Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Är detta värt priset?

PowerColor Radeon RX580 detta kortet hittade jag på inet är det väret de? Spelar csgo

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy2582:

PowerColor Radeon RX580 detta kortet hittade jag på inet är det väret de? Spelar csgo

Och hur mycket vill inet ha för detta kort?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

om det är 8GB versionen är det ett okej pris. förmodligen bland det mest prisvärda just nu.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fint kort, till mycket bra pris.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Japp bra pris!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Då skall jag beställa Det

Permalänk
Medlem

Fint pris. Hur är ljudvolymen på denna variant? Som jag förstått det låter en del något kopiöst medan andra upplevs tystare beroende på kylare.

Permalänk
Medlem

har beställt det, men så fort jag har satt i det så uppdaterar jag om hur kortet fungerar

Permalänk
Medlem

Jag har själv kört 4 olika 580 4gb/8gb kort, endast referenskylaren som var en katastrof. Tysta och fina. Framförallt XFX Black XXX kortet med 2 fläktar är riktigt nice. Satte det i grabben speldator. Även 480/580 korten i Asus Strix Gaming serien var jäkligt trevliga. Som sagt, endast referenskylarna som jag tyckt varit RIKTIGT högljudda.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Presterar likvärdig som en 1060 6GB vilket också brukar kunna vara nedsatt till 2500.
Om du inte bryr dig om G-Sync eller effektivitet så är det ett bra köp, men det är inte något super erbjudande då 3500 är överprisat.

Permalänk
Medlem

@Sinery: hur gjorde du jämförelsen? skicka länk gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Jag har själv kört 4 olika 580 4gb/8gb kort, endast referenskylaren som var en katastrof. Tysta och fina. Framförallt XFX Black XXX kortet med 2 fläktar är riktigt nice. Satte det i grabben speldator. Även 480/580 korten i Asus Strix Gaming serien var jäkligt trevliga. Som sagt, endast referenskylarna som jag tyckt varit RIKTIGT högljudda.

Håller med, jag har Asus strix 580 8gb och den låter ingenting.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Hittade RX 580 på netonnet för 2500kr! Beställde den igår till min Razer Core V2

Permalänk
Medlem

@andy2582: Har du hunnit testa kortet? I så fall, hur är ljudnivåer och temperaturer?

Har ett liggandes på posten men vet inte om jag ska avvakta Black Friday istället...

Visa signatur

Saknar flådig PC för tillfället...

Permalänk
Medlem

@Tyski: tjena!
testade kortet men fick bara igång hdmin men ingen av dp ville funka men annars så tyckte jag det vart tyst av sig tyckte jag

Permalänk
Medlem

@Tyski: har nu fått det nya och kan säga att det är hur tyst som helt inget lagg i csgo eller något så med andra ord helt värt pengarna

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Jag har själv kört 4 olika 580 4gb/8gb kort, endast referenskylaren som var en katastrof. Tysta och fina. Framförallt XFX Black XXX kortet med 2 fläktar är riktigt nice. Satte det i grabben speldator. Även 480/580 korten i Asus Strix Gaming serien var jäkligt trevliga. Som sagt, endast referenskylarna som jag tyckt varit RIKTIGT högljudda.

XFXs black lät som ett jetplan på RX480 ( den med referens-PCB under black-kylaren ) precis som Asus Dual OC ( oavsett kort ).

Men de flesta finns recensioner på så bara kolla vad ljudnivån ligger på.