Vad är er favoritpryl genom tiderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Bättre än din gasolspis också?

Hade jag haft en gasolspis så hade min Kindle Oasis varit bättre. Mata hjärnan är lika viktigt som att mata kroppen.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Commodore 64 med Tac2!

Spelades en hel del Defender of the Crown på den.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Virtua Cop 2 med light gun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Min favoritpryl?
Ingen aning. Däremot finns det ett par saker som användes extra mycket i min ungdom som därmed fått en speciell plats i mitt hjärta.

Tänker kanske främst på min minidisc-spelare. Enligt killen som sålde den på elgiganten var mp3 en fluga och minidisc framtiden...
http://i.ebayimg.com/00/s/Mzc1WDUwMA==/z/hDsAAOxyVLNS-0Sq/$_3.JPG?set_id=2

Annars var det väl det första game boy. Spelades under många bilresor, lite jobbigt bara när det blev mörkt ute. Dagens ungdomar förstår inte hur svårt det var förr

Och efter att det ljuva ljudet spelats upp hänger sig skiten och man måste starta om konsolen x antal gånger.

Star fighter 3000 var mitt favoritspel till PS, förstår inte varför så få ens verkar veta att det existerade.
https://www.youtube.com/watch?v=kfj0MZKx2uY

Visste du att Koenigsegg försökte patentera en uppfinning på 90-talet han kallade för "chip player"? Inget trodde på att det skulle slå igenom, osis.

Han försökte lansera klickgolv också. Men ingen trodde på att man kunde montera golv utan skruv.

https://www.koenigsegg.com/christian-von-koenigsegg/

Permalänk
Medlem

Allmänt är väl smartphone helt klart det bästa som hänt på senare tid. Att kunna gå runt med en minidator, kolla upp grejer på nätet m.m. är ju underbart. En egen Liftarens Guide till Galaxen liksom

Första var en ZTE Blade, som jag tyvärr skaffade skärmskydd på och sen tyckte att den hade lite dålig respons på touchen... När det började bli dags att byta ut den p.g.a. minnesbrist råkade jag också pilla sönder hörnet på skyddet och drog då av det, bara för att upptäcka att den hade rätt responsiv touch egentligen X( Grrrr!

Ska man gå mer specifikt på gamla grejer är det helt klart Amiga 600HD som var vår första dator hemma. Blev en del Turrican II (världens bästa spel), Super Frog, Settlers m.m. och senare modeller ända upp till min nuvarande Pegasos 2 med 1GHz G4 CPU.

Sen måste jag väl nämna min favoritmus eftersom jag använder den till allt dagligen. Steelseries WoW Legendary MMO Mouse. Jag älskar att den inte är så stor och blaffig som många andra MMO-möss är och att den inte har en miljard knappar enbart för tummen utan några extra knappar på olika ställen så att man kan använda den mycket lättare.

Jag köpte till och med en extra på Amazon när de hade utgått i vanliga affärer, just för att ha en reserv om den går sönder eller blir utsliten på annat sätt. Jag har inte sett någon mus som kommer ens i närheten av layouten på den, tyvärr, annars hade jag kunnat tänka mig att prova nya möss till WoW, Diablo m.m. Men jag har till och med lött om mikcoswitch i den för att kunna ha kvar den ett tag till

Varför är det inte fler möss som har de två knapparna vid sidan om scrollhjulet? Så mycket trevligare än att ha extra knappar längst ut åt kanterna, tycker jag.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX