Samsung S8+ Sprucken display få tag i datan, hjälp?

Permalänk
Medlem

Samsung S8+ Sprucken display få tag i datan, hjälp?

Hej jag fick nyss besök utav min mor som tappat sin mobil i marken och displayen är sprucken, skärmen lyser upp men den känner inte av finger knappande på den och den lyser i konstiga färger o går inte tyda vad som är vad men jag tror den är fast i lås skärmen. hon planerar att ta telefon på försäkring och få ny telefon på självrisk men grejen är att hon har bilder kvar på den som jag är osäker på hur vi ska komma åt? hon använder inget minneskort utan dem ligger på internminnet men när jag kopplar in telefonen i datorn så känns enheten igen som samsung s8+ dock så står det att mappen är tom. någon som kan ge råd på vad nästa steg är att ta om man vill behålla bilder innan man byter in telefonen på försäkring ? mvh joel

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

https://www.samsung.com/uk/support/mobile-devices/i-smashed-m...

kolla där, nån OTG adapter att köpa så man kan koppla in den i tvn, antagligen är det väl inte valt som läge att överföra filer när man kopplar in sladden utan ladda bara, då är det tomt om man kopplar in den till datorn..

har hon inte bilderna sparade i samsungs molntjänst heller ?

Permalänk
Medlem

@HazZarD: jo smart, det funderade jag också över men min mor äger ingen dator och hennes telefon var hennes grej och jag är osäker på vad för måln tjänst det är. själv använder jag knappt mobil då jag har en surface pro så jag lånade ut min honor 7 till henne under tiden, hon for nyss men får testa igen imorgon om vi träffas igen då. annars har jag en usb type c hub som har hdmi liggandes hemma som jag kan pröva som du sa. ska tipsa om det med samsungs egna cloud o se om de ger nån träff. thx

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci