SweGolfers - tråden om allt golfrelaterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

De är dock UK så så blir det väl tull/moms också?
Inte jätte taggad på FB market place men kanske får ta en titt

Det är säkert UK om du säger det! När jag var senast på golfbidder var inte brexit på tal ännu.

Edit: Trodde du halvt frågade om det var UK - men det var ju om tull/moms du frågade om. Ja, om det är UK så lär du överstiga priset för tull dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

De är dock UK så så blir det väl tull/moms också?

Enligt deras FAQ tillkommer inga avgifter så det ska vara lugnt att beställa därifrån.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om butiker som säljer impact screens? Vet om Nordic självklart, men hade ju varit fint med flera leverantörer.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Någon som vet om butiker som säljer impact screens? Vet om Nordic självklart, men hade ju varit fint med flera leverantörer.

Om du vill ha en duk för att slå bollar i som även kan fungera som projektorduk för en simulator kan du kolla på dukar för bågskytte.

Nu tog jag bara första bästa googling så inte undersökt mer än så: https://www.scancord.net/product/bagskyttenat-med-krokar

Dessa håller grymt bra och ska du ha den hemma lär en duk hålla en livstid om den är av någorlunda kvalitet.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Försöker komma igång efter att ha fixat grönkort nu i år. Men jag skulle behöva byta ut en del av de klubborna jag har fått ärva.
Finns det någon specifik sida för köp av beggade klubbor i sverige/eu?

Tradera funkar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Om du vill ha en duk för att slå bollar i som även kan fungera som projektorduk för en simulator kan du kolla på dukar för bågskytte.

Nu tog jag bara första bästa googling så inte undersökt mer än så: https://www.scancord.net/product/bagskyttenat-med-krokar

Dessa håller grymt bra och ska du ha den hemma lär en duk hålla en livstid om den är av någorlunda kvalitet.

Tack! Vilken bra ide!
Har du sett hur bilden blir på de dukarna jämfört med de som finns till golf?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Tack! Vilken bra ide!
Har du sett hur bilden blir på de dukarna jämfört med de som finns till golf?

Det funkar utmärkt. Det är vad som används på alla Dormy varuhus t.ex. jag jobbade med Custom Fitting där i många år.

Det var dock 7 år sen sedan nu, men då körde dom bara det i alla fall och sist jag var i ett av deras varuhus såg dukarna ut att vara av samma kvalitet och märke.
Bilden är god nog, det finns små små hål i duken så blir inte lika bra som en riktig projektorduk men för golfspel helt klart gott nog.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Det funkar utmärkt. Det är vad som används på alla Dormy varuhus t.ex. jag jobbade med Custom Fitting där i många år.

Det var dock 7 år sen sedan nu, men då körde dom bara det i alla fall och sist jag var i ett av deras varuhus såg dukarna ut att vara av samma kvalitet och märke.
Bilden är god nog, det finns små små hål i duken så blir inte lika bra som en riktig projektorduk men för golfspel helt klart gott nog.

https://www.bagaropilar.com/se/art/pilfang-vitt.php

Hittade den, och det verkar som om det är perfekt till ett pris som inte gör ont. Skulle det visa sig att bilden blir för dålig kan man använda den som backdrop för minskat ljud och rekyl. Tack igen!

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

https://www.bagaropilar.com/se/art/pilfang-vitt.php

Hittade den, och det verkar som om det är perfekt till ett pris som inte gör ont. Skulle det visa sig att bilden blir för dålig kan man använda den som backdrop för minskat ljud och rekyl. Tack igen!

Posta resultat sen!

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk

Var till Golfverkstan idag. Dom hade utförsäljning på Vokey SM9 wedgar. Så blev att köpa 2 st.

En 50/08F som jag böjde till 53/11F och en 58/12D. Båda 2 grader flat.

i videon slår jag min 58 gradare.