Permalänk
Medlem

Kan man matchas med random spelare online eller bara spela co-op med vänner?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Kan man matchas med random spelare online eller bara spela co-op med vänner?

Både och, även om jag diggar så som det är, blir väldigt taktiskt istället för köttande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Avstängd

47%, yikes! Tur att man inte plöjde in pengar på det här liret.. Verkar vara ännu ett tech demo

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Första timmarna bara flöt iväg så det har snart betalat sig

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har bara hunnit lira 1-2 timmar än så länge och älskar det, att smyga omkring i svensk skog i jakt på mer lore/story och loot samtidigt som man försöker undvika robotar ger en riktigt härlig kännsla. Precis vad jag hade hoppats att spelet skulle vara hittills iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Inaktiv

Jag har varit sugen på spelet sedan det presenterades. Men blir att avvakta. Känns mer som en ren coop-titel där spelets brister lättare täcks än om man själv spelar och fokuserar på spelvärlden. Jag hoppas verkligen att utvecklarna försöker rädda spelet och arbetar på att förbättra spelet.

Jag tror inte det är en ny Walking Dead-titel, även om detta spelet också får mycket kritik för sina problem.

Permalänk
Medlem

Såg coolt ut när traiern kom , men kollade lite streams och det verkar vara helt dött , alla robotar är samma fast det blir svårare osv... Skittråkigt de kunde gjort det bättre...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Spelet har brister från vad jag hört men kommer nog ändå köpa det iaf på någon rea för bara att få smyga runt i sverige och se saker från när man var liten känns nästan värt det. Att det är sjukt svårt för en person behöver inte vara dåligt. Det gör att man är på spänn som i ett skräckspel och rädd för robotorna som man skulle vara i verkligheten. Alla spel behöver inte vara en powerfantasy.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagas:

Spelet har brister från vad jag hört men kommer nog ändå köpa det iaf på någon rea för bara att få smyga runt i sverige och se saker från när man var liten känns nästan värt det. Att det är sjukt svårt för en person behöver inte vara dåligt. Det gör att man är på spänn som i ett skräckspel och rädd för robotorna som man skulle vara i verkligheten. Alla spel behöver inte vara en powerfantasy.

Borde ju tilltala de av oss som gillar Souls-spel och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

Sänkte tre timmar till igår kväll, stötte på min första Hunter vid marinbasen nere i sydväst.

Jag har fortfarande fantastiskt roligt, att smyga runt i skogarna och knäppa robotar på avstånd känns precis som man låtsades i tioårsåldern med leksaksvapen och en polare ute i skogarna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte påstå att dom buggarna folk stött på är okej (har dock inte stött på några själv än) men tror ändå av resensioner och streams jag kollat lite på har missförstått vad spelet är, det är inte ett snabbbt actionpackat powerfantasy spel som vi har vant oss med genom åren (CoD, the division, osv.) Utan det är ett rätt lugnt utforskningsspel med taktiska strider och en story som man får söka efter genom att få ledtrådar via brev, tidningar och anteckningar man hittar i världen.

Förväntar man sig att hoppa in få en cutscene, ta ett maskingevär och gå lös på horder av robotar rambo-style så kommer man bli besviken för det är inte det spelet handlar om.

Sen är väll kostnaden av spelet en aspekt att ha i åtanke också, det är inte "fullpris"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Tror utan tvekan de är värt de 250 jag investerade. Har aldrig spelat ett spel dom detta. Men jag har klrt masdor av call of duty.

Största problemet med det är kanske att grafiken är för bra. Då börjar recensenterna tro det är en trippela titel. Att de prissatte det som dubbela hjälper väl inte heller. Horizon: zero dawn har ju mycket högre produktionsvärde och är bättre med mer innehåll men settingen fungerar. Va ute när de blåser till då glömmer man det är ett spel. Det låga tempot är rogivande. Actionspelen där blir man konstant påmind det är arkad.

Men jo med mer resurser och senare släpp hade de lätt kunnat fixa mer variation så klart de går göra bättre. Men ser inget alternativ därute.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Tror utan tvekan de är värt de 250 jag investerade. Har aldrig spelat ett spel dom detta. Men jag har klrt masdor av call of duty.

Största problemet med det är kanske att grafiken är för bra. Då börjar recensenterna tro det är en trippela titel. Att de prissatte det som dubbela hjälper väl inte heller. Horizon: zero dawn har ju mycket högre produktionsvärde och är bättre med mer innehåll men settingen fungerar. Va ute när de blåser till då glömmer man det är ett spel. Det låga tempot är rogivande. Actionspelen där blir man konstant påmind det är arkad.

Men jo med mer resurser och senare släpp hade de lätt kunnat fixa mer variation så klart de går göra bättre. Men ser inget alternativ därute.

Vill fortfarande hävda att far Cry cry (1) är så nära man kommer, men då är fan gen0 bättre. Älskade farcry just för att ingen stoppade dig i en korridor, man tog sig fritt till målet, på det har man ingen radio i örat och någon som plottar mål på en karta, man måste ju själv ta reda på var man ska genom att läsa kartor, lyssna på telefonsvarare och annat. Älskar pusselelementet. Hoppas på en mer väl polerad tvåa, ala portal 2...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av The Kristoffer:

Vill fortfarande hävda att far Cry cry (1) är så nära man kommer, men då är fan gen0 bättre. Älskade farcry just för att ingen stoppade dig i en korridor, man tog sig fritt till målet, på det har man ingen radio i örat och någon som plottar mål på en karta, man måste ju själv ta reda på var man ska genom att läsa kartor, lyssna på telefonsvarare och annat. Älskar pusselelementet. Hoppas på en mer väl polerad tvåa, ala portal 2...

Skickades från m.sweclockers.com

Generation One ?

Kunde vara något, lite djupare story kanske. Grafiken och miljön är där, mer storytelling och olika motståndare.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Generation One ?

Kunde vara något, lite djupare story kanske. Grafiken och miljön är där, mer storytelling och olika motståndare.

Egentligen tycker jag storytelling är fin som den är, en enmansarmé mot alla odds. Lös allt själv, ingen håller en i handen. Sen kan jag tycka att det finns en rolig poäng i enformigheten när det kommer till fordon och hus. På 80-talet byggdes husen av en och samma statliga husfabrik och alla körde Volvo och Saab. Typ. Det var /är ju lite så, med extremt liknande villor på rad, även om inte så extremt så en liten vink som jag tycker funkar, typ som kokosnötterna i holy grail. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Samma buggar verkar vara kvar ifrån betan, till exempel att när man är i ett skjul så tittar fienden igenom väggarna så man kan skjuta på deras huvuden då.

Sedan så är det ju samma robotar hela tiden, och känns som man såg det mesta av spelet när man spelade betan då tyvärr

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk

Har typ lagt 8 timmar på det och det känns fortfarande kul. Klart värt 350 spänn! 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

15h och jag måste tygla mig för att inte dyka ner för mycket i det

Blir mer och mer action och mindre och mindre medpacks i ryggsäcken...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Helt okej spel!

Tycker också det är väldigt komiskt hur Avalanche om och om igen påstår sig inte ha blivit inspirerade ALLS av Simon Stålehag, trots att många utvecklarna följer honom på twitter och, let's face it, koncepten är så skrämmande lika xD

Permalänk
Lego Master

Testade co-op med en polare första gången igår. Lite stökigt att joina varann när man redan spelade, men när vi väl kom in ihop funkade det bra. Känns inte som svårighetsgraden anpassas efter flera spelare, utan robotarna behåller sina stats oavsett hur många som försöker mörda dom. Kommer nog fortsätta spela co-op framöver, så ofta det går. Kul att kunna diskutera taktik innan ett överfall, eller en bunker.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Blir det inte på tok för enkelt?

Lite halvdan dag. Ville hitta en bunker iaf men icke. Några side missions är allt man fick samt några spännande militärförråd. Måste vart nära en sväng för fick bar codes men sen gick steam ner. Man tycker sig undanlägga enorma sträckor sen tittar man på kartan och ser man har massor kvar att utforska.

Out hiking buggade ur har en ryggsäck som inte går att loota så har två side missions jag inte kan slutföra.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Är ju helt jäkla sjukt att det inte ska gå och spela på grund av taskig internetförbindelse eller att Steam ballar ur. Borde ju vara prio ett att fixa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Spelet är riktigt vackert och atmosfären är riktigt bra!
Spelar ihop med brorsan och vi fastnar helt och sitter kanske lite för länge! Totalt 25 tim har vi lagt ut och vi har bara kommit en liten bit in på den större ön efter start ön.
Vi utforskar för det mesta just nu men vi tycker dock att det är lite väl mkt av samma saker överallt.
Lite tråkigt att alla hus, lador, byggnader osv ser lika ut. Blir ganska segt att loota då allt ser ju likadant ut. Finns även en del loots man inte kommer åt och det är lite irriterande då vi försöker loota allt på alla ställen O_O.
Vi tycker även att robotarna beter sig konstigt ibland. Bara står stilla ibland och inte gör något.
Missions även dom verkar vara buggade ibland har vi märkt men kanske är för att vi spelar 2?
Hade spelet varit mera unikt på olika ställen så hade utforskandet varit på top. Men tycker det är för mkt copy/paste och det förstör ju en hel del tyvärr.

Får se hur framtiden blir för spelet! Hoppas på mkt content!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av segafreaktwo:

Spelet är riktigt vackert och atmosfären är riktigt bra!
Spelar ihop med brorsan och vi fastnar helt och sitter kanske lite för länge! Totalt 25 tim har vi lagt ut och vi har bara kommit en liten bit in på den större ön efter start ön.
Vi utforskar för det mesta just nu men vi tycker dock att det är lite väl mkt av samma saker överallt.
Lite tråkigt att alla hus, lador, byggnader osv ser lika ut. Blir ganska segt att loota då allt ser ju likadant ut. Finns även en del loots man inte kommer åt och det är lite irriterande då vi försöker loota allt på alla ställen O_O.
Vi tycker även att robotarna beter sig konstigt ibland. Bara står stilla ibland och inte gör något.
Missions även dom verkar vara buggade ibland har vi märkt men kanske är för att vi spelar 2?
Hade spelet varit mera unikt på olika ställen så hade utforskandet varit på top. Men tycker det är för mkt copy/paste och det förstör ju en hel del tyvärr.

Får se hur framtiden blir för spelet! Hoppas på mkt content!

Den där beskrivningen som ofta förekommer om att det ser ut som man sett allt flera gånger innan då utvecklaren återanvänt mycket för att spara tid/resurser hade ju varit okej egentligen om utvecklaren lovat att i en uppdatering senare faktiskt försökt lägga lite mer tid på spelvärlden när de ser att spelet faktiskt säljer.

Jag är sugen men har inte köpt spelet än. Men hoppas att spelets brister hunnit åtgärdats iallafall en del lagom tills det väl blir dags iallafall.

Permalänk
Medlem

Simon är förvirrad, Avalanche håller sig inom ramarna för vad som kan lånas utan att säga till.

Spelet i sig är en fin bas, när tilläggen kommer kanske det blir ett köp då det just nu bara finns typ en handfull olika hus, 4 bilar och 6 mobs.

Permalänk
Lego Master

Jag är lite förundrad över alla som tycker att antalet unika assets i spelet på något sätt definierar om det skulle vara värt att köpa. Byggnader och bilar är inte fokus.

Har ni ens stannat till och tittat på växtligheten i spelet? DÄR har det gått ner jobb. Det ser fanimej levande ut. Jag börjar tro att det är ett medvetet designval att allt som är "manmade" är väldigt likartat och svårt att skilja från vartannat, medan naturen är det som känns levande och naturligt format.

I kontrast till andra spel där varje byggnad ska se helt unik ut, medan det finns typ tre olika assets för träd, så måste jag säga att GenZero är en frisk fläkt i andra riktningen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spiffman:

Simon är förvirrad, Avalanche håller sig inom ramarna för vad som kan lånas utan att säga till.

Spelet i sig är en fin bas, när tilläggen kommer kanske det blir ett köp då det just nu bara finns typ en handfull olika hus, 4 bilar och 6 mobs.

Även Simon har ju uppenbart inspirerats av något med. Nu är jag inte så insatt i kontroversen men är ytterst få som helt kommit på något eget.

Själv gillar jag att det kommer fler spel där Sverige är med. Med tanke på hur många studior vårt land har är det väldigt få titlar som utspelas i Sverige. Lite rallyetapper förekommer förvisso.

Samtidigt kan jag inte minnas våra grannländer mer än Finland i underbara My Summer Car samt Norge i några olika WW2-titlar, senast då BF V.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Även Simon har ju uppenbart inspirerats av något med. Nu är jag inte så insatt i kontroversen men är ytterst få som helt kommit på något eget.

Själv gillar jag att det kommer fler spel där Sverige är med. Med tanke på hur många studior vårt land har är det väldigt få titlar som utspelas i Sverige. Lite rallyetapper förekommer förvisso.

Samtidigt kan jag inte minnas våra grannländer mer än Finland i underbara My Summer Car samt Norge i några olika WW2-titlar, senast då BF V.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast My Summer Car är värt minst 10 spel...

Jag börjar störa mig på att allt ser likadant ut faktiskt. Det drar ner på upptäckarlusten lite. Speciellt när man rotar genom sin 4:e bunker. Jag gjorde lumpen 1990 och visst känner man igen exakt allt, men det hade vart ok att se något lite annorlunda här och där ändå. Dock älskar jag fortfarande spelet, och naturen och ljuset gör det värt att spela.

Sen vill man ju gärna veta vart Gösta tog vägen....

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har spelat theHunter: Call of the Wild och redan där diskuterande jag, brorsan och en vän om ett spel där det skulle vara öppen värld då vi alla älskade apex open world engine. Men spelet skulle vara lite som GTA! Sedan får man se Generation Zero och man blir helt sjukt hypad. Älskar också naturen och alla ljud från fåglar som kvittrar och ljud från vinden. Vill verkligen älska spelet men att gå in i samma byggnader blir ganska enformigt tyvärr. Vi har inte besökt de större byarna/städerna ännu men har inte direkt någon förhoppning om att det kommer vara unikt.

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p