Electronic Arts planerar släppa nyutgåva av Command & Conquer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

hade vi inte C&C ultimate collection relativt nyligen? förstår inte vad ytligare en utgåva skulle göra när gentool redan fixar alla tekniska problem

Jag tror men vet inte, detta är bara min syn på det. Men jag tror att dom gör reklam för detta på grund av att deras ny mobilspel inte tycks har varit precis det vad C&C spelare vill ha och med tanke på vilken slags flopp Generals 2 blev.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna, men har noll förväntningar.

RA1, RA2, Tiberian Dawn, Tiberian Sun och t.om. Tiberium Wars är alla fantastiska spel.

Röstade på Tiberian Sun som bästa spel själv; Det spelet var fantastiskt när det kom, levde upp till hypen och jag tycker att atmosfären i spelet är fantastisk, fortfarande idag nästan 20 år senare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hmmm
Med tanke på att det är EA vi talar om, med sina "pay to win" microtransaktioner, loot crates och annat BS är jag skeptisk.
2012 hade man planer för en F2P version av C&C, https://en.wikipedia.org/wiki/Command_%26_Conquer_(cancelled_video_game)
De lades på hyllan med motiveringen "However, on October 29, 2013, EA ceased development of Command & Conquer and shut down Victory Games, citing negative feedback over the economy-based experience as a reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Jag tror men vet inte, detta är bara min syn på det. Men jag tror att dom gör reklam för detta på grund av att deras ny mobilspel inte tycks har varit precis det vad C&C spelare vill ha och med tanke på vilken slags flopp Generals 2 blev.

generals 2 var ingen flopp, kom bara aldrig ut.
problemet var bara extrem pr backlash över f2p modellen.

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se vad dom kan göra av Tiberian Sun, RA2, och Generals. Kanske blir att spela lite multiplayer nu, då vi inte hade bra internet då dom släpptes!

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Hoppas dom inte fuckar upp det, men dessvärre brukar det bli så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Snälla en remaster med HD grafik samt samma ljudspår till Generals och Zero Hour, vet inte hur många timmar man la i multiplayer när man var yngre. Sen kan man hoppas på en remaster av NFS/NFS II: Underground.

EA sitter på en guldmina om de bara kunde lyssna på vad konsumenterna vill ha.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ojojoj, en remaster på Red Alert 2 hade suttit fint!

Har kört en hel del av alla dessa spel. Men det är Red Alert 2 som jag verkligen föll för och har lirat mest så det är mitt förstaval utan tvekan. Lyssnar på musiken från det spelet på Spotify än idag! Grinder är favoriten utan tvekan.

Andraplats går nog till Tiberian Sun. Men visst, det som gjorde Red Alert mindre kul än tvåan för mig var främst grafiken. Så ordnar man till den är det helt klart en tänkbar kandidat det med!

Ser fram emot mer info om detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Röstade på Tiberian Sun som bästa spel själv; Det spelet var fantastiskt när det kom, levde upp till hypen och jag tycker att atmosfären i spelet är fantastisk, fortfarande idag nästan 20 år senare.

Atmosfären dom fått till i det är fantastisk. Ska nog ta ett par skärm dumpar och göra en tavla, en tavla som får en att le varje gång man ser den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Kan dom inte släppa Black & White istället? =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tyvärr vingklippte de first decade för att de ville släppa "ultimate collection" vilket jag tyckte var ganska taskigt. För ja, även om jag köpt spelen flera gånger så funkar ju inte first decade spelen för exempelvis origin.
Så jag känner mig väl aningen färdig med att köpa de där spelen igen och igen haha.

Är du säker på att det inte går? Jag har både First Decade och Ultimate Collection så testade aldrig göra överföringen men jag gjorde överföringen med mina standalone titlar som är pre-origin. Allt jag behövde göra var att kontakta deras support och be dem lägga in spelet i origin snällt.

