Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt och jag gillar konceptet men det blev ganska snabbt enformigt i solo. Känns som att det enda man gör är att springa runt i identiska hus, öppna lådor och plocka på sig ammunition som man inte kan använda förrän hela kartan är utforskad.

Kom inte in i bunkern utan hittade bara en drös låsta ingångar. Vetskapen att man bör genomsöka ett trettiotal hus efter ledtrådar fick mig att ge upp och jag gick på killing spree istället. Startade sedan om och alla fiender hade respawnat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lirade med några Swecare ikväll. Kan inte påstå mig vara sådär jätteimponerad. Estetiskt så är det ju fint, men gameplay-mässigt lämnar det mycket att önska. Förhoppningsvis ordnar de upp det så att det är betydligt mer intressant vid release än det är nu.

//G

Visa signatur

---

Permalänk
Lego Master

@DJ-SAAB:
Där var det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Har en nyckel jag inte kommer hinna använda. skicka ett PM

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lhugo:

Om jag förstår artiklarna rätt så säger Avalanche att de inte blivit inspirerade av hans verk. Eller missar jag något?

Hmmm, hade kunnat svära på att jag såg ett tweet där man påstod att man var men jag måste ha drömt 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Håller helt med @Gorian. Visst, spelvärlden är snyggt ut, men annars är spelet en besvikelse. Gameplay blev tråkig snabbt, fienderna var lätt att döda och inte intressanta, och jag tycker det är rätt dumt att man kan inte köra de bilar/båtar som finns runt om. Allt detta, tillsammans med en dålig gjort vapen system leder till en tråkig spel som lever inte upp till förväntningar.

Obs, det är bara Beta fasen, så de kommer säkert hinna fixa de flesta fel (hoppas jag).

Permalänk

@Defender: tjenna hade du nycklar över ?;D mvh

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

@skbiddles: har du kvar nyckeln ;D

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

#17600554 <-- skriva där om ni har extra nycklar att ge bort.

Permalänk

Stött på ett antal grafiska buggar och fått lida lite av dålig kollisionsdetektering men utöver det så gillar jag spelet skarpt. Har bara strövat runt ensam hittills så ser framemot att uppleva detta med fler personer. Av vad jag har sett hittills så kommer det bli ett solklart köp iaf. Man känner sig lite hemma på vissa ställen i världen med.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Hur länge håller betan på?
Tänkte köpa en nyckel för 20 spänn på Kinguin om det inte är någon som har en över här?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Lego Master
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Någon som kommit vidare efter idrottsanläggningen? går inte komma in i lastbilen, bugg?

Permalänk

Laggar

Tjena. Generation Zero laggar som fan på min dator, ändrat alla sorters inst men det löser sig inte. Någon med tips?

Permalänk
Medlem

Inte lika imponerad av spelet längre faktiskt, visst miljön är hur cool som helst och man känner sig som hemma.
Men gameplay nja det lämnar en hel del att önska, krångligt vapensystem/inventory, kan inte köra ett enda fordon, inte simma etc.
Har lämnat mina synpunkter vidare få se om det inte blir fixat till skarp release.....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Hade nog hellre sätt att detta vart ett tro det eller ej ett Zombie spel likt Dying Light.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Måste instämma i tidigare kommentarer.

Har spelat 2-3 timmar totalt i Solo. Det blir väldigt enformigt och sista gången nu så springer jag förbi hus mer eller mindre för jag har redan full inventory.

Spelet har potential men behöver ändras lite för att nå den. Första timmen var man ju helt inne i spelet, sjukt kul med svensk 80-tal men de dör efter en stund.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Otroligt fint

Alltså GZ är ett otroligt vackert spel men grym dynamiskt väder och det känns verkligen som om man springer runt i Sverige på 80-talet.

Men jag önskar och hoppas att det kommer komma NPCs i slutversionen av spelet. Typ i bunkrar eller liknande, där man kan sälja och uppgradera sina vapen hos någon som heter typ Conny eller Sonny!

Permalänk
Lego Master

Vi får väl se hur mycket förändringar de gör innan släpp. Det vore kul om man vore en av de 5 som ska få släppversionen som tack för att man deltog i undersökningen efter betan, för jag vill verkligen ha det. Både för att det utspelar sig i min barndoms dagar men även för att det är Avalanche som utvecklat. Och robotar är ju alltid kul.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Vet inte om det är möjligt, men det hade ju faktiskt varit roligare om man samarbetat litet mer med Simon Stålenhag, mest för att det kunnat tillföra mer till spelet tror jag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Lego Master

Pre-order öppen på deras hemsida nu, släppdatum 2019-03-26!
https://generationzero.com/en#get-the-game

EDIT:
I Collectors Edition får man med en dalahäst!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

En månad till release, Längesedan jag var så taggad på ett spel Betan var imponerande och detta kommer nog bli ett superb co-op spel

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

För den som missade dagens livestream så finns den att se här: https://mixer.com/GenerationZero?vod=88022931

Dom lirar Generation Zero på PS4 i denna video för den som är intresserad

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Pre-order öppen på deras hemsida nu, släppdatum 2019-03-26!
https://generationzero.com/en#get-the-game

EDIT:
I Collectors Edition får man med en dalahäst!
https://cdn.cdon.com/media-dynamic/images/product/game/pc/image4/generation_zero_collectors_edition-46570509-xtra2.jpg

Blir tyvärr ingen Dalahäst

https://www.thqnordic.com/article/thq-nordic-will-delist-its-...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Betan, men förbeställt och ser fram emot det

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

förbokade spelet på cdon och tog för givet att det var en digital kopia. men idag låg en cd-skiva i brevlådan. det är väl ingen som har cd-läsare i datorn idag?

min fråga är om det finns en kod i förpackningen så jag kan ladda ner spelet på steam eller om jag verkligen måste ha en cd-läsare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

förbokade spelet på cdon och tog för givet att det var en digital kopia. men idag låg en cd-skiva i brevlådan. det är väl ingen som har cd-läsare i datorn idag?

min fråga är om det finns en kod i förpackningen så jag kan ladda ner spelet på steam eller om jag verkligen måste ha en cd-läsare?

Ajdå, det gäller att läsa. Väldigt många har faktiskt CD/DVD läsare i datorn, majoriteten skulle jag säga. Det är nog mest att vi entusiaster slutade ha det typ ca år Steam o co. Jag tog bort min 2011.
Har inte förstått själv om det är kod eller inte, någon som vet?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

chansade och öppnade och koden fanns där på en klisterlapp bakom skivan

Permalänk
Medlem

Idag släptes/släpps det, kan man spela det än? Vad är era erfarenheter av detta otroligt lovande spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)