Electronic Arts planerar släppa nyutgåva av Command & Conquer

Permalänk
Melding Plague

Electronic Arts planerar släppa nyutgåva av Command & Conquer

Den klassiska spelserien Command & Conquer kan få nytt liv på PC, då utvecklaren Electronic Arts planerar att släppa nyutgåvor av en eller flera delar i denna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

100 kronor på att detta inte kommer bli bra tyvärr.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Sen EA köpte upp? Westwood så har ju spelen blivit sämre och sämre för varje släpp.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

It's like christmas!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Avstängd

CC95 och RA.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Nyutgåva av Generals till PC? Ja tack!

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig glömma när dem visade 15 min av mobilspelet på årets E3, vilket bottennapp.

Permalänk
Medlem

Red Alert 1 var mitt första spel i serien och det som jag röstade på. Tiberian Sun är dock inte långt ifrån. RA2 är ok men efter det blev det inte bra längre. Första C&C är inte lika bra som RA1 men var ett steg på vägen dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Geeks Gaming

Efter kört alla ganska fanatiskt så kan jag säga att Tiberian Sun är fortfarande de bästa.
Bäst musik. Bäst inlevelse. Bäst story. Roligaste enheter.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Kul,
Lyckas de fånga känslan av CC95 och framförallt i RA så kommer jag stå där med pengar i hand och dregel i mungipan
Förstås efter att verifierat avsaknad av loot lådor och sett gameplay efter släpp, inga mer förbokningar från dem.

-cb99

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk

Har Command & Conquer 3 tror jag och det ligger och skräpar nu mer

Är väl okej spel men inte mycket mer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Discokungen

Jaaa! Äntligen! Red Alert 3 var riktigt härligt, även om det kanske inte föll alla i smaken. Det ska bli spännande att se om de fortsätter på riktiga Command and Conquer eller om det bara blir remasters.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem

Mjaa. Jag har redan köpt flera av de här spelen i flera omgångar. När de var nya och sedan i deras första samlingspack first decade (som jag köpt 2 uppsättningar av också).
Tyvärr vingklippte de first decade för att de ville släppa "ultimate collection" vilket jag tyckte var ganska taskigt. För ja, även om jag köpt spelen flera gånger så funkar ju inte first decade spelen för exempelvis origin.
Så jag känner mig väl aningen färdig med att köpa de där spelen igen och igen haha.

Ja favoritspelen då?
Generals är tveklöst på första plats här.
Red alert 2 kommer tvåa.
Red alert 1 var första westwoodspelet jag skaffade så där finns mängder av nostalgi för en tredjeplats.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Red Alert 2 Yuris Revenge i Lan. OMG, det var tider det.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Relik 📜

Första RA ligger mig varmt om hjärtat, främst tack vare nostalgi. Även Generals, det gillade jag verkligen. Hade en del kul i RA3 med, men inte alls på samma nivå.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

C&C var bra förra millenniet. Idag håller de inte. De har inte en chans mot Relics Company of Heroes.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Testpilot

Jag har väntat i snart 15 år på en efterföljare till C&C:Generals och dess expansion Zero Hour, åtminstone att någon studio skulle göra en bra 'spiritual successor'.

Kommer aldrig glömma hur mycket nöje jag fick ur Red Alert 2 eller Generals, otaliga lördagskvällar spenderade med min far över LAN hemma eller LAN-Partyn med vänner där just Generals, WC3 & Diablo 2 stod på agendan!

Generals var till och med det spelet som fick mig att vilja ha min första egna speldator vid 9 års ålder. Efter mycket sparande över 1 års tid, lite hjälp från min far/mor och jobb som barn kunde göra genom t.ex. jultidningar, så fick jag äntligen ihop tillräckligt lagom till att Zero Hour kom - Om jag inte minns fel så satt det en Intel P4, 2Gb RAM, ett nVidia Geforce4 4200 128Mb & en 160Gb HDD - En ung pojkes dröm blev förverkligad!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

hade vi inte C&C ultimate collection relativt nyligen? förstår inte vad ytligare en utgåva skulle göra när gentool redan fixar alla tekniska problem

Permalänk
Medlem

Kommer inte glömma när jag köpte warcraft xxx och red alert (hade inte originalspelen så vart smått besviken när jag inte kunde installera dem lol) man var inte så kunnig på den tiden...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Har nött sjukt mycket Red Alert och Tiberian Sun i yngre dar. Bring it!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Dom äldre c&c var riktigt bra och klassiker men bästa skulle jag säga är generals som faktiskt funkar än i dag där dom äldre är lite för gamla men är roligt om det kommer uppdaterade versioner av dom

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Buulaa:

hade vi inte C&C ultimate collection relativt nyligen? förstår inte vad ytligare en utgåva skulle göra när gentool redan fixar alla tekniska problem

I detta fallet handlar det inte om någon låda med alla gamla Command & Conquer spel, utan mer utav remasters av utvalda titlar. Det är hur jag tolkar uttalandet kring det hela.

Så det jag absolut hoppas på är följande:

  • Nya högupplösta texturer

  • Högre bitrate på ljudfiler (antingen omgjorda från grunden eller uppskalade)

  • Stöd för dynamiska upplösningar (720p-4K och Ultrawide) & skalbar UI istället för presets

  • Stöd för online-spelande via Origin istället för att behöva använda t.ex. Hamachi eller directIP

Kan vi få dessa 4.a ovanstående, då skulle jag kunna betala 4-500kr för en remaster av C&C Red Alert 2 och C&C: Generals Zero Hour utan att ens tveka en sekund!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv

Ta mina pengar, jag ska ha spelet!

Jag älskar spel med väldigt enkla regler och få valmöjligheter, men att dessa går använda på flera olika sätt. Ta schack, fast det är få enkla regler blir det komplicerat.
Och jag tycker första C&C, Sim city, Sims etc var bäst. Uppföljarna blev mer krävande istället för att vara avkoppling. Ett spel ska vara så att säg man har jobbat 12h, man är helt slut och så spelar man någon timma och därefter är man utvilad för att jobba igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Sen EA köpte upp? Westwood så har ju spelen blivit sämre och sämre för varje släpp.

Amen.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Nepp, tacka vet jag OpenRA:
https://www.openra.net/

-Men tack EA för att ni släppte RA gratis och att ni ännu inte har saboterat OpenRA initiativet!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Hedersmedlem

När vi ändå pratar Generals. Känner ni till att spelet inte tilläts i Tyskland för våldet och att man då gjorde om delar av spelet så att alla medverkande ersattes med "robotar"?
Finns roliga klipp kring det här ;).
Tysk spelscensur har skapat en del roliga grejer alltså hehe.

https://www.youtube.com/watch?v=NRMqonctTtQ

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Så länge känslan är kvar fast då anpassat för dagens upplösningar så är jag hur nöjd som helst.
Typ som AoE2 HD.

Ge mig C&C HD och RA1 HD ❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Open RA som har släppt en remake på Red Alert + Multiplayer online med stöd för högre upplösningar. Samma texturer som innan, men känns mycket bättre!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Red Alert 2 Yuris Revenge klart bästa! Därför vill jag ha en remake i HD och servrar för multiplayer! Spelade faktiskt ra2 förra helgen

Skickades från m.sweclockers.com