Exempel hur underbart mitt origin ser ut med i min åsikt ett utav de sämsta titlarna i huvudserien:

Älskar serien, så ledsen när de la ner huvudserien. 😥

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Unlock super tank! Endast 49kr!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av philipborg:

Är du säker på att det inte går? Jag har både First Decade och Ultimate Collection så testade aldrig göra överföringen men jag gjorde överföringen med mina standalone titlar som är pre-origin. Allt jag behövde göra var att kontakta deras support och be dem lägga in spelet i origin snällt.

Exempel hur underbart mitt origin ser ut med i min åsikt ett utav de sämsta titlarna i huvudserien:
https://i.imgur.com/MxMLvMM.png

Älskar serien, så ledsen när de la ner huvudserien. 😥

Kanske funkar nu för tiden? När jag försökte kontakta dem fick jag nej på min förfrågan. Det gjorde förpackningen och nycklarna närmast värdelösa så jag har nog inte kvar dem längre ens.
Kum att de hjälpt andra iaf.
I dagsläget lär jag ändå inte starta upp de gamla versionerna och remakes kommer man behöva köpa igen oavsett så det är lugnt :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Personligen spelade jag mest Red Alert när det begav sig, men blir inte super peppad av detta... Det känns (för mig) som om tiden har sprungit ifrån denna spelserien. Men det vore såklart fantastiskt om jag blev motbevisad och något riktigt häftigt levereras!

Skrivet av GarfieldPower:

EA sitter på en guldmina om de bara kunde lyssna på vad konsumenterna vill ha.

Vad är en guldmina?

Permalänk
Medlem

Generals med Zero Hour expantionen är nog en av mina absoluta favorit spel genom tiderna. Vilka härliga tider.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Älskar den spel serie! Min första var faktiskt dune 2 the battle for arrakis.

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Yatagarasu:

I detta fallet handlar det inte om någon låda med alla gamla Command & Conquer spel, utan mer utav remasters av utvalda titlar. Det är hur jag tolkar uttalandet kring det hela.

Så det jag absolut hoppas på är följande:

  • Nya högupplösta texturer

  • Högre bitrate på ljudfiler (antingen omgjorda från grunden eller uppskalade)

  • Stöd för dynamiska upplösningar (720p-4K och Ultrawide) & skalbar UI istället för presets

  • Stöd för online-spelande via Origin istället för att behöva använda t.ex. Hamachi eller directIP

Kan vi få dessa 4.a ovanstående, då skulle jag kunna betala 4-500kr för en remaster av C&C Red Alert 2 och C&C: Generals Zero Hour utan att ens tveka en sekund!

Men en del av detta finns redan

https://www.cnc-online.net/en/
https://cncnet.org/

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Kanske funkar nu för tiden? När jag försökte kontakta dem fick jag nej på min förfrågan. Det gjorde förpackningen och nycklarna närmast värdelösa så jag har nog inte kvar dem längre ens.
Kum att de hjälpt andra iaf.
I dagsläget lär jag ändå inte starta upp de gamla versionerna och remakes kommer man behöva köpa igen oavsett så det är lugnt :).

Kanske är tvärt om att de inte längre gör det, för jag gjorde väl det runt 2011/2012 när origin fortfarande var färskt. Kan också bara varit tur med vem man kom i kontakt med. Minns att jag inte ens frågade om det gick, jag bad dem bara göra en transfer till origin.

Kör själv C&C 3 KW och C&C Generals Zero Hour regelbundet fortfarande

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av philipborg:

Kanske är tvärt om att de inte längre gör det, för jag gjorde väl det runt 2011/2012 när origin fortfarande var färskt. Kan också bara varit tur med vem man kom i kontakt med. Minns att jag inte ens frågade om det gick, jag bad dem bara göra en transfer till origin.

Kör själv C&C 3 KW och C&C Generals Zero Hour regelbundet fortfarande

Jag försökte mig nog på det där i samma veva. Det var nog så till och med att de ville att man registrerade grejerna på deras gamla plattform. EA online eller vad det nu hette. Sedan var det inte läge att få flytta över. Aja. It is history. Och jag kan komma ihåg saker snett så jag ska nog inte försöka beskriva det här så mycket närmre haha

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hittade nån halvmysko okänd sida förra året som lät en spela originalet i webbläsaren, vilka minnen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

C&C Generals då det är spelet som jag har bäst minnen av. Skulle vara underbart om det kommer som en nyutgåva

Expansionen Zero Hour skulle vara trevligt om det följde med, men är inget krav från min sida.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jinxswe:

Jojo, men personligen har jag hellre allt genom exempelvis Origin eller Steam om det inte är EA spel.
Enkelt att installera, uppdateras (om det kommer något) automatiskt, Cloud Save & Sync och att man kan joina in på sina vänner med 3 musklick direkt från vänlistan. Man slipper krångla med 3.e part installationer, moddar och allt sådant!

Finns gott om spel där det krävts en massa hopp i modern tid som gjort att man inte orkar förmå sig att spela längre även om spelen är bra även enligt dagens standarder - Säger inte att det inte var ett problem förut, men man har väl blivit bortskämd antar ja.

Warcraft 3 kommer direkt till minnet där man fick sitta & hålla på med Portforwarding, Hamachi, VCK och gudarna vet vad så fort man körde med något modernare än Windows XP - Kommer aldrig glömma när jag gick från XP till Vista och möttes av att inte kunna hosta spel längre så länge jag körde med WiFi-sticka, oavsett vad jag gjorde med brandväggar och portar.

-------------------------------------------------------------------------------

Vad Blizzard gjorde med Starcraft Remastered tycker jag sätter en guld-standard på hur man kan återuppliva ett väldigt gammalt spel faktiskt. Finns inget direkt att klaga på alls känner jag;

  • Uppdaterad grafik med allt från textures, ny ljus/skuggmotor, nya animationer gjorda för hand och sedan skalbar UI

  • Remaster'at ljud från grunden upp, allt från ljudeffekter till dialog till musik

  • Full intergration med Battle.net ekosystemet, d.v.s. Friendslist, Matchmaking & full support för custom games

  • Toggle switch för att aktivera dom gamla visuella elementen (likt det som användes i Halo Remaster'n till X360)

  • Fullt intakt gameplay utan några modifikationer sånär som på lite balansering av nummer för Competetive Ladder

  • Rullande säsonger för Competetive Ladder med allt från map rotation till nya UI element till mer Editor content

Nu tvivlar jag på att EA skulle gå lika långt som Blizzard gjorde med Starcraft Remastered, men kan man iaf få dom vikigaste sakerna så som Origin intergration likt Battle.net och uppdaterad kod för högre upplösningar/skalbar UI - Då tror jag dom har en bästsäljare till hands!

Edit: Fixade struktur och stavfel för att underlätta en rätt stor vägg av text ~

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Strukt:

Unlock super tank! Endast 49kr!

Citat från Jim Vesella själv:
"Hi everyone, I was hanging out in the Discord and Forums but wanted to post here too. I just wanted to re-confirm there will not be any micro-transactions in a C&C Remaster."
- Källa

Så om det kommer en Remaster av något C&C spel så verkar det som att det blir ett köp och inget mer. Möjligen att dom kan mjölka flera remasters av flera titlar, men vi ser ut att slippa MTX i alla fall!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Är dom giriga kan dom gärna få pengar av mig på ett lätt vis.

Sälj IP:n till communityn så ska ni få se på grejer.

SweClockers? Er lista är för lång. Jag vet inte vad ni menar, EA la ner C&C efter Red Alert 3. Det finns inget efter det. Nix, nada, niet.

Vill passa på att slå ett slag för denna fantastiska community som har utvecklat allt möjligt. Idag spelar jag nästan inget annat spel än https://renegade-x.com/ online. Tror inte jag spenderat så många timmar på något annat FPS spel, utom möjligen originalet från 2002. Servrarna är aktiva på europeiska kvällar och nätter!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Vad är en guldmina?

Haha ska ju självklart vara en guldgruva, fick hjärnsläpp när jag skrev det säger vi

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Blir det C&C eller Red Alert hoppas jag verkligen dom gör ett bra jobb, men blir svårt att få den redan perfekta grafiken rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Citat från Jim Vesella själv:
"Hi everyone, I was hanging out in the Discord and Forums but wanted to post here too. I just wanted to re-confirm there will not be any micro-transactions in a C&C Remaster."
- Källa

Så om det kommer en Remaster av något C&C spel så verkar det som att det blir ett köp och inget mer. Möjligen att dom kan mjölka flera remasters av flera titlar, men vi ser ut att slippa MTX i alla fall!

Trevlans. Inte för att jag var speciellt oroad när det gäller remaster. Men folk gillar att göra narr av EA (med all rätt iofs) men det börjar bli tröttsamt att se samma gamla mantra från folk där man anfaller dem höger och vänster hela tiden.

Främst eftersom det riskerar att ev bli på bekostnad av älskade spel eftersom tyvärr är EA inte så på att reda ut varför spel blir utsatta för hat och bara lägger ner skiten utan att passera gå istället....ME: Andromeda tex...

OT upprörd rant:
I grunden ett helt ok spel tyckte jag faktiskt. Inte i nivå med ME 1-3 kanske men hade gärna sett fler spel i serien för det hade potential att bli ny fin följetong tycker jag. Nu lade de ME på is istället tack vare att folk överreagerade som galningar över hela internet pga lite animationer.

Ja, de var riktigt dåliga på sina håll men de fixade dem en hel del och när jag köpte det, strax efter sista fixen kom var det helt ok. Bakläxa till nästa spel men ett kul lir iaf liksom. Tänkte att nu har de gott om feedback och grund att bygga nästa del på...Men tyvärr var folk ihärdiga med memes och har så de gav upp på spelet helt så vi fick inte ens den utlovade DLCn...tack till alla som säkert inte ens var ME fans men trots det spydde galla på EA och Andromeda konstant tills de inte ville ta i det med tång på ett tag...verkligen det vi hoppades på...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

När vi ändå pratar Generals. Känner ni till att spelet inte tilläts i Tyskland för våldet och att man då gjorde om delar av spelet så att alla medverkande ersattes med "robotar"?
Finns roliga klipp kring det här ;).
Tysk spelscensur har skapat en del roliga grejer alltså hehe.

https://www.youtube.com/watch?v=NRMqonctTtQ

Carmageddonserien, i Tÿskland var alla fotgängare zombies med grönt blod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljugtomten:

Carmageddonserien, i Tÿskland var alla fotgängare zombies med grönt blod

Carmageddon...där har du en annan fin klassiker! Väcker en del minnen. Var nog på tok för ung för att lira det men ojoj så kul man hade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hmmm
Med tanke på att det är EA vi talar om, med sina "pay to win" microtransaktioner, loot crates och annat BS är jag skeptisk.
2012 hade man planer för en F2P version av C&C, https://en.wikipedia.org/wiki/Command_%26_Conquer_(cancelled_video_game)
De lades på hyllan med motiveringen "However, on October 29, 2013, EA ceased development of Command & Conquer and shut down Victory Games, citing negative feedback over the economy-based experience as a reason"

Finns dock väldigt tydliga anledningar till att man lade ner en reboot av Command and Conquer: Generals 2.
Dom försökte redan då göra det till ett Freemium spel, där man skulle låsa upp Generaler antingen genom ''in-game currency" eller köpa dom för riktiga pengar (Micro-transactions) - Ett spel ingen var intresserad utav och som stötte bort alla trogna Command & Conquer-fans sedan över ett årtionde tillbaka.

Med all rätt så fick dom piss-poor community feedback och tidiga testare av spelet manglade det till smulor över just ovannämnda MTX BS parat med en till synes otroligt urusel balansering som satte 'nya coola Generaler i framkant'. EA effektivt dödade spelet i sin vagga redan i Alfa-stadiet när ledningen vägrade byta monetäriseringsmetod och man såg att spel så som LoL tjänade multum på att sälja Heroes och Skins - Jag är rätt säker på att spelet kunde både leva och t.o.m. växa om man sålde med ett baspris, släppte gameplay content gratis och sedan sålt skins, voicepacks & dylikt enligt MTX-modellen (som Overwatch gör väldigt lyckat idag).

Finns en liten Mini-Doc att se på YouTube, rätt bra & har en skön 'narrator voice' så man kan slå på i bakgrunden som en podcast: https://www.youtube.com/watch?v=Ipb_buw95d4

Skrivet av Zemlan:

Trevlans. Inte för att jag var speciellt oroad när det gäller remaster. Men folk gillar att göra narr av EA (med all rätt iofs) men det börjar bli tröttsamt att se samma gamla mantra från folk där man anfaller dem höger och vänster hela tiden.

Främst eftersom det riskerar att ev bli på bekostnad av älskade spel eftersom tyvärr är EA inte så på att reda ut varför spel blir utsatta för hat och bara lägger ner skiten utan att passera gå istället....ME: Andromeda tex...

OT upprörd rant:
I grunden ett helt ok spel tyckte jag faktiskt. Inte i nivå med ME 1-3 kanske men hade gärna sett fler spel i serien för det hade potential att bli ny fin följetong tycker jag. Nu lade de ME på is istället tack vare att folk överreagerade som galningar över hela internet pga lite animationer.

Ja, de var riktigt dåliga på sina håll men de fixade dem en hel del och när jag köpte det, strax efter sista fixen kom var det helt ok. Bakläxa till nästa spel men ett kul lir iaf liksom. Tänkte att nu har de gott om feedback och grund att bygga nästa del på...Men tyvärr var folk ihärdiga med memes och har så de gav upp på spelet helt så vi fick inte ens den utlovade DLCn...tack till alla som säkert inte ens var ME fans men trots det spydde galla på EA och Andromeda konstant tills de inte ville ta i det med tång på ett tag...verkligen det vi hoppades på...

Ja, kan helt klart hålla med här!

Nog för att EA förtjänar mycket av skiten som kastas mot dom, men det kommer till en punkt då det blir ren circlejerking och folk 'memar' för upvotes istället för att ge konstruktiv kritik eller uttrycker sina personliga oros moment över något som dom finner potentiellt intressant egentligen. Och som du säger så leder detta till att EA, som svarar nästan exklusivt till sina investerare, helt enkelt inte vill ta några risker och producera något som inte är FIFA, NHL eller andra årliga upplagor med mindre iterativa ändringar och långvarig inkomst.

Har inte kört igenom hela ME:Andromeda än, köpte det visserligen inte heller på launch då jag blev lite bränd efter första slutet i ME3. Men tycker att spelet är okej för vad det är, ser det inte vara direkt sämre än Assassin's Creed eller andra spel som matas ut på rullande band från Ubisoft.
Men jag kan förstå folk vart upprörda, som är vana vid Biowares kvalité från tidigare spel. Både Andromeda och Inquisition hade snarlika problem, problem som är svåra att undvika när man försöker ta en franchise in i en ny era kan jag tycka - Det är alltid ett dilemma med att bibehålla trogna fans som blivit äldre, samtidigt som man försöker packa in det senaste och göra det lite mer actionfyllt för att locka en ny och yngre generation som växt upp med CoD:MW2 & League of Legends

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >