FZ spelar tre timmar Fallout 76 – lovande onlinespel i postapokalyptisk värld

Permalänk
Melding Plague

FZ spelar tre timmar Fallout 76 – lovande onlinespel i postapokalyptisk värld

Spelexperterna hos FZ har fått en förhandstitt på Bethesdas kommande Fallout 76, och vittnar om en lovande speltitel med en stor spelvärld fylld med aktiviteter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag gillar sköldpaddor

Edit: Ser ganska lovande ut!

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

"Det är tydligt att 76 primärt inte handlar om dialoger eller val, utan snarare om utforskande, basbyggande och eldstrider mot i princip allt som rör sig. Avsaknaden av mänskliga NPC:er i världen och faktumet att det aldrig dyker upp någon dialogruta tar en stund att vänja sig vid."

EXAKT VAD JAG VILL HA I ETT FALLOUT SPEL! TACK SÅ JÄVLA MYCKET BETHESDA!

/s

Dold text
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det.

Hur är det med ens bas? Finns den alltid där eller kan andra spelare förstöra den när man är offline? Antar att det kommer fungera lite som Minecraft.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

"En av skillnaderna är avsaknaden av dialoger och val, och fokus läggs istället på att utforska, bygga baser och strida mot andra."

Pass. Next please.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

"En av skillnaderna är avsaknaden av dialoger och val, och fokus läggs istället på ett battle royal-liknande spelläge för att strida mot andra."

Pass. Next please.

Eh?

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

Hoppar detta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Tack men nej tack

Permalänk
Medlem

But does it run on Linux?

Troligtvis inte, så inget köp för mig om det inte ändras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ge mig nuuuuuu! Nog älskar jag Fallout serien, men att kunna bygga ett skithus ute i skogen, som med hjälp av en trappa leder ner till min mancave ala pimp-house, bara det är anledning nog för mig att vilja lira detta
"Tomikas Pleasure Paradise" kanske man borde bygga sig ett av, 80-talare som man är så står ju tillbaka till framtiden högt i kurs

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Lego Master

Alltså....meh. Jag förstår vad dom vill göra. Men jag tror inte det kommer funka att lägga över ansvaret för hur du upplever en Fallout-värld på andra spelare i sådan utsträckning.

Det kommer bara sluta med att alla antar att alla andra är rövhål och går all-in för att mörda varenda jävel du ser. Så spelar man normalt inte ett Fallout-spel, dialoger har alltid varit en stöttepelare och det tycker jag de ska förbli.

Med det sagt kommer jag ändå bevaka lanseringen och läsa recensioner. Verkar det mot förmodan vara ett intressant spel, så är jag inte sämre än att jag kan ändra mig och köpa det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Spelar igenom Fallout 3. Har aldrig spelat det tidigare. Men det förvånar mig hur mycket sämre det är än föregångarna.

En oändlig karta med lite random fiender ditplacerade lite varstans och inget att göra och spelet kraschar minst en gång per halvtimme. Inte ens Oblivion var så buggigt, vid närmare åtanke det var inte buggigt alls.

Spelet är en direkt kopia av Oblivion med allt utbytt mot öken och skrot. Ja det gjordes av Bethesda och använde samma spelmotor.

Fallout gjorde sig verkligen inte bra i 3d.

Permalänk
Medlem

Det är ju fan snart

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Håller mig skeptisk till 76 innan jag vet mer, troget fan av Fallout sedan första spelet släpptes. Detta känns bara konstigt för ett Fallout spel, för min skull hade dom gärna fått kalla det något annat istället för Fallout.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Så ett Fallout-spel med lite mer action alltså?

Verkar onekligen intressant.

Har inte ännu orkat traggla mig igenom senaste spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Spelar igenom Fallout 3. Har aldrig spelat det tidigare. Men det förvånar mig hur mycket sämre det är än föregångarna.

En oändlig karta med lite random fiender ditplacerade lite varstans och inget att göra och spelet kraschar minst en gång per halvtimme. Inte ens Oblivion var så buggigt, vid närmare åtanke det var inte buggigt alls.

Spelet är en direkt kopia av Oblivion med allt utbytt mot öken och skrot. Ja det gjordes av Bethesda och använde samma spelmotor.

Fallout gjorde sig verkligen inte bra i 3d.

Fallout 3 släpptes 2008, 10 år sedan... endast 2 år efter Oblivions release. Vet inte riktigt vad du väntade dig där. Alla vet att Fallout 3 är det svagaste av de "moderna" Fallout spelen, New Vegas och Fallout 4 var bra mycket bättre.

Hur som helst så satt jag precis och skummade igenom en timmes lång video om Fallout 76 och det var det tråkigaste jag sett på ett bra tag. Säkert kul för alla som vill ha Fallout Battle Royale eller vad det nu ska föreställa, men inget jag kan tänka mig imponerar Fallout RPG fans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

But does it run on Linux?

Troligtvis inte, så inget köp för mig om det inte ändras.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas väldigt på Linux också. Men som du säger troligtvis inte. Hoppas på via steam i alla fall så man kan köra Proton, blir ju alltid lite mer pill annars med Wine + DXVK eller Lutris.

Permalänk
Medlem

Fallout serien har jag aldrig fallit för som jag gör med Elder Scrolls serien , men multiplayerdelen är onekligen intressant i Fallout 76

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Fallout serien har jag aldrig fallit för som jag gör med Elder Scrolls serien , men multiplayerdelen är onekligen intressant i Fallout 76

Håller med dig. Elder Scrolls har alltid varit lite mer intressant för mig också, däremot så fastnade jag inte direkt för Elder Scrolls Online. Hade dock väldigt gärna tagit ett Skyrim med co-op möjligheter ala Farcry 5. Det hade varit något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Spelar igenom Fallout 3. Har aldrig spelat det tidigare. Men det förvånar mig hur mycket sämre det är än föregångarna.

En oändlig karta med lite random fiender ditplacerade lite varstans och inget att göra och spelet kraschar minst en gång per halvtimme. Inte ens Oblivion var så buggigt, vid närmare åtanke det var inte buggigt alls.

Spelet är en direkt kopia av Oblivion med allt utbytt mot öken och skrot. Ja det gjordes av Bethesda och använde samma spelmotor.

Fallout gjorde sig verkligen inte bra i 3d.

Håller med. Fallout New Vegas är helt ok dock. Men 1:an och 2:an sopar mattan med dem. Fallout Tactics är bättre än 4:an, och jag tror inte att Fallout 76 kommer blir bättre.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Avstängd

Typiskt Bethesda projekt. Microsoft tar ett spelkoncept, slänger det i tunnan och kör ner en awesome FPS i halsen på både utvecklare och spelare. Och spelen floppar konsekvent.

Jag spelar gärna Morrowind, men efter Morrowind (som är den del av Elder Scrolls serien som andra nämnt) så började spelen dra mot "awesome". Så jag spelar inte resten av serien.

Permalänk
Medlem

Det här är inte Fallout, det här är Battle Royale-klon med Fallouttexturer och vapen.
Borde vara billigare att bara köpa Epics BR och göra en layover.

Permalänk
Avstängd

Har allt en annan önskar,
bygga, utforska, spränga (nukes) och realtids rollspelande för de som vill i ett atom-landskap.
ska bli fantastiskt att spela

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta, trots avsaknad av NPCer och dialoger - ska bli kul å lira med polarna!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Yay, för Fallout spelar man ju inte för storyline... Det blir bara värre och värre för varje nyhet.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Kommer inte själv spela det för det är inte alls vad jag vill få ut av Fallout. Men jag tänker inte totalsåga det heller. Det är inte direkt så att detta ersätter det befintliga eller hindrar nya Fallout i samma gamla klassiska serie att släppas längre fram.

Det är väl ändå lite kul att de som gillar just detta kan få en version av Fallout som passar dem tänker jag. Hade detta däremot varit ett form av vägval som utesluter annat så hade jag varit förbannad

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Asså förväntar man sig ett Fallout 5 blir man nog besviken, man får ta det för vad det är en spinnoff liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Kommer inte själv spela det för det är inte alls vad jag vill få ut av Fallout. Men jag tänker inte totalsåga det heller. Det är inte direkt så att detta ersätter det befintliga eller hindrar nya Fallout i samma gamla klassiska serie att släppas längre fram.

Det är väl ändå lite kul att de som gillar just detta kan få en version av Fallout som passar dem tänker jag. Hade detta däremot varit ett form av vägval som utesluter annat så hade jag varit förbannad

Du tänker precis som jag men jag kommer köra, har flera fallout torskar till IRL vänner o har längtat att spela fallout ihop sen ettan xD

Jag hade även kunnat tänka mig ett open sandbox mmo fri loot osv i Fallout värden allt finns redan lore factions etc.

Permalänk
Medlem

Jag har inga goda erfarenheter av online multiplayer, bara dåliga.
Trots det är jag försiktigt positiv till det här spelet. Kommer att kolla recensioner och annan info innan jag beslutar om det ska hoppas över eller köpas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Det här är inte Fallout, det här är Battle Royale-klon med Fallouttexturer och vapen.
Borde vara billigare att bara köpa Epics BR och göra en layover.

Det är ju inte alls som Battle Royale. I BR släpps en drös spelare in på en karta och efter en liten stund, i ett ständigt krympande slagfält, koras den sista överlevande vinnaren. Sen börjar allt om igen.

Det finns ju ingen likhet med det och Fallout 76 enligt vad vi sett hittills.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800