The Witcher, serie på Netflix

Permalänk
Hedersmedlem

The Witcher, serie på Netflix

Det har ju varit känt sedan ett bra tag tillbaka att The Witcher ska bli serie i åtta avsnitt på Netflix, men nu börjar det faktiskt hända lite saker kring rollerna. Tänkte att det därför var ett bra tillfälle för att skapa en tråd för att diskutera lite. I och med att serien baseras på böckerna och inte spelen är det många mindre kända karaktärer med, vilket jag tycker är kul.

Själv är jag lite skeptisk till Cavill som Geralt, inget fan av honom som skådis men hoppas såklart på att bli överraskad. Resten känner jag inte till alls, vilket kanske är bra.

Vad tror ni, kommer den leva upp till förväntningarna? Vilka vill ni se i de andra rollerna?

Roller än så länge:

  • Henry Cavill som Geralt of Rivia

  • Freya Allan som Ciri

  • Anya Chalotra som Yennefer

  • Jodhi May som prinsessan Calanthe

  • Björn Hlynur Haraldsson som Eist Tuirseach

  • Adam Levy som Mousesack

  • MyAnna Buring som Tissaia de Vries

  • Mimi Ndiweni som Fringilla

  • Therica Wilson-Read som Sabrina Glevissig

  • Millie Brady som Renfri

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Det har ju varit känt sedan ett bra tag tillbaka att The Witcher ska bli serie i åtta avsnitt på Netflix, men nu börjar det faktiskt hända lite saker kring rollerna. Tänkte att det därför var ett bra tillfälle för att skapa en tråd för att diskutera lite. I och med att serien baseras på böckerna och inte spelen är det många mindre kända karaktärer med, vilket jag tycker är kul.

Själv är jag lite skeptisk till Cavill som Geralt, inget fan av honom som skådis men hoppas såklart på att bli överraskad. Resten känner jag inte till alls, vilket kanske är bra.

Vad tror ni, kommer den leva upp till förväntningarna? Vilka vill ni se i de andra rollerna?

Roller än så länge:

  • Henry Cavill som Geralt of Rivia

  • Freya Allan som Ciri

  • Anya Chalotra som Yennefer

  • Jodhi May som prinsessan Calanthe

  • Björn Hlynur Haraldsson som Eist Tuirseach

  • Adam Levy som Mousesack

  • MyAnna Burig som Tissaia de Vries

  • Mimi Ndiweni som Fringilla

  • Therica Wilson-Read som Sabrina Glevissig

  • Millie Brady som Renfri

Tror Cavill kan bli riktigt bra som Geralt faktiskt.
Däremot är jag tveksam till Yennefer.

Netflix produktioner brukar ju vara snäppet över average så att säga.
Förväntar mig ingen dunderserie, utan en popcornserie på ~6.5 / 10.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Ingen Vesemir?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Tror Cavill kan bli riktigt bra som Geralt faktiskt.
Däremot är jag tveksam till Yennefer.

Netflix produktioner brukar ju vara snäppet över average så att säga.
Förväntar mig ingen dunderserie, utan en popcornserie på ~6.5 / 10.

Har hon spelat dåligt i något annat material man kan se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Det har ju varit känt sedan ett bra tag tillbaka att The Witcher ska bli serie i åtta avsnitt på Netflix, men nu börjar det faktiskt hända lite saker kring rollerna. Tänkte att det därför var ett bra tillfälle för att skapa en tråd för att diskutera lite. I och med att serien baseras på böckerna och inte spelen är det många mindre kända karaktärer med, vilket jag tycker är kul.

Själv är jag lite skeptisk till Cavill som Geralt, inget fan av honom som skådis men hoppas såklart på att bli överraskad. Resten känner jag inte till alls, vilket kanske är bra.

Vad tror ni, kommer den leva upp till förväntningarna? Vilka vill ni se i de andra rollerna?

Roller än så länge:

  • Henry Cavill som Geralt of Rivia

  • Freya Allan som Ciri

  • Anya Chalotra som Yennefer

  • Jodhi May som prinsessan Calanthe

  • Björn Hlynur Haraldsson som Eist Tuirseach

  • Adam Levy som Mousesack

  • MyAnna Burig som Tissaia de Vries

  • Mimi Ndiweni som Fringilla

  • Therica Wilson-Read som Sabrina Glevissig

  • Millie Brady som Renfri

Har enbart spelat witcher 3 och älskade det spelet. har dragit mig från att spela klart blood & whine för att det är så himla bra och vill dra ut på det:)
Ser fram emot serien.
Hade dock sett en mer härdad skådis än nuvarande stålmannen.
Jeremy Irons hade passat perfekt som Geralt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SypherZ:

Har hon spelat dåligt i något annat material man kan se?

Hon har inte utseendet för att vara Yennefer, och här kan de se det hon varit med i tidigare: https://www.imdb.com/name/nm9923141/

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Tror Cavill kan bli riktigt bra som Geralt faktiskt.
Däremot är jag tveksam till Yennefer.

Netflix produktioner brukar ju vara snäppet över average så att säga.
Förväntar mig ingen dunderserie, utan en popcornserie på ~6.5 / 10.

En serie med 6.5/10 är ju inte ens värd popcorn, eller ens att nämnas över huvud taget. minst 8.5 för att vara värd besväret imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

En serie med 6.5/10 är ju inte ens värd popcorn, eller ens att nämnas över huvud taget. minst 8.5 för att vara värd besväret imo.

Haha, då är det inte många filmer/serier du kan se. Inte ens top 250 på IMDB

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Hon har inte utseendet för att vara Yennefer, och här kan de se det hon varit med i tidigare: https://www.imdb.com/name/nm9923141/

Detsamma gäller för Cavill. Han ser verkligen inte ut som en Geralt. Nu syftar jag absolut inte på skådespeleriet. Han har i mitt tycke inte fått testa gränserna för sig själv, men utseendemässigt hade det nog kunnat hittas någon mer passande.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Tänker er Peter Dinklage som Uma

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Detsamma gäller för Cavill. Han ser verkligen inte ut som en Geralt. Nu syftar jag absolut inte på skådespeleriet. Han har i mitt tycke inte fått testa gränserna för sig själv, men utseendemässigt hade det nog kunnat hittas någon mer passande.

https://i.redd.it/zjym6oexsxe11.jpg

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Glöm inte att serien baseras på böckerna och inte spelen. Så dom behöver inte se ut som karaktärerna gör i spelen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoboCop:

Ingen Vesemir?

Ingen Vesemir än. Inte Dandelion heller. Mark Hamill har ju visat intresse för Vesemir... kanske skulle funka?

Skrivet av griid:

Har enbart spelat witcher 3 och älskade det spelet. har dragit mig från att spela klart blood & whine för att det är så himla bra och vill dra ut på det:)
Ser fram emot serien.
Hade dock sett en mer härdad skådis än nuvarande stålmannen.
Jeremy Irons hade passat perfekt som Geralt!

Har kört Witcher 2 och 3, men måste säga att 3 är bäst. Rekommenderar att spela igenom Blood & Wine, en av de bästa delarna av spelet.

Skrivet av Simonsky:

Tänker er Peter Dinklage som Uma

Haha, finns det något annat alternativ? Den stora frågan är ju vem som ska spela Roach.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Ingen Vesemir än. Inte Dandelion heller. Mark Hamill har ju visat intresse för Vesemir... kanske skulle funka?

Har kört Witcher 2 och 3, men måste säga att 3 är bäst. Rekommenderar att spela igenom Blood & Wine, en av de bästa delarna av spelet.

Haha, finns det något annat alternativ? Den stora frågan är ju vem som ska spela Roach.

Sarah Jessica Parker ryktas det om.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Sarah Jessica Parker ryktas det om.

Dam, vilken burn. Någonstans i världen utsatts Parker just för Igni-sign.

OT: De kvinnliga rollerna ser bra ut, än så längre. Jag tycker att Cavills skådespeleri är bra, men frågan är hur väl utseendet matchar och om han kan få till den där lite råare rösten som vi förväntar oss från vår favorit-Witcher.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Petade de den svarta skådespelaren som skulle spela Ciri? Eller hur gick det där? Var ju en massa ramskri för ett tag sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Petade de den svarta skådespelaren som skulle spela Ciri? Eller hur gick det där? Var ju en massa ramskri för ett tag sen.

Dom ångrade sig, men ville ju såklart ha sin "diversity" och Fringila blev svart istället.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Dom ångrade sig, men ville ju såklart ha sin "diversity" och Fringila blev svart istället.

Oh, okey. Då skiter jag i att kolla denna serien då, stödjer inte kvotering oavsett vad det gäller.

Permalänk
Hedersmedlem

Netflix visar Cavill som Geralt. Jag är lite osäker på vad jag tycker, men ser ändå bättre ut än vad jag väntat mig. Lite skägg kanske skulle göra det bättre?

https://twitter.com/netflix/status/1057640842201055232

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Netflix visar Cavill som Geralt. Jag är lite osäker på vad jag tycker, men ser ändå bättre ut än vad jag väntat mig. Lite skägg kanske skulle göra det bättre?

https://i.imgur.com/WwSV5p9.jpg

https://twitter.com/netflix/status/1057640842201055232

Åter igen, de baserat på böckerna och inte på spelen. Så släpp den inpräntade bild du har

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Glöm inte att serien baseras på böckerna och inte spelen. Så dom behöver inte se ut som karaktärerna gör i spelen.

Skrivet av talonmas:

Åter igen, de baserat på böckerna och inte på spelen. Så släpp den inpräntade bild du har

Skickades från m.sweclockers.com

Dock har ju betydligt fler spelat spelen, sett reklam, nyheter osv än de som läst boken så det är trots allt väldigt naturligt att man drar associationer Hade Witcher spelen aldrig skapats hade nog ingen brytt sig alls om vilka skådisar det blivit.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av talonmas:

Åter igen, de baserat på böckerna och inte på spelen. Så släpp den inpräntade bild du har

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, jag vet. Har läst böckerna, så vet att han oftast inte har skägg, men har blivit för påverkad av spelen. Det största problemet är att jag bara ser Cavill och inte Geralt, men kanske bara är jag.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Såg någon mashup med Mads Mikkelsen som Geralt och det såg helt rätt ut.
Kan tyvärr inte länka bilder etc då jag är på jobbet, men ifall någon känner sig manad att ta över det ansvaret så...

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baalex:

Såg någon mashup med Mads Mikkelsen som Geralt och det såg helt rätt ut.
Kan tyvärr inte länka bilder etc då jag är på jobbet, men ifall någon känner sig manad att ta över det ansvaret så...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Epic:

Netflix visar Cavill som Geralt. Jag är lite osäker på vad jag tycker, men ser ändå bättre ut än vad jag väntat mig. Lite skägg kanske skulle göra det bättre?

https://i.imgur.com/WwSV5p9.jpg

https://twitter.com/netflix/status/1057640842201055232

Ser liksom ut som att han går i krokodiltårar när som helst.

Permalänk
Medlem

@Baalex: Ja jag hade hellre sett honom som Geralt än Cavill! Mycket mer lik om du frågar mig.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

när ungefär tror ni den kommer ha premiär ? sommaren 2019 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

när ungefär tror ni den kommer ha premiär ? sommaren 2019 ?

I produktion nu, gissar på näst höst/vinter.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Jag är jättetaggad på denna serie och har från början varit lika taggad på Henry Cavill som Geralt. Gillar honom som skådespelare och trodde att de kan få till en bra hårdhudad witcher av honom med smink, kostym osv. Men nu såg jag den korta teasern som Netflix släppt och blev makalöst besviken. Som många andra redan kommenterat på Youtube, Twitter osv ser han ut som en vacker alv från sagan om ringen. Raka motsatsen mot vad Geralt ska se ut som alltså... Bu för detta.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Asså även om den baseras på böckerna och inte spelet känns de som Henry Cavill borde köra med skägg på Geralt, även om det är väldigt lite. Det där är för babyface, tänker mig inte Geralt när jag ser de (Livshärdad soldat med stark moral kompass). Dandelion kommer heta Jaskier med (Hans namn i böckerna skrivna på originalspråket). Gillar inte skådespelaren som spelar Ciri heller, hon verkar vara för snäll för Ciris personlighet.

Aja, får se hur de blir när de släpps, men jag har inte alltför stora förhoppningar. Spelen var storymässigt en mycket mycket bra fortsättning till böcker, men direktören vill ju bara ignorera spelen, de tror jag inte är bra för serien.. Jag menar, vad var de för slut på lady of the lake ens? Det var ett bra avslut, för en bok inte för en bokserien. Författaren hade så mycket potential att utveckla wild hunt storyn (som spelen gjorde på ett fantastiskt sätt). Därför tycker jag det är dåligt att hon väljer att ignorera spelen (känns som hon påverkats av författaren och fått samma förakt typ, som författaren..).

Där har ni några av mina tankar. Blivit kär i witcher universumet efter jag spelade witcher 3. Fick mig och läsa alla böckerna