Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Hade vi pratat om diablo 2 så hade jag förstått dig. Men diablo 3 är redan i sitt PCutförande näst intill optimerat för handkontroll. Så att diablo ska spelas med tangentbord och mus håller inte om vi inte blickar tillbaks till diablo 2.

Jag måste säga att jag är rejält sugen på Diablo Immortals nu, det säger jag inte för att trolla. Jag gillade PUBG mobile som fan, men har alltid saknat ett spel typ som WOW på mobilen. Nu är inte diablo som WOW, men det är ett steg ditåt!

Sen ser jag ett problem, och det är värmeutvecklingen. PUBG Mobile går knappt att spela på min iphone 7 pga. värmeutvecklingen, speciellt inte om man laddar samtidigt. Så där har vi nog största problemet med hela plattformen.

klipper in en text från deras Youtube kanal. pushar man upp hypen till max så går det ju knappast släppa ett mobilspel på deras egen mässa där minst 90% är PC-spelare ? det kostar 199dollar + skatt för en 2dagars biljett.

So many things to be excited about at Blizzcon... Classic WoW, WC3 Reforged, new content for HS, HotS, and even some cool tech announcements regarding SC2. And then this? Talk about a sour bite. Mobile games are not the future of gaming. Yes, there is a market, but hardcore gamers do not want to see their favorite titles turned into phone-based button mashers. This was a terrible decision on Blizzard's part. No idea what they were thinking.

Permalänk
Medlem

Helt klart så skiter blizzard fullständigt i sina fans, har man sett deras stream så kan man konstantera:

spelet kommer expandera över tiden med,
1. nya zoner
2. nya karaktärsklasser
och lite andra customization grejer o annat lull.. så detta är bara gjort för att mjölka ur ännu mer pengar från diablo franchisen då vi alla vet hur mycket pengar spel som fortnite till mobiler drar in....

kolla bara hur dom censurerar alla dislikes på youtube helt sjukt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Helt klart så skiter blizzard fullständigt i sina fans, har man sett deras stream så kan man konstantera:

spelet kommer expandera över tiden med,
1. nya zoner
2. nya karaktärsklasser
och lite andra customization grejer o annat lull.. så detta är bara gjort för att mjölka ur ännu mer pengar från diablo franchisen då vi alla vet hur mycket pengar spel som fortnite till mobiler drar in....

kolla bara hur dom censurerar alla dislikes på youtube helt sjukt...

https://i.imgur.com/19bIJgH.png

Någon nämnde på reddit att det kan ha och göra med att dislikes från folk som inte kollat på klippet räknas eller tas bort efter ett tag.

Hur det stämmer vet jag inte men känns väl mer logiskt att det kan vara något sånt.

Permalänk

Full damage control mode
https://www.polygon.com/blizzcon/2018/11/3/18059222/diablo-im...

Ärligt talat så borde Blizzard varit bättre förberedda på detta. Efter att mitt första intryck svalnade känner jag att det inte är så mycket att dom outsourcar för att göra ett mobilspel, utan hur det annonserades som är problemet. Dom visste att fansen skulle bli besvikna och att slänga detta i ansiktet på dom utan något som helst anspråk till en teaser för mer betydelsefulla nyheter är faktiskt ganska taskigt. Att dom låtsas vara förvånade över att folk buar och raderar populära youtube-kommentarer, samt återuppladdar trailers för att nolla hundratusentals 'down votes' gör inte situationen bättre.

Jag kommer personligen inte röra mobilspelet men jag är glad för dom som uppskattar det. Hoppas för deras skull att dom inte blir bemötta med allt för slemmiga micro-transaktioner.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Full damage control mode
https://www.polygon.com/blizzcon/2018/11/3/18059222/diablo-im...

Ärligt talat så borde Blizzard varit bättre förberedda på detta. Efter att mitt första intryck svalnade känner jag att det inte är så mycket att dom outsourcar för att göra ett mobilspel, utan hur det annonserades som är problemet. Dom visste att fansen skulle bli besvikna och att slänga detta i ansiktet på dom utan något som helst anspråk till en teaser för mer betydelsefulla nyheter är faktiskt ganska taskigt. Att dom låtsas vara förvånade över att folk buar och raderar populära youtube-kommentarer, samt återuppladdar trailers för att nolla hundratusentals 'down votes' gör inte situationen bättre.

Jag kommer personligen inte röra mobilspelet men jag är glad för dom som uppskattar det. Hoppas för deras skull att dom inte blir bemötta med allt för slemmiga micro-transaktioner.

Pinsamt svar på sista frågan. De skulle bara kunna erkänna att de har gjort ett stort misstag och be om ursäkt. Men istället är det vanliga bullshit snacket.

"Finally, I asked Adham and Elggren about how they approached the reveal of Diablo: Immortal, and if they had concerns beforehand that fans would bristle at the game’s announcement."

"So we’ve done this for a long time, and it usually starts with a little bit of sort of uncertainty and then we win [over] our community over time."

Jovisst, de har fått den här reaktionen många gånger under lång tid. Hahaha, fan vad de slingrar sig.

Permalänk
Medlem

Blizzard ville visst tävla med Dice/EAs BF5 med mest dislikes på en trailer

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Det var inte lite tungt av dig att tro att du representerar majoriteten av spelarbasen

Sätt dig ner, slappna av och glädjs åt att ingen kommer tvinga dig att köpa detta. Låt oss som vill ge det en chans göra det istället

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det tror jag inte, men tydligen tror du att du gör det.

Vill du spela ett reskinnat Kina-spel, be my guest. Oavsett tycker jag detta är en skymf och speciellt sättet dom presenterade på och hypade upp det innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Det var inte lite tungt av dig att tro att du representerar majoriteten av spelarbasen

Sätt dig ner, slappna av och glädjs åt att ingen kommer tvinga dig att köpa detta. Låt oss som vill ge det en chans göra det istället

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att det inte bara är jag som vill prova spelet och ge det en ärlig chans.
Jag tycker det är lite synd att såga spelet innan man ens har provat det.
Kan inte vara kul och vara spelutvecklare idag när man blir sågad så fort man provar något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Skönt att det inte bara är jag som vill prova spelet och ge det en ärlig chans.
Jag tycker det är lite synd att såga spelet innan man ens har provat det.
Kan inte vara kul och vara spelutvecklare idag när man blir sågad så fort man provar något.

Om Blizzard hade "announcat sin announcement" tidigare i stil med:
- Vi ska prova att göra ett mobilspel i Diablouniversumet, men det kommer inte ändra några av våra andra Diablo-projekt, vi kommer visa mer på Blizzcon.

Istället presenterar de hela grejen med hela tjolabalängen. När de gör så, får de också leverera sedan!

Så jag hoppas att spelet blir värdigt. Mycket talar för att det kommer bli uselt för dem som redan gillar Blizzardspel och/eller Diablo-spel. Men vi vet inte förrän vi spelat. som sagt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Firman som gjort spelet är ökänt - Den stora frågan är väl om 100 shards kommer att kosta 0,99 dollar . Detta spelet riktar sig mot en hel annan kund krets än vad spelarna som spelar D 1-2-3 är . Kul om dom får nya kunder men troligtvis lär dom förlora miljontals gamla på detta . Aktien hade ingen rolig dag i alla fall . Missförstå mig inte det var helt fel ställa och prata om diablo mobilspel . Hade dom slängt något till fansen som väntat 6 år på något nytt och sen lanserat detta hade jag förstått det . Nu väntar andra spel fram till nästa år Först då vet vi hur många kunder dom förlorade på detta .Många som spelar både wow och Diablo vi får se hur många som vänder spelen ryggen .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nej, det tror jag inte, men tydligen tror du att du gör det.

Vill du spela ett reskinnat Kina-spel, be my guest. Oavsett tycker jag detta är en skymf och speciellt sättet dom presenterade på och hypade upp det innan.

