Permalänk
Medlem
Skrivet av Snavz:

@r3flex: Nya expansionen ser ju nice ut dock

Nu vet jag inte exakt varför du citerar mig, för jag har inte skrivit i tråden på ett par år? Men ja, den nya expansionen ser lovande ut, kommer bli mycket roligt att utforska med dom nya mountsen och kartorna. Kul att komma tillbaka till gamla hederliga Crystal Desert, får se om man känner igen lite från GW1.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

@r3flex: Haha han tyckte kanske att det var dags för dig att bli aktiv i tråden igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponben59:

@r3flex: Haha han tyckte kanske att det var dags för dig att bli aktiv i tråden igen

Ja det är möjligt att han ville väcka liv i mig, vad vet jag

Prövade lite i av det nya i beta veckan, men hann inte spela alltför mycket. Men har iaf förbokat det så det ska bli kul att testa det när det väl släpps.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Ja det är möjligt att han ville väcka liv i mig, vad vet jag

Prövade lite i av det nya i beta veckan, men hann inte spela alltför mycket. Men har iaf förbokat det så det ska bli kul att testa det när det väl släpps.

Aa kommer bli grymt! 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Path of Fire närmar sig med stormsteg och jag är fortfarande inte i närheten av att bli färdig med det jag hoppats bli färdig med innan. Samla HoT achievements, Hero Points till alts för att låsa upp de tidigare elite specsen, bland annat..

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

@Vym: Samma här..

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om den nya expansionen då? Bra innehåll? Värt köpa?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@oTiuZ Köp köp köp!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

@oTiuZ: Väldigt bra. Mounts får dom gamla areorna att bli bättre också.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bra expansion hittills! All ära till devsen som lyckats få mounts så satans roliga att utforska med.

Skulle varit trevligt med en schysst guild bara. Någon som har plats för mig, flickvännen och bästa polaren?

Neurosoup @ Gunnar's Hold
Heknu.9517

Permalänk
Medlem

Är det värt att plocka upp efter att inte spelat sedan kanske 2 månader efter release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartock:

Är det värt att plocka upp efter att inte spelat sedan kanske 2 månader efter release?

Ja för fasen! Nu finns det mycket mer content, hela spelet känns mer fleshed out än vid releasen. Gillade du viben som GW2 har så är det läge att ge det en chans till. Underbar community för att vara ett MMORPG också. Väldigt hjälpsamma och trevliga spelare rent generellt.

Permalänk
Medlem

Har någon mer upplevt att spelet laddar långsamt efter vårens windowsuppdatering?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvar:

Har någon mer upplevt att spelet laddar långsamt efter vårens windowsuppdatering?

Tycker GW2 alltid varit segt på att ladda, speciellt PoF-kartor och Lions Arch, tycks inte hjälpa att jag har spelet på en SSD. Märker dock ingen skillnad efter någon uppdatering.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Tycker GW2 alltid varit segt på att ladda, speciellt PoF-kartor och Lions Arch, tycks inte hjälpa att jag har spelet på en SSD. Märker dock ingen skillnad efter någon uppdatering.

Ja, jag håller med. Kunde ta flera minuter att komma in i t.ex. Lion's Arch, på den tiden jag spelade det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

Hur funkar spelet egentligen, är det subscription, eller in game transaktioner eller?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Hur funkar spelet egentligen, är det subscription, eller in game transaktioner eller?

Är gratis att spela sen finns det 2st expansions som kostar pengar sen finns det en in-game shop som du kan köpa kosmetiska prylar och lite utökade funktioner som t.ex mer plats i banken etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRUSSIDULL:

Är gratis att spela sen finns det 2st expansions som kostar pengar sen finns det en in-game shop som du kan köpa kosmetiska prylar och lite utökade funktioner som t.ex mer plats i banken etc.

Då blir det nog att testa. Har länge varit sugen på det, men glömde av det tills jag såg denna tråd igen...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Då blir det nog att testa. Har länge varit sugen på det, men glömde av det tills jag såg denna tråd igen...

Om du vill uppmuntras mer: https://youtu.be/Jjh9_iSaXxg

Eftersom GW2 är b2p så är det väl värt det att testa. GW2 IMO är fortfarande ett av det bästa MMOerna som finns, om inte det bästa. Men jag antar att man är lite biased med runt 6000 timmar över 2100 dagar spelade lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Om du vill uppmuntras mer: https://youtu.be/Jjh9_iSaXxg

Eftersom GW2 är b2p så är det väl värt det att testa. GW2 IMO är fortfarande ett av det bästa MMOerna som finns, om inte det bästa. Men jag antar att man är lite biased med runt 6000 timmar över 2100 dagar spelade lol.

Guild Wars 2 är faktiskt f2p idag, dock bara grundspelet.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag tänkte börja ge gw2 en chabs efter 2-3 månaders fundering. Men verkar vara casuslvänligt. Finns det några själar som vill bidra till mitt lärande?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Jag tänkte börja ge gw2 en chabs efter 2-3 månaders fundering. Men verkar vara casuslvänligt. Finns det några själar som vill bidra till mitt lärande?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Spelet är i princip byggt runt att man kan spela lite hur man vill. Själv har jag spelat till och från sedan betan men det har aldrig varit problem för mig att inte spela på ett par månader (eller år för den delen) och sedan hoppa in igen, helt oberoende på hur mycket tid man kan/har att lägga ner på det.

Har du några frågor kan du absolut ställa till mig. Har nog koll på det mesta (men självklart inte allt) i spelet vid det här laget. Bara släng iväg ett pm i sådana fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Guild Wars 2 är faktiskt f2p idag, dock bara grundspelet.

Jag räknar expansionerna som required. Elites är meta överallt. GW2 vanilla är ett demo, en trial. Väldigt bra sådan, men ändå.

Permalänk
Medlem

Jag har förtsta expansionen men jag kom inte så långt i den, går det att hoppa in på den nya eller måste man göra allt i den första först?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag har förtsta expansionen men jag kom inte så långt i den, går det att hoppa in på den nya eller måste man göra allt i den första först?

Bara att hoppa in.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Finns det någon guild man kan joina?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag har förtsta expansionen men jag kom inte så långt i den, går det att hoppa in på den nya eller måste man göra allt i den första först?

Både bas-spel och expansionerna kan spelas separat och i vilken ordning som helst eftersom spelet inte specifikt bygger på att man haft tidigare expansioner bland annat genom att inte öka max-level så är det absout bara att hoppa in igen.

Föregående expansion har inte lika mycket liv i sig som tidigare men visst finns det fortfarande både folk och saker att göra där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AfterShock:

Både bas-spel och expansionerna kan spelas separat och i vilken ordning som helst eftersom spelet inte specifikt bygger på att man haft tidigare expansioner bland annat genom att inte öka max-level så är det absout bara att hoppa in igen.

Föregående expansion har inte lika mycket liv i sig som tidigare men visst finns det fortfarande både folk och saker att göra där.

Vissa delar i tidigare expansioner kan vara mer värda att skaffa, t.ex. så man kan farma bär för ascendancy-accesories/trinkets/whatever.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@frong: Självklart, men man kan lika väl göra det både i bas spel (fractals) eller i vilken av expansionerna som helst. Däremot påverkas detta förstås av vilka stats-kombinationer man är ute efter då de olika expansionerna introducerade olika kombinationer som "bara" går att få tag på genom den.

Permalänk
Medlem

Någon som lirar? Säg gärna till isåfall!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M