Entusiast kringgår låsskärmen för Iphone med senaste IOS 12

Permalänk
Melding Plague

Entusiast kringgår låsskärmen för Iphone med senaste IOS 12

Nyfikna angripare kan återigen kringgå låsskärmen på Apples senaste operativsystem för Iphone. Lyckligtvis är det lätt att skydda sin telefon i väntan på en uppdatering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Lyckligtvis är det lätt att skydd sin telefon i väntan på en uppdatering." - lämna den i kassaskåpet

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

visst det är en säkerhetslucka, men är det värsta som kan hända att någon ser mina bilder på min telefon eller vet vilka min kontakter är?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

visst det är en säkerhetslucka, men är det värsta som kan hända att någon ser mina bilder på min telefon eller vet vilka min kontakter är?

Tänk övervakningsstat där polis och dylikt kan beslagta och granska bilder eller kontakter för att bygga ett rättsfall.

Permalänk
Medlem

Buggar i mjukvara? Jag är chockad! Får ringa till Se och Hör och tala ut.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Tänk övervakningsstat där polis och dylikt kan beslagta och granska bilder eller kontakter för att bygga ett rättsfall.

De kan redan tvinga dig att låsa upp telefonen åt dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sidde:

De kan redan tvinga dig att låsa upp telefonen åt dem.

Vilka är då "de" kan man undra

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vilka är då "de" kan man undra

Åsyftade meningen med polis som jag citerade. Men även tullen och andra ställen i de flesta länderna har den möjligheten.
Passera därför inte gränspoliser/gränvakter med en mobiltelefon, dator eller annan utrustning som bär din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Åsyftade meningen med polis som jag citerade. Men även tullen och andra ställen i de flesta länderna har den möjligheten.
Passera därför inte gränspoliser/gränvakter med en mobiltelefon, dator eller annan utrustning som bär din data.

Vadå? det är väl bara att vägra? Ska de döda en då? Om man har viktiga kontakter på telefonen som inte ska komma i andras händer så säger man nej och tar straffet.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sidde:

Åsyftade meningen med polis som jag citerade. Men även tullen och andra ställen i de flesta länderna har den möjligheten.
Passera därför inte gränspoliser/gränvakter med en mobiltelefon, dator eller annan utrustning som bär din data.

Nja. Flera länders tull kan neka inträde om de inte får "titta". Det är emellertid inte samma sak som att de kan tvinga en att uppge inloggningsuppgifter. Valet är frivilligt.
Själv tror jag väl inte att polisen i de flesta länder i skrivande stund har laga stöd för att tvinga personer att uppge inloggningsuppgifter. Vad får de göra om man inte lyder? Tror iaf inte det är så vanligt i västvärlden i nuläget. Svensk polis har mig veterligen inte sådana befogenheter som det ser ut nu.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Vadå? det är väl bara att vägra? Ska de döda en då? Om man har viktiga kontakter på telefonen som inte ska komma i andras händer så säger man nej och tar straffet.

Du behöver inte ens vägra. Det är bara säga att du glömt lösenkoden.

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Inaktiv

Det är inget bugg det är en vansinnig konstruktion.

En låst telefon ska vara precis som en server i DMZ, det ska inte finnas 5 miljarder olika tjänster på den som ingen har koll på. Snarare ska det finnas extremt få funktioner när telefonen är låst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Passera därför inte gränspoliser/gränvakter med en mobiltelefon, dator eller annan utrustning som bär din data.

Reser du någonting? Hur gör du då?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nja. Flera länders tull kan neka inträde om de inte får "titta". Det är emellertid inte samma sak som att de kan tvinga en att uppge inloggningsuppgifter. Valet är frivilligt.
Själv tror jag väl inte att polisen i de flesta länder i skrivande stund har laga stöd för att tvinga personer att uppge inloggningsuppgifter. Vad får de göra om man inte lyder? Tror iaf inte det är så vanligt i västvärlden i nuläget. Svensk polis har mig veterligen inte sådana befogenheter som det ser ut nu.

Det är sant som du säger. Men ska man leva ett vanligt liv och då kanske resa till vanliga länder som usa, kanada osv. måste man vara beredd på att de har rätt till datat. Det jag ville säga att accessen till datat finns redan idag, det är inte något som man har i en fiktiv övervakningstat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Reser du någonting? Hur gör du då?

Tar med så lite som möjligt.
Går faktiskt att vara lite smart om man är paranoid. Tex resetta telefonen och restora på andra sidan gränskontroller osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Reser du någonting? Hur gör du då?

Man får liksom lobba luren över gränsen och fånga den på andra sidan. Håller på att utveckla FrisbeePhone™ för just det syftet. Patentsökt! Så försök inte.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd

Apple har inga buggar det är en feature och samma prestanda för dubbla priset gör apple premium

Låsskärm ...ja menar vem behöver en sån egentligen när det går ju snabbare utan helst då mjukvaran är så optimerad mot hårdvaran och effektivitet är pengar och tänk vad man tjänar i tid och pengar på ett par år och är nog ett medvetet strategiskt beslut från ledningen

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Tar med så lite som möjligt.
Går faktiskt att vara lite smart om man är paranoid. Tex resetta telefonen och restora på andra sidan gränskontroller osv.

Har aldrig varit med om att någon bett mig låsa upp mina elektroniska saker i något land jag varit i
Och om dom frågar skulle jag knappast bry mig, bara visa dom. Vet inte vad folk är rädda för. Är ni alla framtida terrorister med ISIS planer i klartext på era enheter eller?
Eller har ni inte så normala porrbilder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har aldrig varit med om att någon bett mig låsa upp mina elektroniska saker i något land jag varit i
Och om dom frågar skulle jag knappast bry mig, bara visa dom. Vet inte vad folk är rädda för. Är ni alla framtida terrorister med ISIS planer i klartext på era enheter eller?
Eller har ni inte så normala porrbilder?

Om du följt nyheterna inom detta område så har det visat sig att amerikansk polis gärna varit intresserad av lösenord på mobiler för tex attraktiva kvinnor osv. så de får access till deras foton. Men detta är vad folk återrapporterat på tex hacker news osv. och inte några människor som fällts för detta. Så [citation needed] på den.
Det finns så förbannat mycket sjuka grejer som sker när det är människor som ska hantera detta.
Det man ska vara rädd för är inte vad "systemet" ska använda din data till, det är vad individer gör.

De har även samlat in folks lösenord till social media, och hanterat alla usernames+lösenord på pappersutskrifter som legat/förvarats öppet.

Permalänk
Medlem

off:
@Jonny Myran:
Har den "where is my phone" stöd? Så den stänger av det i luften och sedan då den landat kan hitta den med hjälp av närmsta Internet cafe? Och vad är räckvidden på appen. Skulle kunna vara bra att kunna kasta den väldigt långt. Med mina normala appar så kommer jag inte långt alls.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Om du följt nyheterna inom detta område så har det visat sig att amerikansk polis gärna varit intresserad av lösenord på mobiler för tex attraktiva kvinnor osv. så de får access till deras foton.
Det finns så förbannat mycket sjuka grejer som sker när det är människor som ska hantera detta.

De har även samlat in folks lösenord till social media, och hanterat alla usernames+lösenord på pappersutskrifter som legat/förvarats öppet.

10 resor till USA de senaste 10 åren, inte en enda gång har någon varit intresserad av min telefon eller annan elektronik.
Men nu är jag ju ingen attraktiv kvinna, så att...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

10 resor till USA de senaste 10 åren, inte en enda gång har någon varit intresserad av min telefon eller annan elektronik.
Men nu är jag ju ingen attraktiv kvinna, så att...

Du kan testa att åka till NZ och se om du får en extra dyr biljett.
https://www.tvnz.co.nz/one-news/new-zealand/travellers-refusi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Du kan testa att åka till NZ och se om du får en extra dyr biljett.
https://www.tvnz.co.nz/one-news/new-zealand/travellers-refusi...

Jag som trodde det handlade om USA, eftersom du nämnde Amerikansk polis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Det är sant som du säger. Men ska man leva ett vanligt liv och då kanske resa till vanliga länder som usa, kanada osv. måste man vara beredd på att de har rätt till datat. Det jag ville säga att accessen till datat finns redan idag, det är inte något som man har i en fiktiv övervakningstat.

Var har du fått det ifrån? Vilken/vilka lagar skulle säga att amerikanska (t.ex) myndigheter har rätt till datan från alla som passerar deras gränser?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Du kan testa att åka till NZ och se om du får en extra dyr biljett.
https://www.tvnz.co.nz/one-news/new-zealand/travellers-refusi...

Eller så gör man som dom säger så blir det inte dyrare
Vet inte vad det är för lösenord dom skulle vilja ha heller.

Lösenordskoden utanför fingeravtrycket? ok fine, inte som det spelar någon roll
Vill dom kolla på mina bilder så får dom göra det.

Vet inte, jag är inte direkt rädd för sådant, aldrig varit. Tycker det är överspelat.
Men jag är också den som gärna hjälper polisen som vittne osv om det är något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Var har du fått det ifrån? Vilken/vilka lagar skulle säga att amerikanska (t.ex) myndigheter har rätt till datan från alla som passerar deras gränser?

https://www.wsj.com/articles/trump-administration-considers-f...

https://www.cbc.ca/news/technology/usa-border-phones-search-1...

Permalänk
Medlem

@Sidde: Det bekräftar ju bara det jag underströk; de har inte rätt till datan, de har rätt att undersöka telefonen, men de får inte spara någon data (huruvida de ändå gör det låter jag vara osagt)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@Sidde: Det bekräftar ju bara det jag underströk; de har inte rätt till datan, de har rätt att undersöka telefonen, men de får inte spara någon data (huruvida de ändå gör det låter jag vara osagt)

Datan i sin helhet har de inte rätt att spara/lagra nej. Men de har rätt till att titta på, alltså har de rätt till datan.

Permalänk
Medlem

Tror knappast de har tid att gå igenom varenda systemmapp, så har man nakenbilder på sin flickvän eller nåt så är det ju bara stuva in dem där någonstans....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

#justbuyitandshutupitsyourownfault

Skickades från m.sweclockers.com