra någon skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shabbens:

Jag installerade Windows på en ssd men har även en mekanisk installerad, men det ska väl inte göra någon skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej då är det lugnt, det ska ej påverka.

Permalänk
Medlem

Detta problem löste sig med en bios update! Mods kan låsa tråden