Permalänk
Medlem

Forza Horizon 4 ser riktigt kul ut! Ett litet problem bara; demot krashar för mig. Typ hela tiden.

Är det någon mer som haft liknande problem med demot eller fullversionen? Det är egentligen bara detta som hindrar mig från att köpa spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jäklar mig mig vad detta spelet var kul! Det var länge sedan jag verkligen fastnade för ett lir, men detta har jag spelat flera timmar i helgen (mycket för att vara mig). Kan inte få nog!

Skrivet av Derix:

Forza Horizon 4 ser riktigt kul ut! Ett litet problem bara; demot krashar för mig. Typ hela tiden.

Är det någon mer som haft liknande problem med demot eller fullversionen? Det är egentligen bara detta som hindrar mig från att köpa spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

För mig krashar det väldigt ofta om jag har Riva Tuner på. Jag har även hört att andra program som kan lägga ett "overlay" ovanpå spelet som visar FPS och liknande verkar ställa till problem. Prova att stänga av sådana om du har dem.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Demot kraschade mig samt ljudet försvann, tänkte inte så mycket på det utan tänkte det är pga att det är demo möjligen. Köpte det och det fungerar klockrent, har aldrig kraschat. FAST, jag hade inget ljud vilket blev för mig ett väldigt stort frågetecken så jag fick googla runt lite på tips och tricks på hur det skulle fungerar och det hela var väldigt enkelt (om än väldigt konstigt av microsoft).

Man måste ha ENHANCEMENTS påslagna under inställningar på ditt ljudkort annars kommer ljudet inte fungera som det skall.
Bara ett tips ifall någon har köpt spelet och får samma problem.

Spelet älskar jag, helt och hållet. Det är riktigt roligt med bra fart och fläkt samt att det ser ursnyggt ut. Optimeringen är riktigt bra också och krämar upp detta spel med ALLA inställningar på max även MSAA x8 utan att min burk trillar under 80fps i 3440x1440 upplösning. VÄldigt nöjd med detta spel och är lite ledsen nu när racen börjar ta slut, hoppas på lite expansions i framtiden, tills dess får jag slipa på mina drifting popäng i alla zoner

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Demot kraschade mig samt ljudet försvann, tänkte inte så mycket på det utan tänkte det är pga att det är demo möjligen. Köpte det och det fungerar klockrent, har aldrig kraschat. FAST, jag hade inget ljud vilket blev för mig ett väldigt stort frågetecken så jag fick googla runt lite på tips och tricks på hur det skulle fungerar och det hela var väldigt enkelt (om än väldigt konstigt av microsoft).

Man måste ha ENHANCEMENTS påslagna under inställningar på ditt ljudkort annars kommer ljudet inte fungera som det skall.
Bara ett tips ifall någon har köpt spelet och får samma problem.

Spelet älskar jag, helt och hållet. Det är riktigt roligt med bra fart och fläkt samt att det ser ursnyggt ut. Optimeringen är riktigt bra också och krämar upp detta spel med ALLA inställningar på max även MSAA x8 utan att min burk trillar under 80fps i 3440x1440 upplösning. VÄldigt nöjd med detta spel och är lite ledsen nu när racen börjar ta slut, hoppas på lite expansions i framtiden, tills dess får jag slipa på mina drifting popäng i alla zoner

Kommer en expansion i December! Men håller med, grymt snyggt å kul, mycket bättre optimerat än trean. Älskar det brittiska landskapet med dom olika årstiderna.

Mitt problem var att spelet kraschade när man startade det, men när jag kopplade ur mitt VR set så fungerade det klockrent.

Permalänk
Medlem

Mitt spel började att krascha samma dag som jag bytte skärm, från 60hz till 144hz.

Det är många på Forza-forumet som verkar ha tekniska problem, hoppas verkligen att utvecklarna tar tag i de problem som finns för spelet är i övrigt hur bra som helst.

Ni som spelar på PC, kör ni med handkontroll/ratt/tangentbord?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Derix
Jag kör med en Xbox One handkontrol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Mitt spel började att krascha samma dag som jag bytte skärm, från 60hz till 144hz.

Det är många på Forza-forumet som verkar ha tekniska problem, hoppas verkligen att utvecklarna tar tag i de problem som finns för spelet är i övrigt hur bra som helst.

Ni som spelar på PC, kör ni med handkontroll/ratt/tangentbord?

Tangentbord, borde plocka fram ratten dock

Permalänk
Medlem

Testade först spelet med 14 dagars gratis game pass, riktigt bra spel - troligtvis det bästa bilspelet jag testat! Idag gick min testperiod ut, köpte direkt Ultimate Edition

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

@Derix:
Jag kör främst med XboxeOne handkontroll, har testat köra med ratt men jag anser att det är för "arkadigt" för att det ska vara körbart med ratt. Tycker fortfarandet är awsome och att det är arkadigt på rätt sätt

Annars så tycker jag mitt spel har hållt sig stabilt utan kraschtendenser men visst jag har "bara" 100Hz skärm (3440x1440) så jag är kanske förskonad för sådant.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Albinsson:
Jag kör främst med XboxeOne handkontroll, har testat köra med ratt men jag anser att det är för "arkadigt" för att det ska vara körbart med ratt. Tycker fortfarandet är awsome och att det är arkadigt på rätt sätt

Annars så tycker jag mitt spel har hållt sig stabilt utan kraschtendenser men visst jag har "bara" 100Hz skärm (3440x1440) så jag är kanske förskonad för sådant.

