Permalänk

Nya möss/gamla möss?

Tjena!

Har spelat lol i några år nu med en gammal acer mus, men den börjar bli för gammal nu. Har köpt en ny mus som jag inte alls spelar bra med, precisionen är inte ens i närheten av min gamla sketna acer mus, är det pågrund av att jag är van vid annat eller måste jag bara hitta den rätta musen? Har testat Roccat Kova + men använder den inte ens för spelar extremt dåligt med den haha.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur bra musen fungera har med musen känslighet och hur mera musmattan är till musen.
Kolla om du har kalibrering på musen

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

@zerosandones: Det finns betydande skillnader mellan möss. Jag har en 12-13 år gammal Logitech MX Laser som ännu läser av ytan klockrent. Och nya billiga no-name-möss som är helt horribla. Kör just nu med en Logitech Performance MX och den fungerar väldigt bra.

Permalänk

Kan även vara så att din nya mus kräver drivrutiner för att fungera korrekt. Vet att bland annat Roccat har det som du skrev.

Permalänk

razer deathadder vill ju till och med att du ska registrera dej

Visa signatur

“Everyone has a right to be stupid; some people just abuse the privilege.”

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av zerosandones:

Tjena!

Har spelat lol i några år nu med en gammal acer mus, men den börjar bli för gammal nu. Har köpt en ny mus som jag inte alls spelar bra med, precisionen är inte ens i närheten av min gamla sketna acer mus, är det pågrund av att jag är van vid annat eller måste jag bara hitta den rätta musen? Har testat Roccat Kova + men använder den inte ens för spelar extremt dåligt med den haha.

Det tar en liten stund att vänja sig vid nya möss så ge det lite mer tid och se vad du tycker sen.

Vilken mus köpte du?
Inga möss (vad jag vet) kräver mjukvara för att fungera ordentligt, däremot kan det behövas för att ändra inställning.

Skickades från m.sweclockers.com