Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Black Weekend och Friday är redan slut för min del för det här året. Blev enbart en Dell XPS 13.

Visa signatur

Surface Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Spontanbeställde också SSD:n men fick lite kalla fötter i efterhand. Bra pris men 500 GB känns i minsta laget. Tanken var att beställa en 500 GB M.2 eller 1 TB 2.5 så detta blev lite snett.

Permalänk
Medlem

Har suttit och sneglat på https://www.inet.se/produkt/2214211/asus-27-rog-swift-pg279q-... i 5 minuter, uppdaterade sidan efter att ha läst ovanstående om SSDerna, så hade antalet i lager gått från 17 till 8... Lite coolt att se skärmar för 6000:- styck bara flyga iväg i lagersaldot

Permalänk
Medlem

Sjävklart låg man och sov när detta kördes igång.. :), får inte hoppfull men kanske man ser något under 'riktiga' BF!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Undra hur stora marginaler Inet har på SSDn med gratis frakt och faktura.

Permalänk

Skärmen (blev ett markant hål i plånboken där), och SSDn är de som säljer. F5 är faktiskt rätt kul på Inet kampanjsidan

Jag skippade SSDn, kändes som jag klarar mig 1-2 månader på 1TB iaf... Jag kommer ångra detta en dag men då är har jag "nya" pengar

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

Har suttit och sneglat på https://www.inet.se/produkt/2214211/asus-27-rog-swift-pg279q-... i 5 minuter, uppdaterade sidan efter att ha läst ovanstående om SSDerna, så hade antalet i lager gått från 17 till 8... Lite coolt att se skärmar för 6000:- styck bara flyga iväg i lagersaldot

Jag är delvis skyldig, var bara 4 kvar alldeles nyss..!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razec:

Köpte en Samsung 860 EVO 500GB för 599kr utan att ens blinka (precis vad jag var ute efter denna bf)

samma här. Har bara en 128GB totalt i datorn idag, så det ska bli skönt att kunna installera något mer spel. Bra fynd och bra tips.

Permalänk
Medlem

Tänkte man ändå köpa BF:V så kostar Asus RTX 2080 Dual OC tekniskt sett 7400:- inklusive frakt (och fri retur om man får kalla fötter), vilket är ett riktigt bra pris.

Trodde aldrig att dagen skulle komma där påstår att ett grafikkort som kostar över 7000:- är prisvärt...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Köpte skärmen åt grabben. Hoppas det inte är fel på den, många har ju fel på de där asus skärmarna. Se om Acer eller någon annan skärm dyker upp också till mig. Så supersnabbt det gick, hoppas det blir en omgång till.

Missade ssdn, så det var lite surt. sugen på mobilen också, men vet inte.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razec:

Köpte en Samsung 860 EVO 500GB för 599kr utan att ens blinka (precis vad jag var ute efter denna bf)

Exakt samma här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha, vad tusan? Jag kollade för typ en kvart sen på Inet och då stod det massa skärmar kvar och 50+ SSD.
Nu är det slut? Inte för att jag skulle köpa något men jäklar vilken fart det måste sålt med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Köpte skärmen åt grabben. Hoppas det inte är fel på den, många har ju fel på de där asus skärmarna. Se om Acer eller någon annan skärm dyker upp också till mig. Så supersnabbt det gick, hoppas det blir en omgång till.

Missade ssdn, så det var lite surt. sugen på mobilen också, men vet inte.

AOC, Asus, Acer 27" ips 1440p G-sync har samma paneler från samma tillverkare med samma problem har jag fått för mig

Permalänk
Medlem

Vad har ni för tankar gällande 1080 TI och 2080 nu under BF? Är väl själv mest inriktad på ett 1080 TI men det är jag nog inte ensam om och nu kom ju detta erbjudande, https://www.inet.se/produkt/5406994/asus-geforce-rtx-2080-8gb.... Vågar man vara kylig och vänta till fredag/helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

AOC, Asus, Acer 27" ips 1440p G-sync har samma paneler från samma tillverkare med samma problem har jag fått för mig

Jag har för mig att det är så med. Den fungerar nog super. Han har en Dell U2412u nu så blir nog bra skillnad!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det där inte ett dugg sant.

Vilket? Är Amazon inte en av världens största ehandlare?

Eller var det mitt påstående om att man får skicka sin disk till WD i Tyskland för garanti du reagerade på? Jag har iaf gjort det två gånger på deras uppmaning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Vilket? Är Amazon inte en av världens största ehandlare?

Eller var det mitt påstående om att man får skicka sin disk till WD i Tyskland för garanti du reagerade på? Jag har iaf gjort det två gånger på deras uppmaning.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag läst så är alibaba/aliexpress störst i världen. Vet dock inte vad han syftade på.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Som jag läst så är alibaba/aliexpress störst i världen. Vet dock inte vad han syftade på.

Störst ja, men det skrev jag inte heller. Jag skrev "en av världens största".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsi.12:

Vad har ni för tankar gällande 1080 TI och 2080 nu under BF? Är väl själv mest inriktad på ett 1080 TI men det är jag nog inte ensam om och nu kom ju detta erbjudande, https://www.inet.se/produkt/5406994/asus-geforce-rtx-2080-8gb.... Vågar man vara kylig och vänta till fredag/helgen?

Går ju att beställa och sen skicka tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsi.12:

Vad har ni för tankar gällande 1080 TI och 2080 nu under BF? Är väl själv mest inriktad på ett 1080 TI men det är jag nog inte ensam om och nu kom ju detta erbjudande, https://www.inet.se/produkt/5406994/asus-geforce-rtx-2080-8gb.... Vågar man vara kylig och vänta till fredag/helgen?

Du lär inte hitta ett RTX 2080 för mindre än 7999:- denna veckan, inte ens på fredag.

GTX 1080 Ti finns ju dock billigare redan, Komplett säljer Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC för 7649:-, dock ingår inte BF:V.

Oavsett vilket du köper så har du ju ångerrätt om det mot förmodan skulle komma en bättre deal.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Visst, men det är en dyr lösning för något som inte blir bättre.

Sätt ihop en Edge X router och 2/3 unifi noder så är det inte billigare precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Undra hur stora marginaler Inet har på SSDn med gratis frakt och faktura.

Undrar detsamma. Tanken var kanske att ha det som en lockvara men å var det lite dumt att ha den i ett så begränsat antal.

Jag brukar alltid kolla runt i min köp-ifall-bra-pris-listor och dyl. när jag handlar något hos en butik för att samfrakta. I det här fallet gick det ju inte, hårddiskarna gick ju snabbare än smör i solsken.

Permalänk
Medlem

Slog till på SSDn. Står fortfarande som bokad fast köpet genomfördes 17:14.
Passar nog bra för min nya dator som jag beställde från Inet den 20 oktober som också fortfarande står som bokad. Väntar på att Inet ska montera ihop den...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av radx:

Ett par negativa saker med Amazon diskarna som jag förstår det:
* Diskarna hos amazon är inte garanterat wd red, mest sannolikt är det white label, men inga garantier att de inte är annat också.
* White label, innebär om jag inte har missuppfattat situationen, för få dessa fungera internt i en dator måste du pilla med stift 3 där du blockerar 3,3v med lite tejp (känns seriöst?)
* Du har inte alla funktioner som wd red nas diskarna har.
* Enligt flera här på forumet, Diskarna packas inte så där överdrivet bra. En disk kan få transportskador utan att detta märks till en början.
* Besvärligare vid problem om ÅF ligger i utlandet.

Tack för infon, bra att veta! Vissa av dessa problemen visste jag sedan tidigare så som White Label/WD Red och angående inte samma NAS funktionalitet, dock så tycker jag det verkar värt ändå då jag inte planerar att ha något viktigt på diskarna. Hoppas dock att förpackningen är bra, ska kolla lite ordentligt på förpackningen och köra lite tester innan jag börjar använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

* Besvärligare vid problem om ÅF ligger i utlandet.

Vet inte om det kommer direkt från Amazons egna lager men måste säga att de sköter det lika bra som de bästa här i Sverige. Jag har ångrat köp utan att betala för returfrakten samt pengarna tillbaka och behålla smått defekta tangentbord. Deras kundservice skulle jag säga fungerade utan några problem alls i mitt fall.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat dessa? https://www.inet.se/produkt/6600201/sol-republic-amps-air-ros... känns som ett väldigt bra pris på sladdfria in-ear hörlurar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Happ... satt i bilkö när 860 evo tog slut. Det enda jag tänkt köpa den här rean... >.<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Happ... satt i bilkö när 860 evo tog slut. Det enda jag tänkt köpa den här rean... >.<

Fick mailet och när jag gick in för att titta var de helt slut. feelsbadman

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Fick mailet och när jag gick in för att titta var de helt slut. feelsbadman

Jag med kan inte tagit många minuter innan de va slut

Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw