Nybörjarfråga: Vad behöver jag uppgradera om speltexturer laddar in långsamt?

Permalänk
Medlem

Nybörjarfråga: Vad behöver jag uppgradera om speltexturer laddar in långsamt?

I vissa spel t.ex. PUBG, Watch Dogs 2 och GTA 5 blir alla texturer suddiga, fpset sjunker och spelet fryser ibland för att ladda. Behöver jag uppgradera RAM, GPU eller CPU?
Jag har ett 1060 3GB, 8 GB RAM på 2400MHz och ett AMD Ryzen 3 1200 med 3,1GHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandfolk:

I vissa spel t.ex. PUBG, Watch Dogs 2 och GTA 5 blir alla texturer suddiga, fpset sjunker och spelet fryser ibland för att ladda. Behöver jag uppgradera RAM, GPU eller CPU?
Jag har ett 1060 3GB, 8 GB RAM på 2400MHz och ett AMD Ryzen 3 1200 med 3,1GHz.

Vilken lagring kör du ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=tlQCTtV5h2U video ang varför laddningen kan ta tid i spel med Techquickie

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Vilken lagring kör du ?

Dom flesta spel ligger på min hårddisk men jag har även prövat att lägga över dom på min SSD men får ändå samma problem.
Bara för att tillägga, problemet är inte för långa laddningskärmar utan att byggnader ser ut som lerklumpar ett tag tills dom laddats in.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast

GTAV/WD2 måste streama texturer ifrån din HDD till RAM/GRAFIKRAM och kan endast ladda så snabbt som din HDD/SSD tillåter. Gå över till SSD så försvinner detta problemet.

PUBG i teorin är samma sak, men spelet fungerar som en påse möglig potatis och om det fungerar bättre eller ej är lotto. Men även det skall ligga på SSD.