Ja, det är kanske lite för arkadigt för att köra med ratt och pedaler. Jag har klurat på om man ska köpa sig en G920/G29 till det här. Nu kör jag med handkontroll vilket är good enough.

Hur som helst så blev det en formatering och nyinstallation av Windows ect. Samma grafikkortsdrivrutiner som sist, samma inställningar. Spelet fungerar klockrent!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Trots att det är samma koncept som trean, så tycker jag fyran är grymt mycket bättre. Kanske miljöerna spelar in? Oerhört vacket med årstiderna, gillar också variationen med kusten, byarna, Edinburgh, höglandet etc, är ju galet snyggt och detaljerat!

Kan bara åka runt i olika bilar och njuta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Ja, det är kanske lite för arkadigt för att köra med ratt och pedaler. Jag har klurat på om man ska köpa sig en G920/G29 till det här. Nu kör jag med handkontroll vilket är good enough.

Hur som helst så blev det en formatering och nyinstallation av Windows ect. Samma grafikkortsdrivrutiner som sist, samma inställningar. Spelet fungerar klockrent!

Kört med min G29 sen Horizon 3 och skulle aldrig sätta mig med en hand kontroll igen
Sen är det nog för arkadigt för en del men jag själv kör alltid med ratt om det går.
Jag kan inte köra med min g29 i the crew 2 för det är alledels för likt Need for speed då man vinglar över hela vägen när man kör medans i Horizon 3/4 känns det bättre även om det är Arkadigt.
Är alldeles för bekväm att drifta runt och köra alla races med ratt , men alla kan ju inte gilla köra med samma sak.

Stav fel...
Permalänk
Medlem

Någon annan som fått en 2019 McLaren Senna av Xbox?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Någon annan som fått en 2019 McLaren Senna av Xbox?

Ja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Har problem med att mitt ljud knastrar konstant i spelet vilket är störande men inte ospelbart (någon som vet en lösning på problemet?)

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Inaktiv

Försökt ladda ner demot till grabbens PC ett tiotal gånger men det avbryts bara hela tiden,någon som vet om det går att ladda ner från något annat ställe via länk el har nån ide om varför det krashar hela tiden?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon910:

Försökt ladda ner demot till grabbens PC ett tiotal gånger men det avbryts bara hela tiden,någon som vet om det går att ladda ner från något annat ställe via länk el har nån ide om varför det krashar hela tiden?

Har grabben ett KillerNic nätverkskort? MSI moderkort har ofta dessa. Min KillerNic mjukvara ballade ur jämt när jag hämtade från Microsoft Store. Lösningen var att installera endast drivrutinerna till nätverkskortet utan den extra mjukvaran, då funkade det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Har grabben ett KillerNic nätverkskort? MSI moderkort har ofta dessa. Min KillerNic mjukvara ballade ur jämt när jag hämtade från Microsoft Store. Lösningen var att installera endast drivrutinerna till nätverkskortet utan den extra mjukvaran, då funkade det.

Skickades från m.sweclockers.com

har msi moderkort, med killer nätverkskort inte haft nå sånt problem med det.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av HaBBarN:

har msi moderkort, med killer nätverkskort inte haft nå sånt problem med det.

Det må så vara. Men så blev det för mig - att köra rena druvrutiner utan mjukvaran hjälpte ju bevisligen. Har du den extra mjukvaran installerad eller bara drivrutinerna? Vilken internethastighet har du? Det finns många variabler att ta hänsyn till. Ditt svar just nu är motsvarigheten till att jag skulle sagt "hostar du? Du kan vara förkyld" och någon droppar "jag hostade igår och jag är inte förkyld" Jag säger inte att det måste vara KillerNic mjukvaran som krånglar denna gång. Jag säger att det kan vara det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Det må så vara. Men så blev det för mig - att köra rena druvrutiner utan mjukvaran hjälpte ju bevisligen. Har du den extra mjukvaran installerad eller bara drivrutinerna? Vilken internethastighet har du? Det finns många variabler att ta hänsyn till. Ditt svar just nu är motsvarigheten till att jag skulle sagt "hostar du? Du kan vara förkyld" och någon droppar "jag hostade igår och jag är inte förkyld" Jag säger inte att det måste vara KillerNic mjukvaran som krånglar denna gång. Jag säger att det kan vara det.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste bli bättre på att formulera mig kanske

Men jag kör med deras mjukvara installerad killer networking center eller vad den nu heter.

Har sett att EVGA XOC kan skapa problem hos vissa också, min polare kunde inte starta sitt spel med det igång medans jag kan utan problem.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av HaBBarN:

Måste bli bättre på att formulera mig kanske

Men jag kör med deras mjukvara installerad killer networking center eller vad den nu heter.

Har sett att EVGA XOC kan skapa problem hos vissa också, min polare kunde inte starta sitt spel med det igång medans jag kan utan problem.

Haha, inga hard feelings hoppas jag Men du har helt rätt i sak. Det är rena cirkusen med vad som fungerar och inte fungerar i det här spelet. I demot kunde jag ha Riva Tuner på i bakgrunden utan problem - men när jag nu kör det köpta spelet så blir det direkt krasch till desktop om jag har Riva Tuner igång...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Haha, inga hard feelings hoppas jag Men du har helt rätt i sak. Det är rena cirkusen med vad som fungerar och inte fungerar i det här spelet. I demot kunde jag ha Riva Tuner på i bakgrunden utan problem - men när jag nu kör det köpta spelet så blir det direkt krasch till desktop om jag har Riva Tuner igång...

Lugnt, brukar ha lite för brottom när jag skriver inlägg.

Vad har du för grafikkort?

Verkar som att det strular mer med 900 serien än 1000 serien.

I FH3 var det hopplöst med GTX970 crashade hela tiden med det. Nu med 1070ti verkar allting lira bättre.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av HaBBarN:

Lugnt, brukar ha lite för brottom när jag skriver inlägg.

Vad har du för grafikkort?

Verkar som att det strular mer med 900 serien än 1000 serien.

I FH3 var det hopplöst med GTX970 crashade hela tiden med det. Nu med 1070ti verkar allting lira bättre.

Jag har 1080 ti, datorn i min signatur. Så länge jag stänger av Riva Tuner innan uppstart så är det åtminstone helt stabilt för mig numera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Haha, inga hard feelings hoppas jag Men du har helt rätt i sak. Det är rena cirkusen med vad som fungerar och inte fungerar i det här spelet. I demot kunde jag ha Riva Tuner på i bakgrunden utan problem - men när jag nu kör det köpta spelet så blir det direkt krasch till desktop om jag har Riva Tuner igång...

Försökte köra MSI Afterburner för att ha koll på temps och vad mycket cpun jobbar men det kommer inte upp i spelet, har läst som du säger att RivaTuner inte funkar dock så kraschar inte spelet för mig utan det händer inget alls.

Permalänk
Medlem

Är sugen på att släpa fram min setup och testa FH4. Någon som vet/har testat om h-shifter fungerar som det ska nu och om man kan ha separat e-brake med en extern USB-joystick? Lyckas inte hitta nått konkret när jag googlade. Kan leva med att force feedback är undermålig som bäst, men att inte kunna använda varken separat växelspak eller handbroms var det som fick mig att refunda föregångaren.

Edit: Såg att det ingår i MS game pass så jag testar. Återkommer med resultat..

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Fan vad less jag är på dessa spins alltså. Jag tror jag har fått varenda kepsjävel och strumpa i spelet vid det här laget. Ser bil efter bil rulla förbi men själv får man bara skit. Senaste superspinnen fick jag en jacka, en keps och nån jävla emote... är det bara jag eller har alla samma otur?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Hann spela några timmar igår. Var inget krångel att få igång min th8a-shifter utan spelet hittade den med en gång. Var bara att göra en custom profil för ratten och bind:a rätt växlarna. Efter lite pill så var ffb helt ok också. Det som jag upplevde gjorde mest för känslan var att höja understeer ffb nästan i bott och att höja sensibiliteten så att bilen inte blev så ryckig.

Spelet hittade min flightstick också, så jag tror det är tänkt att man ska kunna använda den som e-brake. Dock verkar det vara en bugg som funnits sedan launch där den gå tillbaka till unassigned så fort man sparar inställningarna och gått ur menyn. Funkar endast att använda knapparna på ratten som e-brake.

Hoppas innerligt att de fixar detta simpla problem snart då det skulle tillföra mycket till känslan i spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Inaktiv

Nu ska jag nog inte dra för stora slutsatser från en demo så jag frågar er i stället:
Är det mindre trams i fullversionen? Vad fan är grejen med att åka till en fest med dunka dunka musik, välja karaktärer, regplåt på bilen (fick dessutom inte skriva "p***s") , och allmänt snack och menyer/val precis överallt.
Jag gillar spel som project cars där man kör race med skön känsla och inte massa "annat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Nu ska jag nog inte dra för stora slutsatser från en demo så jag frågar er i stället:
Är det mindre trams i fullversionen? Vad fan är grejen med att åka till en fest med dunka dunka musik, välja karaktärer, regplåt på bilen (fick dessutom inte skriva "p***s") , och allmänt snack och menyer/val precis överallt.
Jag gillar spel som project cars där man kör race med skön känsla och inte massa "annat"

Om du gillar Project cars, är det mer Forza Motorsport 7 istället för Horizon delen som du nog skulle gilla mer

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Kör spelet på Xbox one.

Dock har jag nu haft servers unable i 2 dagar? dvs kan ej använda auktioner osv.

Har de rätta portarna öppna i min router osv och Xbox live funkar som de skall.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |