Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Du får det att låta som transmog är något som kommer direkt efter första spelet men det han komma 5 expansioner, inte så att "hade för gear baserat på utseendet" är något unik för bara vanilla.

Folk överhyppar tyvärr detta, ingen kommer få samma känsla som de hade 2004... Folk kommer klara Raid mer eller mindre vid release dagarna osv.. Det var inte så att vanilla var svårare än expansionerna utan det faktum att folk var nya till spelet och därmed noobs.

Mjae, inte riktigt så enkelt.

Vanilla kan delas in i flera tidsepoker, nu ska det lanseras 1.12 vilket var betydligt svårare än senare patchar då content hade nerfats signifikant. De vanliga dungeons som man var tvungen att geara upp i ordentligt innan man hade chans på att börja MC var nämligen 10-15man raids och hade väldigt väldigt dåligt med loot. Utöver det var guld mycket svårare att få ihop.
Jag tror det kommer bli en ganska dålig progress, svårt att få ihop lika motiverade 40 pers som har den tid som krävs och vill slösa den tiden på ett gammalt spel, content man redan gjort och bossar man redan spöat.

Tror däremot det blir en hel del fina stunder med open world PVP, levlande etc. etc.

Till skillnad från retail då världen är helt död och alla sitter i sina garrissons eller vart man håller hur nuförtiden och bara quar till raids man inte ens behöver attunas för.. löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Mjae, inte riktigt så enkelt.

Vanilla kan delas in i flera tidsepoker, nu ska det lanseras 1.12 vilket var betydligt svårare än senare patchar då content hade nerfats signifikant. De vanliga dungeons som man var tvungen att geara upp i ordentligt innan man hade chans på att börja MC var nämligen 10-15man raids och hade väldigt väldigt dåligt med loot. Utöver det var guld mycket svårare att få ihop.
Jag tror det kommer bli en ganska dålig progress, svårt att få ihop lika motiverade 40 pers som har den tid som krävs och vill slösa den tiden på ett gammalt spel, content man redan gjort och bossar man redan spöat.

Tror däremot det blir en hel del fina stunder med open world PVP, levlande etc. etc.

Till skillnad från retail då världen är helt död och alla sitter i sina garrissons eller vart man håller hur nuförtiden och bara quar till raids man inte ens behöver attunas för.. löjligt.

Mc har väl varit 40man raid sen release?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Mc har väl varit 40man raid sen release?

"De vanliga dungeons som man var tvungen att geara upp i ordentligt innan man hade chans på att börja MC var nämligen 10-15man raids"

Han menar väl att UBRS, LBRS och BRD var 10-15 man raids i början innan man hade möjlighet att komma in och rocka MC utan att dö av att kolla på första mountain giant som står efter entrance.

I övrigt köper ja inte alls de folk skriver att retail är svårare nu. Precis som någon annan skrev här är det så mycket faktorer som gör vanilla svårare. Saker kostar mer, typ som respecc, mount, repair osv. Springa till instanser är tidskrävande, hitta folk osv..
Att ett spel är svårt handlar inte om att det finns en boss i ett raids som är svår som det är i retail nu. Retail är ett helt annat spel idag. Det går knappt att jämföra men inte fasen är det svårare. Jämfört med Classic så får du allt serverat på ett silverfat och det går inte att argumentera runt det.

Permalänk
Medlem

Som många redan skrivit så kan "krånglandet" som måste göras i Vanilla ställa till det för folk som är vana få allt serverat. Det är trots allt mycket svårare få ihop guld. Lycka till leta efter dailys man kommer inte kunna köpa alla talents under levelling utan man får prioritea. Den där mounten kommer det ta tid att få ihop guld till eller om man känner att rank 11 gör det lättare...men jävlar den feelingen när man köpte sin första 100% mount, oslagbar känsla. Du blir tvungen att kanske spendera timmar på en instans för du först ska till ett öde ställe längst bort på Kalimdor när du är på Eastern Kingdoms samt att den där udda healern som bara tjatade massa skit och dessutom drog vid första bosswipen och ni sen inväntar en ny healer. Däremot att köra episka questkejdor som Onyxi attunement. In dreams etc etc. Under Vanilla så var man singel men nu är man mitt i småbarns-villalivs stressen. Jag har inte tid med att köra lfm Tarren Mill raid i Ironforge chatten Ha d kul ni som kommer köra. Mången kommer testa och jag tror många slutar när dom faktiskt inser det är inte så smidigt som på senare expansioner med levelling dungeon finder och allt vad det heter. Jag är dåligt uppdaterad då jag inte kört retail sen en månad före Catclysm release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

I övrigt köper ja inte alls de folk skriver att retail är svårare nu. Precis som någon annan skrev här är det så mycket faktorer som gör vanilla svårare. Saker kostar mer, typ som respecc, mount, repair osv. Springa till instanser är tidskrävande, hitta folk osv..
Att ett spel är svårt handlar inte om att det finns en boss i ett raids som är svår som det är i retail nu. Retail är ett helt annat spel idag. Det går knappt att jämföra men inte fasen är det svårare. Jämfört med Classic så får du allt serverat på ett silverfat och det går inte att argumentera runt det.

Mycket jobb och svårt är två skilda saker dock.
Det är ett faktum att med 1.12 patchen så är de tidigare raidsen väldigt lätt. Jag hoppas att Blizzard tunar upp raids så man måste vara lite duktig på spelet åtminstone.
Det "svåra" är för tanks och melee att fixa tillräckligt med fireress till Ragnaros och att ha tillräckligt med warlocks för att hålla Garrs adds banished.

Bossarna i sig är mycket högre tunade nu än vad dom var på den tiden.
Dock så håller jag med om att allt serveras på ett silverfat nu. Det är kanske därför dom har lagt in de extremt dumma Artifact Power och Azerite Power i de senaste två expansionerna, för att tvinga folk att spela mycket.

Permalänk
Medlem

Tänk vad roligt om de införde "EPIC" servrar som kan ta 25000 pers på en server.
Sen tar man och drar ner XP gains så att det tar ett par månader att nå 60 om man har ett jobb, 6 månader att nå 120.
Inga flying mounts, ingen raidfinder, ingen x-server BG eller nåt sånt
Då skulle hela världen kunna leva, folk överallt.. man ska även kunna stänga av XP gain.
Naturligtvis så får man inte transfera till dessa epic-servrar.

Permalänk
Medlem

@Knuppe: det låter skit-tråkigt. Den här tråden handlar dessutom om classic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Mjae, inte riktigt så enkelt.

Vanilla kan delas in i flera tidsepoker, nu ska det lanseras 1.12 vilket var betydligt svårare än senare patchar då content hade nerfats signifikant. De vanliga dungeons som man var tvungen att geara upp i ordentligt innan man hade chans på att börja MC var nämligen 10-15man raids och hade väldigt väldigt dåligt med loot. Utöver det var guld mycket svårare att få ihop.
Jag tror det kommer bli en ganska dålig progress, svårt att få ihop lika motiverade 40 pers som har den tid som krävs och vill slösa den tiden på ett gammalt spel, content man redan gjort och bossar man redan spöat.

Tror däremot det blir en hel del fina stunder med open world PVP, levlande etc. etc.

Till skillnad från retail då världen är helt död och alla sitter i sina garrissons eller vart man håller hur nuförtiden och bara quar till raids man inte ens behöver attunas för.. löjligt.

Rofl.. 1.12 var sista patchen innan TBC.
UBRS var 10man, resterande 5man.
Även om du initialt kunde köra 15 resp 10 i dessa och zerga för snabba runs.
Går F.Ö att geara pre-bis snabbt.
Tror definitivt inte det blir några problem med att få ihop folk, vi som kör på LH är rätt taggade på Classic.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Rofl.. 1.12 var sista patchen innan TBC.
UBRS var 10man, resterande 5man.
Även om du initialt kunde köra 15 resp 10 i dessa och zerga för snabba runs.
Går F.Ö att geara pre-bis snabbt.
Tror definitivt inte det blir några problem med att få ihop folk, vi som kör på LH är rätt taggade på Classic.

Ah, viss skillnad på 1.12 och 1.1.2

OK då är det väl bara att köra, de hade ju fixat till en hel del. Synd att det inte kommer med BGs och PVP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Rofl.. 1.12 var sista patchen innan TBC.
UBRS var 10man, resterande 5man.
Även om du initialt kunde köra 15 resp 10 i dessa och zerga för snabba runs.
Går F.Ö att geara pre-bis snabbt.
Tror definitivt inte det blir några problem med att få ihop folk, vi som kör på LH är rätt taggade på Classic.

Fast t ex strat kördes i princip bara som 10man innan den nerfades, allt trash var ett mörker med 5man, hur mycket som helst (väldigt svårpullat) och kort respawn. Pug med folk som inte bara var 60 då dvs. Fast har för mig att trashet var drygt även om man körde 5man guildrun.

Ubrs vill jag minnas att den också kördes bara som 15mna om man körde pug. Kommer dock inte ihåg hur/om den nerfades?

Dock inte mycket poäng att ställa tillbaka dom till 15 och 10 i Classic om de inte tänkt att buffa dom samtidigt. Det var väldigt omständigt att farma tier0/pre-raid gear i början, känns betydligt smidigare i 1.12/privatservrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Tänk vad roligt om de införde "EPIC" servrar som kan ta 25000 pers på en server.
Sen tar man och drar ner XP gains så att det tar ett par månader att nå 60 om man har ett jobb, 6 månader att nå 120.
Inga flying mounts, ingen raidfinder, ingen x-server BG eller nåt sånt
Då skulle hela världen kunna leva, folk överallt.. man ska även kunna stänga av XP gain.
Naturligtvis så får man inte transfera till dessa epic-servrar.

När var BGs inte cross realm? I 1.12 så är de det iaf.
Eller man snarare hade en bg-grupp där vardera bg-grupp bestod av ett antal realms.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Inaktiv

Aldrig spelat WoW, sugen på att prova vanilla när det släpps. Lär ju dock omges av gnälliga old-timers som pratar i kryptiska termer som jag inte förstår!

Permalänk
Skrivet av Knuppe:

Tänk vad roligt om de införde "EPIC" servrar som kan ta 25000 pers på en server.
Sen tar man och drar ner XP gains så att det tar ett par månader att nå 60 om man har ett jobb,6 månader att nå 120.
Inga flying mounts, ingen raidfinder, ingen x-server BG eller nåt sånt
Då skulle hela världen kunna leva, folk överallt.. man ska även kunna stänga av XP gain.
Naturligtvis så får man inte transfera till dessa epic-servrar.

Fixed it for ya!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Rofl.. 1.12 var sista patchen innan TBC.
UBRS var 10man, resterande 5man.
Även om du initialt kunde köra 15 resp 10 i dessa och zerga för snabba runs.
Går F.Ö att geara pre-bis snabbt.
Tror definitivt inte det blir några problem med att få ihop folk, vi som kör på LH är rätt taggade på Classic.

Oi är det du som är niko/nikoru?

Som under ED tiden gav bort sitt konto till någon tysk snubbe, lirade premades med oss.

Än om inte, goda minnen från den tiden. Redan 4-5 år sedan nu, tiden går fort.

Rörigt klipp från azuregos som jag minns väldigt väl då vi fightades så förbannat länge innan vi fick killen.
Inte jag som filmat här utan det är från en del utav pvp gruppen som var då.

En screen som jag tog då dock.

Tror jag kan ha länkat detta förr men men, blev lite nostalgisk nu så här igen när jag såg tråden.

Finns en hel del här som jag brukade lira med som man tappat kontakten med iom server hopping osv. Sedan la Hive ner, mergade med en annan guild som i sin tur lade ner osv.

Så om någon av er från gamla hive hänger här på forumet så hör av er om vart ni lirar nu för tiden, om ni ens lirar.

Permalänk
Medlem

@SleeZy: Det var inte jag
Körde på en av wow-one:s servrar lite sporadiskt men det var eg först när Nostalrius lanserades som jag kände att det verkligen laserades en server på riktigt.
Körde där tills den stängdes och sedan tog jag upp det igen på Lights Hope för att sedan gå till Northdale i somras.
Har väl en tanke om att hinner jag så vill jag köra classic när det lanseras till sommaren men vettetusan om det hinns med

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

@SleeZy: Det var inte jag
Körde på en av wow-one:s servrar lite sporadiskt men det var eg först när Nostalrius lanserades som jag kände att det verkligen laserades en server på riktigt.
Körde där tills den stängdes och sedan tog jag upp det igen på Lights Hope för att sedan gå till Northdale i somras.
Har väl en tanke om att hinner jag så vill jag köra classic när det lanseras till sommaren men vettetusan om det hinns med

Ah va trist! :/ Hade ju varit ett kul sammanträffande om det var så Samma person lirade även på nostal

Har några få bilder från nostal med, men de flesta är i TGA format så orkar inte konvertera dom.

Samt här det jag var mest stolt/nöjd över, att bli exalted med darnassus innan patchen med de nya mountsen (pre armored) kommer ut. Dvs det ända sättet att bli exalted här prepatch var att göra ALLA quests för darnassus utan att out levla dom, för att nå ca hälften revered. Resten är ett jävla jobb med att farma antingen pristine yeti som har en väldigt låg drop chans eller farma/köpa en jäkla massa morrowgrain.

Så jag blev en av uhm typ 10? som gjorde detta innan patchen kom som gjorde att man inte kunde få legacy mountsen sedan.
Däremot så ca ett år senare så fanns det en kort period då folk kunde köpa legacy mounts p.g.a en bugg som snabbt blev fixad. Men det förstörde ändå lite charmen med det hela.

Saknar dock nostal väldigt mycket, tycker inte att servrarna som kom efter det levde upp till förväntningarna, eller så blev det för mycket korruption osv.

Så jag ser väldigt mycket fram emot classic, förutsatt att inte allt för mycket ändras. Har redan gnällt lite om sharding tidigare här i tråden, men hoppas att så inte blir fallet. Isf tar det bort en stor del av charmen med vanilla...

Dock så lär inte classic få samma community känsla som vi har idag p.g.a den nya generationen som är mer eller mindre uppväxt med hur wow är nu. Det märks rätt tydligt när man kikar reddit eller forumen...

Permalänk
Skrivet av Uzor:

När var BGs inte cross realm? I 1.12 så är de det iaf.
Eller man snarare hade en bg-grupp där vardera bg-grupp bestod av ett antal realms.

Cross realm BG introducerades med 1.12
wow.gamepedia.com/Patch_1.12.0

Permalänk
Medlem

Suget efter classic är stort nu. Kunde inte hålla mig och var tvungen att starta en ny char på en priv server. Det är mycket man saknar, men inget game breaking i 1.12.1.

Det är så underbart att gå in i Orgrimmar och se hundratals spelare, får mig att minnas tillbaka till den gamla goda tiden

När kom achivements till wow?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@SvanteP det var väl i Wotlk tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

@SvanteP det var väl i Wotlk tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

WOTLK prepatch.
Så ett tag innan LK faktiskt släpptes.

Permalänk
Medlem

Bygger upp hype!

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Visa signatur

Phanteks Eclipse P300 TG, Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming, Amd Ryzen 3600, Asus GeForce RTX 2070 STRIX, 2x Corsair 8GB Vengeance RGB DDR4 3200MHz, Intel 1TB 660p series M.2 NVMe SSD, EVGA 650W SuperNOVA 650 G3

You cannot KILL what you did not create.

Permalänk

Kul att dom lyssnar, Dessa ändringar kommer att göra hela upplevelsen mkt bättre

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Undra hur det kommer bli med addons som jag alltid använde mig av, om det kommer bli inbyggt questhelper tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundberg85:

Undra hur det kommer bli med addons som jag alltid använde mig av, om det kommer bli inbyggt questhelper tex.

Kommer inte vara inbyggd quest helper, men kommer komma som addon så länge de inte aktivt går in och blockar detta på något sett. Ganska säker på att den "moderna" typen av questhelper med pilar vart man ska etc inte kom som addon förrens kring tbc, kan inte minnas att folk använde detta i vanilla.

Men rent generellt så kommer de flesta addons som används idag säkert komma till classic också. De sa dock att de skulle jobba om API:t för addons från hur det var i classic, men det var mest för det innehöll rätt mycket problem som man kan utnyttja för att "fuska". Så vanilla addons kommer nog inte funka i classic, dock lär det bli så mycket folk som kör så lär komma mängder av nya.

Permalänk
Inaktiv

Angående Classic. Är det någon som vet vad för dots som var tillåtna i raid?

Warlock fick inte använda alla sina dots (om ens någon?) och rogue fick ju inte använda weapon poison t.ex.

Det var ju olika i raids med olika regler kring detta, men någon som minns vad man generellt inte fick använda?

Allting från Hunters var ju uteslutet såklart. Någon som minns nå mer än det jag tagit upp?

Håller på att kollar talents och funderar på klass, därför jag undrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Angående Classic. Är det någon som vet vad för dots som var tillåtna i raid?

Warlock fick inte använda alla sina dots (om ens någon?) och rogue fick ju inte använda weapon poison t.ex.

Det var ju olika i raids med olika regler kring detta, men någon som minns vad man generellt inte fick använda?

Allting från Hunters var ju uteslutet såklart. Någon som minns nå mer än det jag tagit upp?

Håller på att kollar talents och funderar på klass, därför jag undrar

Genellt var ju inga dots bra, speciellt i början när det var 8 debuffs max, när de öka till 16 var det lite bättre.
I början var det ju bara debuffs som sänkte resistance eller liknande som var helt ok, vet inte vad classic kör för limit så det borde vara steg ett att kolla. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Genellt var ju inga dots bra, speciellt i början när det var 8 debuffs max, när de öka till 16 var det lite bättre.
I början var det ju bara debuffs som sänkte resistance eller liknande som var helt ok, vet inte vad classic kör för limit så det borde vara steg ett att kolla. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror dom kör 16slot, har för mig dom sa det i presentationen.
Dom jag minns typ är Warlock: Curse of elements (för att buffa mages). Mage: Winter's chill (gav alla mages extra crit chans). Warrior: Sunder armor, Demoralizing shout.

Men jag minns inte mer, dock lira jag mest präst/paladin så hade inte så mycket fokus på bossarna.
Nu blir det nog dps denna gång, minns att jag ibland höll på att somna för det kunde bli så tråkigt med healing i längre stunder, speciellt raids där motivationen låg på halvfart ibland.

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Kommer inte vara inbyggd quest helper, men kommer komma som addon så länge de inte aktivt går in och blockar detta på något sett. Ganska säker på att den "moderna" typen av questhelper med pilar vart man ska etc inte kom som addon förrens kring tbc, kan inte minnas att folk använde detta i vanilla.

Men rent generellt så kommer de flesta addons som används idag säkert komma till classic också. De sa dock att de skulle jobba om API:t för addons från hur det var i classic, men det var mest för det innehöll rätt mycket problem som man kan utnyttja för att "fuska". Så vanilla addons kommer nog inte funka i classic, dock lär det bli så mycket folk som kör så lär komma mängder av nya.

Ja som sagt så kommer dom att göra lite förändringar och förhindra att vissa addons kan användas (Exempelvis "Decursive" som i princip automatiserar decursing)

Questhelper fanns inte i vanilla och går inte heller att göra i vanilla, Inte på samma sätt iaf, Det finns dock simplare varianter som gör samma sak, Och som @sKRUVARN säger så skulle Blizzard aldrig få för sig att bygga in en officiell questhelper i Classic.

Det finns dock massor av databaser som har all information om alla quests, Inkl kommentarer, Så har man problem med ett quest så finns det definitivt hjälp att få

Skrivet av anon190792:

Angående Classic. Är det någon som vet vad för dots som var tillåtna i raid?

Warlock fick inte använda alla sina dots (om ens någon?) och rogue fick ju inte använda weapon poison t.ex.

Det var ju olika i raids med olika regler kring detta, men någon som minns vad man generellt inte fick använda?

Allting från Hunters var ju uteslutet såklart. Någon som minns nå mer än det jag tagit upp?

Håller på att kollar talents och funderar på klass, därför jag undrar

Vad som är tillåtet eller ej bestämmer nog din raid leader, Prio hos Walocks ligger dock ofta på att Curse of elements är uppe, Finns det möjlighet så bör prio 2 ligga på Curse of shadows, Är du 3:e Warlock i raiden (Så att säga) så kanske du får slänga upp curse of agony men det beror på.

Att spela Warlock i Classic handlar mer om att buffa Mages,Hålla koll på Soulstones, Göra Healthstones samt Summoning och Banish än att göra massa skada, Även om dom nästan gör lika mkt skada som en Mage senare i spelet.

Det är framförallt Warlocks som som får lida Raids, Visst Hunters bör inte använda Serpent sting men det är inte sån big deal då den inte är speciellt mana effektiv ändå. Annars får dom flesta andra klasser använda det mesta

Med det sagt så tycker jag personligen ändå att Warlock och Hunter är roligaste DPS klasserna, Lätta att levla och spela, Men otroligt svåra att bemästra, Framförallt i pvp. Warlocks har flest spells i hela spelet och massor av verktyg för att göra skada och för att överleva,
Hunters handlar mkt om timing och rörelse, "Kiting" osv.

Nackdelen med Hunters är att deras DPS hamnar bakom alla andra klasser ju närmare Naxxramas man kommer vilket betyder att dom flesta Hunters inte blir inbjuden i Naxx (Brukar vara 2st som får joina).

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599