Det är ju du som kommer med kommentarer som "Hade hellre tagit ingenting än det här!"
Det är bokstavligt talat INGEN i hela världen som bryr sig om du hellre hade sett ingenting än det här.

Det finns flera med mig som vill prova detta och jag är övertygad om att Blizzards Aktieägare kommer tycka detta är ett bra beslut när man ser till vilken marknad dom slår sig in på.

Om jag vill spela ett reskinnat Kina-spel, vad är ens ett kinaspel? Det är ju såna löjliga kommentarer som gör att man omöjligen kan ta dig seriöst.

Du måste sluta ta allt så personligt, Blizzard släppte inte det här spelet för att provocera dig, även om det verkar fungera ypperligt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Firman som gjort spelet är ökänt - Den stora frågan är väl om 100 shards kommer att kosta 0,99 dollar . Detta spelet riktar sig mot en hel annan kund krets än vad spelarna som spelar D 1-2-3 är . Kul om dom får nya kunder men troligtvis lär dom förlora miljontals gamla på detta . Aktien hade ingen rolig dag i alla fall . Missförstå mig inte det var helt fel ställa och prata om diablo mobilspel . Hade dom slängt något till fansen som väntat 6 år på något nytt och sen lanserat detta hade jag förstått det . Nu väntar andra spel fram till nästa år Först då vet vi hur många kunder dom förlorade på detta .Många som spelar både wow och Diablo vi får se hur många som vänder spelen ryggen .

Fast nu kan man ju inte dra spec. stora växlar av dagens aktiefall. Förra veckan föll aktien runt 10% till synes utan anledning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Det är ju du som kommer med kommentarer som "Hade hellre tagit ingenting än det här!"
Det är bokstavligt talat INGEN i hela världen som bryr sig om du hellre hade sett ingenting än det här.

Det finns flera med mig som vill prova detta och jag är övertygad om att Blizzards Aktieägare kommer tycka detta är ett bra beslut när man ser till vilken marknad dom slår sig in på.

Om jag vill spela ett reskinnat Kina-spel, vad är ens ett kinaspel? Det är ju såna löjliga kommentarer som gör att man omöjligen kan ta dig seriöst.

Du måste sluta ta allt så personligt, Blizzard släppte inte det här spelet för att provocera dig, även om det verkar fungera ypperligt bra

Dom bryr sig lika mycket om min åsikt som din, men du visar ganska tydligt att din åsikt tydligen betyder mer, varför den nu skulle göra det.

Jag vet inte vad det är jag tagit personligt (eller rättare sagt vad du tolkat som att jag tagit personligt)

Permalänk

Det här är för bra för att vara sant. Kommer ni ihåg när Blizzard gjorde ett 1:a April-skämt 2014?

https://us.diablo3.com/en/blog/13607363/ascend-to-victory-wit...

OOOH, the focking irony!

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Dom bryr sig lika mycket om min åsikt som din, men du visar ganska tydligt att din åsikt tydligen betyder mer, varför den nu skulle göra det.

Jag vet inte vad det är jag tagit personligt (eller rättare sagt vad du tolkat som att jag tagit personligt)

Vart har jag sagt att min åsikt är viktigare än din? Jag säger bara att kommentarer om att DU hellre sett ingenting än det här är fullständigt överflödiga och tyder på att du rejält överskattar hur mkt någon skulle bry sig om din åsikt. Jag har inte ens utryckt min åsikt mer än att jag är öppen för att ge det en chans

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Fast nu kan man ju inte dra spec. stora växlar av dagens aktiefall. Förra veckan föll aktien runt 10% till synes utan anledning.

COD preorders. Sedan kan man tycka det ör en överreaktion. Samtidigt så har nog Diablo Immortal concept läckt till vissa . Man kan ofta se tydligt innan rapporter/events vart det brakar.

Angående deras kurs så bör det vara köpläge snart, så vidare de inte gör som EA och forsätter med dumheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Ser riktigt episkt ut. Var typ det enda rolig dom visade på Blizzcon förutom Ashe då
Har signat upp för betan!
Tänk om det hade kommit stöd för blåtands handkontroll, mumma!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

För egen del har jag inget emot ett Diablo i form av mobilspel egentligen. Det jag har problem med är att de hypar upp Diablo till årets Blizzcon (mer avsatt tid och plats på posters osv) och allt de visar är ett mobilspel.

Visste sedan innan att D4 skulle det inte bli något av, något som gjorde mig lite besviken men samtidigt lite förväntansfull. Vad är det de har i görningen liksom? Diablo-universumet öppnar ju för mer än en typ av en spel.

Men allt vi får är ett mobilspel, som mest sannolikt inte är en engångskostnad och lira hur mkt du vill heller....något som kunnat göra det till ett kul lir på resande fot annars faktiskt. Men vi vet att det kommer vara fyllt med system för att suga pengar ur kunder. Blir ytterst förvånad om de går vägen att det blir en engångskostnad. Men det hade räddat situationen lite iaf.

Hursom, allt detta hade kunnat undvikas om de iaf avslutat med en teaser på D4 eller teaser på något annat Diablo-projekt. Men inget sånt, klart fansen blir besvikna. De som sitter där och ser det är ju de största fansen. Tror att ett mobil-Diablo ligger rätt lågt på deras önskelista. Eller har de då dålig koll verkligen?

Allt detta får mig att känna att D4 är lägre prioriterat än Immortals...För inte ens en teaser kände de att de kunde visa. Då kan de ju knappt hunnit starta på D4 tycker man ju, annars hade de kunnat visa NÅGOT. De måste ju anat att folk kunde bli upprörda annars.

Bah.../rant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Mjölka mjölka, nej tack, väntar på en riktig Diablo-nyhet...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Det är ju du som kommer med kommentarer som "Hade hellre tagit ingenting än det här!"
Det är bokstavligt talat INGEN i hela världen som bryr sig om du hellre hade sett ingenting än det här.

Det finns flera med mig som vill prova detta och jag är övertygad om att Blizzards Aktieägare kommer tycka detta är ett bra beslut när man ser till vilken marknad dom slår sig in på.

Om jag vill spela ett reskinnat Kina-spel, vad är ens ett kinaspel? Det är ju såna löjliga kommentarer som gör att man omöjligen kan ta dig seriöst.

Du måste sluta ta allt så personligt, Blizzard släppte inte det här spelet för att provocera dig, även om det verkar fungera ypperligt bra

Jag förstår inte varför du bashar alla i denna tråd, det är Du som har fel.
Många - den STORA majoriteten av diablofans (alltså de som ska spela detta spel) vill inte se denna typ av spel. Detta kunde man se genom att folk buade när spelet presenterades och av alla dislikes på videorna. En halv miljon har tryckt tummen ner och endast 15 000 har tryckt tummen upp.
Du kan ju inte bara säga att det finns 2 miljarder människor i Asien som har mobiler och därför är det en bra ide och då har du rätt(?).

Blizzard har också förstått att de gjort en miss då de har både försökt ta bort kommentarer / dislikes gått ut i olika medier för att försöka göra det bättre och se bättre ut.

Jag har spelat alla diablo spel och att annonsera ett nytt diablo spel på detta sätt är fruktansvärt. Första stora problemet är att det är ett reskin av ett dåligt spel som redan finns (detta kan ju såklart ändras men man kan ju redan nu jämföra animationer och ui). Andra problemet är hur de som stod på stora scen hanterade att det fick ett sånt dåligt mottagande (att dem inte förstod det innan de gick upp är obegripligt) genom att tex säga "har ni inte mobiler".

Du har ännu fler saker som är fel, till exempel sjönk deras aktie så hur får du det att deras aktieägare blir nöjda?

Permalänk
Medlem

Kommer spelet kosta nåt ens eller blir det gratis och dom ska hova in alla pengar via mikrotransaktioner? I princip ingen vad jag vet har ju efterfrågat ett diablo till mobiler direkt eller? jag antar spelet blir en stor hit i asien för där tydligen spelar man enormt mycket spel på sina mobiler.. jag tycker inte ett diablo spel kan bli kul o spela en längre stund på en mobil jäkel....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

https://www.youtube.com/watch?v=RtSmAwpVHsA

https://www.youtube.com/watch?v=Ab2-WW1skOM

Diablo har officiellt blivit mördat.

Diablo som mobilspel.. vem fan frågade efter det?!?!?!!
Jag trodde han skämtade när han började prata om att spela diablo i soffan med familjen men nej han var seriös.. sparka den jävel som tog beslutet om det här, skandal här sitter folk och väntar i flera år på ett nytt diablo och då får man "diablo mobile" kört upp i röven. ne fy fan vad jag är besviken nu.

Smyger in en omröstning! //EÅ

Snacka om att skita ner i halsen på hela diablo-communityt.

Jag är ett stort fan av diablo 2 & 3
Hade sett fram emot något nytt så kommer de med ett mobilspel!?
Vilka gamers spelar AAA-titlar på mobilen!?
la min röst på "hatet brinner"..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

längre gameplay.. det ser ju fan bajs ut för helvete... sitta där på sin lilla mobil å pilla med tummen jösses .....

Permalänk

@HazZarD: Haha! Dom två verkar så köpta.

"mobile gaming is insane. Phones are like little computers"

"OOH that horse looks cool. I bet there's some interaction later so you can get that horse!"

Undrar varför dom inte fick titta på inventariet. Det kommer ju ändå förr eller senare fram i vilken form micro-transaktioner implementerats och att ha det lättillgängligt i inventariet för köpglada eller lättpåverkade spelare verkar ju vara en 'no-brainer'.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Jag förstår inte varför du bashar alla i denna tråd, det är Du som har fel.
Många - den STORA majoriteten av diablofans (alltså de som ska spela detta spel) vill inte se denna typ av spel. Detta kunde man se genom att folk buade när spelet presenterades och av alla dislikes på videorna. En halv miljon har tryckt tummen ner och endast 15 000 har tryckt tummen upp.
Du kan ju inte bara säga att det finns 2 miljarder människor i Asien som har mobiler och därför är det en bra ide och då har du rätt(?).

Blizzard har också förstått att de gjort en miss då de har både försökt ta bort kommentarer / dislikes gått ut i olika medier för att försöka göra det bättre och se bättre ut.

Jag har spelat alla diablo spel och att annonsera ett nytt diablo spel på detta sätt är fruktansvärt. Första stora problemet är att det är ett reskin av ett dåligt spel som redan finns (detta kan ju såklart ändras men man kan ju redan nu jämföra animationer och ui). Andra problemet är hur de som stod på stora scen hanterade att det fick ett sånt dåligt mottagande (att dem inte förstod det innan de gick upp är obegripligt) genom att tex säga "har ni inte mobiler".

Du har ännu fler saker som är fel, till exempel sjönk deras aktie så hur får du det att deras aktieägare blir nöjda?

Hur kan jag ha fel? Jag säger att jag ska ge spelet en chans, känns löjligt att argumentera över huruvida jag har rätt eller fel angående om jag själv ska ge spelet en chans.

Den "STORA" majoriteten diablofans (som är en pytteliten grupp förövrigt) är inte målgruppen för spelet.

Jag säger fortfarande att det är en bra idé eftersom utvecklingskostnaden för det här spelet inte ens går att jämföra med att utveckla ett fullfjädrat diablo 4 till PC. Dessutom vidgar dom sin marknad genom att ta sig in på mobilmarknaden och då framförallt i asien, även om jag tror spelet kommer laddas ner rejält även utanför.

Vad har Blizzard gjort för att göra så det ser bättre ut? Ditt argument är ju (som alla andras) att dom i efterhand går ut o säger "Vi har ju faktiskt flera diablo projekt på gång" och försöker vinkla det till att dom pudlar. När dom i själva verket gick ut med den infon FÖRE blizzcon också.

Du ska inte uttala dig om aktier när du inte har koll känner jag. Aktien har varit på fritt fall i cirka 2 veckor INNAN blizzcon, det är bara löjligt att påstå något om att Diablo Immortals skulle vara en direkt anledning till aktiens 6% fall.

Diablo Immortal är en low risk high reward, varför skulle man som företagare inte satsa på detta?

Det enda felet Blizzard har gjort här är väl att announca detta som sin stora nyhet på en mässa avsedd för just Diablo, det kan jag förstå är provocerande för de som köpt biljett och kommit dit för att titta.

Fakta:
Att dom släpper Diablo Mobile skadar ingen, snarare breddar dom varumärket och slår sig in på nya marknader.
Att dom släpper Diablo Mobile hindrar inte att Diablo 4 blir en Succé, man kan t.o.m argumentera för motsatsen.
Att Aktien sjönk KAN ha att göra med Diablo Mobile, men högst troligt har det med andra faktorer att göra, detta vet varken du eller jag.
Ingen mobiltillverkare kommer inkludera Diablo Mobile som obligatorisk uppdatering till telefonen, så alla som gör en stor grej av det här kan lugna ner sig och leva vidare precis som inget hänt.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag väntat på ett Diablo till mobilen. Det som visades med munken såg ju dock läskigt fattigt ut.

Men alla förväntade sig något till PC och där har de sin publik.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Det som visades med munken såg ju dock läskigt fattigt ut.

Varför tycker du det?
Om spelet hade visats som "gameplay" och man inte visste att det var mobil (bort med mobilinterfacet) så hade jag trott att det var Diablo 3. Det är ju samma sak, ett extremt fåtal skills och nerdummat med cooldowns.

Jag ifrågasätter inte dig nu, jag undrar vad det är du tycker ser fattigt ut då jag inte ser ngn skillnad på detta och diablo 3.

Permalänk
Medlem

meh.

man behöver ju inte spela / köpa det heller så win win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Hur kan jag ha fel? Jag säger att jag ska ge spelet en chans, känns löjligt att argumentera över huruvida jag har rätt eller fel angående om jag själv ska ge spelet en chans.

Den "STORA" majoriteten diablofans (som är en pytteliten grupp förövrigt) är inte målgruppen för spelet.

Diablofans är en liten grupp? Hur har det kommit fram till det, har du sett hur mycket alla diablo-spel har sålt? Den har en massiv skara som överträffas av väldigt få spel. Sen försöka få det till att de inte är målgruppen när de presenterar det på BÄSTA sändningstiden på hela året. Om spelet endast hade riktats sig till Asien så hade de presenterat spelet där.

Jag kommer troligen också testa det (såklart beror det på betalmodellen som inget vet något om) men kommer inte spela det lika mycket som de andra spelen för det är sällan man tar tid till att spela mobilspel när dator / konsolspel finns.

Skrivet av SueCia:

Jag säger fortfarande att det är en bra idé eftersom utvecklingskostnaden för det här spelet inte ens går att jämföra med att utveckla ett fullfjädrat diablo 4 till PC. Dessutom vidgar dom sin marknad genom att ta sig in på mobilmarknaden och då framförallt i asien, även om jag tror spelet kommer laddas ner rejält även utanför.

Du gissar på att det är en bra ide då utvecklingskostnaden gissningsvis är låg samt att Asien gillar mobilspel. Finns inget som säger att Asien vill ha ett Diablospel på mobilen.

Skrivet av SueCia:

Vad har Blizzard gjort för att göra så det ser bättre ut? Ditt argument är ju (som alla andras) att dom i efterhand går ut o säger "Vi har ju faktiskt flera diablo projekt på gång" och försöker vinkla det till att dom pudlar. När dom i själva verket gick ut med den infon FÖRE blizzcon också.

De gick ut med info att något nytt kommer presenteras (och att de hade flera diabloprojekt), efter att alla väntade sig diablo 4 så gick ut och sa att så inte var fallet. Varför skulle de behöva poängtera det till många tidningar även efter blizzcon att de har flera projekt på gång? Antagligen för att de fick så mycket hat om spelet.
Hur kan de inte försöka få att trailern ska se bättre ut när de plockar bort 200 000 dislikes och 20 000 negativa kommentarer????

Skrivet av SueCia:

Du ska inte uttala dig om aktier när du inte har koll känner jag. Aktien har varit på fritt fall i cirka 2 veckor INNAN blizzcon, det är bara löjligt att påstå något om att Diablo Immortals skulle vara en direkt anledning till aktiens 6% fall.

Diablo Immortal är en low risk high reward, varför skulle man som företagare inte satsa på detta?

Skämtar du, noll koll när du var du som sa att alla aktieägare skulle bli nöjda? Hur blev dessa aktieägare nöjda? Jag tror inte att diablo immortal var den enda anledningen men saknaden av en riktigt titel typ Diablo 4 var säkerligen. Men du som har all koll kan väll säga exakt varför den sjönk med 6%?

Skrivet av SueCia:

Det enda felet Blizzard har gjort här är väl att announca detta som sin stora nyhet på en mässa avsedd för just Diablo, det kan jag förstå är provocerande för de som köpt biljett och kommit dit för att titta.

Fakta:
Att dom släpper Diablo Mobile skadar ingen, snarare breddar dom varumärket och slår sig in på nya marknader.
Att dom släpper Diablo Mobile hindrar inte att Diablo 4 blir en Succé, man kan t.o.m argumentera för motsatsen.
Att Aktien sjönk KAN ha att göra med Diablo Mobile, men högst troligt har det med andra faktorer att göra, detta vet varken du eller jag.
Ingen mobiltillverkare kommer inkludera Diablo Mobile som obligatorisk uppdatering till telefonen, så alla som gör en stor grej av det här kan lugna ner sig och leva vidare precis som inget hänt.

Din fakta är inte fakta det är bara vad du känner för och det är därför jag började med att du har fel.
Ett släpp av en dålig titel kan självklart skada Diablo-märket, finns miljoner exempel.
Man kan argumentera för båda två, säg att Diablo Mobile blir en succé och innehåller microtransaktioner och därför vill de microtransaktioner i Diablo 4, kommer Diablo 4 fortfarande bli en succé?
Jag tror inte folk hade haft så mycket emot Diablo Mobile om det var en sidogrej, nu lanserades det som en stortitel som inte ens görs av blizzard.

Lägger till två frågor:
Vill ett företag som lägger upp videor på youtube ha en ratio på 1 tummen upp per 33 tummar ner?
Vill ett företag ha flertalet trådar som denna där 80% ogillar spelet man gör härnäst? (det är mycket värre på reddit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Varför tycker du det?
Om spelet hade visats som "gameplay" och man inte visste att det var mobil (bort med mobilinterfacet) så hade jag trott att det var Diablo 3. Det är ju samma sak, ett extremt fåtal skills och nerdummat med cooldowns.

Jag ifrågasätter inte dig nu, jag undrar vad det är du tycker ser fattigt ut då jag inte ser ngn skillnad på detta och diablo 3.

Dessa bashningar, Diablo 3 nerdummat för det har ett fåtal skills? Hur många skills hade tex diablo 2? Cooldowns har ju alla spel som man i Diablo 3 kan komma runt med gear. Du kommer väll som så många visa att POE har så stort attribute-träd då blir det svårt! Det är inte så att man bara googlar upp en build och gör därför spelet tråkigare. I Diablo 3 kan man iaf testa alla skills och se vad som passar en (och exakt samma som i poe, för att klättra högst så är det 1 - 2 itembuilds per karaktär).

Berätta vad är det exakt som gör Diablo 3 så enkelt och Diablo 2 så svårt.