Cloud Imperium Games släpper trailer för Star Citizens enspelarläge Squadron 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Utvecklingstiden är definitivt skälig för ett sådant "stort" spel, men jag kan hålla med dem som tycker det tar för lång tid för spelet annonserades jättetidigt under funding fasen, då får man vänta i en väldans många år innan det kommer ut. Hype:en dör liksom då :/

Ja, hajpen dog för länge sen för mig. Är glad att jag inte lagt några pengar på det, även om det var nära under kickstarter-kampanjen. Jag hoppas på att det blir bra, men om inte så gör det mig inget längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mortac: Ignorera trollen

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Tyckte du GTAV som utvecklades under 8år av över 1000 personer till en kostnad av över 250 miljoner dollar också kändes som en "never ending story"?

Förmodligen inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Är detta verkligen en bra poäng för dig? Att det tog en av världens bästa och största spelstudio 8år (är dock egentligen 5år) att utvekla ett spel på en spelidé de slipat på i 15år som är ungefär en promille av så komplext som star citizen vision. Ska vi gå efter den jämförelsen kommer det ta 20år innan star citizen är färdigt.

Problemet med stat citizen är inte tiden som gått eller hur mycket pengar de har spenderat, då ingen av dessa faktorer är speciellt höga i sammanhanget. Problemet är vad de lyckats åstadkomma på den tiden. Det är högst oroväckande att de har så få polerade core gameplay funktioner färdiga. Liksom trode att de skulle använda modul-strategin just för att slippa detta, men 6år senare så har de varken någon speciellt bra spelläge för varken fps eller dog fight. Senaste jag hörde var att det skulle göra om flygmekaniken.... Det om nått borde de väl kunnat spikat vid det här laget, liksom vart är grunden som visar att deras core gameplay fungerar och är roligt? För det dom släppt hittills visar inte det...

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Det var typ bara kända skådisar, hur fan hade dom råd med det.

Chris Roberts har kontakter och det kan man se redan 2015 i oktober i:
Admiral Bishop Senate Speech Starring Gary Oldman - Star Citizen Official Trailer

Sen en interju med bland annat Gary Oldman, finns fler intervjuer på SC yt kanal.
Publicerades den 10 okt. 2015 Squadron 42 - Gary Oldman Interview

Skrivet av silvertoaster:

Star Citizen har samlat in ungefär 200 miljoner dollar.

Fast SQ42 var ju tänk att släppas för två år sedan så inspelningarna gjordes redan 2015 första gången, och då var det inte ens hälften i kassan:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tMAP0fg-AKScI3S3VjrDW...

Skrivet av anon52343:

Fattar inte hypen? De har massor med pengar, de har råd med kändisar. Säger absolut ingenting om kvaliten om manus och story.

Helt rätt. Tyvärr så säljer namn och jpegs i massor, även igår såldes det ännu mer och folk verkar inte se bortom snygga bilder och effekter för gårdagens presentation var inget mer än en försäljningsfilm för ännu ett skepp, för det var inte bra gameplay.
Det är ju synd och jag borde ha insett det tidigare.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Kommer garanterat släppas. Vänta bara!
Tror kommer tom leva upp till ALL hype.

Jag är skeptisk.
Visst det är jävligt snyggt, och det finns Mycket grejor i spelet.
Men, ALLT hänger ju på att spelet är roligt att spela. Och som vi har sett så var det ju där No mans sky failade hårt. Dom måste helt enkelt komma med något som är bättre är Elite, som har haft år på sig att förfina spelet, om dom ska ha någon chans att leva upp till hypen.
Ingen lätt uppgift.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker trailern var osammanhängande och dåligt producerad? Det var som ett antal slumpartade panorerande klipp med ett par repliker från olika skådiskar. Sen slutade den plötsligt när jag trodde man skulle få lite mer actionscener.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Och den åsikten tyder på att du är snabb att uttala dig om saker du inte vet någonting om.

Jasså du. Nej, jag får väl godta ditt expertråd då att Star Citizen aldrig kommer att släppas, eftersom du har koll på det.

Permalänk

Jag tror på SQ42, tror det kommer bli grymt... Star Citizen däremot... mjaaeee, har börjat tappa förtroendet lite lätt kan man säga! Men den som lever får se!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Helt ärligt har jag nog undermedvetet förträngt att jag slängde en tusenlapp på kickstarter till detta spel.

Minns att jag hoppades på att de då kommande R9 290 skulle klara köra spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Är detta verkligen en bra poäng för dig? Att det tog en av världens bästa och största spelstudio 8år (är dock egentligen 5år) att utvekla ett spel på en spelidé de slipat på i 15år som är ungefär en promille av så komplext som star citizen vision. Ska vi gå efter den jämförelsen kommer det ta 20år innan star citizen är färdigt.

Problemet med stat citizen är inte tiden som gått eller hur mycket pengar de har spenderat, då ingen av dessa faktorer är speciellt höga i sammanhanget. Problemet är vad de lyckats åstadkomma på den tiden. Det är högst oroväckande att de har så få polerade core gameplay funktioner färdiga. Liksom trode att de skulle använda modul-strategin just för att slippa detta, men 6år senare så har de varken någon speciellt bra spelläge för varken fps eller dog fight. Senaste jag hörde var att det skulle göra om flygmekaniken.... Det om nått borde de väl kunnat spikat vid det här laget, liksom vart är grunden som visar att deras core gameplay fungerar och är roligt? För det dom släppt hittills visar inte det...

Ja absolut! Orsaken till varför man tycker att det tar tid för Star Citizen är ju just för att de har en öppen transparent utveckling och hade Rockstar haft samma modell hade det varit samma visa om inte ännu värre då de inte skapade några som helst nya tekniker egentligen.

Du vet att SC inte främst handlar om att få core gameplay på plats för att mätta mainstream, det skulle de självklart kunnat vara klara med på ett par år om det hade varit målet. Det Chris ville skapa var inte möjligt 2012 men för varje år som gått så har nya tekniker kommit för att realisera den ursprungliga visionen och i takt med att tekniken mognar får de gå tillbaka och göra om och göra rätt. Klart core gameplay blir lidande när du halvägs in byter ut hela motorn.

Jag personligen ser SC som ett galet imponerande tech-demo som ständigt utvecklas med sanslösa features och tycker det är kul som attan att ta del av framstegen, finns få spel som jag spelat så länge som SC och då är det inte i närheten av klart.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yugurt:

Tycker det känns som star citizien har blivit för stort för sitt eget bästa. Känns svårt att se någon annan utväg än konkurs eller total flopp.

För stort? på vilket sätt?

Hype eller?

Att det varit i alpha i 5 år?

Folk har en tendens att skita ner sig över SC, men glömmer bort att deras studio har betydligt lägre budget och färre anställda än t.ex. Rockstar som tog 5 år att göra ett SP spel...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att detta kan bli ett bra spel. Men jag kommer inte bli förvånnad om det faller platt som en pankaka heller. Men men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge... eller?

Permalänk
Medlem

Körde Wing Commander 1 på Amiga, Wing Commander III på Playstation. Foljde med förväntan Kickstarter kampanjen för SC. Men tror inte det kommer att kunna leva upp till förväntningarna. Tyvärr. :/

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

För stort? på vilket sätt?

Hype eller?

Att det varit i alpha i 5 år?

Folk har en tendens att skita ner sig över SC, men glömmer bort att deras studio har betydligt lägre budget och färre anställda än t.ex. Rockstar som tog 5 år att göra ett SP spel...

Därav att det är för stort, alla dessa år och ändå så långt kvar... dom bara lägger till mer och mer till spelet när dom snarare hade behövt scala NER spelet för att faktiskt ha en produkt att förbättra (som Elite Dangerous har gjort) istället för en evig proof of concept...

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheSlicker:

Därav att det är för stort, alla dessa år och ändå så långt kvar... dom bara lägger till mer och mer till spelet när dom snarare hade behövt scala NER spelet för att faktiskt ha en produkt att förbättra (som Elite Dangerous har gjort) istället för en evig proof of concept...

Elite är ju rätt kasst och skapligt barebones. Tog ju över 1 år innan du kunde spela ordentligt med dina polare och göra missions t.ex.

Sluta klaga, du har nog inte lagt ett öre på spelet. Det ironiska är att det nästan bara är folk som inte lagt pengar på SC som klagar.

5 år är förövrigt ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Ja absolut! Orsaken till varför man tycker att det tar tid för Star Citizen är ju just för att de har en öppen transparent utveckling och hade Rockstar haft samma modell hade det varit samma visa om inte ännu värre då de inte skapade några som helst nya tekniker egentligen.

Du vet att SC inte främst handlar om att få core gameplay på plats för att mätta mainstream, det skulle de självklart kunnat vara klara med på ett par år om det hade varit målet. Det Chris ville skapa var inte möjligt 2012 men för varje år som gått så har nya tekniker kommit för att realisera den ursprungliga visionen och i takt med att tekniken mognar får de gå tillbaka och göra om och göra rätt. Klart core gameplay blir lidande när du halvägs in byter ut hela motorn.

Jag personligen ser SC som ett galet imponerande tech-demo som ständigt utvecklas med sanslösa features och tycker det är kul som attan att ta del av framstegen, finns få spel som jag spelat så länge som SC och då är det inte i närheten av klart.

Med den filosofin kommer spelet aldrig att färdigställas, SC är ett worst case scenario när det kommer till feature creeping. Det eviga Tech-demot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Kommer garanterat släppas. Vänta bara!
Tror kommer tom leva upp till ALL hype.

Hoppet är det sista som överger människan

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Spelet har fantastiskt bra flygkänsla i de begränsade utrymme som utgör dodge fighter läget, men när man kommer ut på öppna ytor så sänks fps rejält vilket gör att det blir en hackig upplevelse. Vet inte vad det beror på men antar att optimeringen är kass.

Personligen vill jag åt singelplayer spelet då jag suktat länge efter liknande spel, jag tycker för mycket tid låga på ”onödiga” features i det här läget som typ face tracking m.m. De bör fokusera på att optimera spelet, göra färdigt alla assets som behövs för singelplayer och få ut ett bra singelplayer lir. Sen kan det fortsätta finansiera MMO delen.

Hypen kommer man aldrig leva upp till. Risk för många besvikna. Om man aldrig lyckas leverera MMO delen bryr jag dock själv personlig mindre utav.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser sjukt fram emot spelet. Men av någon anledning så får jag den första repliken från introvideon till Supreme commander spelet på hjärnan varje gång som jag hör om en fördröjning.

"Space held such hope for man"

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Spelet har fantastiskt bra flygkänsla i de begränsade utrymme som utgör dodge fighter läget, men när man kommer ut på öppna ytor så sänks fps rejält vilket gör att det blir en hackig upplevelse. Vet inte vad det beror på men antar att optimeringen är kass.

I kommande 3.3 ska det komma optimeringar som ska förbättra just detta. Ska bli spännande att se hur mycket bättre det blir i första skedet. Det kanske dröjer till 3.3.5 eller 3.4 innan det funkar bra. Det verkade vara lite oklart sist jag läste om det. Men 3.3 ska vara väldigt nära nu.

Permalänk

Varför har de uniformer från Mass Effect?

Och sen tjänar de så mycket pengar på att INTE släppa spelet (det är ett av de mest lönsamma spelen på PC, har dragit in över en miljard kronor!) att det är svårt att förstå varför de nånsin skulle släppa det när de kan fortsätta att raka in pengar genom att släppa DLC utan att släppa spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Varför har de uniformer från Mass Effect?

De handlar väl på samma ställe?

Permalänk
Medlem
Citat:

finns få spel som jag spelat så länge som SC och då är det inte i närheten av klart.

En fråga om det fetmarkerade. Finns det verkligen så mycket content i detta spel för att spendera timme ut och timme in i nu flera år?
Ta inte detta som en dryg fråga utan jag vill bara veta om det snart börjar bli dax att ge detta en chans eller om jag ska vänta ytterligare något år.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naicro:

Ja absolut! Orsaken till varför man tycker att det tar tid för Star Citizen är ju just för att de har en öppen transparent utveckling och hade Rockstar haft samma modell hade det varit samma visa om inte ännu värre då de inte skapade några som helst nya tekniker egentligen.

Du vet att SC inte främst handlar om att få core gameplay på plats för att mätta mainstream, det skulle de självklart kunnat vara klara med på ett par år om det hade varit målet. Det Chris ville skapa var inte möjligt 2012 men för varje år som gått så har nya tekniker kommit för att realisera den ursprungliga visionen och i takt med att tekniken mognar får de gå tillbaka och göra om och göra rätt. Klart core gameplay blir lidande när du halvägs in byter ut hela motorn.

Jag personligen ser SC som ett galet imponerande tech-demo som ständigt utvecklas med sanslösa features och tycker det är kul som attan att ta del av framstegen, finns få spel som jag spelat så länge som SC och då är det inte i närheten av klart.

Du kan inte ha följt spelet sedan Kickstartern 2012 (som jag gjort) eftersom just i den första trailern där Chris Roberts talar om vad han vill göra, berättar att först nu (2012) finns verktygen att förverkliga hans drömmar, se från 2.20: https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen/descrip...

Chris Roberts har saknat verklighetsförankring genom hela projektet och det blir inte bättre av att de som ger honom pengar till hans drömmar hittar på olika mer eller mindre kreativa bortförklaringar till att spelet aldrig blir färdigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av epaaj:

I kommande 3.3 ska det komma optimeringar som ska förbättra just detta. Ska bli spännande att se hur mycket bättre det blir i första skedet. Det kanske dröjer till 3.3.5 eller 3.4 innan det funkar bra. Det verkade vara lite oklart sist jag läste om det. Men 3.3 ska vara väldigt nära nu.

https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

"Feedback - 3.3 Not Playable
Discussion
Yesterday at 23:32
RSI really needs to take a huge step backwards. 3.3 is in no condition to be presented to anybody really. Here is my experience:

1 - Loaded the PTU and it took 5 hours
2 - Logged in, crashed
3 - Rebooted and logged in again, crashed
4 - Rebooted and logged in again... got to the menu
5 - Selected first hanger, crashed
6 - Logged in again and made it to hanger
7 - Hanger was so dark I could not see much of anything, turned on flashlight but not much help
8 - Could not figure out how to get into my Hammerhead in the dark, switched to Reclaimer
9 - Reclaimer did not fit in hanger and was smashed into the sides
10 - Could not figure out how to get into Reclaimer in the dark
11 - Went back to main menu and enter PTU, crashed
12 - Logged back in and tried to go to the PTU, Crahsed
13 -Rebooted and logged back into PTU and got in
14 - Tried to call up my Hammerhead but there was not any room in the Starport
13 - Tried another ship, crashed

I know its Alpha but come on folks. At least deliver something that is better even a tiny bit. This is no where near releasing to anyone. Not even close."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

"Feedback - 3.3 Not Playable
Discussion
Yesterday at 23:32
RSI really needs to take a huge step backwards. 3.3 is in no condition to be presented to anybody really. Here is my experience:

1 - Loaded the PTU and it took 5 hours
2 - Logged in, crashed
3 - Rebooted and logged in again, crashed
4 - Rebooted and logged in again... got to the menu
5 - Selected first hanger, crashed
6 - Logged in again and made it to hanger
7 - Hanger was so dark I could not see much of anything, turned on flashlight but not much help
8 - Could not figure out how to get into my Hammerhead in the dark, switched to Reclaimer
9 - Reclaimer did not fit in hanger and was smashed into the sides
10 - Could not figure out how to get into Reclaimer in the dark
11 - Went back to main menu and enter PTU, crashed
12 - Logged back in and tried to go to the PTU, Crahsed
13 -Rebooted and logged back into PTU and got in
14 - Tried to call up my Hammerhead but there was not any room in the Starport
13 - Tried another ship, crashed

I know its Alpha but come on folks. At least deliver something that is better even a tiny bit. This is no where near releasing to anyone. Not even close."

Det där är en spelare som inte läst patch notes. Hittar man inte ens ingången till ett skepp så har man ju andra problem dessutom Man skall radera User katalogen om man stöter på problem med crasher av det slaget killen beskriver. Har fungerat klockers för egen del. Det har crashat två gånger so far på många timmars testande och det är då GPU crasher relaterat till Object container streaming. Bugrapporterat båda i vanlig ordning.

Själva huvudsyftet med Public Test server builden av 3.3 är att hitta alla edge case crasher med OCS. Det kör multitrådat asynkront så crasher av det slaget hittas bäst av många spelare med olika hårdvara som är aktiva på testservern. Det har pushats två uppdaterade builds redan på test servern sedan 3.3 släpptes till Wave 1 testare igår.

När man testar en build som är i aktiv development, på en testserver, innan den är redo att släppas till alla som en alpha, så får man ju räkna med att man hittar buggar på vägen. Det är ju liksom själva syftet med en test server Kan bara skaka på huvudet åt vissa klagomål man ser.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirlen:

En fråga om det fetmarkerade. Finns det verkligen så mycket content i detta spel för att spendera timme ut och timme in i nu flera år?
Ta inte detta som en dryg fråga utan jag vill bara veta om det snart börjar bli dax att ge detta en chans eller om jag ska vänta ytterligare något år.

Beror på vad du förväntar dig. Single player delen Squadron 42 bör man vänta till den släpps, där har vi inget val. Det kommer ske episodiskt. Roadmap för detta kommer äntligen i December.

När det gäller Persistent Universe delen av Star Citizen så har CIG beskrivit att det krävs 12 pelare i form av teknologi som skall vara implementerat innan de själva räknar spelet som färdigt nog för en första release. Content i form av solsystem, missions, landingzones, planeter osv läggs till löpande hela tiden så det räknar de inte in som en av pelarna. (solsystem kommer börja läggas till så fort object container streaming som nu testas är stabilt).

Av dessa 12 har de 3st kvar att implementera. Fullt utbyggdt organisation system (guild/klan system för spelare), Full persistence i hela spelvärlden (lämnar du ett skepp någonstans så skall det finnas kvar när du eller någon annan besöker samma område senare tex. Spelet skall inte vara en themepark som andra MMOs utan spelare skall kunna göra permanenta avtryck i världen genom sina handlingar) och slutligen Server meshing (möjliggör tusen till tusentals spelare i samma område).

Så jag skulle vänta tills dessa tre är implementerade innan jag lägger någon allvarlig tid på Multiplayer delen av spelet. Det vill säga om man inte vill testa det för att testa då det är underhållande med de pelare som redan finns, men det är inte färdigt.

Man kan följa roadmapen på https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz... och de kommer säkerligen basunera ut stort när alla 12 pelare är på plats.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Chris förklarade att deras största problem för SQ42 är borta nu och roadmappen kommer ut i December. Förhoppningsvis snackar han inte skit den här gången.

Permalänk
Medlem

@Naicro: Det gjorde jag inte. Men det va nog mest för att jag aldrig följde utvecklingen, hade aldrig spelat något GTA spel tidigare.

SC är ett spel i min smak. Följer det dock inte nitiskt men lite pö om pö. Dyker ju upp lite nyheter på webben om det "Nytt skepp lanserat.....nu kan man landa på en planet....etc. etc.), men åren går och det är fortfarande i Alfa stadie som det kännts som det gjort i hur lång tid som helst, åren går och fortfarande inte något prel datum.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Naicro:

Tyckte du GTAV som utvecklades under 8år av över 1000 personer till en kostnad av över 250 miljoner dollar också kändes som en "never ending story"?

Förmodligen inte.

Skickades från m.sweclockers.com

GTA V släpptes 2013, GTA 4 släpptes 2008 så dom började alltså utveckla GTA V 3 år innan dom släppte 4an? Angående budgeten så verkar det ha hamnat runt 250 miljoner med marketing vilket var ca 40% av det.

Visa signatur