Permalänk
Medlem

Over-ear Hörlurar

Hej. Har använt olika headsets i flera år. Testade Sennheiser GSP 600 senast, men dom satt alldeles för hårt åt.

Så nu funderar jag på att köpa mikrofon och hörlurar istället, men att köpa hörlurar är ganska förvirrande
när det finns så mycket att välja på.

Kraven jag har är:
-Passa på stort huvud
-Passa tillsammans med glasögon
-3.5mm
-Pris ~1000-3000

Sen är frågan exakt vad skillnaden är mellan olika impedanser. tex 250ohm vs 600.
Har inga planer på hörlursförstärkare och DAC nu, men kanske i framtiden.
Har kollat upp mitt moderkort och det ska klara upp till 600Ohm.

Permalänk
Medlem

Har också stort huvud och provat runt en massa. Det är väldigt individuellt med passform och ljudbild. För mig stod det mellan ath-m50x och Beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ohm. Blev ath för mig. Var lite stela i bygel och läder i början men de ger med sig. Med glasögon kan jag tänka mig att Beyerdynamic är bättre med mjukare plyschkuddar. Sneglar lite åt Sennheiser HD 650 själv men då är vi lite över budget, håller tummarna på black friday.

Det är en djungel, men prova dig fram lite i butikerna. Skriv gärna vilka och varför när du har valt. Lycka till.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Kolla på AKG K702 eller K712 Pro.

Jag har både K702 och Sennheiser HD650 men använder nästan uteslutande K702 för att de är mycket skönare. Jag har dock varken glasögon eller särskilt stort huvud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Att testa hörlurar i butik kanske inte är det enklaste där jag bor. Då är nog utbudet extremt dåligt.

Har kollat på flera olika utan att bli super mycket klokare.
Kommer eventuellt vänta på black friday för att se om dom har något schysst erbjudande då.