Rösta fram SweClockers nästa musmatta

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram SweClockers nästa musmatta

Av ett hundratal bidrag återstår fyra finalister i tävlingen om SweClockers nästa musmatta. Nu är det upp till medlemmarna att rösta fram det vinnande bidraget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

neeej kom inte med i omröstningen Jaja må bäste man vinna i alla fall!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker om bidrag 2 men kändes för tomt på sidorna, blev att rösta på bidrag 4 som stilrent alternativ istället.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Omg beslutsångest! Kan ni inte sälja fler än en variant? :s

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Bidrag 4'a pga den liknade mitt bidrag som fasiken Men jag visste inte hur man gjorde Vectorformat så jag kunde inte ställa upp i tävlingen

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Tyckte om bidrag 4:a

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2 är klart snyggast imo.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt poängen med att ha dubbla Sweclockers-loggor (full logga+SC) men röstade ändå på bidrag 1.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

2an är ascool men för mycket dödyta för mig, hade den haft något mer så¨hade den vunnit lätt för mig

Permalänk
Medlem

Både bild 1 och 4 är snygga, men rösten blev på bild 4 då motivet på bild 1 försvinner under "tagentbordet" vilket är synd

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

Näää, min favorit är borta. Skit också, Jag fick iallafall en sneak peak någon dag sedan

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Attans :/

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

2an är ascool men för mycket dödyta för mig, hade den haft något mer så¨hade den vunnit lätt för mig

Måste det vara plottrigt överallt då? Tycker mycket inom "konstväg" är snyggt när det är avskalat, och det framhävs på ett annat sätt då

Nummer 2 fick min röst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bidrag 4 fick min röst. Kändes clean 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Discokungen
Skrivet av ggalaxyy:

neeej kom inte med i omröstningen Jaja må bäste man vinna i alla fall!

Väldigt tråkigt när jag gillade dina bidrag mycket bättre (helt opartisk ofc).

Håller med de andra om att de här är ganska plottriga.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Jag tycker att varje matta har för lite av de ena och för mycket av de andra.
Tycker att man ska kombinera alla 4 på något sätt och sen dela upp priset mellan dem (eller vänta...OJ! )

Sen tycker jag att ytan spelar mindre roll, men att ytan underlaget under blir som dennas jag har...dvs MSI Gaming musmatta (2xdyrare än min mus så att SC musmatta kommer säkert inte att ha det!). Så ge priset till mig då jag har en MSI Gaming musmatta som skulle vara perfekt för den där laptoppen

alternativ 6: Dual-Tjur

Permalänk
Medlem

Alternativ 5, alla fyra!

Permalänk
Medlem

1an snyggast pga djupet den förmedlar men blev en röst på 4an då den andas Sweclockers.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

3D previz av bidrag 1 ifall nån undrar hur det skulle se ut IRL

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Jag röstade på alternativ 4 då det är stilrent och motivet blir inte lidande av att delvis täckas av tangentbord.

Permalänk
Medlem

Röstade 4 för att det är det mest stilrena och man kan se motivet i praktiken också med mus och tangentbord på, inte bara på nån produktbild

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Skrivet av Patan77:

3D previz av bidrag 1 ifall nån undrar hur det skulle se ut IRL

http://www.patan77.com/download/sweclockers_mousepad_3DPreviz_patan77_720p.jpg

Oj!
Om det 3d-bidraget på mitt bord så skulle det vara den fulaste matta i världen

här är mitt 4d-bidrag
https://www.youtube.com/watch?v=n0vggk3bLYE

Tycker att MSI borde skapa en design åt SC. Deras är ju de grymmaste som finns. Skulle säkert ta 1h om de gjorde de.

Permalänk
Medlem

På tok för kladdiga enligt mig. Hade velat haft helt svart med loggan i ett hörn.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Inaktiv

Använder folk musmattor med tryck på? Själv föredrar jag kolsvart matta! Mattans tjocklek är en mer relevant fråga än hur den ska se ut, tycker jag!

Permalänk
Medlem

Tyckte inte om något av alternativen.
Föredrar helt svart matta i lämplig storlek.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas på Qpad ct medium som ni släppte första gången

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Skrivet av Tony32:

På tok för kladdiga enligt mig. Hade velat haft helt svart med loggan i ett hörn.

Skrivet av Otori:

Tyckte inte om något av alternativen.
Föredrar helt svart matta i lämplig storlek.

Skickades från m.sweclockers.com

som denna då?

Product Highlights

Compatible with Laser and Optical Mice
Size: 15.0 x 10.2 x 0.1" (inch)
Non-Slip & Non-Skid Silicone Base
3D Textured Surface for Low Friction

Bara att byta ut loggor och så är det klart!
som på denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

som denna då?

Helt klart långt mycket snyggare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Röstar på 4 för att det var minst skit på den, hade 10 gånger hellre köpt en helsvart med bara en sweclockers-logga i mitten. Känns som att folk designat bakgrundsbilder till gamingdatorer istället för musmattor som ska täcka ett helt skrivbord.

Men grymt jobbat han som gjorde moderkortet i vektorgrafik, jävla pill och snyggt vart det!

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Jag valde trean efter att ha föreställt mig hur det skulle se ut med ett tangentbord och en mus ovanpå. Bokstäverna "SC" har en strategisk placering framför musen då.
Annars tyckte jag att ettan var snyggast, och jag gillar att webadressen är diskret i hörnet och inte är för stor: man ser den men den skriker inte i ansiktet på en.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.