Rykte: Nya Ipad Pro får heltäckande skärm och blir utan hemknapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Nope.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Undrade vad som menades med "flärp".

Förstod dock direkt när jag googlade på rätt ord istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Hu då, ska Apple börja använda beprövade standarder som USB C istället för "hittepå standard", hur ska detta sluta

Men eftersom Lightning-kontakten kom rätt långt innan USB-C vet jag inte om jag tycker det är så hemskt. Långt mycket hemskare att behöva ha med Micro-USB-kontaker att göra. :-/

Uppfattningen att Apple oftast inte brukar följa ”standarder” gällande anslutningar är inget jag ser god grund för. Finns några undantag som Lightning och ADC (Apple Display Connector), men den senare innehöll också både analog och digital video, USB och ström i samma kabel, så helt poänglös var den inte. Vill minnas att Lighhtning inte var (är?) poänglös när den kom heller. Bara det att kontakten är vändbar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Inaktiv

En grym surfplatta om den får: Ultratunna ramar, gärna fingeravtrycksläsare bakom displayen, usb c, frontkamera som skjuts upp. -Vem använder ens frontkamera, bort med skiten tycker jag, men uppskjutbar är okej. Smart fäste för pennan. Datorutrustning för seriöst bruk har idag aldrig en kamera som är riktad emot användaren, har man en sådan laptop så har man köpt en konsumentlaptop. De andra har fysiska luckor som stänger etc.

Om inte gäsp betyg får den av mig då de största bristerna är samma som min gamla. 4K anser jag är otroligt viktigt eftersom den då skalar 1080p så himla bra, att ha 1080p från första början hade varit ok, men det lär vi kunna glömma på en ny bättre surfplatta.

*edit*
Trådlös laddning bör den också ha, inte för att man måste ha det. Men det är smidigt om all ens utrustning har det så man klarar sig med enbart en trådlös laddplatta. Av liknande orsaker ska jag inom ett/två år byta ut min surfplatta då den har usb b kabel och man ska ha med sig 2 typer av kablar, nej våga vägra annat än usb c-. (bättre prestanda, 4k, mindre ram etc påverkar såklart också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Apples konstruktion är dock utmärkt för att minimera parallax med pennan, något Apple är bäst på av alla plattor.

Skickades från m.sweclockers.com

jo fast ska den användas som en vanlig surfplatta där det kostar en förmögenhet att byta, ja då behöver man ju en Survivor skal & då är en inte lika tunn längre.

Permalänk
Medlem

Väntat flera år på att en sån här iPad ska komma. Blir troligtvis ett köp för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pulver:

Värt att nämna är att eventet imorgon startar 15:00 svensk tid (och inte 16:00 som står i nyheten) pga vi bytt till normaltid, vilken USA ännu inte gjort.

Ah, såklart. Tidszoner är ett helvete. Fixat!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd

Att hem knappen ryker är bara bra och har inte varit så ovanligt att dom lossnat eller pajat på en del plattor men sen kommer priset och då känner jag bara nej skulle aldrig betala din pengarna för en sketen platta

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag har svårt tro Apple kommer lämna Lightningkontakten. Bättre vore väl om Lightning blev standard ... USB-C är så jädra lågkvalité

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

jo fast ska den användas som en vanlig surfplatta där det kostar en förmögenhet att byta, ja då behöver man ju en Survivor skal & då är en inte lika tunn längre.

Nej, det behöver man inte. De tål rätt mycket stryk och är du orolig för att ha sönder den kam det vara klokt med allriskförsäkring på din hemförsäkring, så täcker du även in andra dyra saker du kan tänkas ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nej, det behöver man inte. De tål rätt mycket stryk och är du orolig för att ha sönder den kam det vara klokt med allriskförsäkring på din hemförsäkring, så täcker du även in andra dyra saker du kan tänkas ha.

Skickades från m.sweclockers.com

tål stryk, kan du vara lite mer specifik? menar du 1meter eller 5meter dropp på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

tål stryk, kan du vara lite mer specifik? menar du 1meter eller 5meter dropp på sidan.

Finns videos på det om du söker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Finns videos på det om du söker.

Skickades från m.sweclockers.com

om du har nån video som du tycker är väldigt bra så kan du gärna länka, dom jag sett verkar inte vara nåt vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

om du har nån video som du tycker är väldigt bra så kan du gärna länka, dom jag sett verkar inte vara nåt vidare.

Här finns en video:
https://www.youtube.com/watch?v=nLR6sz6ZWhQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

ja visste att det var nåt fel. Published on Nov 11, 2015
så nya ipad pro 2018 med mindre kant & mer skärm var det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

ja visste att det var nåt fel. Published on Nov 11, 2015
så nya ipad pro 2018 med mindre kant & mer skärm var det ?

Det är lite svårt att diskutera stryktåligheten på en produkt som inte är lanserad än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är lite svårt att diskutera stryktåligheten på en produkt som inte är lanserad än.

så varifrån har du fått infon att dom tål stryk?
jag skulle väl säja att nästa alla surfplattor är känsliga förutom dom som dom har i militären, fast där används ju iPad's också fast med skydd såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

så varifrån har du fått infon att dom tål stryk?
jag skulle väl säja att nästa alla surfplattor är känsliga förutom dom som dom har i militären, fast där används ju iPad's också fast med skydd såklart.

Varifrån har du fått att de inte gör det? Jag utgår givetvis från hur dagens paddor funkar, och tror för övrigt inte de nya blir mycket känsligare - skärmen går ändå ut i kanterna, sorgkanter eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Varifrån har du fått att de inte gör det? Jag utgår givetvis från hur dagens paddor funkar, och tror för övrigt inte de nya blir mycket känsligare - skärmen går ändå ut i kanterna, sorgkanter eller inte.

intressant att du tycker att ipads är stryktåliga med tanke på alla mobilreparations firmor som finns överallt.
ja menar varför finns det butiker om sakerna aldrig går sönder?
varför finns det försäkringar genom operatören, ganska onödigt bränna pengar på nånting som verkligen inte kommer gå sönder.

tror? så hur kan du vara så säker på en sak men ha en tro i att den inte blir mycket känsligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

intressant att du tycker att ipads är stryktåliga med tanke på alla mobilreparations firmor som finns överallt.
ja menar varför finns det butiker om sakerna aldrig går sönder?
varför finns det försäkringar genom operatören, ganska onödigt bränna pengar på nånting som verkligen inte kommer gå sönder.

tror? så hur kan du vara så säker på en sak men ha en tro i att den inte blir mycket känsligare.

Stryktålig är inte lika med att sakerna aldrig går sönder.

Jag förstår att du gillar att argumentera med halmgubbar och att byta kontext hela tiden, men jag har vettigare saker att göra än att fortsätta med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Stryktålig är inte lika med att sakerna aldrig går sönder.

Jag förstår att du gillar att argumentera med halmgubbar och att byta kontext hela tiden, men jag har vettigare saker att göra än att fortsätta med det.

jag ifrågasätter dina "tro" på att nånting är stryktåligt & ber dig lägga fram vad du har.
& en video av en youtube amatör är top notch

har du något mer? egna erfarenheter.