Star Citizen - nytt spel från Chris Roberts

Trädvy Permalänk
CS-mästare
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2015

Börjar bli orolig över att pengarna kommer ta slut innan projektet är klart... Hoppas verkligen de har tillräckligt med resurser att kunna fortsätta utveckla spelet i flera år till och att dem inte hamnar i en situation där de tvingas släppa det innan de är färdiga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av henrikj82:

Eh, det spelar ju ingen roll hur stor lastkapacitet du har då du ändå inte kan köpa några skepp i spelet hur mycket in-game pengar du än har då det inte finns någon funktionalitet för att köpa skepp just in-game.

Din bästa möjlighet är ju att sälja ditt nuvarande skepp för riktiga pengar och använda dessa för att köpa ett nytt skepp. Detta kommer nog vara det bästa och enda sättet att få nya skepp i detta spel i flera år framöver då det är så dom tjänar pengar. Pay to win i ett nötskal.

De har faktiskt pratat och visat att köpa skepp in-game. Kommer nog 3.3 eller 3.4. Alltså om en eller två patches.

CPU: i7 7700K @5.0GHz | GPU: Asus STRIX GTX 1080 Gaming 8G | MOBO: Asus STRIX Z270F | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz | CPU Cooler/AIO: NZXT Kraken X62 | SSD: Kingston HyperX 240GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB 7200RPM | Chassi: Phanteks Entho Evolv ATX Tempered Glass Galaxy Silver | Annat: CableMod Black/White Sleeved Cable Kit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av almness:

Börjar bli orolig över att pengarna kommer ta slut innan projektet är klart... Hoppas verkligen de har tillräckligt med resurser att kunna fortsätta utveckla spelet i flera år till och att dem inte hamnar i en situation där de tvingas släppa det innan de är färdiga!

Känns inte som något att oroa sig över. Dom kommer fortsätta sälja skepp och dylikt fram till att PU släpps, vilket lär dröja några år till. Varje concept-sale dom har drar in flera miljoner på bara några dagar. Senaste Vulture tex såg jag hade dragit in runt 2.5 mille på två dagar. Hercules som såldes tidigare drog in runt 5 miljoner under sin period, även om det var ett betydligt dyrare skepp. Sen har dom även specifika tillfällen där dom säljer grejer som inte alltid finns tillgängliga, tex Prospector lär bli aktuell nu igen med 3.2 när mining blir möjligt. SQ42 är redan finansierat och kommer dra in mer pengar från folk som inte är backers när det väl släpps, vilket täcker kostader för följande episoder.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Mitt största "klagomål" är väll att jag fick mitt grundspel + ett skepp att flyga med, när jag köpte mitt Radeon7950. Ett grafikkort som i dag helt enkelt inte duger till att driva spelet med vettiga inställningar.
Sedan ser det ut som om mitt spelande även begränsas av att lastkapaciteten, om jag fick för mig att försöka handla mig till möjligheter att uppgradera osv, är 0.
Mustan Omega - AMD Edition
Den enda trösten är att det verkar som om skeppet är värt runt en 500'ing, om man fick för sig att sälja det. (Mitt går fortfarande att skicka iväg som en "gift")
Känns inte aktuellt. Men det ÄR trist att man inte gett det åtminstone en liten lastkapacitet. En pissig bössa är inte mycket att komma med, så att säga.

Mustang Omega är en racer. Varför skulle den ha lastkapacitet? Eller tunga vapen för strid? Använd den för det syfte den är avsedd för så finns där säkerligen en hel del pengar att dra in. Varför skulle du inte kunna uppgradera skeppet?

Mustang-serien håller på att få en ny uppdaterad design för att kunna nyttja alla nya standarder för komponenter och dylikt. Med lite tur så kanske du iaf får ett litet utrymme för handbagage! Tvekar på att det blir mer än så. Vill du frakta gods så är det helt fel skepp för dig.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Mr. Bravo:

Mustang Omega är en racer.

Nähä. Vilken otrolig nyhet.

Skrivet av Mr. Bravo:

Varför skulle den ha lastkapacitet?

För att vara användbar?

Skrivet av Mr. Bravo:

Eller tunga vapen för strid?

Återigen, för att vara användbar? Obeväpnad duger den inte ens som transport mellan planeter i ett obefolkat solsystem.

Skrivet av Mr. Bravo:

Använd den för det syfte den är avsedd för så finns där säkerligen en hel del pengar att dra in.

Jo, för det verkar jätte lukrativt med racing i ett spel där handel och transport mellan stjärnorna är det grundläggande, och strid om råvaror är det spelarna kommer engagera sig i...

Skrivet av Mr. Bravo:

Varför skulle du inte kunna uppgradera skeppet?

För att det var ett skepp jag fick i en spel deal som påstods vara användbart, och göra mig till en deltagare i spelvärlden. Jag är inte ett dugg intresserad av att lägga mer pengar på produkten innan jag vet om den blir något att ha.

Skrivet av Mr. Bravo:

Vill du frakta gods så är det helt fel skepp för dig.

Vilket ju inte alls var mitt påstående... Skönt att du i alla fall inte missar helt uppenbara saker.
En tröst är ju att man kommer kunna quests, och skaffa sig kapital för att köpa något annat den vägen.

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av -=Mr_B=-:

Oavsett vilket skepp du har med ditt paket så kommer grundspelet fortfarande att låta dig välja mellan ett antal starter-skepp när du påbörjar en karaktär (Mustang Alpha och Aurora MR bekräftade). Man blir alltså inte tvingad till att använda de skepp man har fått eller köpt till grundspelet. Det hade ju annars blivit lite väl hårt för folk med skepp som är dyra i drift. Väljer du att spela igenom SQ42 innan PU så kommer du också ha andra skepp, utrustning och mer pengar tillgängligt om du använder samma karaktär i SC, gissningsvis Gladius, Hornet, eller Avenger.

Racing kommer ju dock bli en stor grej i SC där man säkerligen kommer kunna tjäna mycket pengar om man har intresset, både lagligt, olagligt, och så klart via spelar-drivna initiativ vilket redan pågår idag. Omega är ett av 5 mer eller mindre renodlade racing-skepp som finns tillgängliga i dagsläget, där alla har för- och nackdelar mot varandra (dock i princip lika värdelösa på strid och frakt, där 350r kan vara undantaget beroende på hur det blir med sin nya design). Så självklart fyller det ett syfte i universumet och är högst användbart för att faktiskt ha en chans att generera pengar med vinster.

Så ja, med detta i åtanke så är det helt logiskt att dessa skeppen varken kan frakta och strida. De flesta kommer säkert även strippa vapnen, då alla komponenter har vikt och drar ström. Specialiserade skepp som dessa är bäst på det dom är gjorda för, medans andra mer flexibla modeller inte är mer än dugliga på något.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Evanswachtz:

De har faktiskt pratat och visat att köpa skepp in-game. Kommer nog 3.3 eller 3.4. Alltså om en eller två patches.

Jo visst, dom sa också att 3.0 skulle komma 2016 med ett helt solsystem med massor med klara professions så som mining, salvaging etc. Nu är det mitten av 2018 och vi har tre månar och en basal version av mining. Jag vet också att dom utlovat bind culling och andra närverksfixar i typ 3 år men inget har hänt. Vad CGI lovar eller säger kan man ju inte lita på. Dom säger vad dom behöver för att hålla hypen uppe.

Faktum är att dom behöver pengar om dom nu har 500 anställda och då kommer dom inte implementera skeppsförsäljningar in game innan dom är riktigt nära release, det vore ju att skjuta sig själv i foten. Det har ju varit fler ship sales detta år än någonsin tidigare vilket tyder på att dom behöver pengarna. Speciellt när dom till och med nu rakt av snor skeppsdesign från andra spel (Venture från eve är nästan identisk till Vulture i Star Citizen)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

@Bravo: Jo, för just bitter är jag ju verkligen. Du missade kanske att jag valde min formulering ganska noga. "klagomål". Alltså, om jag verkligen försöker hitta något att klaga på så är det att skeppet inte är mycket att ha, och grafikkortet jag fick spelet till, inte överhuvudtaget kommer kunna driva spelet.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Mitt största "klagomål" är väll att jag fick mitt grundspel + ett skepp att flyga med, när jag köpte mitt Radeon7950.

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Mr. Bravo:

Oavsett vilket skepp du har med ditt paket så kommer grundspelet fortfarande att låta dig välja mellan ett antal starter-skepp när du påbörjar en karaktär (Mustang Alpha och Aurora MR bekräftade). Man blir alltså inte tvingad till att använda de skepp man har fått eller köpt till grundspelet. Det hade ju annars blivit lite väl hårt för folk med skepp som är dyra i drift. Väljer du att spela igenom SQ42 innan PU så kommer du också ha andra skepp, utrustning och mer pengar tillgängligt om du använder samma karaktär i SC, gissningsvis Gladius, Hornet, eller Avenger.

Racing kommer ju dock bli en stor grej i SC där man säkerligen kommer kunna tjäna mycket pengar om man har intresset, både lagligt, olagligt, och så klart via spelar-drivna initiativ vilket redan pågår idag. Omega är ett av 5 mer eller mindre renodlade racing-skepp som finns tillgängliga i dagsläget, där alla har för- och nackdelar mot varandra (dock i princip lika värdelösa på strid och frakt, där 350r kan vara undantaget beroende på hur det blir med sin nya design). Så självklart fyller det ett syfte i universumet och är högst användbart för att faktiskt ha en chans att generera pengar med vinster.

Så ja, med detta i åtanke så är det helt logiskt att dessa skeppen varken kan frakta och strida. De flesta kommer säkert även strippa vapnen, då alla komponenter har vikt och drar ström. Specialiserade skepp som dessa är bäst på det dom är gjorda för, medans andra mer flexibla modeller inte är mer än dugliga på något.

Det kommer faktiskt öka skeppförsäljning om de sätter in in-game ship purchases. Då kan man testa skeppen utan att fråga andra, osv.

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: i7 7700K @5.0GHz | GPU: Asus STRIX GTX 1080 Gaming 8G | MOBO: Asus STRIX Z270F | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz | CPU Cooler/AIO: NZXT Kraken X62 | SSD: Kingston HyperX 240GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB 7200RPM | Chassi: Phanteks Entho Evolv ATX Tempered Glass Galaxy Silver | Annat: CableMod Black/White Sleeved Cable Kit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jun 2006

@-=Mr_B=-: Uppgradera din Mustang Omega till en Avenger Stalker. Kostar bara några tior har jag för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Ronaldo:

@-=Mr_B=-: Uppgradera din Mustang Omega till en Avenger Stalker. Kostar bara några tior har jag för mig.

Avenger-skeppen är ett bra val, men Titan känns väl som bästa valet då den har lastutrymme.
Om han nu uppgraderar skeppet från sin Omega så tänk på att det inte går att få tillbaks. Anledningen att Mustang Omega är ett av de mest sällsynta skeppen är just för att folk uppgraderat.

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Mitt är dessutom fortfarande i någon sorts giftwrap, så jag kan tydligen skicka över det till någon annan, vilket gör det mer troligt att man säljer det, än att man uppgraderar.
Jag räknar även med att börja mitt spelande som crew på någon av polarens skepp, då han har spenderat mer pengar än vad som är hälsosamt på sina köp, så det här blir säkert som alla andra samlar-utgåvor, en lågmilare som plockas ut på söndagar med otroligt fint väder...

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

Då har dom dragit igång "Flight Ready Sale" inför 3.2 med alla de nya skepp som kommer med patchen. Det handlar då om Anvil Hurricane, Origin 600i, Aegis Eclipse, Esperia/Vanduul Blade, samt omarbetade Aegis Avenger-serien. Dom sparkar även av det hela med ett gäng klassiska reklam-filmer för varje skepp (förutom 600i som har visats upp tidigare) Såg att även Prospector går att köpa igen.

Själv bytte jag upp en gammal Hornet Ghost mot en Esperia Blade. Dessa skepp är sällan tillgängliga och går snabbt upp i pris för att dom ska förbli sällsynta. Älskar designen som är väldigt lik Cylon Raiders från BSG, och det är iaf för närvarande ett jävligt kul skepp att flyga. Har funnit mycket nöje i att leka Vanduul mot andra spelare i asteroidbältet runt Yela

Känner mig fortfarande lite skeptisk mot vissa ändringar dom gjort med Avengern dock, då det bara fortsätter att bli ett helt annat skepp än vad det var från början, särskilt nu när det även har blivit mycket större. Den större storleken matchar visserligen den strypta hastigheten bättre, och hardpoints för vapnen har buffats upp en storlek igen. Väl balanserad mångsysslare, men vet inte om jag kan kalla det för mitt favoritskepp längre. Den nya stilen på de utvändiga texturerna var inte heller ett uppbyte i mitt tycke.

Avengern fick iaf en härlig reklam-snutt med warlock-modellen, eller snarare en lore-snutt. Eclipse var också extra sevärd.

Skrivet av Evanswachtz:

Det kommer faktiskt öka skeppförsäljning om de sätter in in-game ship purchases. Då kan man testa skeppen utan att fråga andra, osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Ökar vetifan, men jag tror iaf inte det kommer lida så mycket som många påstår. Skeppen är ju tillgängliga ett flertal gånger innan dom ens kan testas ingame. Många köper till sig skepp redan under concept-sales eftersom dom då är betydligt billigare och kommer med LTI eller motsvarande. Framförallt det stora antalet som hamnar på gråa marknaden kan dra in en bra vinst för köparen efter några år när priserna har gått upp. Väntar man tills dom är ingame så blir det betydligt dyrare, särskilt för de stora skeppen. Det folk gör i dagsläget är ju att smälta det dom har och testar nytt med store credits, vilket dock bara funkar med de få skepp som finns tillgängliga att köpa.

Men sen ska man väl inte tro att bara för att man kan köpa skepp ingame så kan man testa allt hej vilt. Man måste ju först nöta ihop pengarna för att kunna köpa skeppen i fråga, och så får man räkna med att servrarna fortsätter att wipas regelbundet med nya patchar, så man får börja om från början igen. I takt med att ekonomin balanseras så kommer det inte bli så lätt att bli miljonär som i dagsläget, även om man flyger stora fraktskepp.

I dagsläget så har dom fortfarande problem med att få inköp ingame att funka som det ska, framförallt just komponenter för skepp. Även ändringar man gör på skeppen kan få det att bugga ur rejält. Tills dom har löst sånt här så känns det onödigt att även lägga in försäljning av hela skepp, då det ändå bara kommer bli en stor frustration både för spelare och utvecklare. Det finns viktigare saker att fokusera på.

Skrivet av henrikj82:

Speciellt när dom till och med nu rakt av snor skeppsdesign från andra spel (Venture från eve är nästan identisk till Vulture i Star Citizen)

"Snor" är att överdriva. Dom delar en väldigt lik form, men inte mycket mer än så. Men det är ingen nyhet att dom tar mycket inspiration från många mer eller mindre kända källor av scifi, vilket snarare är i syfte att hedra andras bidrag till genren (vilket var precis så CCP tog det) och/eller smyga in det som roliga påskägg. Dom är inte heller blyga med att lägga in dissar mot mindre populära företag och skapelser. Detta är ju en stor del av charmen i projektet, om du inte har märkt det än.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002

Måste fråga. Kommer man kunna köpa skepp ingame för "spelvaluta" när det väl släpps?

Köpta något starterpack för något/några år sen, innan de delade på de två spelen. Har ärligt talat noll koll.

Fractal Design Dynamic X2 GP-14 140mm Vit | Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz CL16 | EVGA Supernova G3 750W Modulärt | ASUS DRW-24D5MT DVD±RW 24x SATA Internal Black Bulk | Fractal Design Define R5 Black Pearl | MSI GeForce GTX 1080 Ti Sea Hawk X HDMI 3xDP 11GB | Samsung 850 EVO Series Basic SATA III 2,5" SSD - 1000GB | Samsung 960 EVO M.2 SSD - 500GB | ASUS PRIME Z370-P | Intel Core i7 8700K | ASUS PB278Q | Windows 10 Home Svensk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Beginner:

Måste fråga. Kommer man kunna köpa skepp ingame för "spelvaluta" när det väl släpps?

Köpta något starterpack för något/några år sen, innan de delade på de två spelen. Har ärligt talat noll koll.

Det kommer eventuellt i septemberpatchen a3.3 men ja, du kommer i slutändan kunna köpa spel in-game

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Dec 2008

CPU: Core i5 750 @ 3.5 Ghz med Cooler Master H212+ / MB: MSI P55 GD65 / RAM: 4x2 GB Corsair XMS3 @ 1600 Mhz / GPU: MSI GTX760 Hawk 2GB / HDD: Intel 520 (OS) + Intel 320 + 2x Samsung F3 + WD Black / PSU: Corsair HX650 / Ljudkort: Creative X-fi XtremeGamer / Chassi: Fractal Design Define R2. Dags att uppgradera snart...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Beginner:

Måste fråga. Kommer man kunna köpa skepp ingame för "spelvaluta" när det väl släpps?

Det jag hört, utan att ha läst in mig på området, är att det ska gå att köpa skepp från andra spelare, med spelvaluta. Det ska även gå att köpa, åtminstone vissa, skepp från NPC'er / terminalhandlare, men man kommer fortsätta sälja spel för "riktiga" pengar, för att fortsätta generera inkomster åt spelutvecklarna. Det faktiska slutresultatet får vi ju se vad det blir.

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det jag hört, utan att ha läst in mig på området, är att det ska gå att köpa skepp från andra spelare, med spelvaluta. Det ska även gå att köpa, åtminstone vissa, skepp från NPC'er / terminalhandlare, men man kommer fortsätta sälja spel för "riktiga" pengar, för att fortsätta generera inkomster åt spelutvecklarna. Det faktiska slutresultatet får vi ju se vad det blir.

Om man förlorar allt man köpt in game vid varje uppdatering så är det väl lika bra att bara hyra skeppen.

Skickades från m.sweclockers.com

\AcHieVer\ Asus P8Z77 - V | i5 3570K @5.0 | MSI GTX 1070 8GB | 3x Asus 24" LED | 16GB Corsair Vengeance @1800 | Antec H2O 620, Scythe Typhoon push-pull | 550W XFX Pro 80+bronze | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | Intel 330 SSD, 850 Evo | Seagate 1TB | Cyborg Command pad |
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Fast att man förlorar allt nyköpt vid uppdatering är fullt normalt under utvecklingstiden, och upphör när man går "live", så jag är inte säker på att jag förstår ditt argument...

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast att man förlorar allt nyköpt vid uppdatering är fullt normalt under utvecklingstiden, och upphör när man går "live", så jag är inte säker på att jag förstår ditt argument...

Mitt argument är att det går fortare att få ihop till att hyra än vad det gör för att köpa in game. Då det ändå är kortsiktigt så kan man ju lägga tiden till att ha trevligt ist. med sitt hyrda skepp.

Skickades från m.sweclockers.com

\AcHieVer\ Asus P8Z77 - V | i5 3570K @5.0 | MSI GTX 1070 8GB | 3x Asus 24" LED | 16GB Corsair Vengeance @1800 | Antec H2O 620, Scythe Typhoon push-pull | 550W XFX Pro 80+bronze | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | Intel 330 SSD, 850 Evo | Seagate 1TB | Cyborg Command pad |
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av Fenix:

Det kommer eventuellt i septemberpatchen a3.3 men ja, du kommer i slutändan kunna köpa spel in-game

Skrivet av Vlademil:
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det jag hört, utan att ha läst in mig på området, är att det ska gå att köpa skepp från andra spelare, med spelvaluta. Det ska även gå att köpa, åtminstone vissa, skepp från NPC'er / terminalhandlare, men man kommer fortsätta sälja spel för "riktiga" pengar, för att fortsätta generera inkomster åt spelutvecklarna. Det faktiska slutresultatet får vi ju se vad det blir.

Tack för svar. Det som är "min grej". Att börja lågt och jobba mig uppåt med ingamevaluta, större skepp osv. Inte köpt skepp för "irl"pengar och kommer inte göra det.

Fractal Design Dynamic X2 GP-14 140mm Vit | Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz CL16 | EVGA Supernova G3 750W Modulärt | ASUS DRW-24D5MT DVD±RW 24x SATA Internal Black Bulk | Fractal Design Define R5 Black Pearl | MSI GeForce GTX 1080 Ti Sea Hawk X HDMI 3xDP 11GB | Samsung 850 EVO Series Basic SATA III 2,5" SSD - 1000GB | Samsung 960 EVO M.2 SSD - 500GB | ASUS PRIME Z370-P | Intel Core i7 8700K | ASUS PB278Q | Windows 10 Home Svensk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Apr 2002

Så när kommer spelet ut?

Live for fun, Loyal to none

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Star Citizen - Året störst patch 3.3 kommer i två delar!
Den tionde oktober kommer patch 3.3 släppas till alla Star citizen spelare under det årliga Star Citizen eventet, CitizenCon.

De som följer utvecklingen är väl medvetna om att 3.3 är något extra speciellt då patchen för med sig många nya funktioner och förbättringar till den enorma spel miljön som kallas PU (persistent universe).
I 3.3 kommer det redan existerande grupp systemet att förbättras, nya uppdrag kommer, mera realistiska förslitningsskador på skepp komponenter kommer. Och FPS strider kommer nu att kunna utkämpas mot botar och inte bara mot andra spelare. M.M.

Men det mest omtalade som är associerat med 3.3, är den nya teknik som ska integreras till spelet för att det ska vara tekniskt möjligt för oss spelare besöka större himlakroppar än de månar som finns i spelet idag. Med uppdateringen kommer den första planeten man kommer kunna besöka och med den kommer antalet resurser öka som behöver laddas in och det kommer hanteras genom Object Container Streaming (OCS).

Då OCS är komplext behöver mer tid till att utveckla denna teknik vilket har resulterat i att den stora 3.3 uppdateringen har nu delats upp två delar. 3.3 uppdateringen som kommer tionde oktober kommer innehålla nya features och spelmekanik som inte är beroende av Object Container Streaming. Senare under kvartalet kommer 3.3.5. uppdateringen som kommer innehålla OCS samt planeten Hurston och dess månar som är beroende av OCS.

Patch 3.3

Vi ska försöka sammanställa de matnyttiga nyheterna till patch 3.3.

Mission Giver: Recco Battaglia
Vi kommer få en ny uppdragsgivare ihop med den nya patchen, Recco Battaglia som kommer vara stationerad på Levski, där vi sen tidigare har en uppdragsgivare Miles Ekhart. Dessa uppdragsgivare brukar oftas ha någon forma av kriterier för att aktiveras.

FPS Combat: Missions
FPS strider mot fientliga NPCer är något som har diskuteras ett bra tag nu ihop med Star Citizen, men nu verkar det som att det äntligen ska komma ut. Vi kommer få uppdrag som kommer vara ihopkopplat med FPS strider, så som de visade på Citizoncon för 1 år sedan. Ett exempel kan vara att man ska åka ut i rymden och hämta en svart låda från ett förstört skepp, men till våran förvåning så är skeppet fyllt med NPC som är beväpnade bland vrakdelarna .

Asteroid Mining & Improvements to Mining on Planetary Bodies
Mineralbrytning är något som många av oss har sysslat med, men än så länge har det enbart varit nere på månarnas ytor. Ihop med 3.3.0 så kommer mineral utbrytningen flytta även ut till rymden, och vid asteroidbälten. Under mineral utbrytningen ska man kontrollera effekten på en laser. om man ger för lite kraft så kommer det ta längre tid innan man kan samla upp mineralerna, men om man har för mycket effekt så *KA-BOOOOOOOOM!!!* och det flyger bitar överallt.

Scramble Racing
Även en typ av racing kommer att implementeras som uppdrag. Det kommer att finnas två olika variationer, ett racing utan vapen och ett med vapen. Racingen går ut på att man ska åka från Checkpoint till Checkpoint. Det som implementeras nu kommer vara racing med land farkoster.

Nya Skepp
Consolidated Outland - Mustang
De nya skeppen som kommer till 3.3 är den uppdaterade Mustangen, Constellation Phoenix och Aegis Hammerhead. Mustangen har funnits med i Star Citizen ett bra tag nu och är värd lite ny kärlek av utvecklarna, skeppet kommer bli lite större i utformningen. Detta har varit en trend på de äldre skeppen och allt verkar bli lite större.

RSI Constellation Phoenix
RSI Constellation Phoenix är en lyxversion av Constellation serien, ifall man nu eftersträvar att åka runt i galaxen i stil. Har vi sagt att det finns en bubbelpool ombord? Förut har man kunnat gå runt i skeppet via sin hangar, och ihop med att skeppet kommer ut i flygbart skick så kommer det ske lite små ändringar på skeppet.

Aegis Hammerhead
Aegis Hammerhead är vad de flesta säger är den största nyheten på skeppfronten till patch 3.3. Hammerheaden är ett support skepp som är menat att flyga ihop med andra skepp och skydda mot angrepp från både missiler och fientligt flyg. Hammerheaden är enligt utvecklarna klassad som “Heavy gunship”. Detta skepp kommer vara det näst största skeppet som är flygbart, där Reclaimern är fortfarande King of the Hill.

Ship System Degradation
Förslitningsskador på skepp kommer också börja implementeras i spelet. Vi kommer få se att förslitningsskador på exempelvis sköld generatorer och Quantum drive generator. Vad som åstadkommer dessa skador kommer vara allt från vapen skador till överhettning från överklocknings av generatorerna.

Small Rest Stop
Ihop med att solsystemet kommer att vidgas så kanske man behöver fylla på bränsle, både till skeppen och till karaktärerna som flyger skeppen, och då är “Small Rest Stops” ett underbart tillfälle. Till 3.3.5 så ska Hurston implementeras och det har gått lite diskussioner angående om man var tvungen och tanka skeppen på vägen mellan Crusader (nuvarande planeten) och Hurston. Några säger att man inte behöver tanka på vägen, medans andra säger att man måste tanka sitt skepp minst 3 gånger innan man är framme vid Hurston. I dagens testmiljö av Star Citizen skulle vi inte tro att Rest Stops behövs, men de testar möjligen dessa “Small Rest Stops” inför släppet av planeten Hurston till 3.3.5.

VoIP & FoIP
Jag tror vi alla blev förvånade när de introducerade och visade upp VoIP (Voice over IP) och FoIP (Face of IP) på Gamescom 2017. Men tydligen var detta ingen nyhet då de redan 2013 hade pratat om att implementera detta system i Star Citizen. VoIP tror jag de flesta känner igen som sitter och spelar ArmA och använder Task Force Radio. VoIP ska fungera så att de personer som är närmast ska höras bättre, men desto längre bort personen är som pratar desto mindre hör man honom och tillslut så hör man inte personen längre. Man hör bara personer i sin direkta omgivning helt enkelt. FoIP gör att din karaktär kan göra de grimascher som du gör i verkligheten och med hjälp av VoIP så kan kan göra så att det ser ut som din karaktär i spelet säger de meningar som du själv säger genom mikrofonen. FoIP använder sig av webbkameran för att kunna bestämma hur karaktärens ansiktes animationer ska röra sig, för att på ett sätt skapa inlevelse för andra spelare.

Patch 3.3.5

Object Container Streaming
Object Container Streaming gör Star Citizen möjlig att genomföra. Inte längre kommer spelet vara begränsade av det fysiska minnet som finns i våra datorer, utan kommer istället streama in. Informationen kommer istället laddas in från servrar och ladda in det som är i din direkta omgivning. Det kommer minska beroendet av RAM minnen och kommer öka prestandan för oss användare. Object Container Streaming kommer också göra det möjligt att börja fokusera på de stora skeppen och rymdstationerna som idag inte finns i spelet.

Hurston
Hurston kommer vara den första planeten som man kommer kunna landa på, då den planeten som finns idag i Star Citizen är en gasjätte, Crusader, och är lite problematisk att landa på (du exploderar innan du har kommit till gasjättens yta). Vi vet ännu inte hur stor Hurston kommer vara, men vi kan tänka oss att planeten kommer vara betydligt större än vad den största månen är idag i spelet. Den största månen som finns i Star Citizen idag är Yela med sina 3700 km i diameter. På de månar som finns i Star Citizen idag finns det enbart en miljötyp per måne, Yela är mesta del is, Daymar är lite varmare så sand och bergsformationer är mera vanligare och medans Cellin är mera lik vår egen måne, det vill säga mest damm. Hurston kommer vara mera varierande och man ska kunna besöka savanner, skogar, industriområden, landskap fyllda med skrot och skräp och för första gången kommer vi få se vatten på en planet.

Hurston - Lorville
Tillsammans med släppet av planten Hurston så kommer vi också får se en av de större städerna på planeten. Hurston är helt ägt av Hurston Dynamics, och Lorville är den enda import landning zonen som finns på Hurston. Staden Lorville är en stor industristad och luften är kraftigt förorenad med tack vare alla industrier. Lorville har även en egen monorail för att kunna frakta arbeta från och till jobbet. Vi har inte fått sett så mycket inifrån själva Lorville, men vad vi har fått sätt så känns den mycket större än Levski, som är placerad på Delamar.

Hurston månar
Ihop med Hurston så kommer också fyra nya månar som ska ha sin omloppsbana runt planeten, Aberdeen, Arial, Ita och Magda. Vi vet inte så mycket om dessa månar för tillfället då fokuset har legat mycket på Hurston.

- Aberdeen

- Arial

- Ita

- Magda

Hurston - Mission Giver -Clovus Darneely
Ihop med Lorville så kommer vi också får en ny uppdragsgivare, Clovus Darneely, som kommer vara stationerad på Lorville.

Spela med stor svensk organisation / guild i Star Citizen
Vi i den Svenska star citizen organisationen/guilden ASGARD. ser mycket fram emot det kommande patchern 3.3 och 3.3.5 och kommer att spela flitigt när dom släpps, Precis som vi gör idag! Om du är nyfiken på star citizen och vill ha några att spel med, kom med och spel med oss på onsdagar kvällar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

En liten förklaring av OCS

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
CS-mästare
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av Fenix:

En liten förklaring av OCS

Är inte svårt att föreställa sig hur komplext det måste vara att koda och implementera det där, hoppas dem får till det! Har du någon liknande eli5 för Network bind culling månntro?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av almness:

Är inte svårt att föreställa sig hur komplext det måste vara att koda och implementera det där, hoppas dem får till det! Har du någon liknande eli5 för Network bind culling månntro?

Kan bara föreställa mig hur komplicerat det är. Skall bli intressant att se hur patch 3.3.5 blir
network bind culling har jag för mig var klart, men fungerade inte som tänkt utan object container streaming.

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Verkar som vi får OCS i 3.3 den 10:e

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------